Fitness SM 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruhl
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Robby.R sanoi:
Heidi Sorsa näytti todella kovalta noissa kuvissa ja onnittelut voitosta.
Mutta jos Sorsan fysiikka oli voittaja tyyppiä, niin miksei Rachel Kauppila ollut edes kolmen parhaan joukossa??

Taisi olla liian kuiva ja kireä.. Ainakin pakaroista puuttui kaikki naisellisuus, vaikka tiukkaa lihaa oli.

Itse olen tosi iloinen Heidi Sorsan menestyksestä :) Viime vuonna olin ihan käärmeissäni, mutta silti ihmetyttää, että nyt Tunturin X-malli ei sitten riittänytkään voittoon, vaikka viime vuonna se riitti ohittamaan Sorsan.

Noh en ollut paikan päällä ni en voi tietää miltä homma näytti livenä.

Jee, onnittelut Heidi Sorsalle, upea kunto! :kippis1:

Samaa mieltä Hipan kanssa Rachelista. Aivan liian tiukka (varsinkin peppu-osastolta huomasi) fitnessiin. Kehonrakennuksessa olisi oiva kunto, liian pieni titenkin ;) . Ei kyllä mun päähän muuten mahdu että KP puhui massiivisesta Rachel Kauppilasta... liikaa lihaksia muka. Hyvältähän tuo näytti. Paksu keskivartalo tosin... ja pohkeet jopa liian pienet.

Kalimero sanoi:
Mitä vittua? Voisiko joku selvittää tyhmemmälleen miksi näin? Miksi keskimmäinen ei ole voittaja?

Miksi?

Koska jäi esteradalla viidenneksi, kun taas Inkinen oli toinen. Esteradan ja vertailun painotus pisteissä on 50-50.

Fitneksen tulokset oli kyllä sekä miesten että naisten osalta osittain ihan hanurista. Minen ymmärrä yhtään mitä ne tuomarit oikein hakee kun esim. body fitneksen 3 parasta erosivat toisistaan niin hirveesti. Voittaja oli tietenkin ylivoimainen mutta että Tunturi kakkoseksi? Missä oli six-pack tai edes häivähdys siitä? Yläkerta oli ihan liian iso alakertaan verrattuna. Missä se paljon puhuttu tasapainoinen kokonaisuus? Finaalista karsiutui monta parempaa... kauniit kasvot taisivat viedä voiton...

Ja sitten fitneksestä: Krishin vapari oli mieletön, mutta miksi muita kilpailijoita rankaistaan lihaksista ja krishiä ei... Krishi on upea pakkaus, mutta homma on kyllä pahasti hakusessa sen kilpailijoille määritellyn "tavoiteprofiilin" suhteen...

Miesten fitness oli myös pettymys: millä eväillä ykköseksi tullut mukamas voitti Ernon esim. fysiikassa 7 pisteellä? Ihan pimeetä - olin 100% varma Ernon murskavoitosta.

Sunnuntain kokonaisfiilis jäi sinne masiksen ja pettymyksen välimaastoon. Lauantaina olin huippuonnellinen kun saatiin uusi SM-voittaja isoihin poikiin - pelkällä nimellä ei niissä kisoissa ratsasteta(kaan). Lauantaista jäi tosi hyvä fiilis.

Samaa ei voi sanoa sunnuntaista - masentaa ajatella tämän päivän kisatuloksia.
Minen ymmärrä noita tuomareita!

Kisoihin pitäisi saada ns. katsojaäänestys, jolloin voitaisiin palkita se oikeasti hyvän näköinen mimmi/jeppe jollain spesiaalilla palkinnolla - tuomareiden siihen vaikuttamatta.
Maksullinen tekstiviestiäänestys... rahat voittajalle ja/tai joku törkeen hyvä proteiinisatsi palkinnoksi.

Grotesk sanoi:
Koska jäi esteradalla viidenneksi, kun taas Inkinen oli toinen. Esteradan ja vertailun painotus pisteissä on 50-50.

Se että esteradalla ratkaisee sekuntikello on selvää.

Inkinen sai enemmän pisteitä myös fysiikka kierrokselta, Miksi? Mitä vittua tässä lajissa oikeen haetaan?

Se että säännöt ja pistelaskutavat muuttuu kesken matkan kuuluu perinteisiin näissä kilpailuissa eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa eikä selitä sitä eli

Miksi keskimmäinen kilpailija ei ole voittaja?

Miksi?

Kalimero sanoi:
Mitä vittua? Voisiko joku selvittää tyhmemmälleen miksi näin? Miksi keskimmäinen ei ole voittaja?

Miksi?

Olen kyllä samaa mieltä.. Ihan outo ratkaisu. Kyllähän tuolla ernolla on paras roppa :thumbs:

Kasvilla silmää miellyttävä malli. Lihasta ehkä hieman vähemmän kuin viime vuonna...KP:n pyynnöstä;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Narukäsi sanoi:
= puuttui läski?

Näin sen voi lukea myös :)

Bodyfitness ei ole kehonrakennusta, vaan siinä pitää löytyä naisellisuutta ja kauneutta. Pyöreä peppu on naisellista.

Kyllä olivat naiset mahtavassa kunnossa sekä body fitneksen että fitneksen puolella... Oikein ilo silmälle. Eräät suosikkini Sorsa ja Kasvi menestyivät mukavasti, hienoa! Rachelilla oli kuvien perusteella vaikeuksia selän levittämisen kanssa (huono asento?), vaikka tuskin se body fitneksessä onkaan yhtä tärkeää kuin kehonrakennuksessa:)

Ironbutt sanoi:
Fitneksen tulokset oli kyllä sekä miesten että naisten osalta osittain ihan hanurista. Minen ymmärrä yhtään mitä ne tuomarit oikein hakee kun esim. body fitneksen 3 parasta erosivat toisistaan niin hirveesti. Voittaja oli tietenkin ylivoimainen mutta että Tunturi kakkoseksi? Missä oli six-pack tai edes häivähdys siitä? Yläkerta oli ihan liian iso alakertaan verrattuna. Missä se paljon puhuttu tasapainoinen kokonaisuus? Finaalista karsiutui monta parempaa... kauniit kasvot taisivat viedä voiton...

Ja sitten fitneksestä: Krishin vapari oli mieletön, mutta miksi muita kilpailijoita rankaistaan lihaksista ja krishiä ei... Krishi on upea pakkaus, mutta homma on kyllä pahasti hakusessa sen kilpailijoille määritellyn "tavoiteprofiilin" suhteen...

Mä liityn tähän ihmettelyyn. Viime vuonna, kun ihmettelin sitä, että Sorsa hävisi Tunturille, sain selitykseksi sen, että Tunturilla on niin paljon parempi X.

Ja tänä vuonna se X ei sitten riittänytkään.

Ei mitään logiikkaa..

Hippa sanoi:
Näin sen voi lukea myös :)

Bodyfitness ei ole kehonrakennusta, vaan siinä pitää löytyä naisellisuutta ja kauneutta. Pyöreä peppu on naisellista.

Näin on Hippa! Rachel on kyllä kovassa kondiksessa, mutta KP:n mielestä jo liian lihaksikas fitnessiin..

Vaatimaton mielipiteeni

Paikalla olleena ihmettelen myös tuloksia. Itse olisin jättänyt Sorsan kolmanneksi ja kärkisijat Bacman-Orava. Tunturin sijoitukset ihmetyttävät kisa kisalta...( KP:n seinänaapuruus ei vaikuta, eihän..)

Köyhä sanoi:
Paikalla olleena ihmettelen myös tuloksia. Itse olisin jättänyt Sorsan kolmanneksi ja kärkisijat Bacman-Orava. Tunturin sijoitukset ihmetyttävät kisa kisalta...( KP:n seinänaapuruus ei vaikuta, eihän..)

Joo onhan se tunturi kyllä todella kaunis ja on hyvä vartalon malli, mutta sitä lihasta sais kyllä olla hieman enemmän.. Tietääkseni kp ei ollut tuomaristossa, että sen ei ainakaan pitäisi vaikuttaa sijoituksiin.

Täytyy kyllä sanoa että oli todella kovatasoiset kisat ainakin body-fitnessin puolella. Kaikki tytöt oli todella tiukassa kunnossa. Karsinta tuotti tulosta.

Mites niissä fitnessmalli skaboissa ja showposeerauksessa kävi?

Hippa sanoi:

:offtopic: Itse olen Suomen fitness-scenestä TODELLA pihalla, mutta alan lehtiä ja Pakkista lukemalla olen antanut itseni ymmärtää, että tuomarilinja Suomessa saattaisi vaihdella paljonkin vuodesta toiseen, vailla mitään logiikkaa kuten muutama täällä toikin jo esiin. Puhumattakaan siitä, että fitnesskilpailijat "suuressa maailmassa" lienevät kautta linjan lihaksikkaampia ja myös tiukempia kuin Suomessa, jossa arvostetaan (vissiin sitten ainakin tällä hetkellä) "kauneutta ja naisellisuutta" - mitä sekin sitten tarkoittaa, ovat meinaan niin katsojan silmässä nuo(kin) jutut, ettei ole tosikaan.

Toki ymmärrän, että kyse on arvostelulajista, joten on todella vaikeaa lyödä pöytään mitään yksiselitteisiä kriteerejä, kun jokainen tuomari kuitenkin katsoo kilpailijoita aina omasta näkökulmastaan. Mutta tyhmästä sivustaseuraajasta tuntuisi kuitenkin siltä, että laji olisi sekä yleisöystävällisempi että myös kilpailijoiden kannalta helpompi ja mielekkäämpi, jos arvostelukriteerit pysyisivät vuodesta toiseen samoina...?

No joo, kuten todettua, oma tietämys fitnessistä lajina on melkoisen vähäinen ja perustuu vain ja ainoastaan lehti- yms. juttuihin. Kiitos ja anteeksi. :nolo:

Pelkkä kasvojen ja vartalon kauneus ei saisi tuoda kärkisijoja kilpailuissa.

Kyllä sitä pitää olla vähän muskeliakin, että bodyfitneksen erottaa missikisoista.

Bodyfitness-kisan taso oli todella ilahduttava. Haluan esittää erityiskehuja muutamalle tytölle, jotka eivät päässeet viiden finalistin joukkoon.

Piia Tolonen oli saanut kivasti lisää leveyttä yläselkään ja reidet olivat kadehdittavassa mallissa. Hänellä koko ulkoasu oli niin kohdillaan kuin vain voi. Istuin sattumoisin hänen appivanhempiensa vieressä ja vaikka vasen korvani melkein kuuroutuikin, Piia ansaitsi kaiken kannustuksen.

Kristiina Mäkelä oli upea. Minun penkkiurheilijan silmäni ei löytänyt heikkoa kohtaa mistään ja hänellä oli koko kisan parhaat pohkeet. Toivottavasti hän jatkaa kilpailemista.

Johanna Piironen (sukunimestä en ole ihan varma, tarkoitan kuitenkin sitä tummaa, kaunista naista, joka kilpaili numerolla 17) saa myös vilpittömät kehuni. Siro rakenne, mutta sopivan lihaksikas.

Erityisesti nämä kolme kilpailijaa antoivat eilisellä esiintymisellään minulle potkua tuleviin treeneihin, vaikka tuskin koskaan vastaavaan kuntoon pääsenkään.

Perinteisen fitneksen puolella suurin harmi oli se, etten nähnyt kenenkään vaparin pressejä tai punnerruksia vaikka miten yritin kuikuilla ... niin ja myös kilpailijoitten vähäinen määrä.

Kaikista ankeinta eilisessä oli kotimatka: jossain Riihimäen ja Tikkurilan välillä joku jäi/heittäytyi junan alle. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom