Final Fantasyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mv-
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän nykyään kannattaa hyödyntää noita Ahvenanmaan varastoja. Saa reilusti halvemmalla pelit. Tietenkin jos jostain syystä haluaa maksaa 60+€ ;)

Eipä tätä peliä tule mahottomasti odotettua. Pitkäveteinen oli ainakin tämä edellinen osa. Sen lisäksi ei ole HD telkkua, niin mitä sitä turhaan ostamaan.

Nysse tipahti luukusta!! zomg, omg!11 Ei jostain syystä näin ruokatunnilla kehtaa peliä aloittaa :D

FFXII imo toiseksi paras Final Fantasy koskaan. Ysi ehdottomasti paras.

Sain muuten XIV:n PS3-betakoodin joka tuli XIII:n ekan painoerän mukana. ;) Itsekin odotan tuota tosi paljon.

katso liitettä 58055

Mitä minä käsitin niin mukana tuleva koodi ei ole XIV betakoodi vaan sen avulla saa XIV:ssä jonkin aseen mitä ei kaiketi muuten saisi ja samalla se koodi antaa mahdollisuuden päästä betaan mutta se ei siltikään ole varmaa. En ole vielä jaksanut lukea sitä lappusta mikä mukana tuli mutta näin kuullut. Tietenkin olisi kiva jos tuolla pääsisi betaan varmasti.

En kyllä tilaa enaa koskaan mitään ennakkoon. Postin saatana kusee sen kuitenkin. Vakavassa harkinnassa että kävelis kauppaan ja hakis itselle oman kappaleen kun ei jaksa odottaa että se matelee postin hampaista postiluukkuun... :curs:

Mitä minä käsitin niin mukana tuleva koodi ei ole XIV betakoodi vaan sen avulla saa XIV:ssä jonkin aseen mitä ei kaiketi muuten saisi ja samalla se koodi antaa mahdollisuuden päästä betaan mutta se ei siltikään ole varmaa. En ole vielä jaksanut lukea sitä lappusta mikä mukana tuli mutta näin kuullut. Tietenkin olisi kiva jos tuolla pääsisi betaan varmasti.

Joo se koodi oikeuttaa tosiaan vain hakemukseen jonka itse tuossa tammikuussa täyttelin, eli varma lippu se ei ole betaan. Oli muuten hirveä määrä kysymyksiä hakemuksessa, meinasi päästä itku tällä kielitaidolla.

Tosin taitaa olla tässä länsijulkaisussakin sama koodi mukana, jos hommaan vielä senkin niin sittenhän on kaksi hakemusta. ;)

Joo se koodi oikeuttaa tosiaan vain hakemukseen jonka itse tuossa tammikuussa täyttelin, eli varma lippu se ei ole betaan. Oli muuten hirveä määrä kysymyksiä hakemuksessa, meinasi päästä itku tällä kielitaidolla.

Tosin taitaa olla tässä länsijulkaisussakin sama koodi mukana, jos hommaan vielä senkin niin sittenhän on kaksi hakemusta. ;)

Minäkin ajattelin hommata länsijulkaisun vielä. Onhan se hiukan selvempi kun englantia ymmärtää paljon paremmin kuin japania enkä edes jaksanut ruveta täyttelemään sitä hakemusta kun luin niitä kysymyksiä. :) Loistava peli tämä kyllä mielestäni oli. Monet valittavat että on putkijuoksua koko roska mutta eipä nämä FF:t ole koskaan olleet mitään vapaimpia pelejä. Lopussa pääsee sitten enemmän liikkumaan kuten aina.

Pistetään fiilistelyjä tulemaan, kun ei nyt pääse hetkeen pelaamaan, ja kauhea kuume ollut monta kuukautta jo päästä tykittämään. Kunhan pleikkarin äärelle pääsen, niin sälekaihtimet sulkeutuu, jääkaappi on täynnä ruokaa, puhelin on sammutettu ja seiska ja ysi osat lähtee käsittelyyn.

Fight on!

http://www.youtube.com/watch?v=4o_NIZcfINk

Tosimies oisi ajoittanut lepoviikon tälle viikolle, ja eläisi pakastimesta ja lisäravinnekaapista kunnes peli on läpi.
Mul paha vaan oli juuri kun salikortti loppui, ei viitsinyt kahta viikkoa pitää. Mut mä ajoitin dieetin tähän ja lisäravinteilla pitkälle pötkitäänkin nyt! FFXIII:n voimilla kireäksi!:D

Ysi ehdottomasti paras.
Tää oli eka oma final fantasyni ja vaikutti teinipojan mieleen kovasti silloin ja nyt! Helvetin hyvä peli kyl.:)

Pistetään fiilistelyjä tulemaan, kun ei nyt pääse hetkeen pelaamaan, ja kauhea kuume ollut monta kuukautta jo päästä tykittämään. Kunhan pleikkarin äärelle pääsen, niin sälekaihtimet sulkeutuu, jääkaappi on täynnä ruokaa, puhelin on sammutettu ja seiska ja ysi osat lähtee käsittelyyn.

Mä oon lämmitelly XIII:tä varten pelaamalla nintendo ds:llä FFIV:n (ja Kindom Hearts 358/2 dayssii) ja pleikal VII:n, IX:n ja XII:n.:puntti:

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Ekat ~1,5 h pelattu, ja hyvältä näyttää toistaiseksi... Paitsi että Hope ja Vanille ärsyttää jo nyt. Vanillen kestän vielä, mutta tiedän että Hope tulee ärsyttämään aika lailla. Musta pelin 3 päänaishahmoa on jotenkin kaikki yllättävän samannäköisiä, kaikilla vaaleanpunaiset hiukset jne. Grafiikat on mielettömät ja toisin kuin FFXII:ssä, musiikit on oikeasti jo alussa mieleenpainuvat! Siitä suuri plussa. Battle theme on yksi parhaista all time, IMO. Odotan, että taistelut monipuolistuu alun opettelun jälkeen; meno on kyllä todella nopeatempoista.

Valitettavasti en voi oikein ottaa viikon saikkua pelatakseni tätä, joten joutuu tahkoamaan vaan iltaisin :(

FFXII imo toiseksi paras Final Fantasy koskaan. Ysi ehdottomasti paras.

w00t, kaksi paskinta, ysin ollessa ylivoimaisesti paskin koko joukosta. Ketä kiinnostaa jonkun apinapojan ja lihavan sammakkoja syövän naishemulin seikkailut... :jahas: Noi kaks on ainoat FF:t joita en oo pelannu kahta kertaa läpi. Omat suosikit:

Voittaja: FFVII:ssä on parhaat hahmot ja pahis, pelimaailma ja tarina. Hands down. Oon niin Cloud-fangirl, ettei mitään rajaa :nolo: Kertoo pelistä paljon, jos se on kaikkien näiden vuosien jälkeen pelatumpi kuin moni uudemmista FF:istä, oli graffat mitä oli.

2. sija FFX:ssä aeonit oli mahtavia, joskin niitä ois voinut olla vielä useampi. Auron oli cool ja Yuna ja Tidus välillä ärsyttäviä, joskin tykkäsin tarinasta oikein paljon. Miinusta täysin putkimaisesta etenemisestä, mutta pelimaailma oli siisti. Sphere grid oli mukava leveling-järjestelmä, ja tykkäsin siitä, että jokaisella hahmolla oli oma toimintonsa (paitsi sitten lopussa järjettömän grindauksen jälkeen tietysti). Vaikeustaso hyppäsi lopussa yllättäen todella korkealle (se helvetin S.-matsi siellä vuorella...), ja kaikkien hahmojen kierrättäminen joka matsissa sphere pointsien ansaitsemiseksi oli tosi turhauttavaa, mutta muuten pelaaminen oli mukavaa ja graffat oli komiat.

3. sija: FFVIII:ssä tykkäsin junction-systemistä muuten, mutta se teki kaikista hahmoista täysin identtisiä. Spell drawing oli uskomattoman arsesta, mutta korttipeli oli koko FF-historian addiktoivin minigame. Pahis oli huono, diggasin Squallista ja Rinoasta mutta muut hahmot oli heikkoja ja tarina aika kokoon kursittu. Tää oli mun ensimmäinen FF :haart:

-Crisis Core:FFVII (PSP). Tää oli oikeasti yllättävän hyvä peli. Ostin oikeastaan PSP:n tätä varten, enkä ole katunut sekuntiakaan. Tykkäsin tarinasta, joskin Genesis on ärsyttävä. FF-historian koskettavin loppuratkaisu, vieläkin itkettää. Järjettömän hyvät musiikit. Zach on yksi suosikkihahmoista, niin sympaattinen ja loistava ääni.

-FFX-2...ööö. No, tää ei musta ollut NIIN huono, kuin varmasti monesta muusta. Oli ihan kiva pelata vaihteeksi ihan tosissaan tyttömäistä peliä :D Tarina oli kyllä huono, mutta se onnellinen loppuhan mua oikeasti vaan kiinnosti. Paine oli jees, ja tykkäsin dressphear-systeemeistä, mutta älytön grindaus oli aika puuduttavaa. En oikeastaan laske tätä FF:ksi, se on vaan joku Squeenixin syrjähyppy.

-FFXII:ssä ihan siisti maailma ja kaupungit, joskin jotkut dungeonit oli aivan perseestä (Giruvegan Great Crystal anyone?). Gambitit vei peli-ilon pois ja teki kaikesta liian helppoa, ja tarina oli FF-pelien paskin. Balthier coolein ja kiinnostavin hahmo FFVII:n jälkeen, Fran oli ihan jees ja kaikki muut ärsyttäviä tai tylsiä ja turhia (tykkään avataristani, mutta Penelo on kyllä turhin hahmo sitten Cait Sithin...). Pelinä olisi varmasti erinomainen, muttei Final Fantasy -pelinä, valitettavasti. Ja paskat musat, niin paskat että niiden ajatteleminenkin ärsyttää.

-FFIX:stä olin niin traumatisoitunut, että olen unohtanut pelistä suurimman osan. Minkään muun FF-pelin kanssa ei ole ollut pelatessa vastaavaa fiilistä: "Voi kun tää nyt loppuisi jo." Inhosin joka hetkeä, jokaista hahmoa ja tarinaa.

Muista en sitten tiedäkään mitään.

Halo nyt vaan ei tiedä mistää mitään ;)

Neljä tuntia peliä takana ja hyvin jo koukuttaa. Sinänsä harvinaista, koska hyvin harvoin jaksan mistään pelistä heti innostua.

Putkimaista on meno, mutta eipä tuo haittaa.

20100310.jpg

Tänään napsahti thehut.comista tilattu, 45 euroa maksanut FFXIII. Alku tuntui pelottavan huonolta, mutta nyt kun on reilu 5 tuntia tutustuttu, niin alkaa jo valoa näkyä. Final Fantasy X:n nerokas hahmonkehityssysteemi on täällä taas. Harmittaa vähän, kun siinä on rajoittimet, niin ei voi grindata eka ruudussa kaikille kaikkea. Noh, aina voi grindata niin paljon kuin voi, ja sitten jatkaa peliä.

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Ekat ~1,5 h pelattu, ja hyvältä näyttää toistaiseksi... Paitsi että Hope ja Vanille ärsyttää jo nyt. Vanillen kestän vielä, mutta tiedän että Hope tulee ärsyttämään aika lailla.

Aika monta tuntia pelattu nyt, ja täytyy sanoa, että olin väärässä. Hope on ihan jees, ja Vanillea tekisi mieli lyödä moukarilla naamaan. Harmittaa, että pelin kannalta niin hyvä support character on pilattu... Battlet kuulostavat siltä, kuin joku fistaisi Vanillea jatkuvasti :jahas:

Sanoin aiemmin, että lineaarisuus ei haittaa, mutta olin siinäkin näköjään väärässä... Olisi kiva joskus tehdä jotain muutakin, kuin mennä kartan alkupäästä sen loppupäähän. Taistelut on kyllä ihan siistejä, mutta monesti ihan perusmatsitkin kestävät yllättävän kauan. Paradigm Shiftit tuovat kyllä vaihtelua matseihin, ja on mukava, että ne ovat vihdoinkin kehittäneet systeemin, jossa esim. taikojen käyttö on oikeasti tarpeellista. Plussaa myös siitä, että taistelut eivät ylikorosta strategiaa, kuten FFXII:ssä. Miinusta siitä, että yllättäen tullut taistelu voidaan hävitä ihan siitä syystä, että listalla ei välttämättä ole oikeaa paradigmia.

Tarina ei ole imaissut täysillä mukaan, mutta ei ole niin onneton kuin FFXII. Hahmoista pari on jees, pari on aika mitäänsanomatonta ja Vanille vituttaa. En ole vielä ihan vakuuttunut tästä pelistä.

Heh, ihan kiva grindauspaikka tuli nyt vastaan. ~1 min/570 CP :D Pelihän kuulemma muuttuu avoimeksi
kun pääsee Grande Pulseen, ~30h pelitunnin jälkeen
.

Kyllä, nyt rupes peli rokkaamaan täysillä :rock: 15 tuntia pelattu ja viimeset 6 tuntia olleet täyttä herkkua. Just heräsin jonkinlaisesta pelikoomasta.

Putkimaisuus ei varmastikaan tule kaikkiin iskemään, mutta meikäläistä ei ole liiemmin haitannut.

Heh, ihan kiva grindauspaikka tuli nyt vastaan. ~1 min/570 CP :D Pelihän kuulemma muuttuu avoimeksi
kun pääsee Grande Pulseen, ~30h pelitunnin jälkeen
.

Jonka jälkeen se
muuttuu taas putkeksi, Gran Pulsen ollessa enemmän poikkeus sääntöön.

Luin, että pelin tekijät olivat tehneet pelistä lineaarisemman, jotta pelaajat voisivat keskittyä täydemmin tarinaan. Aikamoista pelaajan aliarviointia ja sen oman tarinan yliarviointia, IMO.

No, kai se pitää itse pelata ja tehdä omat johtopäätökset. Oli FFX:kin toki lineaarinen, mutten tiedä miksi se ei ärsyttänyt näin paljoa. Ehkä tarina oli kiehtovampi? Tai uudet hienot graffat, elokuvamaisuus ja ääninäyttelijät veti mukaansa eri tavalla, ja nyt ne on kaikki jo tuttua peruskauraa.

Edit. toki lineaarisuudesta puhuttaessa täytyy huomauttaa, että FFXII oli kaikkea muuta kuin lineaarinen, eikä se silti peliä pelastanut.

Edit. toki lineaarisuudesta puhuttaessa täytyy huomauttaa, että FFXII oli kaikkea muuta kuin lineaarinen, eikä se silti peliä pelastanut.

FF XII oli yhtä lineaarinen kuin muutkin sarjan pelit. Eihän siinä oikeastaan muuta tarinasta poikkeavaa ollut kuin huntit ja ne eivät vielä sitä peliä pelasta. FF XIII:ssä on paljon hyviä puolia mutta ei se yllä näitten vanhojen klassikoiden tasolle millään. :S

FF XII oli yhtä lineaarinen kuin muutkin sarjan pelit. Eihän siinä oikeastaan muuta tarinasta poikkeavaa ollut kuin huntit ja ne eivät vielä sitä peliä pelasta. FF XIII:ssä on paljon hyviä puolia mutta ei se yllä näitten vanhojen klassikoiden tasolle millään. :S

Öh, oliko siinä susta eteneminen oikeasti putkessa liikkumista silmälaput päällä? Mun mielestä siinä oli alueita jotka johti toisille alueille jotka johti toisille alueille jne. Espereitäkin oli metsästettävänä useampi, ja hunttien lisäksi oli muutama muukin sidequest. Harmi vaan, että kaikesta oheistoiminnasta puuttui henki, sielu ja tarina... Sen pelin tarina oli kyllä lineaarinen (kuten kaikissa muissakin FF-peleissä), mutta eteneminen ei välttämättä.

Battlet kuulostavat siltä, kuin joku fistaisi Vanillea jatkuvasti :jahas:

Soma kielikuva :pano:

Itse oon pelaillut joskus muinaisina aikoina aivan ekoja Final Fantasyja. Kuutonen oli aika hyvä, mutta kyllähän se seiska on kaikista paras... tunnelmaltaan, pelattavuudeltaan, musiikeiltaan, chocoboiltaan... Ysi ja kymppi on kans ihan ok, mitä on tullut kokeiltua. Jokunen vuosi on nyt tullut taukoa näistäkin kaiken maailman oikean elämän kiireiden ja muunlaisten hömppäharrastusten takia.

Sanokaahan, mitä noista kympin jälkeen ilmestyneistä yleensäkään kannattaa pelata?

Osaisko joku antaa vinkkii mistä sais ton FF X pelin nykyää (uutena) ? Koitin googlesta kaivella mutta ei oikein natsannu. Iski älytön himo taas päästä finaleita hakkaamaan ja ku en vielä PS3 kehtaa sijoittaa niin pahimpaan hätään pitäisi toi kymppi saada =)

Back
Ylös Bottom