Final Fantasyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mv-
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Täytynee kysyä onko ny FF XII:sta palattu siihen vanhaan kunnon Final Fantasy mooilmoon eli noin keskiajalle, siis you know what I mean.. 7 ja 8 poikkesivat tästä, kun ne sijoittui nyky-hetkeen ja tulevaisuuteen, mutta taas IX oli old schoolia, mitä tää XII o?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alotin pelaamaan tuota ff 8. Koskaan en ole peliä pelannut edes 2 cd:lle asti, enkä usko että nyttenkään innostus riittää. Sain kuitenkin 3 tuntia pelattua mistä suurin osa kyllä meni muutamaa korttia metsästäessä. Kortti peli tuntui kyllä paljon mukavammalta kun viimeksi kun pelasin. Ei vaan jotenkin nappaa tuo peli, mutta pakko se joskus on pelata läpi kun olen sen ostanutkin. Jotenkin hahmot ja ympäristöt ja taistelu systeemit on niin paljon huonompia kun seiskassa mikä on varmaan kaikkien aikojen paras roolipeli. Ja oon kyllä pelannut roolipejä ps 1 ja snessillä piiiitkään. ainut mikä pistää vähän ff 7 kampoihin on Lufia 2 jotenkin vaan tykkäsin tuosta. eikä tuo chono trigger (vai miten se nyt kirjotettiin:)) pärjää mitenkään ff seiskalle vaikka sitä on ilmeisesti hehkutettu squaren parhaaksi roolipeliksi?

Onneksi ff 7 tulee ensi viikolla postiin niin pääsen pelaamaan roolipeliä isolla veellä :)

edit. pakko vielä lisätä että kyllä x on kans huippu. ostin sen ihan uutena ja ekana päivä 12 tuntia putkeen pelasin :D eli tykkäsin kovasti :)

No perskula, kun kukaan ei laittanut tänne kommentteja, niin olihan se sitten pakko itse käydä ostamassa!

Pleikkarin heivasin ukon luokse, jotta saisi lukea rauhassa, mutta tänään kaupasta suoraan ukon luo ja peli käyntiin! Kolmisen ja puoli tuntia ehdin tuossa tahkota ja oikeastaan ainut mikä oikeasti tuntui mielenkiintoiselta oli se uusi lisenssi-systeemi:

Nyt on mahdollista tehdä jokaisesta hahmosta uniikki tai vaihtoehtoisesti kaikista jokapaikanhöylän. Muutenkin tuo lisenssi-systeemi oli äärimmäisen helppo oppia (mutta vaikea hallita -wpt :D ). Näin kolmen tunnin pohjalta jäi todella hyvät fiilikset.

Toisaalta alku oli kuten jokaisen aikaisemman FF:n: helvetin kypsää edestakaisin sahaamista ja ensimmäinen tunti meni sen helvatan kameran kanssa tappelemiseen. Toivottavasti nämä "pikkuasiat" paranevat eteenpäin mentäessä.

Taistelusysteemi (mitä sitä nyt on ehtinyt tahkoamaan vain yksin ja sen yhden naikkosen kanssa..) tuntui alkukankeuden jälkeen ihan siedettävältä. Tosin sen hallitseminen vaatii aika paljon tahkoamista vielä.

Eli siis näin kolmen tunnin ensivaikutelman jälkeen, hyvältä näyttää! :thumbs: Jos sitä vaikka "jatkaisi ylppäreihin lukemista" huomenna. :D

FFXII vedetty pikaisesti läpi ~35 tunnissa, nyt pelaan jo toista kertaa (GameFAQsien ohjeilla :D). En ehkä iiihan ollut tarinassa kärryillä koko ajan, mutta johtui ehkä siitä, että taloon tullut kissanpentu vaati kovasti huomiota, ja sattumoisin aina välivideoiden aikana tuntui olevan hyvä aika leikittää kisua :rolleyes:

Tykkään kyllä kovasti pelistä, ainoa vaan, että kaikkia 6 hahmoa ei oo oikeastaan mitään järkeä kehittää samaan tahtiin, kun expiä ikävä kyllä keräävät vaan tappeluissa mukana olevat. Jos kaikki hahmot haluaisi samantasoisiksi niin pitäisi tehdä tuplasti enemmän työtä.

Mild spoiler:
Pelissä nyt kun ei alun jälkeen tule sellaisia kohtia, joissa olisi pakotettu pelaamaan joillain tietyillä hahmoilla, niin helpommalla pääsee kun valkkaa 3 suosikkia ja pelaa koko pelin niillä.

Tykkään taistelusysteemistä, tappelut menee paaaaljon nopeammin kuin mitä erillisten battle screenien kanssa. Gambitit on tosi jees kun niitä oppii kunnolla käyttämään, ei tarvitse kuin juosta ympäriinsä ja katsoa kun porukka silpoo vihollisia ja parantaa itseään ilman että painat nappiakaan :D

Miinuksena se, että vaikka todella hyvä peli on kyseessä, niin mä en ole vielä toistaiseksi tavoittanut tästä sellaista perinteistä FF-fiilistä.
Osaltaan saattaa johtua siitä, että summon-monstereiden nimet on täysin uudet, ja vanhat nimet kuten Ifrit, Shiva, Alexander jne. on jotain helvetin ilma-alusten nimiä. Triviaali pikkuseikka, mutta mä olen oikeasti pettynyt siihen, ettei vanhat tutut summonit oo tässä pelissä mukana :(

FFXII vedetty pikaisesti läpi ~35 tunnissa, nyt pelaan jo toista kertaa (GameFAQsien ohjeilla :D). En ehkä iiihan ollut tarinassa kärryillä koko ajan, mutta johtui ehkä siitä, että taloon tullut kissanpentu vaati kovasti huomiota, ja sattumoisin aina välivideoiden aikana tuntui olevan hyvä aika leikittää kisua :rolleyes:

No huhhuh, aika vauhtia oot vedelly läpi.:eek:
Oon nyt pelannut ~45h enkä halua alkaa vetää peliä läpi ennen kuin on kaikki paikat hinkattu läpi. :D
Ja eikö ole kivempi pelata ilman läpipeluuohjeita kun saa itse etsiä ja keksiä?

Miinuksena se, että vaikka todella hyvä peli on kyseessä, niin mä en ole vielä toistaiseksi tavoittanut tästä sellaista perinteistä FF-fiilistä.
Osaltaan saattaa johtua siitä, että summon-monstereiden nimet on täysin uudet, ja vanhat nimet kuten Ifrit, Shiva, Alexander jne. on jotain helvetin ilma-alusten nimiä. Triviaali pikkuseikka, mutta mä olen oikeasti pettynyt siihen, ettei vanhat tutut summonit oo tässä pelissä mukana :(

Luulen, että irtiotto basic-FF-meiningistä oli tahallinen. Tämähän oli myös eka peli missä käytettiin uudestaan vanha FF-maailma. (Ivalice oli ensimmäistä kertaa FF Tacticsissä.)
Ja toi summon-juttu kyllä kismittää muakin. Sen lisäksi, ettei summonit ole samoja, koko esper-systeemi on kökkö ja esperit jotenkin hengettömiä. Ei mitään fiilistä. Ihan kuin ne olisi väkisin tungettu peliin.
Mulla on vissin 7-8 esperiä ja joku 4 kertaa olen yhteensä käyttänyt niitä.

--

Itse tykästyin mahdottomasti kympin Aeoneihin ja minusta ne olivat koko pelisarjan käytännöllisimmät summonit. Toivottavasti tämän XII:n summonit ovat yhtä käytännöllisiä ja mielenkiintoisia kuin kympissä. Ja hyvä vaan jos on uusia summoneita eikä vain niitä tylsiä ifrittejä ym. ;)

Aika suoritus vetää FF peli läpi 35 tunnissa! :whip: Itselläni menee yleensä 50-70 tuntia (EDIT: siis ilman mitään läpipeluuoppaita, ihan itsekseen seikkaillen - vinkkejä käyttäen venyy 150+ tunteihin :D) riippuen kuinka hyvin jaksan koluta paikkoja läpi, jutella ihmisille (juonen ymmärtämisen kannalta aika hyvä veto) ja tapella.

Nyt olen siis tuon 3,5 tuntia (edelleen :jahas: ) pelannut ja olen vasta sen päähepun kanssa menossa sen aloituskaupungin palatsiin ilmeisesti kääntämään sen aarrekammiosta vähän fyffee. Levuja sillä on 4 tai 5 tuossa vaiheessa, en tarkalleen muista.

Miten muilla, tappelitteko missään välissä "vähän ylimääräistä" vai menittekö aina vain eteenpäin kun oli mahdollista?

No kai munki pitää kertoa fiilikset XII:stä. Hmm.. Aluksi en meinannut lämmetä, mutta nyt parinkymmenen tunnin jälkeen on fiilis katossa.
Päähenkilö on turhin ja karismattomin henkilö ever, mutta sivuhahmot pelastaa sentään hieman. Lukuunottamatta nöpönenä teinipäähenkilöä peli on yhtä juhlaa!

No huhhuh, aika vauhtia oot vedelly läpi.:eek:
Oon nyt pelannut ~45h enkä halua alkaa vetää peliä läpi ennen kuin on kaikki paikat hinkattu läpi. :D
Ja eikö ole kivempi pelata ilman läpipeluuohjeita kun saa itse etsiä ja keksiä?

Mul on varsin omituinen tyyli pelata pelit läpi, ekan kerran pelaan oikeastaan ihan vaan perustarinan läpi ilman mitään oppaita, enkä tee yhtään mitään ylimääräistä. Käytän tarvittaessa cheattejakin, kunhan pelin vaan pääsee pelaamaan nopsaa läpi. Sit tokalla kerralla tehdään kaikki pidemmän kaavan kautta ja pelioppaan kanssa.

Ja toi summon-juttu kyllä kismittää muakin. Sen lisäksi, ettei summonit ole samoja, koko esper-systeemi on kökkö ja esperit jotenkin hengettömiä. Ei mitään fiilistä. Ihan kuin ne olisi väkisin tungettu peliin.
Mulla on vissin 7-8 esperiä ja joku 4 kertaa olen yhteensä käyttänyt niitä.

Jep, samaa mieltä. Aika turhia kapistuksia.

Halo, monta leveliset hahmot sulla oli pelinlopussa?

Jotain ~60 leveliset, kun huijasin :D

Itse tykästyin mahdottomasti kympin Aeoneihin ja minusta ne olivat koko pelisarjan käytännöllisimmät summonit. Toivottavasti tämän XII:n summonit ovat yhtä käytännöllisiä ja mielenkiintoisia kuin kympissä. Ja hyvä vaan jos on uusia summoneita eikä vain niitä tylsiä ifrittejä ym. ;)

Jep, FFXssä oli pelisarjan parhaat summonit, koska niitä pääsi itse ohjaamaan. Mun mielestä tässä pelissä summonit on ikävä kyllä kaikkea muuta kuin käytännöllisiä ja mielenkiintoisia :( Oisin sata kertaa mielummin ottanut ne vanhat tylsät Ifritit ja Leviathanit kuin nämä uudet joiden nimiä en osaa edes lukea ääneen. Äärimmäisen huono veto SquareEnixiltä.

Pehvanssi sanoi:
Päähenkilö on turhin ja karismattomin henkilö ever, mutta sivuhahmot pelastaa sentään hieman. Lukuunottamatta nöpönenä teinipäähenkilöä peli on yhtä juhlaa!

Balthier :kuola:
Pakko sanoa että ääninäyttely on kyllä ihan äärimmäisen onnistunutta, joka hahmolta. Kympissä se oli paikoitellen kiusallisen huonoa, mutta tässä pelissä jokainen ääni on musta äärimmäisen onnistunut, erityisesti Balthier ja Fran kuulostaa hyvältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
--

Balthier :kuola:
Pakko sanoa että ääninäyttely on kyllä ihan äärimmäisen onnistunutta, joka hahmolta. Kympissä se oli paikoitellen kiusallisen huonoa, mutta tässä pelissä jokainen ääni on musta äärimmäisen onnistunut, erityisesti Balthier ja Fran kuulostaa hyvältä.

Tiduksen ja Yunan naurukohtaus nostattaa yhä edelleen valtavat myötähäpeän tunteet ääninäyttelijöille..

Mikäköhän noissa ff:ssä on kun ei voi laittaa useampaa ääniraitaa peleihin (nippon ja enkku). Lisäisi pelin ikääkin joutuis vetää molemmilla kielillä läpi :D . Oikestaan sen enkun voisi heittää kokonaan helvettiin niin ei kestäisi aina niin kauan julkaista muuallekkin ne pelit.

Tiduksen ja Yunan naurukohtaus nostattaa yhä edelleen valtavat myötähäpeän tunteet ääninäyttelijöille..

Ajattelin ihan samaa :jahas: Jännä miten se Tiduksen ääninäyttelijä James Arnold Taylor oli Tiduksena välillä todella huono, mutta sitten esim. Kingdom Heartsissa vetäisi täydellisen suorituksen Captain Jack Sparrowina (!)

Mikäköhän noissa ff:ssä on kun ei voi laittaa useampaa ääniraitaa peleihin (nippon ja enkku). Lisäisi pelin ikääkin joutuis vetää molemmilla kielillä läpi :D . Oikestaan sen enkun voisi heittää kokonaan helvettiin niin ei kestäisi aina niin kauan julkaista muuallekkin ne pelit.

Jenkkejä kiinnostaisi varmaan tooodella paljon jotkut japanialaiset äänet :rolleyes: Useampi ääniraitahan vaatis sitten muutenkin että kaikki FMVt ois tuplana mukana jne..

Japsiversiot kyllä kiinnostaa muistakin peleistä... perskule, pitäisköhän tilata idän ihmeiltä FFX niin pääsisi noista Tidus-traumoista. Wakka jätti myös pysyvät arvet. No, Kimahri ja Auron oli ainoot hyvät siinä pelissä, kaikki muut oli jotenkin tökeröitä :D Kumpaa tää FFXII muistuttaa enemmän, X:ää vai X-2:ta? Jotenkin rupes kuumottamaan kun rupesi miettimään niitä lukuisia hyviä hetkiä Lulun ja Kimahrin kanssa kirmaten ympäriinsä machinoita tuhoillen.. voi niitä aikoja..

Zone-sarja -42%
Tuo Balthier on kyllä aika äijä hahmo näin 5 tunnin pelaamisen pohjalta, ääninäyttely todella onnistunutta!

Mutta voi helvetti kun piti laittaa tuollainen puppelipoika Vaan päähahmoksi, vituttaa jo viiden tunnin pelin jälkeen se helvetin nenä ja ääni!! :curs:

EDIT: Balthier vaikuttaa yhtä coolilta kuin Auron kympissä. Miks aina ne sivuhahmot on ne parhaat?

Onkos tuossakin sitten max levelit 99 vai pääseekö siitäkin vielä ylemmäksi? Kuulostaa siltä, että tää on pakko ostos kesäks.

Kumpaa tää FFXII muistuttaa enemmän, X:ää vai X-2:ta?

Ei ollenkaan kumpaakaan, mun mielestä. FFX ja FFX-2 oli jotenkin sellasii vähän höpsöjä ja hauskoja pelejä, FFX-2 varsinkin. FFXII on vakavampi, hyvällä tavalla. Tosin huumoria voisi olla enemmän, Vaan ja Balthier on varmaan ainoat hahmot jotka tarjoavat vähän komediaa.

Tuo Balthier on kyllä aika äijä hahmo näin 5 tunnin pelaamisen pohjalta, ääninäyttely todella onnistunutta!

Mutta voi helvetti kun piti laittaa tuollainen puppelipoika Vaan päähahmoksi, vituttaa jo viiden tunnin pelin jälkeen se helvetin nenä ja ääni!! :curs:

EDIT: Balthier vaikuttaa yhtä coolilta kuin Auron kympissä. Miks aina ne sivuhahmot on ne parhaat?

Joo Balthier ja Basch on suosikit, mun party on täynnä pelkkiä miehiä, yllättäen :haart: :D

Onko väärin kuolata virtuaalihahmojen perään? :nolo:

Onkos tuossakin sitten max levelit 99 vai pääseekö siitäkin vielä ylemmäksi? Kuulostaa siltä, että tää on pakko ostos kesäks.

99, tietysti, kuten aina. Turha sitä kesään asti odottaa :)

Hillitkää itsenne arvon neidit.......................................Auron on sitte minun :D

Nojoo, asiaan. Kyllä tuota täytyy näköjään kokeillä FFXII::n pelaamista jo ensi viikon lopulla kun on kotopuolessa käymässä. Sen verta paljon unia pelaamisesta tullut nähtyä tässä viime aikoina. Viime yönä pääsin pelailemaan jopa heimaisevassa naisseurassa. :D Huh-huh.

Yllättävän moni nainen/tyttö pitää FF-sarjasta. :thumbs:

Ja näkyyhän se myös tässä ketjussa eikä pelkäästään edellisen postittajan unissa. :D

Nyt alkaa olla niin täpinöissä tuosta pelistä, että on pakko tulla tänne purkautumaan päivittäin (kuulostipa kaksimieliseltä)! Itseäni harmittaa typerän päähahmon lisäksi myös tällä hetkellä pelin musiikit. Alkuteksteistä bongasin, ettei Nobue Uematsu (?), kuuluisa mm. VII:n musiikeista ja kait VIII ja IX myös, ole enää säveltäjänä. Sääli sinänsä, kun aikaisemmissa osissa piti ainakin pääpahisten kanssa taistellessa oikein lopettaa pelaaminen hetkeksi ja jäädä kuuntelemaan pelkästään musiikkia. Ah, mitkä muistot tulvivat mieleen, kun kuulee vaikkapa One winged angel -kipaleen VII:n lopussa. :haart:

Niin ja takaisin asiaan. Vaikka olenkin vasta lapsen kengissä XII:n kanssa, niin ei ainakaan tähän asti yksikään taustamusiikki ole säväyttänyt. Päinvastoin paikoitellen ärsyttävän tylsä taustamusiikki pullistaa otsasuonta. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom