FF12: Gilbert Yvel tyrmäsi tuomarina olleen Maunun!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lord
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ripeitä järjestysmiehiä:
(kuvitteellinen vuoropuhelu)
-Voi vittu se löi sitä!
-Mennään äkkiä väliin!
-Kuka menee eka?
-Mee sää!
-Emmää viitti!
-Mennään yhtäaikaa. Mää lasken kolmeen.
-Oota mä laitan kännykän taskuun
-Joo menkää te, mä jään tähän ja vedän tota köyttä alemmaksi
:hyper:

vorsku sanoi:
Järkkärit otti tilanteen ainaki rauhallisesti... :hyper:
Eikö sitä rauhallisuutta ole korostettu aina näissä järkkäri kursseilla?

demppari sanoi:
Hetihän nuo järkkärit olivat paikalla.
Heti = 25 sekuntia :rolleyes:

Eihän nuo järkkärit optimaalisesti toimineet, mutta usko että harva teistä "ammattilaisista" olisi paremmin tuossa tilanteessa toiminut.

Noissa tapahtumissa monet järkkärit ovat salin poikia, joiden järkkäri kokemus saattaa olla aika vähäistä. Toiseksi Järkkärien pitäisi seurata katsomon ja käytävien tilannetta, ei kehän tapahtumia. Noin yllättävä tilanne, mikä ei kuulu mihinkään kamppailulajin henkeen yllättää täysin.

Epäilen olisiko ollut järjestyksen kannalta hyvä, jos ensimmäinen poke olisi rynnännyt kehään vahtaamaan gilberttiä. Hyvinhän oman kulman pojat pitivät pojan nurkassa.

Helppoa jälkeenpäin on tilannetta kommentoida ja varsinkin netissä.

Baarissa asioihin agressiivisten asiakkaiden toimiin puuttuminen on sinänsä helpompaa, kun asiat monesti etenee vaiheittain ja niitä osaa ehkä helpommin odottaa. Itse olen joitain vuosia aikoinaan baarissa ohjannut ihmisten illanviettoa samoin olen kamppailulaji-illoissa touhunnut.

Sitten kaikki lauantaina Turkuun katsomaan ja jännäämaan mitähän tällä kerralla tapahtuu. Ainakin kovia matseja ja olutta.

Eiköhän noi järkkärit tossa lähinnä tullu varmistamaan, että Yvel ei lähde katsomoon tyrmäämään porukkaa jos sieltä olis lentäny jotain täysiä kokislaseja tai muuta roinaa tms... Tota buuausta kun kuunteli niin ei varmaan irto roinan Yvelin päälle kehään ollu kaukakana.

Sinällään tietysti aika yllättävää järkkäreille kun yleensä suurimmat ongelmat mitä tulee niin ovat ongelma katsojien poistaminen katsomosta tms.

Yksi paha vika tossa oli, että tollaset matsit pitäis järjestää häkissä eikä kehässä niin matsia ei tarttisi keskeyttää putoamis vaaran takia.

Toisaalta Yvelin päästäminen kehään saattoi olla myös virhe mistä tietää, että kaveri ei pure seuraavaksi vastustajansa korvaa irti tai vaurioita silmiä tms. häviöllä ollessaan kun tuntuu muutenkin olevan arvaamaton.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pahinta tässä on se että vie ison palan Aten urasta mukanaan tollanen pelleily!

kutsutaan sama kaveri häkkiin superfightiin

Yvel vs Immu,Atte,Mehmet,Puhakka ja Tuhkasaari.

ja vitut, otetaan oikeen no rules matsi ja aseet sallittuja. mahdollisesti katsojien kehään meno sallittu kun isot miehet lopettavat toimintansa :rock:

okei nyt lähti mopo käsistä :kuola: unohdetaan äskeinen

Pieni kriittinen kommentti järkkäreiden tasosta noin yleensä. Turhan iso prosentti järkkäreistä on aivan untuvikkoja tosipaikkojen suhteen. Videon kaltainen toiminta kertoo mielestäni kokemattomuudesta kovissa paikoissa ja sillonkuin pitää toimia, jäädytään. Ei osata tehdä nopeita tilannearvioita tai sitten toimia niiden mukaan.

Itsekkin olin aikanaan n. 3 vuotta portsarina viidessä eri Tamperelaisessa ravintolassa, ja eipä noita "tosi tilanteita" tullut ollenkaan riittävästi että olisi voinut sanoa omaavansa edes kohtuullisen reaktiokyvyn jos jotain todella vakavaa olis sattunut. Tuolloin olin harrastanut judoa kymmenisen vuotta kilpatasolla joten jonkinmoinen itseluottamus kuitenkin oli omiin kykyihin. Totuuden nimissä on sanottava että kyllä tuolla ovilla näkee välillä sellaisia tapauksia jotka ovat täysin statistin roolissa jos tilanne karkaa käsistä...

Mun mielestä järjestyksenvalvojan korttiin täytyis suorittaa jonkinlainen kurssi kamppailu tai voimankäytön taidoista tai että olis edes jonkinlainen tasokoe. Pelkkä paino ja pituus eivät voi riittää cv:hen, eikä kyllä sekään että on harrastanut 2 vuotta karatea ja painoa on 70kg. Pääosin järkkärit joutuvat työtehtävissään lappujen tarkasteluun ja sammuneiden ohjailuun narikkaa kohti. Rauhallisessa paikassa kerran kuussa tapahtuva suukopu ei mitenkään ylläpidä tahi kehitä valmiutta ylläpitää asiakkaiden turvallisuus sillon kun oikeesti joku saa kunnon raivarit.

Järkkärifirmojen tulis panostaa enemmän siihen että henkilöstö saa jatkuvaa koulutusta voimankäytöstä käytännössä. Kahden tunnin kurssi saunaillalla höystettynä kerran vuodessa ei vastaa tuota tarkoitusta.

...tuli varmaan turhan voimakassanainen kommentointi, mutta tämä näin töistä kiireen keskellä ja ensitunnelmana tuosta videopätkästä.

mun mielestä on helvetin naurettavaa kyseenalaistaa järkkärien toiminta.

Se jolla olisi ollut munaa ensimmäisenä kehään nousta yvelin kanssa moisen tempauksen jälkeen voi nostaa käden ylös. Voihan sitä sanoa kuka vaan :david: poikana että miksi eivät menneet kehään aiemmin, mutta tosiasia on se, että tältä foorumilta ei olisi kukaan noussut suin päin kehään heti tapahtuman jälkeen :curs:

Ja toiseksi, tuollaista ei voi odottaa minkäänlaisessa kamppailu-urheilutapahtumassa.

Oli miten oli, mutta järkkärinä on valmistauduttava henkisesti siihen että mahdotonkin voi tapahtua. Oli tilaisuuden luonne mikä tahansa.

Ja kuten Mike sanoi, mentävä on vaikka tietäisi että turpaan tulee niin että tukka lähtee.

fish sanoi:
Oli miten oli, mutta järkkärinä on valmistauduttava henkisesti siihen että mahdotonkin voi tapahtua. Oli tilaisuuden luonne mikä tahansa.

Ja kuten Mike sanoi, mentävä on vaikka tietäisi että turpaan tulee niin että tukka lähtee.

Höpö höpö.. Kukaan sinne ensimmäisenä halua hypätä ei edes Mike :thumbs:.
Mutta tuntus että kyllä niitten ois porukalla pitäny pikkusen nopeampaa uskaltaa/mennä kehään.

Järjestysmiehet hoitivat tilanteen kuten pitikin. Jos järjestysmiehet olisivat rynnineet voimalla kehään niin se olisi vain provosoinut Yveliä ja silloin tilanne olisi voinut olla pahempi.

ilkka_83_ sanoi:
Höpö höpö.. Kukaan sinne ensimmäisenä halua hypätä ei edes Mike :thumbs:.
Mutta tuntus että kyllä niitten ois porukalla pitäny pikkusen nopeampaa uskaltaa/mennä kehään.

En jotenki osaa kuvitella että järkät olivat paljon nopeampaa voineet käytännössä mennä väliin. Ei varmaankaan kukaan olettanut tuollaista tapahtuvan ja homma tuli yllätyksenä. Ja ne järkät ei todellakaan ole sellaisia henkilöitä jotka menee aina, joka tilanteessa väliin. Siinä pitää käyttää järkeä myös. Ja kun tuollainen kaveri on vastassa ainoa järkevä keino on joko rauhoitella kaveri rauhallisilla eleillä ja puheilla ja olla uhkaamatta, tai sitten käydä koordinoidusti isolla porukalla päälle, että saadaan kaveri kerralla maahan ja on joka raajalle vähintään yks järkkä. Mitä järkeä siinä olisi jos jokainen järkkä olisi saman tien lähtenyt ryntäämään kehään mitenkään koordinoimatta hyökkäystä. Luultavasti kun lähimpänä ollu järkkä ehtisi ekana sinne, se myös tyrmättäisiin ekana ja seuraavalle sama homma. Kuka sitten olisi pitäny järjestystä yllä kun järkät makaa tajuttomana ensin provosoituaan maailman huippuluokan tappelijaa?

Kannattaa ny puhdas tyhmyys ja tyhmänrohkeus erottaa oikeasta rohkeudesta.

Paljon voi maailmassa sattua kaikenlaista ihmeellistä, eikä kaikkeen voi olla varautunut vaikka kuinka olisi järkkäri. Mä olen tähän asti ollut siinä käsityksessä, että noissa tilaisuuksissa järkkärit on lähinnä yleisöä varten ja kehässä taas tuomari hoitaa järjestystä. Siinä käsityksessä varmaan FF12:n järkkäritkin oli. Eli siihen nähden ihan ripeää ja asiallista toimintaa.

Onko kellään paljon Pride/NHB yms. videoita katsoneella käsitystä että onko vastaavaa paljonkin tapahtunut maailmalla? Miten nopeasti silloin järkkärit olivat kehässä?

Tämän jälkeen on varmasti Suomessakin kaikki toisin. Lavapassiin laitetaan kymmenen isointa järkkäriä tazerien kanssa. Yläkatsomoon tulee tarkka-ampujia norsupyssyjen ja nukutusnuolien kera. Paitsi silloin jos kehätuomarina on Heittosumu niin tazerit voidaan jättää pois.

Ottelijoiden pukuhuoneitakaan ei jätetä vartioimatta. Siellä järjestystä pitää Muay Thai -keskustelupalstalta tuttu takedown-siivooja.

Sen jälkeen kelpaa tulla uhoon vaikka kuinka olis maailman kovin tappelija....

reino sanoi:
Onko kellään paljon Pride/NHB yms. videoita katsoneella käsitystä että onko vastaavaa paljonkin tapahtunut maailmalla? Miten nopeasti silloin järkkärit olivat kehässä?

Käsittääkseni vastaavaa ei ole tapahtunut, ainakaan isommissa tapahtumissa. Kerran näin yhdessä taekwondoklipissä kun tuomari seurasi tilannetta liian läheltä ja sai harhapotkun naamaan..

Aika paljon olen katsonut, eikä kyllä tule mieleen kuin UFC45 jossa Phil Baroni käy lievästi käsiksi tuomariin tyytymättömänä tämän keskeytykseen. Eli se oli alla mountissa ja tuomari kysyi että "are you ok?" ja tulkitsi väärin että tämä haluaa lopettaa jne.. Tässä tilanteessa Baronin loukattua tuomarin koskemattomuutta, kehään tuli nopeasti järjestävän organisaation henkilökuntaa mm taisi muistaakseni olla toinen tuomari John McCarthy jne. Tässä tilanteessa toinenta oli tosi nopeaa, eikä kyllä Baronin agressiivisuus ollut Yvelin tasolla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom