FitDay.com

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gmarx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Dietti on tällä hetkellä ajankohtainen monelle, joten kannattaa käydä tsekkaan tämä palvelu:

http://www.fitday.com/WebFit/TourIntro.html

Palvelun avulla voi seurata omaa ruokavaliota, painon kehitystä yms. ja tuottaa erilaisia raportteja ja kuvaajia kyseisistä asioista jollain tietyllä aikavälillä. Esim. proteiini/hiilari/rasva-suhteet näkee suoraan piirakkadiagrammista kun on syöttänyt päivän sapuskat sisään. Palvelun käyttö ei maksa mitään.

Suosittelen :)

Jees, yllättävän näppärä. Samat saisi tosin pienellä vaivalla väännettyä exceliin (kuvaajat, prosentit, jne).

Originally posted by Hulkki
Jees, yllättävän näppärä. Samat saisi tosin pienellä vaivalla väännettyä exceliin (kuvaajat, prosentit, jne).

Itsekin joskus tein excelillä painonseurantataulukon, mutta totesin tuon Fitdayn-systeemin kätevämmäksi. Tuohon pääsee käsiksi mistä tahansa koneesta, jossa on nettiyhteys, ja eri ruoka-aineiden tietoja löytyy kattavasti valmiina. Tosin kannattanee luoda niitä custom foodeja, jos syö yleensä samoja ruokia viikosta toiseen.

Pahin vika tuossa on jenkkipainotteiset ruoka-aineet ja mittayksiköt, joista suomalainen ei tajua mitään ilman unit converteria (onneksi custom foodit voi luoda grammoissa).

juustosiivun paino

Riippuu vähän juustolaadusta. Minä harvemmin juustoa käytän mutta päätin kokeilla valion Polar 5 juustoa ja yksi siivu painaa n 6 g, siitä kapeammasta päästä leikattuna.

Katsokaapa http://www.ktl.fi/fineli/

Tuolta löytyy hyvin ravintosisällöt moneen ruoka-aineeseen mikäli käyttää custom foodeja fitdayssä. Ei tarvitsei jokaista ruokapakkausta käydä vuorotellen hakemassa jääkaapista (paitsi että makkarat ja muut joutuu tietysti punnitsemaan :( ). Myös erilaisia ruokalajeja (mm. lihakeitto) löytyy. On muuten hieman erilaisia ravintoainepitoisuuksia noissa fitdayn safkoissa verrattuna suomalaisiin perustuotteisiin.

Nopean vilkaisun perusteella sivuston ravinto-sisällöt vastaavat hyvin sitä mitä purkkien kyljessä lukee.

loistavaa! :kippis1:

nuo omien excelien syötöt on aina jääny parin päivän täyttämisiin, jos tällä jaksas seurata vähän pidempään.
täyty kyl syötellä kaikki ruuat ite, mut eipä tuo ruokavalio niin monipuolinen oo et ei jaksas niitä syöttää.

Päivän mäiskeet:
Total: 2744 kcal
Fat: 59g 21%
Carbs: 323g 1192 48%
Fiber: 25g 0 0%
Protein: 192g 770 31%

ai kun saisi samanlaisen palvelun finellin ruokatiedoilla... ja custom food tietoja voisi jakaa kavereiden kesken... :hmmm:

ps. aamupala-juustoviipale painaa 20g, ilman muovikuoria ;)

Originally posted by mass

ai kun saisi samanlaisen palvelun finellin ruokatiedoilla... ja custom food tietoja voisi jakaa kavereiden kesken... :hmmm:

Joo, olishan tuossa kehitettävää. Heti tulee mieleen ainakin sellainen juttu, että olisi hyvä voida kasata noista raaka-aineista erilaisia valmiita ruoka-annoksia, joita vois sitten heitellä suoraan päivän listaan (custom meal tai jotain). Fitdayn omissa listoissa on kyllä useasta eri raaka-aineesta kasattuja "annoksia", mutta custom foodina niitä ei voi tehdä.

Hmm, jos finellin tiedot olis xml:ää ja olis aikaa ja ja...lehmät lentäis, enkä olis näin laiska, niin tekisin tuosta suomiversion.

Gmarx (tai kuka vaan): tuossahan olisi oikeesti bisnesideaa! Kehittäisi maksullisen palvelun, mutta ei kovin kallista, jotta siihen raskisi liittyä tarpeeksi moni. Saattaisi olla paljonkin kysyntää, sen verran paljon on Suomessakin lihavia ihmisiä ja heidän joukossaan jopa ehkä tuhansia sellaisia, jotka älyäisivät ja viitsisivät tuommoisia laskureita käyttääkin ja olisivat valmiita maksamaankin vähän. Puhumattakaan niistä tuhansista, jotka ovat jo valmiiksi suht timmissä kunnossa, mutta kaipaisivat käteviä apuvävlineitä kuntonsa ylläpitämiseen.

Itellä ei riitä varsinkaan aika, muttei (vielä! :evil: ) tietsataidotkaan tuommosten toteuttamiseen, mutta tuo ei ole mun mielestä ollenkaan huono idea. Sitten tietty jakaisit pakkislaisille testi/betaversiota ilmaiseksi :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Iivili

Itellä ei riitä varsinkaan aika, muttei (vielä! :evil: ) tietsataidotkaan tuommosten toteuttamiseen, mutta tuo ei ole mun mielestä ollenkaan huono idea. Sitten tietty jakaisit pakkislaisille testi/betaversiota ilmaiseksi :)

Töikseni väsään tuollaisia samantyyppisiä tietojärjestelmiä päivät pitkät, mutta vaikka taidot riittää, niin se aika ei. Muutenkin homma pitäisi ottaa ihan rehellisesti harrastuspohjalta, eikä elätellä toiveita bisneksestä. Tosiasia on kuitenkin se, että Intternetissähän kaikki on ilmaista! (tai ainakin niin halutaan ajatella).

Mutta mutta, ehkä se raha voisi tulla jostain muualta kuin käyttäjiltä, enkä nyt tarkoita mitään bannerimainontaa tms. shittiä. Nyt kun aloin ajatella ja päästin pirun merrasta, niin esim. Fitdayn 200000:n käyttäjän päivittäisistä ruokatottumuksista yms. tiedoista saattaa jokin maksukykyinen taho olla hyvinkin kiinnostunut. Data Mining on päivän kuuma sana. Ja jos tuo on jonkun mielestä kieroa käyttää noita tietoja, niin kannattaa samantien heittää kaikki bonuskortit menemään, koska niillä kerätään valtavat määrät dataa ihmisten ostoskäyttäytymisestä. Keskon Top Secret Tietokonekeskuksessa superkoneet laskee mitä juuri Sinä tulet ensi jouluna ostamaan ja sitten ne nostaa sopivasti hintoja...salaliitto...mind control...spooky :p

Asiaan palaten, nää on näitä juttuja, joita tarvii ensin hieman raapustella klubiaskin kanteen ennen kuin inspiraatio iskee ja jotain konkreettista alkaa syntyä.

Ei se mitään, siinäpähän ottavat tietoo mun ravintotottumuksista, ja tekevät paremmin podarille sopivia ruokia.

Joo, toi oli hyvä sivusto. Aloin pitämään ruokapäiväkirjaa sen avulla. Muutamana päivänä oon nyt illan päätteeks kirjannu sinne safkojani. Alkaa käydä nopeemmaks, kun oon saanu näpyteltyä tonne noita tavallisimmin syömiäni ruokia custom foodeiks.

Hyvä löytö marx

Mä luotan ihan ruutuvihkoon, kynään ja taskulaskimeen, toimii minulla ainaki nopeammin kuin tuo...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom