Fight Festival 23 15.3.2008 Kisahallissa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt mukana olleet kertokaa otteluista,kuinka päättyi ja edes pientä raporttia.Ei tule ennen raportointia uni silmään.

Klockers oli aika jäätävän kova ja agressiivinen, joutui alussa maihin, mutta pärjäsi siellä varsin hyvin. Kun sitten pääsi päälle, niin murjoi todella kovaa jäbän keskeytyskuntoon.

Kaverista muuten tulee sattumoisin juttu seuraavaan Fightsporttiin sopivasti, mukava mies ja tulen olemaan aina hengessä mukana kun ottelee, hyvä ottelija.

Saarinen yllätti positiivisesti, oli erittäin agressiivinen, eikä jäänyt halailemaan, vaan murjoi vastustajansa totaalisesti.

Tulirintaa en ole kenenkään alla nähnyt miesmuistiin, hyvin pärjäsi alla hakien moneen otteeseen arm baria tai mitä vittuja ne liikkeet nyt sitten ikinä onkaan, en noista koskaan pääse perille. Voitti sitten lopulta ihan ansaitusti.

Mappela otti pataan niin että soi, hyvä kun pystyssä pysyi, silti tasuri ja kyllä yleisökin sen sitten noteerasi buuaten. Mappelan vastus oli erittäin kaunis, siitä pisteet kotiin, zemppiä Mappelalle jatkossa.

Palannon matsi oli vähän kuin kaksi kaverusta olisi sparrannut, semmoista läpsyttelyä viimeiseen erään asti kunnes vähän sitten annettiin enemmän kättä ja jalkaa. Tuon olisi pitänyt olla tasuri. Palannon olen tottunut näkemään sähäkkänä pörriäisenä jonka lajat on enemmän ilmassa kuin maassa, mikä lie harjoitusottelu tämä oli.

Mutta joo, minä nyt olen kamerani kanssa ulkona kuin lumipallo arvioidakseni matseja, hyvät valot oli, enää ei ole kusenkeltaisia ukkoja kuvissa.

Olipas kivat iltamat!

Parasta ottelua en osaa sanoa, joko jompi kumpi miesten thaikku- otteluista tai sitten Saarisen - puolalaisen potkunyrkkeilymatsi.
Ehkä sittenkin Aalto-Barjaktarovicin(Hollanti) tahikkumatsi. Jalka lensi tooodella hienosti ja hollantilainen kimmastui oikein kunnolla, kun tuomari pisti pelin poikki. Pitkälän matsia oli upea katsella, todella taitava.

Valtosen ja liettualaisen vapaaottelua pidin aika tasaväkisenä, tosin liettualainen taisi potkaista pari kertaa Valtosta nivusiin.
Palanto oli show-veikko, hieman väsähti loppua kohti. Puolalainen oli hyvä vastus.Viimeisessä vapaaottelumatsissa ruåtsalainen oli yllättävän hyvä, vaikka hävisikin brasilialaiselle.

Kiitoksia järjestäjille -hienoa katseltavaa!

Hyviä matseja.
Toivottavasti videokuvaa tulis jakoon kyseisesta tapahtumasta koska ilmeisesti DVD ei tuosta tehdä.Erityisesti klockarsin,vainikaisen ja pitkälän matsin olis kiva uudelleen nähdä.

:offtopic:
Ei suomalaisissa kisoissa mitään spoilereita tartte, koska ei näitä kisoja tule mihinkään videona.

Poislukien esim Finnfight 9 joka lähetettiin yli 100M kotitalouteen :rock:

Toi on kyllä harmillinen asia että niin laiskanpuoleisesti noita täällä kuvaillaan. Tietenkin vaatisi melkoista panostusta että laatu olisi minkään tasoista että porukka vaivautuisi siitä lätystä maksamaan. Taitaa ostajakunta toistaiseksi olla vielä suht marginaalinen porukka, joten on kyllä ihan ymmärrettävää ettei ko touhuun lähdetä ihan helpolla. Toivon tähän tulevan muutosta, onhan laji muutenkin nostanut jo positiivisesti päätään ja imagoaan. Vielä kyllä on tosi paljon tehtävää. Oma emäntäkin tuntuu pitävän lajia todella brutaalina teurastamisena vaikka parhaani mukaan olen koittanut sivistää että asia ei todellakaan niin ole. Taitaa tulla vääntämistä kotosalla jossain vaiheessa jos otteleminen tulee ajankohtaiseksi :D
Toivottavasti Finnfight 9 näyttämää suuntaa seuraa myös muut tapahtumat ja lajia aletaan jatkossa täällä kotimaassakin kuvaamaan laajemmalti :hyvä:

lisäys: ja onhan noita muitakin kuvattu mm Cage 9 jne..mutta anyway liian vähän mun makuuni niitä videolle päätyy :(

Hitto että hävetti kun se naisten thai-matsi tuomittiin tasuriksi. Pikkusen vedettiin kotiinpäin. Pilaa tunnelman tollanen. :curs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikki matsit voisivat olla tasureita jos Mappela matsin mukaan aletaan tuomitsemaan. Kyllä oli niin paljon kotiin vedetty ettei mitään järkeä. Laketaan lukua ja muutenkin ottaa pataan koko matsin ajan ja silti tasuri. Ei hyvää päivää....

Kaikki matsit voisivat olla tasureita jos Mappela matsin mukaan aletaan tuomitsemaan. Kyllä oli niin paljon kotiin vedetty ettei mitään järkeä. Laketaan lukua ja muutenkin ottaa pataan koko matsin ajan ja silti tasuri. Ei hyvää päivää....

Ei mutku kato thainyrkkeilyssä on erilainen pisteidenlaskentasysteemi :rolleyes: Sä voit ottaa koppia päähän ihan rauhassa kuhan osut välillä vastustajaa kylkiin :lol2: (tai näin mä ainakin luin fightermagin foorumeilta...)

Ei mutku kato thainyrkkeilyssä on erilainen pisteidenlaskentasysteemi :rolleyes: Sä voit ottaa koppia päähän ihan rauhassa kuhan osut välillä vastustajaa kylkiin :lol2: (tai näin mä ainakin luin fightermagin foorumeilta...)

Aijaa?? En tiennykkää tota vaikka monta vuotta thaikkua olen vaparin ohella harrastanut. Ei sitten mitään ja täytyy perua aikaisemmat kirjoitukset. ;)

Hyvä että tulee kritiikkiä vaikka olikin kyseessä suomalainen ottelija. Tässä on hyvä syy ratkasta ottelu jo ennen täyttä aikaa :)

Aijaa?? En tiennykkää tota vaikka monta vuotta thaikkua olen vaparin ohella harrastanut. Ei sitten mitään ja täytyy perua aikaisemmat kirjoitukset. ;)
Siis mitä.. thaikussahan lyönnistä saa yhden ja potkusta kaksi pistettä. Eri asia on sitten ammattilaissäännöt, joissa painavat osumat lasketaan. Ja näin tuomittuna matsista tulikin tasuri.

Thaikkusäännöillä matsi oli mappelan. Varsinkin kahdessa viimeisessä erässä ei ollut enää mitään järkeä, kun portugalilainen veti vasenoikea - lyöntisarjaa mappelan suojaukseen ja samalla otti varmaan 40-50 suoraa koppia potkuista. Ei torjunut yhtään vartalopotkua kahdessa viimeisessä erässä, saati itse potkinut.

Mappela otti toki luvunlaskun 3. erässä, mutta ei se nyt lähellä ollut mitään tyrmäystä kuitenkaan.

Oli vissiin etukäteen tiedossa että Mappelan vastus on kovalyöntinen. Näytti nimittäin että järjestäjä oli valinnut isot lapaset siihen matsiin ettei vaan tekis kipeää. Tiedän että pieniä tyttöjä ja siks kontrasti hämää ja näyttää hanskat isoilta. Mutta olis kiva tietää että mitä kokoo ne hanskat ihan oikeesti oli?

Ja oli säännöt mitä vaan niin oli ihan perseestä tuomarointi siinä matsissa. Kannattas miettiä siltä kannalta että voi olla vaikea saada jatkossa samalta suunnalta ottelijoita. Ei varmaan oo kivaa tulla toiseen maahan ottelemaan ja saada tollasta paskaa palkinnoks.

Kovasti näytti siltä, että kaikissa MT-matseissa oli 10 unssin twinssin hanskat. Palanto ja Saarinen käyttivät otteluissaan fairtexin hanskoja. Ainakin aikaisemmin pienemmät ottelijat käyttivät 8 unssin hanskoja ja isommat körmyt kymppejä. Fairtexin pro-hanskat ovat kyllä sellaiset, että varmasti tekee kipeää kun niillä lyö.

En hirveästi thainyrkkeilystä ymmärrä, mutta sen pisteytyksen valossa olisi Mappela ehkä voiton ansainnut. Thainyrkkeilyn pisteytyksen järkevyydestä en sitten oikein tiedä. Mutta jos aikoo kilpailla thainyrkkeilyssä, tulisi otteluiden arvosteluperusteet olla valmentajan ja ottelijan tiedossa.

Tällä kertaa mma-matsit eivät juuri väristyksiä aiheuttaneet.

Olihan siellä taas muutama katsomo pellekin raahautunut paikalle,koska tuli sen verran asiantuntevaa huutoa välillä.
Olen varmaan treenannut ihan liikaa vaparia,koska en saa millään Mappelalle tasuria tuosta. Ei vaan käy mun järkeen se,että ottaa itse iskuja päähän ja kerran lukua ja silti mukamas tasuri vedetään tuosta. No ehkä niitä potkuja sitten oli niin paljon,että tuli pisteitä tarpeeksi.Tosin en laskenut noita potkuja tai pitänyt mitään kirjaa pisteistä. Suurin osa yleisöstä näki asian samalla tavalla kuin minä jos buuaukset tulkitsin oikein??

Suositut

Back
Ylös Bottom