Fight Festival 23 15.3.2008 Kisahallissa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Thainyrkkeilyllisesti Mappela oli aivan eri luokkaa kuin vastustajansa. Mappela otteli siten kuin hänen ja valmentajansa käsityksen mukaan otteluita thainyrkkeilyssä voitetaan.

Oman käsitykseni mukaan thainyrkkeilyn pisteytys poikkeaa selvästi verrattuna esim. nyrkkeilyyn tai potkunyrkkeilyyn. En tiedä kenen vika on, jos ottelun lopputulos ei miellytä isoa osaa katsojista. Onko säännöt ja pisteytys vaikea selkoiset, tai onko yleisö vain tietämätön säännöistä ja pisteytyksestä, vai onko tuomio tosiaan väärä.

Mielipiteitä jakavia tuomioita on aina ollut, ja tulee varmasti olemaan myös jatkossa.

onko yleisö vain tietämätön säännöistä ja pisteytyksestä, vai onko tuomio tosiaan väärä.

No mä ainakin buuasin koska sen noin 20 minuutin aikana ehdin rakastua siihen tyttöön totaalisesti :haart::haart::kuola:. Matkustan Portugaliin ja kosin sitä. Nätti kun sika pienenä, upea sorja, mutta ah silti muodokas vartalo, pinkit pöksyt kaiken kruununa :kuola:

MINUN mielipide on että, kyllä Mappelan olisi pitänyt voittaa matsi koska kyseessä oli thainyrkkeily säännöt. Muilla kun thainyrkkeily säänöillä, olisi voitto kuulunut Marina Zuevalle..

Olihan siellä taas muutama katsomo pellekin raahautunut paikalle,koska tuli sen verran asiantuntevaa huutoa välillä.
Olen varmaan treenannut ihan liikaa vaparia,koska en saa millään Mappelalle tasuria tuosta. Ei vaan käy mun järkeen se,että ottaa itse iskuja päähän ja kerran lukua ja silti mukamas tasuri vedetään tuosta. No ehkä niitä potkuja sitten oli niin paljon,että tuli pisteitä tarpeeksi.Tosin en laskenut noita potkuja tai pitänyt mitään kirjaa pisteistä. Suurin osa yleisöstä näki asian samalla tavalla kuin minä jos buuaukset tulkitsin oikein??

Mun silmin katsottuna suurin osa Mappelan vastustajan lyönneistä lyötiin suoraan suojaukseen, osumia niistä oli vain murto-osa. Sen sijaan Mappela paiski lähes kauttaaltaan koko ottelun ajan osumia vastustajan kylkiin potkuillaan ja käsitykseni mukaan thaikkumatseissa potkuja arvostetaan enemmän kuin lyöntejä.

Sitä ei toki voi kieltää etteikö vastustaja lyönyt kauniisti, mutta turha niitä lyöntejä on suojaukseen paiskoa. Vähän siinä ja siinä tuo matsin tulos, tarkemmin spekuloidakseni pitäisi varmaan lukea säännöt.

edit: Ei voi käsittää miten se toinen screeni ei toiminut koko tapahtuman aikana ja toinen toimi ainoastaan ajoittain.

Molemmat screenit olivat aivan vituillaan. Toisessa kuva oli miten sattuu ja toisessa näkyi pelkkää mustaa! :)
Niin kuin sanoin aikaisemmin niin olen todennäköisesti unohtanut thaikku pisteytyksen,koska on tullut väännettyä niin paljon vaparia. Koska kyllä Mappela joka erässä sellaisia koppeja otti,että välillä ihmetytti miten se pysyi tolpillaan. Toisella foorumilla joku totesi,että pää naputti kuin tikalla,kun osumia tuli. Noh niin tai näin mielipiteitä on yhtä monta kuin tulkitsijaakin. Toki saatan olla täysin väärässä ja muistaa ottelun kulun vähän huonosti,koska siinä oli vähän häiriötä,kun puhelin soi 3 min välein. En missään tapauksessa hauku Mappelaa! Kova mimmi ja paljon onnea jatkon suhteen.

Tähän mennessä olen jutellut Mappelan matsista useamman eri ihmisen kanssa ja spekuloitaessa ottelun tulokseksi on saatu ratkaisematon, sekä Mappelan että sen toisen voitto. Ihan lähinnä riippuen siitä mistä päin katsomoa on matsia katsonut ja millä tavalla katselee sääntöjä.

Joku sanoo että Mappelan potkut olivat heppoisia ja Mappela olisi voittanut mikäli kysymyksessä olisi ollut kotimainen salikisa, toinen sanoo että vastustaja löi hurjasti ja olisi voittanut ottelun jos sen olisivat arvostelleen thaimaalaiset tuomarit... jne... mene ja tiedä, vaikea noista on taikoa absoluuttista totuutta kun harvempi meistä katsoi ottelun tuomarin istumapaikalta ja oikeasti säännöt tuntien.

Yleisön reaktio tuloksen ratketessa kertoo tietysti omaa karua kieltään.

Thainyrkkeliyssä tosiaan arvostetaan enemmän potkuja ja niistä saa pisteitä huomattavasti enemmän. Potkuista jalkoihin vähemmän, kylkiin ja siitä ylöspäin enemmän. Lyönnit pitää olla ns. "painavia" ennenkuin niistä pisteitä saa.

Olen sumun kanssa samoilla linjoilla siitä, että suurin osa portugalilaisen iskuista osuivat suojaukseen. Muutamia toki tuli lävitsekin, mutta thaikkupisteytyksellä tasuri saattoi olla oikea tuomio. Potkujahan portugalilainen ei juuri viljelly.

Portugalilaisen maahanlyöntikin näytti enemmänkin siltä, että Mappela oli huonossa tasapainossa kun osuma tuli ja sen takia kaatui kanveesiin. Mappelan silmistä näki ettei se ollut sekasin.
Tämä katsottuna ring-side paikoilta muutama metri lavasta.

Omat havainnot asiasta on myös tehty lähestulkoon ringsideltä, eka rivi ja kulmassa.

Miten sen nyt sitten ottaa, mutta matsi oli tätä ja siinähän minä vieressä seisoin ja katselin osumia aika läheltä. En tiedä miten kierosti pisteet lasketaan, mutta tällä kertaa Mappela otti pahasti pataan.

attachment.php

Liitteet

• thaikku.webp
    thaikku.webp
    88,1 KB · Katsottu: 1 018

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom