Flunssaa liikenteessä

Aamulla kurkku vain hieman kipeä. Töihin menin silti, ja tällä kertaa oli ulkohommia. No, eiköhän olo pahentunut; nyt hieman lämpöä, räkä valuu ja kurkku vittumaisen tuntuinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally Posted by B.O.S.S.
Kai se on ok reenata, vaikka pöpöä oliski ropassa jos kerran reeni kulkee ja olo treenatessa ok.

Vroomfundel sanoi:
En nyt kuitenkaan tiedä onko sairaana treenaminen riskin arvoisia. Esimerkiksi sydämen kannalta se on aika vaarallista, kun sydänlihastulehdus ja rytmihäiriö (joka voi johtaa kuolemaan) vaanivat.

Niinno, kun heilun siinä välissä että oonko yhtään kipeä vai en, ja esim. kuumetta ei oo ollu ollenkaan.

Yleensä jos on ollu edes vähän lentsuinen olo ja oon menny salille -> ei treenaamaan kunnolla, nyt taas pystyy. Kuumeessa en menis tietystikkään ja kuumeilun jälkeen pitäisin vähintään yhden kuumeettoman päivän ja sen jälkeen vähintään pari päivää kevyttä.

Tomi sanoi:
Likkakaverilla on nyt jotain ihmeellistä yskää ollut pari päivää. Jos se iskee muhun nyt 10 päivää ennen kisoja niin hekoheko. :( Oon syönyt paljon c-vitamiinia ja 3 x 15 g glutamiinia nyt parin päivän ajan. Noh, murehditaan sitten jos flunssa iskee. :) Mä toisaalta luulen, että mulla oli samoja yskän oireita viime viikolla, mutta lievempänä. Ehkä likkakaveri saikin multa ton pöpön ja ite oon näin ollen jo "kuivilla"? :D

Sulla on jo niin kova lääkitys ettei mikään tartu :D

Täälläkin suunnalla on mieletön flunssa. Onneksi loppuviikko on vapaata, niin jaksaa työpäivän loppuun puoliväkisin. Sairastaminen on yliarvostettua...

Itellä ollu jo viikon kurkku kipeenä. Pari päivää on muistuttanu väriltään lähinnä tomaattia. Syöminen käy jo työstä kivun vuoksi :itku:

eiköhän se sitten tänään ilmaantunut meikäläisellekin flunssan oireita... ensiksi väsytti niin perkaleesti ja sitten rupesikin jo kurkkuun sattumaan ja pientä lämpöä nousemaan. Pitänee käydä näyttämässä kurkkua lekurille huomenna :(

syntikka sanoi:
eiköhän se sitten tänään ilmaantunut meikäläisellekin flunssan oireita... ensiksi väsytti niin perkaleesti ja sitten rupesikin jo kurkkuun sattumaan ja pientä lämpöä nousemaan. Pitänee käydä näyttämässä kurkkua lekurille huomenna :(
Mitä se hyödyttää? Ei ne mitään ihmelääkkeitä ole vielä kait keksineet..
Vai saikkulappunko haet työpaikalle?

Viime sunnuntaina sai flunssa yliotteen ja siitä lähtien ollu tukkonen olo. C-vitaa tulee otettua tuplana ja samoin glutamiinia.

Täällä kans. Nokka vuotaa, väsyttää ja on höntti olo. Niveliä vähän särkee. C-vitamiini on myös tuplattu ja iisisti otetaan.

no huh-huh, johan on porukkaa lenssussa. Samat sanat myös täältä:
maanataina alkoi kurkkukivulla jne. Vieläkin nenä valuu ja yleinen p*ska olo. "Hieman" sapettaa..

:curs:

Joo-o, iskihän se flunssanpoikanen tännekin. Ärsyttävintä on se, että kurkku on kipeä, veto veks ja nuha meinaa tulla, mutta tauti ei kuitenkaan iske kunnolla päälle. Mielummin pari päivää ihan kanttuvei kuumeen kera, kuin viikko-puolitoista sellaisessa ihme puolikuntoisessa, ollako vai ei -tilassa.

Täällä ollaan koko perhe kärsitty flunssasta, ainoastaan 5v esikoinen pysynyt terveenä. Muut ollaan enempi tai vähempi räkäisiä ja kipuisia... Jopa vauva (1kk) on nuhassa, vaikka ajattelin ettei noin pieniin iske, kun on vastustuskykyä äidinmaidosta ja ties mitä selityksiä. Nyt sitten menee yötkin iloisesti kun vauva ei kykene syömään paljon kerralla nuhan takia, syö vähän väliä (klo 24, 02.30, 05, 06.30, 8) kun yleensä tuon 24-8 välillä syö kerran... Mä olen aamulla kuin nukkuneen rukous kun isommat lapset herää, eilenkin vaan haaveilin päiväunista kun kaksi pienintä eivät nukkuneet samaan aikaan iltapäivällä. Eipä tarvitse kotiäidin sairaslomasta haaveilla, varsinkaan noin vilkkaiden vekaroiden kanssa kuin meidän on... :rolleyes:

Nuha on tässä kaikista ärsyttävintä, nokka tukossa, nenänalus auki niistämisestä (auts), Otrivin auttaa vain hetken ja pakko ottaa täsmälleen annostelun mukaan eikä yhtään useammin, kun imetän... C-vitaa poreena olen kiskonut ja hunajateetä. Loppuis jo tää. Treeniä aika turha ajatella, kun vien esikoisen kerhoon parinsadan metrin päähän työntäen kahta pienempää tuplarattaissa meinaa multa henki lähteä. Hyvä etten puoleenväliin matkaa lyyhisty kun voimat loppuu...

Mies ei kuulemma voi just tähän saumaan pitää sairaslomaa, olen lähettänyt sen töihin setillä c-vita-pore & tauriini & kofeiinitabu & panacod... Kuulemma nenä valuu ja huimaa, mutta vauhtia piisaa. :lol2: Kunnes iltapäivällä sit kilahtaa ja särkylääkkeen voimin painaa päivän loppuun (ja treenit, tosin ei itse rehki, valmentaa futisjunnuja). Tyypillinen suomalainen mies, se pysähtyy sairastamaan sitten kun ei enää sängystä ylös pääse.

Tää flunssa oli ilmeisen tarttuvaa ja ihmettelen mistä hitosta sen sain. Jotenkin kuitenkin kun viime tiistaina herätessä olo oli hirveä. Lauantaihin asti oli flunssaa ja kuumeilua mutta nyt terve fiilis. Megamass taisteli sinnikkäästi perjantaihin asti kunnes lauantaina ja sunnuntaina makas sängyn pohjalla kroppa tulikuumana ja kuume melkeen 39 asteessa...

Ja tätä ennen esim itse olen ollut kipeä viimeksi 3 vuotta sitten...

Shamrock sanoi:
Lisäksi keuhkoputkentulehdusta, pumppu hakkaa kuin viime päivää, kun vähänkin kävelee portaita tms. ja muutenkin olo on kuin olisi pesismailalla temmottu. Onko muilla ollut tätä samaa sitkeää flunssaa ja miten nopeasti on mennyt ohi?

Tämä vuosi on ollut siitä poikkeuksellinen että vain yksi flunssa tammikuussa eikä mitään muuta. Viime vuonna pidinkin sitten 4-6 flunssaa joista useimmat pitkittyivät ja kestivät liki kuukauden verran. Suosittelen että käyt alan erikoislääkärillä. Korva-, nenä- ja kurkkutautien lääkäri pystyy katsomaan onko hengitysteiden rakenteessa jotain sellaista joka altistaa tulehduskierteille. Minulla todettiin sellainen juttu että nenä on tavallista tukkoisempi ja sieltä valuva lima ärsyttää myös kurkkua ja keuhkoja. Nyt olen koettanut pitää huolen siitä että nenä on mahdollisimman nuhavapaa. Nenähuuhtelukannuja saa apteekista ja siinä on yksi itsehoitokeino flunssien ennaltaehkäisyyn.

Sitten yksi mikä auttaa on se että vetää C-vitamiinia ihan sikana kun ensimmäiset flunssaoireet ilmaantuvat.

P.S. Nuo kuukauden mittaiset pitkittyneet flunssat on kyllä niin perseestä että hermohan siinä menee. Ei tarvitse olla edes kuumetta jos on niin kova yskä että pienikin fyysinen rasitus vetää sängyn pohjalle.

Mulla oli ensin parisen viikkoa sellainen helvetinmoinen väsymys ja pientä nuhaa/kurkkukipua ja hikoilua. Sitten kävin viikonloppuna keitolla ja tauti lähti noin neljäx päiväx veke. Nyt taas viime perjantai-iltana tunsin kurkkukipua ja siitähän se taas läksi. Nyt neljättä päivää sairastellaan ja rupeaa tuntumaan jo hiukan paremmalta, ehkä jo ens viikolla pääsis jo treenailee. :whip:

Eilen iski ja tänään piti jättää kouluun menemättä. Ei kiinnostas paljoo välipäiviä treenistä enää pitää. :down:

Flunssa on pop.

Lauantaina iski kevyesti päälle kurkkukivulla, joka nyt on jäänyt taakse ja pelkällä nuhalla mennään. Kyllä sen jopa näissä treenaamattomissa lihaksissa kuitenkin huomaa ettei kaikki ole ok.

Saatana, ulkomailta tuli joku helvetin paskahalvaus ja viime yönä lensi tavaraa molemmista päistä, pientä kuumetta pukkaa myös. Nyt tosin on jo vesi, mehu ja mustikkasoppa sisällä. Toivotaan pikaista elpymistä.

Huomenna tulee kaksi viikkoa täyteen :( Maanantaina yritin treenata mutta kolmen sarjan jälkeen oli olo niin kauhea että piti lähteä kotiin. Edelleen pelkkää yskää ja hikoilua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom