Flunssaa liikenteessä

Muu perhe on jo kaatunut, mutta minä en anna periksi... C-vitamiinia, sinkkiä ja paljon ruokaa. Joessa uimassakin olen käynyt joka päivä. Tänään yllätti kylmä tuuli Tuirasta Heinäpäähän polkiessa (tukka märkänä). Kyllä nyt jännittää, selviänkö :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
olin jotai 3 päivää kuumees ja viel on karu yskä ja vähä kurkku arka. Moni myös tuttava piiristä riutuu flunssassa

Lauantai-iltana alkoi olla kurkku kipeänä, sunnuntaina kuumeessa, maanantaina kipeänä koulussa, tiistain eli tämän päivän olen ollut kotona ja olen jo ehkäpä melkein parantunut. Vituttaa, kun ei voi treenata, ei voi tehdä töitä ja jos tämä jää päälle, ei viikonlopun paintball-pelistä tule vittuakaan. Jos saisin yhden toiveen esittää olisi se, etten sairastelisi tällaisia runkkutauteja. Varmaankin tämä flunssa tarttui siltä katsastusmieheltä, joka aivasteli koko inssiajon ajan, tai voihan olla, että minulla on Oulun seudun ensimmäinen lintuinfluenssa.

SannaK oletko huomannut vastustuskykysi parantuneen tuon joessa uimisen takia.

Shamrock sanoi:
Syksyhän laittaa tunnetusti aina nuo flunssavirukset/bakteerit liikkeelle. Itse harvemmin sairastelen, mutta jostain syystä nyt pääsi pöpö yllättämään (jo melkein kaksi viikkoa). Normaalisti mulla nousee aina nopeasti kuume ja sairaus menee nopeasti ohi. Nyt jostain syystä sitkeä pikkupaskiainen pysyy kropassa kuin "tauti"... pientä lämpöä joka sahaa välillä pois ja taas nousee vähän yms. Lisäksi keuhkoputkentulehdusta, pumppu hakkaa kuin viime päivää, kun vähänkin
kävelee portaita tms. ja muutenkin olo on kuin olisi pesismailalla temmottu. Onko muilla ollut tätä samaa sitkeää flunssaa ja miten nopeasti on mennyt ohi?

Mulla ei oo tullu kuumetta ollenkaan mutta muutaman kerran pvässä on semmonen "kipeä" hetki. Alko joskus viime viikon alussa, iltasin tuntu kurkku aralta, ja joskus aamusin siltä ettei oikeen olis kunnossa, eli tuntu että lentsu olis pukkaamassa. :curs:

No, olikohan se nyt torstaista lähtien en käyny salilla ku aattelin, että menee perseelleen ja tuo lentsu tulee kahta kauheempana. No kun ei sunnuntaihin mennessä ollu kuume iskeny, ni lähdin aerobikävelylle kokeilemaan josko antaisi osviittaa kunnosta -reilun tunnin reippaan kävelyn jälkeen olo oli ihan mahtavin -> lähdin salille samana iltana. Kävin myös eilen maanantaina ja tänäänkin "kevyt" paikkauspvä (normaalisti olis ollu lepo). Nyt on taas kurkku "arka", mutta muuten olo ok. Vitskuja oon vetäny ~tuplana.

Tavallaan olisin toivonu, että olisin ollu kipeenä kuumeessa vaikka 2 pvää, ennemmin ku pitäny tätä pientä tautia, mutta kai tää näinkin menee jos kerran voi reenatakin.

Kai se on ok reenata, vaikka pöpöä oliski ropassa jos kerran reeni kulkee ja olo treenatessa ok.

Kaikille pikaista paranemista :thumbs:

Täälläkin ollaan potilaana jo neljättä päivää. Eniten masentaa, kun ruoka ei tahdo upota millään, ja pelottaa, että vaivalla hankittu vähäinen massa kuihtuu olemattomiin.

B.O.S.S. sanoi:
Kai se on ok reenata, vaikka pöpöä oliski ropassa jos kerran reeni kulkee ja olo treenatessa ok.

En nyt kuitenkaan tiedä onko sairaana treenaminen riskin arvoisia. Esimerkiksi sydämen kannalta se on aika vaarallista, kun sydänlihastulehdus ja rytmihäiriö (joka voi johtaa kuolemaan) vaanivat.

Tuli ja noin 7 päivää kesti. Kettumainen tauti, kurkku sekä nivelet kipeinä ja whiski kuurikaan ei tepsiny.

Likkakaverilla on nyt jotain ihmeellistä yskää ollut pari päivää. Jos se iskee muhun nyt 10 päivää ennen kisoja niin hekoheko. :( Oon syönyt paljon c-vitamiinia ja 3 x 15 g glutamiinia nyt parin päivän ajan. Noh, murehditaan sitten jos flunssa iskee. :) Mä toisaalta luulen, että mulla oli samoja yskän oireita viime viikolla, mutta lievempänä. Ehkä likkakaveri saikin multa ton pöpön ja ite oon näin ollen jo "kuivilla"? :D

nelisen päivää kesti mulla. ekana päivänä oli jotain huimauskohtauksia, toisena kurkku kipee ja nuha .. yhtään salipäivää ei menny hukkaan, mutta lomareissu jäi tekemättä

8Balls sanoi:
whiski kuurikaan ei tepsiny.
annostus varmaan oli väärä. mulla se ilmeisesti tepsi ku jäi alle viikkoon :)

Flunssaa täälläkin podetaan :(. Todella ikävää. Lievää kuumetta kai on (jotain 0,5 astetta). Veto on totaalisen poissa, ei jaksa tehdä mitään. Nenä on ni mahdottoman tukossa ja tuntuu että koko pää on täys räkää, joka ei suostu tulemaan ulos.

Ubervituttavaa olla pois treeneistä :itku:. Katsellaan nyt tämä viikko, mitä tuo tullessaan. Kovasti toivon että alkais lämpimän juomisen, c-vitamiini ja glutamiini-kuurien myöden hellittää. Kurkku ei onneksi ole erityisen kipeä, mutta kun yskittää (onneksi vielä harvoin) ni se on tosi hakkaavaa, tuntuu että yskii keuhkonsa ulos.

Nyt sitten vaan toivotaan ettei mene pahemmaksi ja alkaisi laantumaan tästä. Tarkalleen en osaa sanoa koska iski, dedä on vuotanut jo jokusen päivän, ehkä 3 päivää. Nyt alkaa olee sitten noita muitakin oireita. Onneksi nivelet eivät särje eikä muutenkaan. Paleluakin harvakseltaan. Toivotaan että vähällä säästytään.

-edit-
Pakko vielä hehkuttaa, että ostin apteeksita Otrivin - menthol nenäsumutetta ja erästä henkilöä lainatakseni " aukasee röörit niin että soi " ja niin se tekeekin. Joka on siis hyvä :thumbs:. Aukeaa nenä niin että sitä räkää tulee myös ulos, joka siis on tässä tapauksessa paljon parempi kuin että se jumisi "jossain tuolla" eikä tulisi ulos vaikka kuinka niistäisi.

hafanafa sanoi:
annostus varmaan oli väärä. mulla se ilmeisesti tepsi ku jäi alle viikkoon :)

Ai prkl, se annostus taiskin olla 1 pullo 3 * päivässä :)

Flunssassa tälläkin. Viikonloppuna hivenen veto pois ja maanantaina sitten kuumetta. Eilen tuli sitten katsuttua Babylon-5:n season ykkönen ja tänään jatketaan season kakkosella...

Korkkari sanoi:
SannaK oletko huomannut vastustuskykysi parantuneen tuon joessa uimisen takia.

Vaikea sanoa. Ehkä, sillä olen yleensä ollut ensimmäinen sairastuja meidän perheessä. Toisaalta yhtä paljon vaikuttanee se, että olen nostanut kaloreita viime keväästä aika paljon. Varsinaista talviuintia en ole koskaan harrastanut, vaan lokakuulla on uiminen yleensä jäänyt (kun se ensimmäinen räkätauti on iskenyt). Suosittelen joka tapauksessa, saa hyvät kicksit sieltä kylmästä vedestä.

Nyt vähän vaikuttaisi että se eilinen pyöräily tukka märkänä oli liikaa. On jotenkin kylmä olo keuhkoissa, mutta olo yleisesti hyvä. Tänään jää uinti väliin ja muutenkin lepään, eiköhän se siitä. Töissä on pakko kestää vielä tämä viimeinen viikko, koska perehdytän harjoittelijaa... En anna periksi.

Tasan viikko sitten tuli, ei lainkaan kuumetta vaan ainoastaan "hölmö" olo ja aivan infernaalinen yskä..juuri mitään ei tule ulos ja yskänlääkekään ei tunnu auttavan:( Saisi jo lähteä

Niin älkää hyvät ihmiset treenatko kipeenä. Vaikka ei sydänlihastulehdusta sais, niin jonkun muun kenkkumaisen jälkitaudinhan voi saada. Ja lisäksi kun malttaa levätä, niin flunssan jälkeen ei oo sitte kunto päässy mitenkään lahoamaan. Kuhan syö kunnolla ja vetää vitskut/mineraalit normaalisti myös.

:urjo: -tautia liikkeellä myös. 6 päivää mahakivun kourissa, joista kaksi meni oksentaessa. Tänään takaisin töihin, jossa riehuu flunssavirus...Mahataudin jälkeen tuskin vastustuskyky parhaimmillaan, eli flussaa odotellessa... :rolleyes:

Mä sairastin syysflunssan tuossa kolmisen viikkoa sitten..taisi kyllä olla vielä loppukesän flunssaa mutta anyway. Silloin meni muutamassa päivässä ohi eikä kuumettakaan ollut. Nyt taas pientä niiskuttelua ja yskää ollut ilmassa mutta mutsilla jyllää kunnon kuume/yskä/oksennus pöpö..Kunhan ei vaa muhun sitä tartuta prkl :D

Tomi sanoi:
Likkakaverilla on nyt jotain ihmeellistä yskää ollut pari päivää. Jos se iskee muhun nyt 10 päivää ennen kisoja niin hekoheko. :( Oon syönyt paljon c-vitamiinia ja 3 x 15 g glutamiinia nyt parin päivän ajan. Noh, murehditaan sitten jos flunssa iskee. :) Mä toisaalta luulen, että mulla oli samoja yskän oireita viime viikolla, mutta lievempänä. Ehkä likkakaveri saikin multa ton pöpön ja ite oon näin ollen jo "kuivilla"? :D

Ai saatana, huonoon paikkaan yrittää tuo pöpö tulla. Toivotaan että olet jo kuivilla.

Itellä nyt taitaa joku flunssa olla tuloillaan, tänään ollut vetämätön olo ja aamulla tuli herättyä jo 6.25 ilman kelloa. Nokka vähän tukossa ollut pitkin päivää, mutta ei mitään hälyyttävää vielä. Toivottavasti ei nyt iske, olisi vissiin 12. päivä ruåtsin ylppärit/kuuntelut/jotkut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom