Fiiliksiä laiharilta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raippa
  • Aloitettu Aloitettu
Melkein kolme kuukautta elämän ensimmäistä laihdutuskuuria takana ja nyt vihdoin alkaa tulla VÄHÄN tulosta. Vaikka ikää on jo yli 30, ei ole aikaisemmin tarvinnut lahduttaa, kun on ollut täysi läpipasko (eipä oo kyllä luiden ympärillekään jäänyt mitään). Mutta ikä tekee ilmeisesti tehtävänsä :(

Mukaan mahtuu kokemuksia siitä, ettei kalja välttämättä sovi painonalennusjuomaksi tai että ainakaan henkilökohtaisesti mulle ei sovi energiasyklien käyttö laihdutuksessa.

Nyt olen nelisen viikkoa syönyt aamulla puuron ja protskudrinkin, päivällä sen ruoan, mitä on töissä ollut tarjolla, välipalana ehkä appelsiinin ja illalla rahka a la Tomi. Treenipäivänä muuten sama, mutta päälle vielä palautumisjuoma. Proteiinia varmaan saisi olla enemmän?

Rasvanpolttolenkki aamulla on jäänyt yleensä siihen, että kävelen töihin n. puoli tuntia ja syön siellä. Muutamana aamuna olen käynyt kunnon 45-60 minuutin hikilenkillä, joka kyllä piristää koko päiväksi.

Viime lauantaina pidin ensimmäisen mässypäivän ja söin päivän aikana kuusi kertaa. Lisäksi tein lauantaina myös treenin. Voi viddu, kun oli mukava treenata kunnon hiilaritankkauksella. Eiks teillä oo dieetin aikana motivaatio-ongelmia, kun treeni ainakin mulla oli ihan toista luokka kuin nälkäkuurilla.

Paino on tippunut keskimäärin 1kg/10 päivää ja tuloksetkin ovat pysyneet suunnilleen samoina. Ainoa poikkeus on penkkipunnerrus, joka on tippunut noin 10 prossaa.

Mites dieetit sujuu muilla? Täällä ilmeisesti on kuitenkin aika monta rantakunnon havittelijaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama homma mullakin päällä. Paino tippuu hiljalleen alaspäin, välillä nytkähtää ja sit taas pysyy samassa viikon/pari. Selviä muutoksia huomaa esim vaatteissa ja vaakakin näyttää pienempiä lukemia.

Oon syöny 5-7 krt päivässä, proteiinia väh 200g päivässä ja hiilarit pääosin hitaita (kaura/rahkamössöä menee mullakin 2-3 kpl päivässä). Mässäilypäivä n. kerran viikossa, vois ottaa vieläkin harvemmin.

Treeneistä: aamulenkki 2-3 krt viikossa plus muuta aerobista kuten rullaluistelua ja kävelyä/pyöräilyä. Salitreeneihin en ole oikein tyytyväinen, vaihtelua on sarjoissa ja painoissa aika paljon. Treenipainot on tippunu varsinkin työntävissä liikkeissä (...kele!) harmittavasti, jalat ja selkä kulkee ihan ok.

Ongelmana on kyllä ollu voimatason tippuminen, vaikka paino ei ole mitenkään hurjasti tippunut (n. 8kg). Mulla tipahti voimia huhtikuussa reilun viikon aikana kuin ensin olin mahataudissa ja pidin vielä viikon tauonkin sen perään. Nyt on kyllä vähän saanut takaisin, mutta silti keljuttaa hieman.

Mites muilla, onko salitreenit kärsiny miten paljo tai lihat meinannu kuihtua??

Mulla vajaat 3 kk tiukennettua takana, tällä kertaa olen ottanut TODELLA hitaasti ja rauhallisesti kun aina aiemmin on jäänyt dieeti kesken kun lihakset on alkaneet hävitä! Ihan pienellä vajeella mennään ja n.3 krt/vko aamuaerobinen.
Mässypäivä kerran viikossa tai vähän harvemmin, aluksi vähän vapaammin, nyt pikkuhiljaa siistimmin sekin; lähinnä enemmän kunnon hiilareita, yksi pizza tai vastaava ruoka ja jätskiä päälle sallitaan ja ehkä vähän irtokarkkia, muttei paljon eikä myöhään illalla.

Voimat on tähän asti kasvaneet hitaasti, mutta nyt ollaan aika lailla tasamaalla :mad: Paino on tippunut tosi kohtuullisesti:
102--->97. Duunia on vielä mutta nyt sentään tiedän, että mullakin on vatsalihakset..

Olisko järkevämpää lisätä aerobista, samalla vois syödä vähän enemmän, vai mennä suht vähällä aerobisella ja pykälän tiukemmalla ruokavaliolla?

Originally posted by mho
Olisko järkevämpää lisätä aerobista, samalla vois syödä vähän enemmän, vai mennä suht vähällä aerobisella ja pykälän tiukemmalla ruokavaliolla?

Tää on vain yksi mielipide muiden joukossa, mutta mulla ainkin toimii toi aerobisen lisääminen. Nälkä on dieetillä tosi harvoin ja sekin on aamuisin..

Mulla tuntuu kanssa olevan toi aerobisen lisääminen aika tärkeetä. Ei pelkkä syömisen vähentäminen yksistään oikeen auttanut.

Mullakin nimenomaan aerobinen tuntuu toimivan - nälkää en näe ikinä dieetilläkään. Niinkin pieni määrä kuin 3x/vko toimii hyvin eikä vielä tunnu syövän lihaksia.

Kauheaa oli aloittaa se aerobinen taas muutaman vuoden tauon jälkeen, mutta on kiva taas kävellä portaita kuolematta kolmeen kertaan yhdellä kerrosvälillä, vaikken maraton-man olekaan.

Joo dieetti sinänsä toiminut eli paino alussa reilu 98kg ja nyt n. 91kg... Treeni kussut hieman kun kyynerpäissä/kyynervarsissa ongelmaa. Niin ja aloittelin tuossa helmikuun puolivälissä... Muistaakseni. En kyllä edes muista, millaista oli syödä "normaalisti" tämä ruuan mittaaminen ja ylöskirjaaminen alkaa olemaan jo rutiinia.
Sen verran vittumaista puuhaa tää dieetti muuten, että en enää KOSKAAN päästä itselleni kerääntymään paljoakaan ylimääräistä läsää!!!!! :mad:
Välillä sitä kyselee itseltään miksi jaksaa kituuttaa, mutta vilkaisu peiliin ilman paitaa nostaa motivaatiota 170%.... :D

Ehdottomasti aerobisen kannalla. Intensiivisiä intervalleja ja matalan intensiteetin pitkäkestosta sekasin niin hyvä tulee. Mulla aerobinen ei edes rajoitu dieettiin vaan talvellakin tulee otettua pari kolme stepperisessiota viikossa. Korvaa sitten kulutetut kalorit syömällä vähän enemmän, mutta ei missään nimessä ikinä kokonaan ilman aerobista. Hyöty terveyden kannalta on kuitenkin kiistaton, ja aerobisella on myös anabolian suhteen joitain merkittäviä vaikutuksia...

Kerpeleen kanssa samoilla linjoilla. Fiilikset on niin samat, että tuo teksti olisi voinut olla mun kirjoittamani. Aloittelimmekin näköjään suurin piirtein samoihin aikoihin. Mulla paino 95kg-> 86kg tällä hetkellä. Olen vaihdoin kyllä hieman aiemmin täysin WSB-treeneihin, enkä ole pumppaillut kummemmin lihasten säilyttämiseksi. Joten ihan hyvin on naturaaliksi dieettini onnistunut. Jos saan säädöt kohdalleen ja aikaa valmisteluihin, ensi viikon lopulla tyhjennys ja homma förbi!!!

Originally posted by Kerpele
en enää KOSKAAN päästä itselleni kerääntymään paljoakaan ylimääräistä läsää!!!!!

Sama mulla. Paitsi ens syksynä oon taas sitä mieltä että voi kai sitä nyt talveksi vähän bulkata, helppohan ne ylimääräset on dietata kesäksi taas pois... Ja ensi keväänä taas kirotaan.. :D

Se Wintikkakin voisi sieltä vähän meille kirjoitella niitä dieetti-tunnelmia , koska onhan sillä ollut aika raastava ja kova dieetti! miten se nyt meni: 140kg->86=54kg lähtenyt 3,5kk? Miten sä wintikka sait ton aikaan?Pelkällä ruokavalion muutoksella vaiko lisäsitkö vaan aerobista?:rolleyes: :rolleyes: :D

Dieetti (elämäni ensimmäinen) on sujunut ihan hyvin. Tulokset eivät ole laskeneet ja mikä tärkeintä; nälkää en näe ja jaksan salilla yhtä hyvin kuin ennenkin, kiitos lisäravinteiden ja tuhtien palautusjuomien (natuna). Aerobisen teen ennen aamupalaa ja punttitreenin 3h aamupalan jälkeen.

Kisadieetti alkoi joku viikko sitten, kalorit vielä korkeella, aerobistakaan en normaalia enemmän vielä tee (eli nyt 'vain' 3-4krt/vko, ei aamulenkkejä). Fiilikset hyvät, hiukan on jo kiristymistä havaittavissakin - aikaa 18 viikkoa kisoihin. Ainoa miinuspuoli on, ettei vielä ole tankkauspäivää, ehkäpä sitten ensi viikon loppuna (eli 1,5 viikon päästä)...

No eiköhän se pinna (ja toivottavasti kroppa!) ala tässä dieetin edetessä pikkuhiljaa kiristymään :D

Noh mitenkäs porukoitten dietit on alkanu vuoden alusta toimimaan ?
Itellä on pitkästä aikaa semmone fiilis että vois joku onnistuakki ;)

Itsellä on dietti mennyt aika vaihtelevasti.

Aluksi paino tippui hyvin sen pari kiloa, mutta sitten tyssähti. Nyt ollaan kuukauden verran keikuttu aikalailla samoissa painoissa, mutta yllättäen voimatasot ovat jopa nousseet, paitsi tissien kohdalla. Dietin alkaessa vaihdoin samalla myös ohjelmaa joka toimii muuten, paitsi tissien kohdalla, joista vain voima on kadonnut. :jahas: Iloisena yllätyksenä selkään on tullut erottuvuutta todella hyvin ja se on ehkä jopa kasvanut (aina sitä löytää uusia kikkoja). Vielä kuitenkin on paljon tehtävää, vaikka se 3kg:n läskin häipyminen näkyy hyvin minun rungossa. Toiset 3kg kun sais pois, niin rasvat alkaisi olemaan siinä ~9%.

Osaltaan tuohon dietin onnistumiseen on vaikuttanut se, että on ollut paljon muuta tekemistä. Wanhojen tanssit, nyt alkava hiihtoloma jne. Nämä nimittäin tahtovat aina pukata vähän taaksepäin, mutta aikaa kesään vielä on. Tuossa loman jälkeen alkaa taas vakaa kausi, jolloin on aikaa yrittää vielä enemmän ja karsia turhat pois. 85kg, täältä tullaan! :thumbs:

Niin ja paljon tsemppiä muille laihareille!

Dietillä tässä ollaan menty jo yli 2 kk ja paino on tippunut 7 kg, 86 oli lähtö ja nyt on hieman alle 79 kg aamupaino. Rasvat oli maanantain mittauksessa 15% ja johonkin 10-12 % väliin ois tarkotus päästä.

Mulla on toiminut hyvin aerobisen lisääminen ja turhien hiilarien karsiminen kokonaan pois. Fiilikset on ollu kokoneisuudessaan todella hyvät ja tuloksetkin kon kovan treenin johdosta noussu kaikissa muissa paitti yllättäin tisseissä! Osaiskos joku sanoo, mistä johtuu että just penkkipunnerruksen painot tippuu vaikka muissa tulee kehitystä?? ei oikeen mee järkeen tämä asia...

Dieettiä takana melkein 6 viikkoa, pudonnut ~3 kg, odotin paljon enemmän, varsinkin kun olin vetänyt reippaasi ylikaloreilla aiemmat 5 kk. Liikuntaakin teen 4-5 x 50 min kuntopyörällä hikoillen kuin sika, eli ainakin pitäisi jotain tapahtua. Ruokaa vetelen ~2200 kcal / päivä, nyt täytyy varmaan kokeilla 2000 kcal / päivä, jos alkaisi toimimaan paremmin. Toiset syö fiiliksen mukaan ja lenkkeilee 3 x viikossa laihtuen hyvin, musta tuntuu, että mulle täytyy laittaa systeemiin 50 kcal/päivä ja 12 x aerobista - päivässä - että toimii.
Olo on vähän W-T-F. Nää 6 vko menin hiilarit 50 - 80g päivässä. Nyt siirryn seuraaviksi 5 viikoksi p40/r20/h40- systeemiin. Jos toimisi paremmin. Enpä ainakaan voi sitten syyttää lowcarbin tehottomuutta, jos en laihdu tällä jälkimmkäiselläkään tavalla. :jahas:

Mixun kanssa sama probleema. Hiukan yli kuukausi diettiä takana ja vaivainen kilo tippunut. Salitreeniä 3xviikko + aamuaerobista ja ilta-aerobista 3-4xviikko.
Kalorit huitelee välillä 1600-1800, paljon alemmas ei tässä vaiheessa kannata mennä. Jokunen sentti kyllä kadonnut sieltä täältä, mutta aika epätoivoiselta tää tuntuu :itku:

Tehollista dieettiä takana nyt 4 ja puoli viikkoa, puhdasta läskiä lähtenyt vähän vajaa 2 ja puoli kiloa, sikäli kun itsessään epätarkkoihin pihtimittauksiin on luottaminen. Samat mittaukset sanoisivat että lihasmassa ei ole kärsinyt ollenkaan. Tulokset eivät havaittavasti ole salilla pudonneet, eivät kyllä nousseetkaan.

Dieettinä syklinen, alkuviikko rajulla lowcarbilla, loppuviikko tankkausta ja ylläpitoa. 4xviikko salilla, lisänä 1-2 kevyttä kävelylenkkiä viikossa.

Fiilikset sieltä ja syvältä, mutta tulokset ja peilikuva antavat motivaatiota.

Suositut

Back
Ylös Bottom