SUPERCARB 1kg -40%

Featured artist - Pakkis got talent.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Eihän tuo nyt jumalauta oo mahdollista että toi kuva on piirretty! Ei pysty ymmärtää.
Kyllä tuosta silti huomaa, että tarkkaan kun katsoo isoa kuvaa niin jotkut yksityiskohdat ei yllä silti mustavalkokuvan tarkkuuden tasolle, vaikka kuva onkin erittäin laadukasta jälkeä. Esimerkiksi korvaa katsoessa näkyy pieniä kynänvetoja, mitä ei nyt missään hyvälaatuisessä mv-kuvassa näy luonnollisestikaan. Sormilla on pehmennelty myös jotain osia.

Vitamiini on toki oikeassa, paitsi varauksella tuon sormijutun kanssa. Koko työhän on nimittäin työstetty hankaamalla sävyt sisään muulla kuin kynällä tai sormella. Kynä on lähinnä fokuksen ja tekstuurien hakemiseen tarkoitettu, ei varsinaisille sävypinnoille ehkä muuten kuin grafiitin annostelijana.

Voisin kuitenkin lisätä vielä etten yleisellä tasolla tähtää juurikaan ultimaaliseen fotorealismiin koska se johtaa aina hyödyttömään vertailuun vs. valokuva, etenkin jos kuvaa katsoo digitaalisena. Detailit on oikeastaan tehty näissä vanhemmissa töissä vähän liikaakin "digitaalirealismin" ehdoilla koska ne tulevat promomielessä hyvin kuvissa esille ja siksi niitä on paljon työstetty. Tosielämässä kuitenkin ihan muut kuvan atribuutit määrittelevät sen vaikuttavuuden asteen mm. kontrasti, paperin laatu ja sitä kautta pinnan sävyliu´ut ja tekstuuri. Kaupallisissa töissä taasen pitää jättääkin kynänjälkiä ihan tarkoituksellisesti, koska jos niitä ei näy ei kuva tarjoa juuri mitään lisäarvoa vs. "huono" valokuva.

Janinan kuva on muuten aika lähellä originaalia ainakin normi 22 läpi katsottuna. Jos jotain kiinnostaa niin voin myydä tuon nimelliseen hintaan erittäin laadukkaasti kehystettynä. Copyright-intoilijoiden ei kannata ottaa tähän asiaan sitten kantaa.

kiitos mielenkiinnosta edelleen.

Olisi kyllä kiva nähdä talentteja lisääkin, vaikka voi monelle olla että MHK asetti riman aikas korkealle. Esim. jonkun taitavan sepän töitä olisi kiva nähdä.

No jos minä nyt sitten uskaltaudun niin toivottavasti muut kädentaitajat seuraa perässä..
Laitetaan koko kuvasarja työn etenemisestä, on varmaan mielenkiintoisempi seurata kuin pelkkä lopputulos. Eli kuvissa lopputyöni Turun taideakatemian kuvataiteen kulutusohjelmassa viime vuodelta. Pääaineenani oli siis kuvanveisto. Tuon jälkeen menin suoraan "oikeisiin töihin", joten pikku taukoa ollut taiteilusta, muutamia yksittäisiä töitä vaan tullut tehtyä.

Työn nimi on "Hammaskivi", eli sisältää sanaleikin; hammaskivihän on sitä mikä kertyy hampaisiin, tässä se taas on kivestä tehty hammas. Materiaali graniitti, sijainti hammaslääketieteen laitoksen pääovien edessä Turussa Lemminkäisenkadulla. Voi olla että joku pakkislainen on nähnytkin?

Liitteet

• sivu1.webp
    sivu1.webp
    51,2 KB · Katsottu: 577
  • sivu2.webp
    sivu2.webp
    59,9 KB · Katsottu: 370
  • sivu3.webp
    sivu3.webp
    63,7 KB · Katsottu: 352
  • sivu4.webp
    sivu4.webp
    64,1 KB · Katsottu: 376
  • sivu5.webp
    sivu5.webp
    49,2 KB · Katsottu: 422
  • sivu6.webp
    sivu6.webp
    61,5 KB · Katsottu: 483
  • minäjakivi.webp
    minäjakivi.webp
    62,5 KB · Katsottu: 1 024
MHK :O Hevonen tykästyy kovin. Arvostaa.

Mites tuo veistopuoli suomessa, elättääkö tuolla kukaan itseään noin pitkällä juoksulla vai saako nämä elämäntapataiteilijat vain ihan rändom tilauksia jonnekin liikenneympyröihin kunnilta?

EDIT: hieno hammas, vois olla aika hieno koko rivistönäkin jossain.

Hyvin harva. Ainakaan niin ettei elellä puolison tuloilla ja ihan oikeasti pärjätään eikä kituuteta. Isommat julkiset veistokset useimmiten kilpailutetaan ja tilauksia käsittääkseni tipahtelee yksityisiltä aika harvoin. On niin paljon kalliimpaa touhua kuin esim. maalaus. Pienoisveistosten suosio on ehkä noussut hieman/nousussa, mutta on nekin tyyriimpiä kuin öljyvärimaalaukset, ainakin mitä itse olen hintoja seuraillut. Lisäksi aika moni (suurin osa?) ns. nimekkäistä veistäjistä tekee itse vaan pienoismallin jostain helposti työstettävästä materiaalista, vie sen veistämölle ja pyytää että tehkää mulle tällanen. Sitten signeeraa sen itse ja iso hintalappu päälle. Näin kertoivat veistämön pojat, ja näin omin silminkin. mInä kyllä aion tehdä itse omat veistokseni jatkossakin. Jatkossa = sitten kun vaimo menee töihin ja minulla on varaa alkaa taiteilla.:D Öljyvärimaalauskin onnistuu, varmaan teen jatkossa enempi tai vähempi sitäkin. Grafiikalla ei juuri elä, kun vedosten hinnat on sellaiset että saa myydä aika pinon ennen kuin jää kunnolla voiton puolelle. Toisaalta niistäkin maalaajista joiden tulot koostuvat pelkästään myyntituloista (ei apurahoja) aika harvalla menee taloudellisesti "hyvin". Menestyneet lienevät jokseenkin sormilla laskettavissa. Aina kun töitäni on ollut esillä ne on käyneet ihan hyvin kaupaksi, on sellaisia useimpien silmää miellyttäviä kait, että ehkä siitä joskus jää plussan puolelle..:rolleyes:

UWISH

...Sinä olet hyvin taitava.:thumbs:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Harmi kyllä kun Suomessa ei oikein piirtämisellä elä vaikka taitoja olisikin, ainakaan kovin hyvin. Jenkkeihin pitäisi varmaan muuttaa ja hakea peli-/elokuvateollisuuden leipiin. Sielläpäin nämä kärkipään illustratorit/concept artistit käsittääkseni tienaavat tosi hyvin, kuusinumeroisia summia vuodessa.

Katsotaan mitä koneelta löytyy.. Suuri osa kuvista seikkailee jossain sähköposteissa ja cd:illä, jotka myös ovat "jossain". :D
Vaikea arvioida kuinka kauan aikaa loppujen lopuksi tuon kiven veistämiseenkin meni, tunneissa. Muutaman tunnin vaan tein kerrallaan, enkä edes viitenä päivänä viikossa. Kuvissa on päivämäärät.

Kiitoksia kommenteista!

Tässä on pari vähän "erikoisempaa" työtä. Tehty hiomalla vanhoille puuoville sellaisilla porakoneeseen kiinnitettävillä lamellilaikoilla. "Haaveilijapoika" ja "Lökäpöksypoika".:D

Liitteet

• lökäpöksypoikapuolilähik.webp
    lökäpöksypoikapuolilähik.webp
    89,5 KB · Katsottu: 550
  • haaveilijapoikayleisk.webp
    haaveilijapoikayleisk.webp
    78,1 KB · Katsottu: 382
  • haaveilijapoikapuolilähik.webp
    haaveilijapoikapuolilähik.webp
    107,4 KB · Katsottu: 473
  • haaveilijapoikalähik.webp
    haaveilijapoikalähik.webp
    134,7 KB · Katsottu: 423
Ja parista pronssimitalista löyty kuvia.. Koko jotain ehkä 11cm halkaisijalta.

Liitteet

• thebeginning_maapallo.webp
    thebeginning_maapallo.webp
    62,2 KB · Katsottu: 270
  • thebeginning_omena.webp
    thebeginning_omena.webp
    59,5 KB · Katsottu: 251
  • thebeginning_omenat.webp
    thebeginning_omenat.webp
    77,3 KB · Katsottu: 292
  • thebeginning_sikiot.webp
    thebeginning_sikiot.webp