"Finnmatkat kokeilee lomalentoja, joilla osa koneesta on varattu yli 12-vuotiaille"

Aschenisto

Banned
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2012070315792841_ma.shtml

Vihdoinkin saadaan Suomeen lapsiperhevapaat lennot. Se on ärsyttävää lomalennolla, kun joutuu koko matkan ajan katsomaan vapaan kasvatuksen hedelmää, joka potkii, riehuu ja vetää käsittämätöntä itkupotkuraivaria koko lennon ajan, tai se, että vauvat oksentaa viereisen ihmisen päälle tai muuten vaan paskantaa aiheuttaen sen, että koko kone haisee. On jo olemassa lapsiperhevapaita hotelleja, ravintoloita, joten kannatan:)

Miksi ihmeessä noita alle 5 vuotaita täytyy raahata jonnekin pakettimatkolle Espanjaan tai jonnekin? Ei ne pikku perkeleet edes muista koko matkasta mitään ja ne pilaa muidenkin matkan. Isovanhempien tai sukulaisten hoivaan siksi aikaa. Sen kyllä ymmärrän jos ei saa hoitoa niille, mutta on silti pakko mennä lomapatkalle, että voi retostella jossain töissä kahvihuoneessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitä voit sitten miettiä kumpi lapsi pärjää elämässä paremmin aikuisiällä. Se joka kokee koko lapsuuden erilaisia juttuja ja saa virikkeitä vai se joka pistetään kaappiin aina kun jotain pitäisi tehdä.

On toki mestoja joihin mäkään en esim. sylivauvaa tahtoisi vietävän (esim. joulukirkko. Niihin kun on monesti myös ne lapsiperheiden omat palvelukset, mutta silti pitää tuoda se vauva joka aivan varmasti itkee sinne niin että se muu sata ihmistä ei kuule mitä edessä sanotaan).

http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2012070315792841_ma.shtml

Vihdoinkin saadaan Suomeen lapsiperhevapaat lennot. Se on ärsyttävää lomalennolla, kun joutuu koko matkan ajan katsomaan vapaan kasvatuksen hedelmää, joka potkii, riehuu ja vetää käsittämätöntä itkupotkuraivaria koko lennon ajan, tai se, että vauvat oksentaa viereisen ihmisen päälle tai muuten vaan paskantaa aiheuttaen sen, että koko kone haisee. On jo olemassa lapsiperhevapaita hotelleja, ravintoloita, joten kannatan:)

Miksi ihmeessä noita alle 5 vuotaita täytyy raahata jonnekin pakettimatkolle Espanjaan tai jonnekin? Ei ne pikku perkeleet edes muista koko matkasta mitään ja ne pilaa muidenkin matkan. Isovanhempien tai sukulaisten hoivaan siksi aikaa. Sen kyllä ymmärrän jos ei saa hoitoa niille, mutta on silti pakko mennä lomapatkalle, että voi retostella jossain töissä kahvihuoneessa.
Ihme jos et kohta saa kamalaa paskavyöryä niskaan. Joskus olisko vuosi sitten kun tästä asiasta oli uutisia, luin jostain iltalehden tai vastaavan kommenteista aikamoista settiä vanhemmilta, jotka eivät voineet ymmärtää tällaista hirvittävää syrjintää. Itsehän olen ainoastaan iloinen tällaisesta mahdollisuudesta. Viime kerralla kymmenen tuntia Thaimaasta takaisin rääkyvän kakaran lähellä oli jotain niin hirveää, että olin melkein valmis tekemään jotain peruuttamatonta. Sellaista ei pitäisi kenenkään ihmisen joutua sietämään ja jos on mahdollisuus se välttää, niin se mahdollisuus pitäisi jokaiselle suoda. Sama juttu on hotelleissa. Jos mulle annetaan mahdollisuus matkustaa ja majoittua ilman että lapsiperheitä on lähelläkään, käytän sen mahdollisuuden hyväkseni riemusta kiljuen ja maksan vaikka mielihyvin vähän ekstraakin.

Jos bisnes kannattaa noinkin, niin mikä nottei. Saahan erilaisia vaihtoehtoja tarjota, ei mitään vikaa minun mielestä ja tuollaisen lennon varmaan valitsisin jos se ei vaikuttaisi matkapäiviin tai hintaan. Nouseekohan tästä samanlainen poru kuin oli jossain vaiheessa just noista Acheniston mainitsemista lapsiperhevapaista hotelleista? En ymmärrä miten se on mitenkään väärin. Saa ne yökerhotkin rajata onko siellä teinipissiksiä vai yli 24-vuotiaita, esimerkkien lista on varmaan loputon.

Ihme jos et kohta saa kamalaa paskavyöryä niskaan. Joskus olisko vuosi sitten kun tästä asiasta oli uutisia, luin jostain iltalehden tai vastaavan kommenteista aikamoista settiä vanhemmilta, jotka eivät voineet ymmärtää tällaista hirvittävää syrjintää. Itsehän olen ainoastaan iloinen tällaisesta mahdollisuudesta. Viime kerralla kymmenen tuntia Thaimaasta takaisin rääkyvän kakaran lähellä oli jotain niin hirveää, että olin melkein valmis tekemään jotain peruuttamatonta. Sellaista ei pitäisi kenenkään ihmisen joutua sietämään ja jos on mahdollisuus se välttää, niin se mahdollisuus pitäisi jokaiselle suoda. Sama juttu on hotelleissa. Jos mulle annetaan mahdollisuus matkustaa ja majoittua ilman että lapsiperheitä on lähelläkään, käytän sen mahdollisuuden hyväkseni riemusta kiljuen ja maksan vaikka mielihyvin vähän ekstraakin.
Just tämä. :) Mitä ihmeen "syrjintää" se on jos tarjoaa eri kohderyhmälle palveluita? Varmaa löytyy toinenkin hotelli.

Tottakai lapset huutaa koneessa. Vituttaa itseänkin jos vieraat lapset huutaa. Omia on pakko kestää. Lapset 6kk, 2v ja 4v. Kyllä meistä ääntä lähtee. Varmasti moni haluaa lapsettoman lennon. Haluaisin itsekkin jos lentäisin vain avokin kanssa...

Ehdottomasti hyvä idea.

Mutta kyllä mä senkin ymmärrän että ne pampulat viedään lomalle johonkin Bamse-kerhohotelliin, kiva kai siellä on laskea vesiliukumäestä hotellin altaalla ja syödä nauravia nakkeja tai mitä siellä ny tenavat syövätkään. Saahan siinä vanhemmatkin vähän vaihtelua. Silti aivan mahtavaa että jokaselle on jotakin, loma Bamse-hotellissa ois jotain järkyttävää.

Tosi jees uutinen. Mulla on kolme lasta ja jos joskus vielä lähden tästä reissulle kahden kesken emännän kanssa niin totta vitussa haluan mennä rauhassa ilman muiden lasten katselua...

Sitä kait ne myy, mikä menee eli ilmeisesti lapsettomille lennoille on kysyntää. En tykkäis itekään matkustaa pitkiä lentoja niin, että jonkun lapsi remuais tai itkis vieressä.

Siitä oon kyl alottajan kanssa sit täysin eri mieltä, et lapsia ei pitäis viedä lomamatkoille lainkaan. Vaikka lapsi ei välttis aikuisena muistakaan ensimmäisiä elinvuosiaan, niin ne on silti lapsen tärkeimpiä elinvuosia. Niillä luodaan pohjaa sille, tuleeko muksusta aikuisena tasapainoinen ja täyspäinen ihminen vai traumatisoitunut sekopää. Lapset tarvitsee virikkeitä ja uusia kokemuksia turvallisessa seurassa ja lomamatkat on aivan yhtä hyviä siihen kun kävelyretket naapuripuistoon. Erilaisia vain.

Siitä oon kyl alottajan kanssa sit täysin eri mieltä, et lapsia ei pitäis viedä lomamatkoille lainkaan. Vaikka lapsi ei välttis aikuisena muistakaan ensimmäisiä elinvuosiaan, niin ne on silti lapsen tärkeimpiä elinvuosia. Niillä luodaan pohjaa sille, tuleeko muksusta aikuisena tasapainoinen ja täyspäinen ihminen vai traumatisoitunut sekopää. Lapset tarvitsee virikkeitä ja uusia kokemuksia turvallisessa seurassa ja lomamatkat on aivan yhtä hyviä siihen kun kävelyretket naapuripuistoon. Erilaisia vain.
Näin on. Mustakin tuli ihan täysi sekopää, kun ei ikinä käyty missään matkalla kun olin pieni. Ei mikään lomamatka tai siltä pois jääminen kyllä muuta sun loppuelämää yhtään miksikään, kunhan niitä virikkeitä sitten löytyy muualta edes.

Heh, vapaa kasvatus vietynä uudelle asteelle: jos ei alle 3-v toukka pääse ulkomaille niin siitä voi kasvaa traumatisoitunut sekopää.

Tolla perusteellahan köyhien pitäisi olla kokonaan tekemättä lapsia jos ei ole varaa lähteä ulkomaan reissuille.

Edit. No joo, turhaa kärjistystä. Mut en mä ainakaan edes muista mun kolmesta ensimmäisestä elinvuodesta mitään. En tiedä oonko ollut silloin ulkomailla, todennäköisesti en, mutta en kanna siitä kaunaa vanhemmilleni.

On toki mestoja joihin mäkään en esim. sylivauvaa tahtoisi vietävän (esim. joulukirkko. Niihin kun on monesti myös ne lapsiperheiden omat palvelukset, mutta silti pitää tuoda se vauva joka aivan varmasti itkee sinne niin että se muu sata ihmistä ei kuule mitä edessä sanotaan).
En minäkään. Sivistysvaltiossa, jossa yksilönvapaus toteutuu, ei alaikäistä tulisi vasten tahtoaan altistaa millekään aatteelliselle yhdistykselle. Ei vanhempien poliittisen mielipiteen, etnisen alkuperän, eikä uskonnon perusteella.

E: Ainiin, ja ideana hyvä toi lapsien karsiminen.

Lapsettomia hotelleitahan on jo siinä missä niin kutsuttuja lapsiperheystävällisiäkin.
Miksipä ei sitten lentojakin.
Kyllähän junissakin on lastenvaunut olleet vuosikymmeniä, jonne mielellään laitetaan suurperheitä ja sylivauvallisia omiin paremmin huuto-eristettyihin koppeihinsa.

Todella hyvä idea. En käynyt pienenä ollenkaan missään "kunnon ulkomailla" eikä mulla kyllä mitään traumoja siitä ole jäänyt. :D

Aika ahdasmielistä mun mielestä tunkea lapset johonki erilliseen lokeroon, koska ne pitävät meteliä ja häiritsevät.. Loppujen lopuksi yhtä paljon häiritsee kännäävät ja kikattavat, humalaiset naiset ja miehet, jotka saatuaan muutaman lasin viinaa pitävät meteliä, kuin gorillat viidakossa.. Enemmän noi mua ärsyttää, vituttaa ja häiritsee, kuin se tutti suussa oleva kuusivuotias rääkyvä lapsi..

Ja ei ne lennot nyt niin pitkiä ole, etteikö sitä kestäisi jos sinne on välttämättä halunnut..

En mä olisi halunnut pienenä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle mentäessäni, että mut olisi survottu johonkin tiettyyn osaan koneesta, koska ikä ei riitä siihen toiseen.

Aika ahdasmielistä mun mielestä tunkea lapset johonki erilliseen lokeroon, koska ne pitävät meteliä ja häiritsevät..

Eli tulisiko junien lastenvaunut ja -perhekopit lakkauttaa?
Siellähän lapsiperheillä ja lapsilla on päinvastoin paremmat oltavat, kun saavat temmeltää ja örveltää keskenään vapaammin. Sekä mammat ja isukit päivitellä kuinka ihania ne piltit ovat ja mikä on paras paskavaippamerkki.

Loppujen lopuksi yhtä paljon häiritsee kännäävät ja kikattavat, humalaiset naiset ja miehet, jotka saatuaan muutaman lasin viinaa pitävät meteliä, kuin gorillat viidakossa.

Heidät on survottu esimerkiksi junien ravintolavaunuihin kännäämään. Onko tämä väärin? Tulisiko ne kieltää?

Minusta aivan hyvin lennoillakin voisi olla erikseen tarjoilualue jollain verholla eristettynä, jos se jotakuta häiritsee. Näissä uusissa Airbusin jumboissa taitaa jo erillinen baari ollakin joissain.

En mä olisi halunnut pienenä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle mentäessäni, että mut olisi survottu johonkin tiettyyn osaan koneesta, koska ikä ei riitä siihen toiseen.

Survottu?
Ollaanko tässä laittamassa ihmisiä jotenkin huonommille paikoille? Olisitko pienenä edes huomannut istutko koneen etuosassa muiden lapsiperheiden kanssa vai koneen takaosassa aikuisten keskellä? Miksi se olisi sinua millään tavoin haitannut?
Aivan samallatavalla siellä on tilaa istua ja olla. Ei tässä olla lapsia laittamassa jonnekin matkatavarahyllyille tai ruumaan, vaan vähän eri paikoille, jotka ovat kyllä aivan yhtä hyviä istuimia kuin ne muutkin lentokoneen jakkarat.

Näin on. Mustakin tuli ihan täysi sekopää, kun ei ikinä käyty missään matkalla kun olin pieni. Ei mikään lomamatka tai siltä pois jääminen kyllä muuta sun loppuelämää yhtään miksikään, kunhan niitä virikkeitä sitten löytyy muualta edes.
Jep, eikä varsinkaan suomalaisten suosikkimestoja (Kanariansaaret tms väsyneet peruslomakohteet, joissa turistin tavaama "K-A-L-J-A" pitää aiheuttaa baarimikossa samantien vipinää) nyt kovin sivistävinä voi pitää. Eri juttu ehkä sitten jos varhaisteini-iässä pääsee ympäri maailmaa katsomaan Afrikat ja muut erinäköiset mantereet - se varmasti on ihan sivistävää ja kasvattavaa noin muutenkin.

Uskon, että taitaa samat tämän (maagisen) tasapainoisuuden etsimisen taistot olla vanhemmilla, oli ne sitten oman himan täytetyssä uima-altaassa tai Torremolinoksella, faija vetää liikaa bissee uuden kaverinsa kanssa ja sisarukset tappelee. Kuka voi sanoa olevansa tasapainoinen, en minä ainakaan (mutta mut vietiinkin vasta 7 vuotiaana Espanjaan).

Saa olla lapsettomia lentoja =)

Aika ahdasmielistä mun mielestä tunkea lapset johonki erilliseen lokeroon, koska ne pitävät meteliä ja häiritsevät.. Loppujen lopuksi yhtä paljon häiritsee kännäävät ja kikattavat, humalaiset naiset ja miehet, jotka saatuaan muutaman lasin viinaa pitävät meteliä, kuin gorillat viidakossa.. Enemmän noi mua ärsyttää, vituttaa ja häiritsee, kuin se tutti suussa oleva kuusivuotias rääkyvä lapsi..

Ja ei ne lennot nyt niin pitkiä ole, etteikö sitä kestäisi jos sinne on välttämättä halunnut..
Mulla on ollut enimmillään reilu sata lentoa vuodessa, ja kyllä nuo humalaisten häiriö on ollut paljon harvinaisempaa kuin kirkuvat lapset (en ole mennyt Kanarialle vaan mannertenvälisiä). Pahin oli Peking-Helsinki adoptiolennolla, jossa valtaosa oli pariskuntia itkevän adoptiovauvan kanssa. Joten jos jotkut haluavat matkustaa ilman lapsia vierellä, niin ymmärrän täysin. Vielä kun pistäisivät painorajaksi 150 kg yhdelle penkille ja lisärajoitukset viinatarjoiluun, niin vähenisi matkustusvitutus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom