Floridan uusi villilänsi laki

Status
Viestiketju on suljettu.
HITB sanoi:
Miten voit kertoa, että siitä syntyy vain ongelmia? Suomessa aseita on muistaakseni enemmän kuin usassa suhteessa asukaslukuun, sekä väkivaltatilastoissakin suomi menee ohi, joten turha sitä on taas vetää sitä vakio "jenkit on tyhmiä asehulluja"! -korttia.

Taitaa muistisi vähän heittää. Esim. Washington Dc:ssä tapahtuu 63.3 murhaa per 100000 asukasta. Helsingissa sama luku on 12,5.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dragon sanoi:
Tässä kaverin reportaasia ainejärjestölehdessä:

"Amerika, Amerika…
Olin pöytäseurueen ainoa, joka ei omistanut ainuttakaan käsiasetta. Olin myös ainoa, joka ei ollut ladatulla aseella tähdännyt roskisdyykkaria. Olin ainoa, joka ei ymmärtänyt aseiden kauneudesta tai osannut edes mainita autoa, jonka
haluaisi. En myöskään ymmärtänyt ajatusta, ettei se että omistaa aseen, vaan se, mihin sitä käyttää. En ymmärtänyt, vaikka Martin Luther King Jr:n ampumisesta parin korttelin päässä oli jo aikaa ja edellisestä joukkosurmasta peruskoulussa jo monta viikkoa. Surmasta ei muuten täällä paljon puhuttu, kun tärkeämpää oli, saavatko Bushin sukulaiset pidettyä aivokuolleen elossa.
Samalla, kun TV-mainoksen videopeliä kehuttiin, että ammu kenet tahansa missä tahansa, huomasin olevani erilainen.

Muutamat ovat lopettaneet puhumisen kanssani, kun ovat kuulleet käveleväni. Pelkäävät karman tarttuvan, tai joutuvansa vielä kantamaan arkkuani.
En minä täällä pelkää vaikka asunnottomien kanssa juttelen päivittäin. Useimmat ovat ihan hyviä tyyppejä – parempia kuin jotkut maan isät. Toista se on Floridassa, jossa nykyään saa ampua kadulle varoittamatta, ettei vaan
auto naarmuunnu. Minuakin ovat aseen kantoon kehottaneet jopa yliopistoihmiset.

Kiinalainen työtoverini on jatkuvasti kysynyt, enkö halua autoa ja green-cardia. Hän nauroi mainittuani hinnan polkupyörälleni. Hinnan, joka oli suurempi kuin hänen pieni japsinsa. Ihan söpöjä molemmat. Nyt hän on hankkimassa oikeaa autoa, koska vanhukset ovat tulossa Kiinasta käymään. Pitää näyttää pärjäävänsä. Pitää pärjätä tai ainakin sanoa ”I’m feeling great, thank’s!”.

Jokaisessa autossa on jenkkilippu ja tarra, jossa tuetaan joukkojamme. Oletan sen tarkoittavan miehitysjoukkoja eikä esim. koripallojoukkuettamme,
joka pärjää edellisiä paljon paremmin tai ainakin tappaa vähemmän. Autoissa, joissa ei ole jenkkilippua, on etelävaltojen lippu. Joillakin se on myös tatuoituna. Pikkukylissä meiltä etelään on kuulemma kyseinen lippu yhä joka
salossa. Kaupunkimme väestöstä 70 % on mustia, kavereinanikin muutama. Yliopistollamme kaikki työntekijät ovat värillisiä: minä ja muutamat muut eurooppalaiset sianpunaisia, hindustania ja kiinaa puhuvat kellervämpiä. Silti mustia ovat vain tavarantoimittajat ja siivoojat. Heillä on usein hyviä juttuja ja aina sitä itsekin jotain pientä yrittää heitä ilahduttaa. Kapakassa tapasin miehen, joka kertoi esivanhempiensa tappaneen enemmän intiaaneja kuin
kukaan. Olin hiljaa ja join. Yhden kapakankin join loppuun kerran. Perjantaina kuulimme huhuja, ettei maanantaina enää avata. Olimme paikalla päivystämässä ja heittelemässä henkilökunnalle ylimääräisiä tippejä. Sunnuntainakaan työntekijät eivät virallisesti tienneet. Sanovat sitä maan tavaksi, että tyypin saa heittää pois kuin rukkasen ja vaikka jättää viimeisen kuun maksamatta.

Vappua siis juhlitaan täälläkin. Silloin ei vain muisteta vanhaa lakkoilua, jonka poliisi lopetti ampumalla jokaisen mielenosoittajan. Ei edes vappuaaton suurta riemua, päivää, jolloin Etelä-Vietnam antautui TET-hyökkäyksistä ja napalmista huolimatta.

Vesa Paajanen
Mikrovilluksen USA:n kirjeenvaihtaja
Vappuhalko 29.4.2005"

Mitäs tohon voi sanoa, Shining triggerhappy people... :(

Ohoh, onpas kovasti asenteellista tekstiä. Kaveri ei ilmeisesti ole muuttanut itselleen ihan sopivaan maahan opiskelemaan. Kannattaisi valita yliopisto sellaisesta maasta jossa kaikki ei ajele autoilla ympäriinsä ammuskelemassa pummeja.........

kimmo2543 sanoi:
Kuka uskaltaa tuon lain jälkeen murtautua kotiisi?
Ameriikassa mennään aina äärimmäisyyksiin.Suomessa ei saa asetta edes
vilauttaa murtovarkaalle,kun aseen käyttöön pitää aina olla hyväksyttävä
syy.
Kuka uskaltaa tehdä tappoja tai murhia USAssa kun siellä on kuolemantuomio? Ei toi laki välttämättä vähennä murtoja, ja sitäpaitsi eihän tuleva laki koske ainoastaan kotimurtoja, vaan mitä tahansa tilannetta missä henkilö tuntee itsensä uhatuksi ja voi käyttää tarvittavaa voimaa.

Kummallisia mielipiteitä noi, että Suomeen pitäs saada oikeus käyttää aseaiheista tai muuta väkivaltaa puolustaessaan kotiaan tms. Mitä se muuttais paremmaksi? Suomen systeemi näyttää toimivan hyvin, kun katselee kansainvälisiä rikostilastoja.

Koti on tavaraa -> rajun hienoa jos sitä tarvii saada puolustaa talvisodanhengessä. Jos ei vaimoa uskalla puolustaa syytteiden pelossa, niin sitten vois miettiä vähä prioriteetteja.

Ugga sanoi:
Taitaa muistisi vähän heittää. Esim. Washington Dc:ssä tapahtuu 63.3 murhaa per 100000 asukasta. Helsingissa sama luku on 12,5.

Amerikka on iso maa. Washintonin ulkopuolella asuu paljon väkeä. Tästä aiheesta on aiemminkin taitettu peistä. En näin Vapun alla jaksa kaivella vanhoja tredejä esiin, mutta fakta oli, että Suomessa sählätään aseen kanssa enemmän kuin Amerikassa. Mukana luvuissa oli itsemurhat ja asevahingot.

Amerikan ihmemaassa on ihmisiä pikkusen enemmän kuin Suomessa, joten hullujakin :evil: on tietty enemmän. Ja tuomiot on myös sikapaljon kovempia, joten rosmot saattaa herkästi päästää ilmat pihalle uhrista joka on myös potentiaalinen todistaja oikeudessa.

IMO oikeudettomalta hyökkäykseltä pitäis saada puolustautua kaikin mahdollisin keinoin. Ei tietenkään tehdä päänirtileikkausvideota jostain humalaisesta naisesta joka yrittää purra sua jalkaan, mutta kun joku 120-kiloinen betoniraudoittaja käy päälle niin on selvää että kättä pitempää tarvitaan. :arvi:

Otetaanpa pieni ajatusleikki: Entä jos tämä kuuluisa metrokirvesmurhaaja olis päättänyt murskata lisää kalloja tuona kohtalon aamuna? Hullu kamapää riehuu kirveen kanssa metrovaunussa, jossa aivan tavallisia ihmisiä ja luultavasti esim. Steven Seagal ei ollut mukana, niin olis voinu tulla ikävä "apuvälineitä". Okei, tollasta onneks tapahtuu harvoin, mutta kärjistetty esimerkki.

Voisi epäillä, että kauppojen/pankkien ryöstöt vähenis aika huimasti, mutta murha lukemat saattaa kyllä nousta roimasti..

mage sanoi:
Amerikka on iso maa. Washintonin ulkopuolella asuu paljon väkeä. Tästä aiheesta on aiemminkin taitettu peistä. En näin Vapun alla jaksa kaivella vanhoja tredejä esiin, mutta fakta oli, että Suomessa sählätään aseen kanssa enemmän kuin Amerikassa. Mukana luvuissa oli itsemurhat ja asevahingot.

Mutta murhia tapahtuu amerikassa silti, noin kaksi kertaa suomea enemmän suhteessa asukaslukuun (Usa 5,64 suomi 2,86.)

Ja suomessa tuliaseilla tehdään noin 20% henkirikoksista.

Bigr sanoi:
Voisi epäillä, että kauppojen/pankkien ryöstöt vähenis aika huimasti, mutta murha lukemat saattaa kyllä nousta roimasti..

Miten niin? Eihän ne mitään murhia ole. Ihan laillista itsepuollustusta vaan.

Dragon sanoi:
Tässä kaverin reportaasia ainejärjestölehdessä:

"Amerika, Amerika…

Huh huh, ehkä kannattaisi käydä ja tutustua kyseiseen maahan eikä pastettaa jonkun pellen tekstejä. Ite olen vieraillut kuukauden verran ja rakastuin heti. Näin suurkaupungin San Franciscon ja pienemmän Portlandin. Sitten käväisin vielä 2000 ihmisen Marsingissa. Ja vaikka tuolla marsingissa on paljon "punanahkoja" niin lepposta sakkia siellä.

:offtopic:
Ugga sanoi:
Mutta murhia tapahtuu amerikassa silti, noin kaksi kertaa suomea enemmän suhteessa asukaslukuun (Usa 5,64 suomi 2,86.)

Miten muuten noissa luvuissa otetaan huomioon esim. suomalainen tappo? Entä murder second degree (vai mitä ne lievemmät murhat on..)??

Lasketaankohan tappo murhaksi näissä tilastoissa? Tappoja meillä kuitenkin taitaa olla melkoisesti, kun deekut toisiaan telovat. Murhia taas aikalailla vähemmän.

Jakob sanoi:
:offtopic:

Miten muuten noissa luvuissa otetaan huomioon esim. suomalainen tappo? Entä murder second degree (vai mitä ne lievemmät murhat on..)??

Lasketaankohan tappo murhaksi näissä tilastoissa? Tappoja meillä kuitenkin taitaa olla melkoisesti, kun deekut toisiaan telovat. Murhia taas aikalailla vähemmän.

Murha taitaa olla väärä sana. Henkirikos taitaisi olla oikea, ja se sisältää kaikki tapot ynnä murhat. My bad.

Ugga sanoi:
Murha taitaa olla väärä sana. Henkirikos taitaisi olla oikea, ja se sisältää kaikki tapot ynnä murhat. My bad.

yep, näinhän se taitaa olla. Suomessa varmaan suurinosa tehdyistä henkirikoksista on juuri puistokemistien lasol kiistasta alkaneita "vahinkoja".

Vuonna 2002 ameriikan yhdysvalloissa 71.1 % henkirikoksista tehtiin tuliaseilla.
Lähde:FBI

mage sanoi:
Ohoh, onpas kovasti asenteellista tekstiä. Kaveri ei ilmeisesti ole muuttanut itselleen ihan sopivaan maahan opiskelemaan. Kannattaisi valita yliopisto sellaisesta maasta jossa kaikki ei ajele autoilla ympäriinsä ammuskelemassa pummeja.........

Ohoh onpas kovasti lukutaidottoman ihmisen kommentti. Kaverini vaan ihmetteli jenkkien erilaista suhtautumista aseisiin. Luin ton tekstin vielä kerran läpi, enkä mä siitä löytänyt juttuja "Autoilla ympäriinsä ja ammuskellaan pummeja" -kohdasta. Copy-pastea toki tähän jos löydät sellaista.

n00kie sanoi:
Huh huh, ehkä kannattaisi käydä ja tutustua kyseiseen maahan eikä pastettaa jonkun pellen tekstejä. Ite olen vieraillut kuukauden verran ja rakastuin heti. Näin suurkaupungin San Franciscon ja pienemmän Portlandin. Sitten käväisin vielä 2000 ihmisen Marsingissa. Ja vaikka tuolla marsingissa on paljon "punanahkoja" niin lepposta sakkia siellä.

Kannattaisiko sun vaikka tutustua mun kaveriin ennenkuin haukut häntä pelleksi? Sä kävit kuukauden verran jenkeissä. Tuttuni on asunut siellä 6kk ja 1½ vuotta on vielä jäljellä. Kummalla on parempi vertailupohja?

En minä, eikä kaverini kiellä sitä etteikö jenkeistä löytyisi leppoisaa sakkia. Aselait ja suhtautuminen aseisiin ja niiden käyttöön ovat tosin huomattavasti erilaisia kuin koto-Suomessa.

No voi helevata täytyy kyllä sanoa ettei täälläkään aina tunnu porukoilla paljon päässä liikkuvan, luuletteko te nyt että toi on joku oikeutus ampua kaikki kenen naamataulu ei miellytä, herätkää jo prkl! :wall:

Dragon sanoi:
Kannattaisiko sun vaikka tutustua mun kaveriin ennenkuin haukut häntä pelleksi? Sä kävit kuukauden verran jenkeissä. Tuttuni on asunut siellä 6kk ja 1½ vuotta on vielä jäljellä. Kummalla on parempi vertailupohja?

En minä, eikä kaverini kiellä sitä etteikö jenkeistä löytyisi leppoisaa sakkia. Aselait ja suhtautuminen aseisiin ja niiden käyttöön ovat tosin huomattavasti erilaisia kuin koto-Suomessa.

Mene itse paikan päälle äläkä kuuntele kaverisi jorinoita ja päätä sen jälkeen mitä mieltä olet paikasta. Ite olen :thumbs: mieltä.

Kyllä tuon 'jenkkikirjeenvaihtajan' teksti on erittäin asenteellista, vaikka sen lukisi miten. Itsekin ihmettelin, että minkä takia kyseinen kaveri on mennyt ko. maahan opiskelemaan, jos katkeruus on tuota luokkaa. Ja siitä Vietnam kaneetista: TET-hyökkäys oli vietkongin aloittama yllätyshyökkäys, jossa se rikkoi rauhansopimuksen vai oliko aselevon, en nyt muista tarkkaan. Sotilaallisesti Yhdysvallat voitti koko paskan ja oli vetänyt suurimman osa joukoistaan pois paljon ennen TET-hyökkäystä, koska rauhansopimus oli kirjoitettu. Eli kommunistit taas kerran rikkoivat sopimuksen ja näyttivät, että mikä on sopimusten todellinen arvo diktatuureille. Anteeksi off topic.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom