Fobiathread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu

Rinkku

epäihminen, antihomo
Ikä
52
Mitä pakkislaiset pelkää? Tässä sedän fobiat:

- hämähäkit (täysin irrationaalinen, etenkin lukit, en tiedä miksi)
- oman veren näkeminen (menen tajuttomaksi, jos en näe, voin vaikka luovuttaa verta)
- korkeat paikat
- ihosyöpä (tosi nasta fobia, kun koko ajan saa olla tsekkailemassa pigmenttimuutoksia)
- aurinko (pelkään, että se räjähtää, aika lievä kyllä, vaan sillon, kun erehdyn ajattelemaan auringon olemusta)
- mikroaaltouunin säteily (pitää mennä eri huoneeseen)
- peilit (vain öisin)
- ryysikset (tullee sellainen tunne, että kuristetaan)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Korkeat paikat ovat muodostuneet hieman arveluttaviksi näin kun ikää on tullut. Hämikset menettelevät, jos ovat tulitukkuaskia pienempiä. Mitään isomapaa fobiaa ei oikeastaan ole...ai joo, on yksi. Nimittäin teinifobia. Iso lauma teinejä jossakin saa olon ahdistuneeksi.

ringside sanoi:
Mitä pakkislaiset pelkää? Tässä sedän fobiat:

- oman veren näkeminen (menen tajuttomaksi, jos en näe, voin vaikka luovuttaa verta)

Tämän mä allekirjoitan... Tekee pahaa myös nähdä muiden verta tai jos jotain muuten kivuliasta tehdään, jotenkin sitä kai kuvittelee itsensä samaan tilanteeseen ja AUTS.

Silmät ovat ainoa asia joka saa minut pelkäämään. Pelkään omien silmien vahingoittumista ja silmävammoja yleensäkin. Pelkään ihmisiä joilla on tyhjä katse, sellainen joka ei paljasta mitään tunnetta. Näitä tulee vastaan kadulla enenevässä määrin.

klaustrofobia eli ahtaan paikan kammo. Ajatelkaapa että teidät esimerkiksi suljetaan pieneen arkkuun. Viidessä minuutissa olisin vahingoittanut itseäni niin paljon, että olisin tajuton. Jännä että monet pelkää matelioita yms. kun itse taas pidän niistä. Käärmeet, liskot ja hämähäkit ovat mitä kiehtovimpia eläimiä. Lueskelkaapa joskus fobioita käsittelevää materiaalia, sen jälkeen tuntuu, että sitä voi pelätä melkein mitä vain.

Ampiaiset. Joskus teinivuosina pääsi monta kertaa yllättävässä tilanteessa amppari pistämään (siis nimenomaan ampiainen, ei kimalaiset, mehiläiset yms.)
Tälläi kesällä ampiaiset menettelee vielä, koska eivät ole kovin kiinnostuneita ihmisistä. Mutta loppukesästä/syksyllä, kun ovat hylänneet pesän ja pyörivät turhautuneina ja äkäisinä pyrkien iholle vähän väliä, niin fobia iskee! Pahimmat tilanteet ollut jossain ruuhkabussissa/ratikassa, kun näkee että ampiainen kiertelee ympäriinsä häiritsemässä ihmisiä ja itse on nalkissa ihmisten puristuksessa :curs: Jostain kumman syystä loppukesästä/syksystä ampiaisista ei lähde minkäänlaista ääntä, joten sitä tosiaan säikähtää, kun kääntyy ja ampiainen kärkkyy sentin päässä.. kiva juoksennella kuin pikkutyttö :david:

Muksuna pelkäsin tulta aika reippaasti. Nykyään pelkään näkökykyni menettämistä, silmävammat kammottaa.

-Kaikki pistävät pörriäiset!Minua ei ole koskaan yksikään pistänyt, mutta menen aivan hysteeriseksi kun näen niitä
-Punkit. Yksi tarttui pari viikkoa sitten ojentajaan vaateista ja pelästyin aivan helvetisti.
-Korkeat paikat
-Piikillä pistäminen pelottaa myös aivan helvetisti
-Hämähäkit
-Hyönteiset yleensä
-tukehtuminen
-peseytymistiloista tarruvat taudit. (jalkasieni ja muut sellaiset)
-Pelkään myös pimeää. Kun olimme veneellä ja menin käymään yksin pesemässä hampaita sataman kylpyhuoneisiin pelkäsin aika paljon. Kylppärit olivat erään talon kellarissa ja siellä oli pimeää. En katsonut peiliin kun pesin hampaitani vaan pälyilin koko ajan ympäri huonetta vampyyrien varalta (Vampyyrit eivät näy peilissä). Tapahtui siis tänä kesänä.

Selvinpäin baarissa -fobia.
Baarissa pitää juoda aina ainakin vähän, että loppuu käsien hikoilu, hengen ahdistus ja sydämen pamppailu. Baareissa pitää käydä koska olen yksinäinen paskiainen. Seuraavana aamuna sitten pelätäänki ihan kaikkea.

ZannaZ sanoi:
Tämän mä allekirjoitan... Tekee pahaa myös nähdä muiden verta tai jos jotain muuten kivuliasta tehdään, jotenkin sitä kai kuvittelee itsensä samaan tilanteeseen ja AUTS.
Eikös naisten pitäisi olla aika tottuneita veren näkemiseen.. ainaki joka kuukausi.

Ja noista kammoista:
Korkeat paikat. Alkaa sillein oudosti jalkoihin ja käsiin sattumaan kun ajatteleekin korkeita paikkoja (outoa..)
Veren näkemiseen olen tottunut, nenästäni sitä tulee useasti ja monesti herään oksentaen verta (!!!). Lisäksi olen ollut autokolareissa ja monissa muissa onnettomuuksissa jossa olen vuotanut niin paljon ettei jotenki kauhiasti enää pelkoa ole. Kenenkään/minkään verta en kyllä söisi.

edit: vielä lisäksi tämä:
Matsku sanoi:
-tuolla metsässä on joku *fobia*

Bad Karma sanoi:
teinifobia. Iso lauma teinejä jossakin saa olon ahdistuneeksi.

Ja homofobia :david:

No ei, tarkemmin ajatellen multa ei taida löytyä mitään fobiaksi luokiteltavaa. Korkeanpaikankammoa oli joskus mutta on mennyt ohi.

ojuni sanoi:
Lisäksi olen ollut autokolareissa ja monissa muissa onnettomuuksissa jossa olen vuotanut niin paljon ettei jotenki kauhiasti enää pelkoa ole.

Mitä kaikkea huisia sulle vielä ehtiikään tapahtua...? Pelonsekaisin tuntein odotamme.

EDIT: Ja tosiaan...olet vasta 17

Juzz sanoi:
Ja homofobia :david:

No ei, tarkemmin ajatellen multa ei taida löytyä mitään fobiaksi luokiteltavaa. Korkeanpaikankammoa oli joskus mutta on mennyt ohi.

Edit: Tai no jonkinlaista julkisenpaikan pelkoa, paljon vieraita ihmisiä jossain torin tyylisellä alueella ja kaikki tuijottavat oudosti. Mutta sekin on hyvin lievää. Eli eipä vieläkään suurempia pelkoja löydy

Oikea Edit: En vain osaa, liian lähekkäin nuo kaksi nappulaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom