JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Ekat ~1,5 h pelattu, ja hyvältä näyttää toistaiseksi... Paitsi että Hope ja Vanille ärsyttää jo nyt. Vanillen kestän vielä, mutta tiedän että Hope tulee ärsyttämään aika lailla. Musta pelin 3 päänaishahmoa on jotenkin kaikki yllättävän samannäköisiä, kaikilla vaaleanpunaiset hiukset jne. Grafiikat on mielettömät ja toisin kuin FFXII:ssä, musiikit on oikeasti jo alussa mieleenpainuvat! Siitä suuri plussa. Battle theme on yksi parhaista all time, IMO. Odotan, että taistelut monipuolistuu alun opettelun jälkeen; meno on kyllä todella nopeatempoista.
Valitettavasti en voi oikein ottaa viikon saikkua pelatakseni tätä, joten joutuu tahkoamaan vaan iltaisin :(
FFXII imo toiseksi paras Final Fantasy koskaan. Ysi ehdottomasti paras.
w00t, kaksi paskinta, ysin ollessa ylivoimaisesti paskin koko joukosta. Ketä kiinnostaa jonkun apinapojan ja lihavan sammakkoja syövän naishemulin seikkailut... :jahas: Noi kaks on ainoat FF:t joita en oo pelannu kahta kertaa läpi. Omat suosikit:
Voittaja:
FFVII:ssä on parhaat hahmot ja pahis, pelimaailma ja tarina. Hands down. Oon niin Cloud-fangirl, ettei mitään rajaa

Kertoo pelistä paljon, jos se on kaikkien näiden vuosien jälkeen pelatumpi kuin moni uudemmista FF:istä, oli graffat mitä oli.
2. sija FFX:ssä aeonit oli mahtavia, joskin niitä ois voinut olla vielä useampi. Auron oli cool ja Yuna ja Tidus välillä ärsyttäviä, joskin tykkäsin tarinasta oikein paljon. Miinusta täysin putkimaisesta etenemisestä, mutta pelimaailma oli siisti. Sphere grid oli mukava leveling-järjestelmä, ja tykkäsin siitä, että jokaisella hahmolla oli oma toimintonsa (paitsi sitten lopussa järjettömän grindauksen jälkeen tietysti). Vaikeustaso hyppäsi lopussa yllättäen todella korkealle (se helvetin S.-matsi siellä vuorella...), ja kaikkien hahmojen kierrättäminen joka matsissa sphere pointsien ansaitsemiseksi oli tosi turhauttavaa, mutta muuten pelaaminen oli mukavaa ja graffat oli komiat.
3. sija: FFVIII:ssä tykkäsin junction-systemistä muuten, mutta se teki kaikista hahmoista täysin identtisiä. Spell drawing oli uskomattoman arsesta, mutta korttipeli oli koko FF-historian addiktoivin minigame. Pahis oli huono, diggasin Squallista ja Rinoasta mutta muut hahmot oli heikkoja ja tarina aika kokoon kursittu. Tää oli mun ensimmäinen FF :haart:
-
Crisis Core:FFVII (PSP). Tää oli oikeasti yllättävän hyvä peli. Ostin oikeastaan PSP:n tätä varten, enkä ole katunut sekuntiakaan. Tykkäsin tarinasta, joskin Genesis on ärsyttävä. FF-historian koskettavin loppuratkaisu, vieläkin itkettää.
Järjettömän hyvät musiikit. Zach on yksi suosikkihahmoista, niin sympaattinen ja loistava ääni.
-
FFX-2...ööö. No, tää ei musta ollut NIIN huono, kuin varmasti monesta muusta. Oli ihan kiva pelata vaihteeksi ihan tosissaan tyttömäistä peliä :D Tarina oli kyllä huono, mutta se onnellinen loppuhan mua oikeasti vaan kiinnosti. Paine oli jees, ja tykkäsin dressphear-systeemeistä, mutta älytön grindaus oli aika puuduttavaa. En oikeastaan laske tätä FF:ksi, se on vaan joku Squeenixin syrjähyppy.
-
FFXII:ssä ihan siisti maailma ja kaupungit, joskin jotkut dungeonit oli aivan perseestä (Giruvegan Great Crystal anyone?). Gambitit vei peli-ilon pois ja teki kaikesta liian helppoa, ja tarina oli FF-pelien paskin. Balthier coolein ja kiinnostavin hahmo FFVII:n jälkeen, Fran oli ihan jees ja kaikki muut ärsyttäviä tai tylsiä ja turhia (tykkään avataristani, mutta Penelo on kyllä turhin hahmo sitten Cait Sithin...). Pelinä olisi varmasti erinomainen, muttei Final Fantasy -pelinä, valitettavasti. Ja paskat musat, niin paskat että niiden ajatteleminenkin ärsyttää.
-
FFIX:stä olin niin traumatisoitunut, että olen unohtanut pelistä suurimman osan. Minkään muun FF-pelin kanssa ei ole ollut pelatessa vastaavaa fiilistä: "Voi kun tää nyt loppuisi jo." Inhosin joka hetkeä, jokaista hahmoa ja tarinaa.
Muista en sitten tiedäkään mitään.