Fleksaus

http://www.iltalehti.fi/elintavat/2012052315447056_el.shtml

Tänään oli lehdessä juttu tuosta "fleksauksesta" josta todennäköisesti tulee uusi karppauksen tyylinen "muoti-ilmiö"

"Suosii viljatuotteita, kasviksia, juureksia ja hedelmiä. Syö joskus myös kananmunia, maitoa, lihaa ja kalaa."

Itse pidän tätä aika outona kun suositaan viljatuotteita ja kaikki muu jää hyvin vähäiseksi. Mitä mieltä olette "fleksauksesta"? Keskustelua siitä:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaan laihduttaa, jos kokonaiskalorimäärä jää alle kulutuksen, mutta miten käy lihasten? "Syö joskus myös kananmunia, maitoa, lihaa ja kalaa." Tuo joskus on aika hämärä käsite. Jääkö siis proteiinin saanti pahimmoilleen alakanttiin?

Jos luet koko artikkelin niin sinä sanottiin, että vaiha leivän kinkut hedelmiin tai ainakin puolita se kinkun määrä

Kyllähän tuolla joku perus pulla voi laihduttaa mutta kuntoilevalle / salitreenaajalle ei mitään järkeä kun lihat ja muut proteiinit jätetään vähälle.

Jep niinhän se menikin (selain katkaisi juuri sopivasti artikkelin viimeisen väliotsikon yläpuolelta ja jostain syystä luulin, että artikkeli päättyi siihen). En tiedä, itseäni jotenkin närästää tämä ruokavalio, vaikka epäilemättä se joillekin toimii. Itse olen sen verran lihanperso aina ollut :D

Empä usko, että tuolla pahemmiten laihtuu kun suurinosa kaloreista tulee pelkistä hiilareista

Kuulostaa vähän siltä, että koko termi on keksitty vain auttamaan ihmisiä, jotka kärsivät huonosta itsetunnosta repsahduksen jälkeen. Itse olen myös eräänlainen fleksaaja, olen täysin absolutisti, joka tosin tykkää vetää kunnon perseet aina silloin tällöin.

Laihtuu kun kalorit on miinuksella riippumatta siitä mitä syö.

Tää tuntuu menevän nykyään MONELTA ohi, siis noin ku esim kuuntelee porukkaa salilla.

Energia se ratkasee.

Ite aiheeseen ni kuulostaa varsinkin normaali pulliaisen (täyden idiootin) näkökulmasta helpolta koska pitkälti näistä kauppojen ''terveysruoat'' koostuu.

Ei kai tuossa nyt ole mitään ihmeellistä. Mun mielestä kuulostaa loppujen lopuksi ihan fiksulta. Ollaan vähä niinku kasvissyöjiä mutta ei tartte vetää niin ehdotonta linjaa, etteikö välillä vois vähän eläinkunnan tuotteillakin herkutella. Makrojahan voi säädellä tarpeen mukaan vaikka olisi täysin vegaani.

Jotkuthan suosittelevat samantyylistä ajattelua myös paleoon, eli syödään mahdollisimman "paleosti" 5-6 päivää viikosta ja sitten 1-2pv voi vähän ottaa rennommin. Tai joku VHH-tyyppinen juttu missä silloin tällöin herkutellaan hiilareilla.

Siitäkin voidaan tietysti olla montaa mieltä, onko tällainen pidemmän päälle kannattavaa/järkevää toimintaa mutta ihan varmasti monelle toimii. Joillekin voi olla helpompaa kuin ympärivuotinen ehdottomuus.

Itse kyllä näkisin että tuollainen fleksauksen tapainen lähestymistapa olisi erityisen otollinen pidemmän tähtäimen painonhallintaan ennemmin kuin lyhytaikaiseen painon pudotukseen. Ensimmäinen on vaikeaa, jälkimmäiseen pystyy lähes jokainen. Molemmat sillä kyllä varmasti onnistuu.

Tarkemmin kuin luon tuota aihetta niin hieno lause paistoi silmään: "Liharuuat sinänsä eivät lihota, mutta paljon lihaa tai lihatuotteita käyttävä voi saada niistä ylimääräistä energiaa." Eikö sitä energiaa voi tulla liikaa aivan kaikesta :D

Kyllä voi ja itse näen tässä ruokavaliossa vaarana sen, että varomattomampi kokeilija mättää pussitolkulla pähkinöitä proteiinin saannin toivossa ilman että katsoo ravintosisältöä. Voi olla aika ikävä ylläri.

Liikaa energiaa voi tulla vaikka zerokokiksesta (lasillisessa on jotain 1kcal). Mut mua lähinnä ärsyttää kaikki tollaset uudet trendikkäät rasvaa polttavat muotiruokavaliot. Ne nimet erityisesti (karppaus, fleksaus, nutraus). Hyi saatana. 45v. 130kg naiset varmaan alottaa jokasen tällasen ruokavalion noudattamisen aina kun uus tulee, tai ainakin sellanen mulle noista tulee mieleen.

E: einval: Mulle on käyny itseasiassa just tolleen. Joskus ihan aluks söin välipalaks 200g pähkinöitä, koska niistä saa 50g proteiinia. En tullu sitte ihan ajatelleeks, että siinä on rasvaakin jo yli 100g ja kaloreita yli 1000kcal. No ei se mitään, kyllä se paino nousi, eikä pahemmin läskinäkään kun muut ruokailut sisälsi liian vähän kaloreita.

Veikkaan, että Iltalehden opeilla laihduttavat nyt ottavat sen karppaamisenkin siltä kannalta, että kassleria ja voita huiviin tupla-annos eikä tarvii liikkuakaan kun ei ole hiilarivarastoja kulutettavana.

Kyllä kaiken voi tehdä päin vittua.

Veikkaan, että Iltalehden opeilla laihduttavat nyt ottavat sen karppaamisenkin siltä kannalta, että kassleria ja voita huiviin tupla-annos eikä tarvii liikkuakaan kun ei ole hiilarivarastoja kulutettavana.

Kyllä kaiken voi tehdä päin vittua.

Kuten muuan viisas mies on kerran sanonut: ''on harmillista ettei tyhmyys satu''

Mä niin toivon että tästä tulis joku muotidieetti ihmisille.
Ottaa niin päähän kun liha on niin kallista ja kananmunat on hamstraajien takia loppu kaupoista. :p

*edit luin ton nytten ja silmään pisti että tää olis taudellista.
Ainakin musta kasvikset ovat ihan törkeen ylihinnoteltuja ja eivät täytä yhtään.
Samalla rahalla millä tekee illan salaatin söis varmaan 3pv viljatuotteita ja lihaa.

Miks nämä otsikoinnit on aina tyyliin "Unohda karppaus, täältä tulee blaablaa"? Ihme karppikammo tuntuu olevan medialla ja monella muullaki. Ehkä se on nykyään liian trendikästä, että pitää väkisin ruveta vieroksumaan.

Mä niin toivon että tästä tulis joku muotidieetti ihmisille.
Ottaa niin päähän kun liha on niin kallista ja kananmunat on hamstraajien takia loppu kaupoista. :p

*edit luin ton nytten ja silmään pisti että tää olis taudellista.
Ainakin musta kasvikset ovat ihan törkeen ylihinnoteltuja ja eivät täytä yhtään.
Samalla rahalla millä tekee illan salaatin söis varmaan 3pv viljatuotteita ja lihaa.

Jep ja tää on niin väärin! Sen kyllä huomaa, että kroppa tykkää kun vihanneksia ja salaattia tulee syötyä paljon, mut opiskelijana toi vaan sattuu budjettiin ja kovaa. Vaikka käy iltaduunis, ei käytä alkoholia, ei tupakoi, kulkee samat vanhat rytkyt päällä ja silti näyttää tilin saldo nollaa ja päivittäinen ruokakaupan tositteen loppusumma on jotain älytöntä. Ja vittu ko en edes lihaa osta ku saan ilmatteeksi porukoilta (maatila).

Miks nämä otsikoinnit on aina tyyliin "Unohda karppaus, täältä tulee blaablaa"? Ihme karppikammo tuntuu olevan medialla ja monella muullaki. Ehkä se on nykyään liian trendikästä, että pitää väkisin ruveta vieroksumaan.

Nykyinen ADHD kulttuuri vaatii aina kunnon muutosta ja ihka uutta et saadaan milenkiinto heräämään. Sitko ollaan käyty kaikki laidat läpi niin joku keksii uutena kultasen keskitien balanssin ja sen jälkeen voidaanki taas alottaa koko touhu alusta.

Joo itteekin oikeen vituttaa kun on tässä vähillä hiilareilla menny jonkin aikaa niin aina kun joku kysyy jotain syömisistä niin vastaukseks tulee "JAA SÄÄ OOT JOKU KARPPAAJA". Tekis mieli vetästä heti vastapalloon vaikka ne periaatteessa totta puhuukin :D Vitun media kun kaikki pitää leimata...

Aiheesta sen verran että kyllä vaikuttaa taas melkoselta jutulta... Ei ainakaan naamasta päätellen parissa vuodessa oo kyllä puuhun menty, tai no tiiä sitten mikä on lähtökohta mutta kumminki.

Ihmiset ei älyä, että runsasproteiininen ja vähähiilarinen ruokavalio on eri asioita. Taukit! Joka tapauksessa kuulostaapa erikoiselta tämä "fleksaus". Mutta kuten Viittasankari jo kirjoittikin, toivottavasti tuosta tulee joku muoti-ilmiö niin me saadaan kananmunat takas!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom