(Finnish strength) Mathias Karjalainen

Hyvin vaikuttaisi olevan voimaa myös stoppipenkissä. Tollasella 6x152,5 sarjalla voisi olettaa ykkösen stopilla olevan 180kg luokkaa ja se on mielestäni oikein kova tulos.

Huhujen mukaan Mathiaksen tuoreet enkat ovat vauhtipunnerrus 157.5 kg ja mave 310 kg. Laita Mathias videoo jos löytyy. Ihan järkky raudat vauhtipunnerrukseen. Vaikka olen penkki tekniikkaasi arvostellut, iso peukku voimatasoille.

Matiaksen mukaan Mikellä ei ole mitään varaa kommentoida hänen tekniikkaa, koska ei nosta lähellekään yhtä paljoa kuin hän. Melkoista settiä.
Asia selvä. Mä jättäydyn tässä kohtaa keskustelusta pois, nään mihin tämä johtaa. Mun kisanostot on hyvin nopeeta arvottomampia kuin kusiset pomput salilla.

200 - 212,5 - 217,5

View: https://youtu.be/aw-3WcOK7GY

Tossa vähän tuoreempaa pätkää

Strenan kannanotto kyllä aikasen huvittava, harmi että toi mp4:nen liian iso laitettavaksi tänne. Loistavaa kuukauden idiootti ainesta.

Matiaksen mukaan Mikellä ei ole mitään varaa kommentoida hänen tekniikkaa, koska ei nosta lähellekään yhtä paljoa kuin hän. Melkoista settiä.
Kiinnostaisi kyllä kuulla Mathiaksen kommentit siitä, miten ihmeessä Miken nykyinen penkkikunto vaikuttaa siihen, ettei hänellä "ole varaa" kommentoida hänen tekniikkaa. Tai ylipäänsä mikä logiikka on siinä, ettei vähemmän nostavalla olisi varaa kommentoida? Kilot luo toki uskottavuutta itsessään, mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, miten paljon joku kommentoija ymmärtää jonkin liikkeen tekniikasta.

Jos nyt Mathiaksen kisapenkki olisi luokkaa 180kg niin se olisi noin 1,2x oma paino. Miken taas +2x op. Olen aina ollut sitä mieltä että kehonpainoon suhteuttaminen on pikkumiesten pelleilyä mutta tässä on kuitenkin sellainen tilanne että Miken kisapenkki on myös absoluuttisesti huomattavasti kovempi. Mike on itseasiassa ottanut kisapenkistä enemmän kuin Mathias pompulla salilla, 217,5 v 210. Tuota viimeisen kisanoston stoppia voisi toki kritisoida mutta sehän ei ole Miken vika, kisasääntöjen puitteissa mentiin.

Edit: Tarkoitus ei ole väheksyä Mathiaksen voimia, sanomisia vain kritisoin. Itse en tosin ole edes kuullut hänen sanovan noin, oletan vaan foorumikirjoitusten perusteella mikä aikaisemmin on osoittautunut aika huonoksi strategiaksi mutta hei, tää on internet.

Ymmärrän oikein hyvin ettei Mathias kilpaile voimanostossa ja stoppipenkki ei varmaankaan palvele vahvamieshommia yhtään sen paremmin kuin pomppupenkki.

Viimeksi muokattu:
Puuttumatta sen kummemmin mihinkään: Mä nostan ite puntilla nykyään paljon vähemmän ku suurin osa mun valmennettavista. Silti jokanen kuuntelee mun kommentit huolella ja tekee just niinku mä sanon ja omasta halustaan.

Tiivistää hyvin tämän päivän ihmiset. Jos se tieto ei ole välittömästi naaman edessä, niin voidaan olettaa mitä vaan, kun mistään ei vaivauduta ottamaan selvää.

Lisäksi kai jokaisen kehityskaareen kuuluu se vaihe, missä kuvittelee tietävänsä ja osaavansa kaiken.

Vaan minkälaisia, jos ainut veto on mike-hate :)
Vertaakohan hän johonkin oletettuun nykykuntoon, vai onko käynyt niin että ei tiedä mitkä on Miken kirjatut saavutukset?
Yksi varma tapa saada seuraajia ja suurta ylistystä on vittuilla mulle julkisesti. En siis ihmettele, vaikkakin mä ihan aidosti tekniikasta huomautin. Se on irvokasta ja rumaa, joka ei kyllä palvele edes tota lajia.
Matias on nyt suuri sankari. Valitettavasti aikuisten maailmassa missä miehet kisaa, ei perkeleen huutaminen penkissä paljoa pisteitä tuo.

Onkohan esim. Usain Boltin valmentaja kovempi juoksemaan kuin hra Bolt itse? Kummankohan sitä haluaisi itselleen valmentajaksi, jos kovaa haluaisi juosta...?

Toki jonkinlainen selkee taju ko. tekemisestä pitää koutsilla tai kritisoijalla olla, mutta se oma suorituskyky ei ole se ratkaiseva juttu. Samoin vaikkapa ortopedi voi helpolla kritisoida jotain penkin liikesuoritusta, vaikkei itse penkkaile niin paljoa. Se kritiikin peruste ja uskottavuus on sillon ns. riittävä.

Tässä nyt ite korostan kyllä, ettei tarkotus oo sontaa puhua. Ja varsinkaan henkilöstä, ketä en tunne. Toivottavasti ei kellään ja vaikka tuntiskin. Rakentavastihan täällä kuitenki on suureksi osaksi keskustelua käyty. Kun äänensävyt jne ei kuulu, tekstin tulkinta on liian avointa virheoletuksille.

Back
Ylös Bottom