Finnit katoavat dieetillä?

Jimbe sanoi:
BTW kannattaa muuten jo nyt aloissa aloittaa noiden arpien mahdollinen hoito etenkin jos ne on keloideja, aina paremmat mahdollisuudet saada ne pois, siis jos aloittaa mahd. pian. Eli lääkärin puheille vaan mitä niiden kanssa kannattaa tehdä.

Minkähänlaisia ne keloidit ovat? Itsellä on naamassa punaisia, pieniä kuoppaisia ja isoja kuoppaisia arpia. Olen ajatellut mennä laserilla sohittavaksi kunhan ensin olen varmistunut siitä, että akne ei tule takaisin. Jostain täältä palstalta luin, että alle 25 vuotiaana ei jostain syystä kannattaisi mennä laserin alle? Muitakin kuin laseriin liittyviä arpien hoito vinkkejä otetaan vastaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on finnit vähentyny vaikka en sitä ite aluks älynnytkään, mutta äiti sano että "sullahan ei oo finnejä enää kohta ollenkaan". Arvelisin tämän johtuvan dietistä. :worship:

kisskiss sanoi:
Mulla on finnit vähentyny vaikka en sitä ite aluks älynnytkään, mutta äiti sano että "sullahan ei oo finnejä enää kohta ollenkaan". Arvelisin tämän johtuvan dietistä. :worship:

hmm... 15 vuotias dieetillä... oletko mielestäsi ylipainoinen? Ajattelin vain että ei välttämättä ole mitään järkeä dieetata parhaassa kasvuiässä. Tuossa iässä muutenkin puskee finniä pintaan aina silloin tällöin ja välillä katoaa hetkeksi.

olet nähtävästi 178cm ja 90kg joten kun kasvat tuosta vielä 10-15cm niin et ole enää yhtään ylipainoinen joten älä ihmeessä ala dieettaamaan. Ehdit kyllä sitten parin kolmen vuoden päästä dieetata itsesi kuntoon.. toki jos välttämättä haluat dieetata niin anna mennä vaan, mutta syö kuitenkin kunnon ruokaakin ihan reippaasti.

Amerikan Jeesus sanoi:
hmm... 15 vuotias dieetillä... oletko mielestäsi ylipainoinen? Ajattelin vain että ei välttämättä ole mitään järkeä dieetata parhaassa kasvuiässä. Tuossa iässä muutenkin puskee finniä pintaan aina silloin tällöin ja välillä katoaa hetkeksi.

En ole oikeastaan kasvanu enää vuoteen yhtään. En sitten tiedä onko punttireenillä asiaan osuutta. Painoo on vaatimattomasti 95 ;)

kisskiss sanoi:
En ole oikeastaan kasvanu enää vuoteen yhtään. En sitten tiedä onko punttireenillä asiaan osuutta. Painoo on vaatimattomasti 95 ;)

Todella monet alkavat kasvamaan vasta armeijassa joten jos nyt oli vähän hiljaisempaa kasvun suhteen niin ei se sitä meinaa että jäät minun pituiseksi.

Amerikan Jeesus sanoi:
Todella monet alkavat kasvamaan vasta armeijassa joten jos nyt oli vähän hiljaisempaa kasvun suhteen niin ei se sitä meinaa että jäät minun pituiseksi.

En vaan oikien usko ,että kasvan enää ratkaisevan paljon. Kun isäkin on vaan 174. Ja suvussa pisimmät ovat 180 cm luokkaa. Mun ennuste on muistaaksein 182 cm. Ja siihen että en syö : Syön oikeata ruokaa ihan kunnolla ,mutta yritän painottaa tonne protskupuoleen enemmän, jotta ei kuitenkaan menis ihan massakaudeksi. Mulla kuitenkin tuota painoo tarttuu ihan kivasti. Vuoden sisään--> 80-95 kg. Eikä kaikki tosiaankaan lihasta. ;)

jooh.. etköhän ainakin tuohon ennusteeseen kasva ja ennusmerkkien mukaan et välttämättä kyllä kasva siittä yli. Oot kyllä melkoisen bulkin vetaissut mutta kyllähän se niin on että massakaudella pitää tulla sitä massaa... vai onko sittenkään? Noh.. koetahan päästä kuntoon ajan kanssa kun sulla ei näköjään ole pelkoja tuon kasvamisen suhteen. Tsemiä!

horroroso sanoi:
Minkähänlaisia ne keloidit ovat? Itsellä on naamassa punaisia, pieniä kuoppaisia ja isoja kuoppaisia arpia. Olen ajatellut mennä laserilla sohittavaksi kunhan ensin olen varmistunut siitä, että akne ei tule takaisin. Jostain täältä palstalta luin, että alle 25 vuotiaana ei jostain syystä kannattaisi mennä laserin alle? Muitakin kuin laseriin liittyviä arpien hoito vinkkejä otetaan vastaan.

Siis keloidit on kohollaan olevia arpia, pahimpia mahdollisia sellasia. Eli siis sulla ei ainakaa ton kuvailun perusteella niitä oo. Ei alle 25 vuotiaana laaserin alle? :david: lol what a load of bullshit :david: . Kukakohan keijjo tommostaki kirjottanu. Mee sinne lääkäriin vaan niitten kanssa että saat mahd. pian hoitoo niille.

Tahvo Tohveli sanoi:
Lähtee, jos on lähteäkseen muutenkin ajan kanssa. Eli aknen parantaa aika, jos parantaa, Roaccutan nopeuttaa kyllä prosessia. Meikäläisellä takana kolme kuuria ja aknesta kärsitään yhä.

Sama vika, ja saman ikäinen ukko olen. Tiedätkö muuten voiko työterveyslääkäri määrätä Roaccutan-kuuria, vai pitääkö mennä erikseen ihotautilääkärille? Olen itse aikoinaan yhden kuurin syönyt, ja silloin sen määräsi ihotautilääkäri.

horroroso sanoi:
Minkähänlaisia ne keloidit ovat?

Keloidit ovat siis koholla olevia arpia, eli siinä on kudoksen liikakasvua, kun kuoppaisissa arvissa sitä kudosta puuttuu.

Arpiahan voidaan hioa pois myös mekaanisesti, on ilmeisesti riskialttiimpi kuin tuo laser-hionta. Aika karun näköinen toimenpide.

Trikloorietikkahappoa käytetään myös arpien hoitoon. Laimennettuna sitä jotkut käyttävät myös itse. Eli tarkoitus on ikään kuin "vahingoittaa" hapolla sitä arpea, jolloin iho "korjaa" vahingoittuneen paikan ja muodostaa lisää kollageenia. En ole itse perehtynyt tuohon tarkemmin, en tiedä kuinka riskaabeli toimenpide se on. Kunhan pääsen tästä aknesta nyt ensin eroon, niin täytyy paremmin perehtyä tuohon.

Yksi tekniikka on needling, jossa arpea pistellään pienellä neulalla, joka saa aikaan jälleen vahinkoa, jonka jälkeen iho jälleen korjaa sen paikan ja muodostaa uutta kollageenia, jolloin arpi "nousee". Tätäkin ovat jotkut tehneet myös itse. :rolleyes:

Sitten on glykoli- ja maitohappokuorintoja, eivät ilmeisesti ole hirveän tehokkaita, jos arvet ovat syviä.

Ei nyt äkkiseltään tule muita metodeja mieleen, löytyyhän noita. Eli keinoja arpien parantamiseen löytyy, vaikkei sitä ennen aknea ollutta sileää ihoa enää takaisin saa. :wall:

Hellion sanoi:
Sama vika, ja saman ikäinen ukko olen. Tiedätkö muuten voiko työterveyslääkäri määrätä Roaccutan-kuuria, vai pitääkö mennä erikseen ihotautilääkärille?

Ei voi, kyllä se pitää minun tietojeni mukaan olla ihotautilääkäri.

Kysyisin tost et ku olin kuurilla että sain finnit pois selästä ja sillee mut sinne jääny vähä arpia niistä ni lähteekö ne ajan kanssa pois ja kauan siin mahtaa yleensä kestää?

Mulla on tullu nyt kun alotin dieettaamisen ihan uus teini-ikä. Naama kukkii kuin viimeistä päivää, selkä myös. Kummallista kun jo muutenkaan en pidä yhtään mistään makeasta. Välillä Protsku drinksun juominenkin on vaikeaa kun se on niin makeaa ja sekin tulee vedettyä ilman maltoja tai muita makeutusaineita. On se kummallinen tämä ruumis.

Tonppa sanoi:
Kysyisin tost et ku olin kuurilla että sain finnit pois selästä ja sillee mut sinne jääny vähä arpia niistä ni lähteekö ne ajan kanssa pois ja kauan siin mahtaa yleensä kestää?

Ovatko ne siis ihan oikeita arpia, vai sellaisia punaisia jälkiä? Punaiset jäljet vaalenevat ajan kanssa, saattaa tosin kestää kuukausikaupalle se vaaleneminen. Oikeat arvet, jotka siis eivät ole samassa tasossa muun ihon kanssa, eivät lähde pois. Ne yleensä "siistiytyvät" ajan kanssa, mutta se kadonnut kollageeni ei kasva itsestään takaisin.

mullon kans tullu noit finnei aika reippaasti vaikka käytän ravintona normi kotiruokaa mutta sitä menee sit kans 2-5henkilön edestä, ja kaverit alkaa vittuilemaan mulle että käyttäisin hormonei ku finnei o niin paljon. ja olen 170cm/88kg, tulokseni: penk:125kg, mave:140kg ja kyykky:130kg. täl hetkel käytän ainoastaan kreatiinii :wall:

stealth sanoi:
mulla dietillä vähenee huomattaasti. (Ei ole mikään superdietti)

Minkälaisia rasvamääriä teillä on dieetillä? Laskeeko ruokavalion rasvamäärä dieetille? Tuli mieleen, kun akneihoiselle suositellaan yleensä ns. vähärasvaista ruokavaliota, että toimiikohan tämä sitten käytännössä.. :rolleyes:

Mitenköhän nuo Apocyclinit vaikuttaa muihin antibiootteihin? Tuleeko siis immuuniksi/väheneekö niiden teho kun pidempään joutuu syömään? Esim jos poskiontelotulehdukseen määrätään antibiootteja monen kuukauden apocyclin-kuurin jälkeen.

Täältä kans ääni Roaccutanille.

Tuli kans kaikki Skinorenit, Avitcidit ja antibiootit ensin kokeiltua.. Antibiootit nyt auttoi kun oli TOSI pitkä kuuri, mut heti ne finnit tuli takas kun kuuri loppui ja ei sitä nyt voi lopun elämää niitä vetää.

Tosi tehokasta toi Roaccutan on.. iho tosiaan kuivuu, mut ekan kuukauden jälkeen se kuivuminen ei ole niin pahaa kuin silloin aluksi. Suihkun jälkeen joutuu vähän kosteusvoidetta laittaan kasvoihin ja huulia pitää rasvata päivittäin. Pari kertaa on myös nenä ruvennut vuotamaan verta. Ikävin haittahan tuosta on monille, ettei kannata oikein juoda viinaa kuurin aikana, koska tuo Roaccutan käy maksan päälle.. Ja auringonvalolle se saattaa herkistää, joten kuuri kannattaa vetää talven aikana. Ihan kyllä mukava, vajaa kuukaudessa mustapäät poistuivat nenästä kokonaan. Tuo Roaccutan puskee kaiken paskan pintaan, jonka takia finnit lisääntyy kuurin alussa tilapäisesti.

Joku täälä sanoi että käy suihkussa pari kolme kertaa päivässä.. Ei ole tosiaankaan suositeltavaa, koska se lisää talin tuotantoa. Ihtotautilääkäri kertoi mulle kans semmosta, että käden batkeerikanta on erilainen kuin kasvojen, joten jos esim. koulussa on tapana nojailla paljon kämmeneen niin se voi aiheuttaa.. mulla tuo saattaa hyvinkin pitää paikkaansa, koska juuri sillä poskella mihin nojailen on finnejä ollut huomattavasti enemmän. Joillakin on kuulemma puhelintyöstä saattanut akne pahentua, koska puhelimen luuri on likainen.. tuo nyt kuulostaa jo minustakin hieman mutulta :)

Mutta jos jollakin on hiemankin enemmän finnejä ja ne vaivaa, niin suosittelen menemään saman tien vaan ihotautilääkärin juttusille. Yksityiselle, niin onnistuu nopeiten ja helpoiten. Mitä sitä turhaa vaivan kanssa elämään kun siihen on kerta lääke? Mitä aikasemmin vaivasta pääsee eroon, niin sitä vähemmän arpia ehtii kertymään. Ruokavaliolla ei ole viimesimmän mun tiedon mukaan osoitettu tieteellisesti mitään yhteyttä finnien määrään.. en sit tiä jos uusia tutkimuksia on tehty. Ja ei tuo Roaccutan enää niin kallista ole. Niillä meni jokin patentti umpeen, jolloin niitten täytyi laskea hintaa.. Olisko jotain reilu 50€ ainakin ollut tuollainen yksi paketti, ja niitä pitää vetää ainakin kolme. Puolen vuoden aikana. Että lisäravinteetkin tulee paljon kalliimmiksi :P

Itellä kanssa puskee välillä noita finnejä oikein huolella enimmäkseen selkään, mutta vähän naamaankiin. Huomattavasti vähemmän niitä on tullut kun oon clerasililla sun muilla litkuilla pessy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom