Fastin kreatiini mutta minkä kanssa ???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja huuke
  • Aloitettu Aloitettu
Eli uusia lisäravinteita olisi tarkoitus tilata, mutta ei ole oikein muusta tietoa kuin että kreatiinia olisi kiva kokeilla. Fastin reco2:sta on nyt tullu otettua aina treenin jälkeen eli 3 kertaa viikossa ja siihen olen tyytyväinen.

Eli minkäs kanssa tuota kreatiinia kannattaisi ottaa ? Ja kuinka usein ? Kannattaisiko esimerkiksi ottaa jonkinlainen sekoitus ruokavalioon joka päivälle jossa ottaisi vaikka 5g tuota kreattinia ?

Tarkoitus olisi päässä mahdollisimman helpolla niin itse ajattelin että jos ostaisi tuota reco2:sta ja kreatiinia ja tekisi siitä ainakin nuo treenipäivän juomat eli tuo 1dl reco2:sta + 5g kreaa. Onko tuossa mitään järkeä ? Niin ja miten sitten ne välipäivät ???

Toivottavasti jaksatte vastailla mielestänne varmaan aika tyhmään kysymykseen mutta kaikkihan me olemme aluksi enemmän tai vähemmän :david: :ja näiden asioiden kanssa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kannata ruveta hifistelemään! Nakkelet palautusjuoman sekaan ruokalusikallisen (~10g). Voi toki tankkailla muutaman viikon suuremmillaki annoksilla, mutta lopputulos on anyway sama!

Ja se on aivan yks hailee nauttiiko sen hiilarin kanssa vai ei!

Noh jotkut tykkää tehdä asiat paremmalla äänentoistolla ...

Itse käytän kreatiinia aika harvoin, ehkä kerran vuodessa
ja otan edelleen 5pv "latauksen" eli 3 x 5g omena/rypälemehulla (aamu, päivä ja illalla ennen nukkumaan menoa) niinkuin joskus 10 vuotta sitten neuvottiin ...
Sen jälkeen siirryn ylläpitovaiheeseen n.5-10g päivässä kerralla esim. palautusjuomassa. Ja tätä jatkan joku 4-5 viikkoa.

Kyllähän kreatiini tehoaa tuolla Lobon mainitsemallakin tavalla, mutta ainakin henkilökohtaisesti minulta jää silloin tuntematta se kreatiinin "vaikutus" joka on aika suuri, kunnes siihenkin tottuu.

Kreatiini toimii toisilla paremmin kuin toisilla .. itse olen näitä onnekkaita.

Apache

Ps. niin ja mikä tahansa hiilihydraattipitoinen tavara tehostaa kreatiinifosfaatin varastoitumista lihaksiin.

Noniin, alkaahan sieltä tulla jo asiallisiakin kommentteja. Tosiaan mietityttää vain nuo välipäivät.. aika arvokasta tuo reco2 kuitenkin on jos sitä jokapäivä lipittää desin. Eli olisiko jollain antaa hyvää neuvoa että minkä kanssa tuon heittäisi lepopäivänä naamaan kun kuitenkin olen tuon 5g päivä annostuksen puoleen kääntymässä. Ei varmaan ihan pelkkien hiilareitten kanssakaan kannata huitasta :P

Originally posted by huuke
aika arvokasta tuo reco2 kuitenkin on jos sitä jokapäivä lipittää desin. Eli olisiko jollain antaa hyvää neuvoa että minkä kanssa tuon heittäisi lepopäivänä naamaan kun kuitenkin olen tuon 5g päivä annostuksen puoleen kääntymässä. Ei varmaan ihan pelkkien hiilareitten kanssakaan kannata huitasta :P

Siis juo sitä Reco2:sta treenin jälkeen, ei kannata tosiaankaan joka päivä sitä lipittää.. Ja ite sekotan (myös Fastin) kreatiinin johonkin mehuun ja sit vaan ääntä kohti.. Otan ite noin 3x5g päivittäin tota kreaa, mutta kukin tavallaan..

Treenipäivinä palautusjuomaan on kylläkin kätevä sekoittaa kreatiini, niin ei tarvitse ottaa sitä sitten erikseen.. Bull's recoveryssä sitä onkin jo vakiona, Recossa taas ei.. :david:

Mielestäni treenipäivänä kreatiini kannattaa sekoittaa dekstroosin kanssa palautusjuomaan, ja sitten välipäivinä sekoittaa pelkästään kreatiini ja dekstroosin keskenään ja nauttia se ruokailun jälkeen. Dekstroosia kannatta käyttää krean kanssa koska se parantaa sen imeytymistä. Hiilihydraattia tai proteiinia ei pelkästään kreatiinin takia ole pakko ottaa samaan aikaan.

Noniin, alkaahan sieltä tulla jo asiallisiakin kommentteja. Tosiaan mietityttää vain nuo välipäivät.. aika arvokasta tuo reco2 kuitenkin on jos sitä jokapäivä lipittää desin. Eli olisiko jollain antaa hyvää neuvoa että minkä kanssa tuon heittäisi lepopäivänä naamaan kun kuitenkin olen tuon 5g päivä annostuksen puoleen kääntymässä.

Ite vedän krean( ja dextroosin) veden kanssa. Treenipäivinä laitan pelkän kreatiinin palautusjuoman sekaan.

Originally posted by Stalker
Mielestäni treenipäivänä kreatiini kannattaa sekoittaa dekstroosin kanssa palautusjuomaan, ja sitten välipäivinä sekoittaa pelkästään kreatiini ja dekstroosin keskenään ja nauttia se ruokailun jälkeen.

Dekstroosin voi korvata täysin maltolla. Eikä dekstroosia muutenkaan tarvitse ottaa kreatiinin kanssa, mikä tahansa hiilari on käypää. Mieluiten sitä settiä ei myöskään kannata ottaa heti ruokailun jälkeen. Heti aamulla tyhjään mahaan on yleinen suositus.

Ok, johan alkaa selkiytymään... Eli tosiaan taidan pistää tilaukseen nyt reco2:sta, dekstoosia ja kreatiinia.

Voisko joku vielä selventää että minkälaisen juoman tosta dekstoosista kannattaisi tehdä välipäiville, eli paljon vettä ja paljon dekstoosia ? Krean määrässä ajattelin pysyä tossa lähellä 5g:tä päivässä kun muistaakseni jossain terveyssuosituksissa tms. oli 2 vai 5g/päivä suositus...

Niin ja saa kertoa myös mistä noita halvimmalla saisi täältä Espoosta tai Helsingistä, vai onko voimaharjoittelu.net:in hinnat halvimmasta päästä ???

Ok, johan alkaa selkiytymään... Eli tosiaan taidan pistää tilaukseen nyt reco2:sta, dekstoosia ja kreatiinia.

Voisko joku vielä selventää että minkälaisen juoman tosta dekstoosista kannattaisi tehdä välipäiville, eli paljon vettä ja paljon dekstoosia ? Krean määrässä ajattelin pysyä tossa lähellä 5g:tä päivässä kun muistaakseni jossain terveyssuosituksissa tms. oli 2 vai 5g/päivä suositus...

Niin ja saa kertoa myös mistä noita halvimmalla saisi täältä Espoosta tai Helsingistä, vai onko voimaharjoittelu.net:in hinnat halvimmasta päästä ???

Saatavuudesta en tiedä mutta etköhän voi sekotella nuo välipäivien kreatiinit ja hiilarit melkeimpä mihin vaan..vaikka ruokaan.

Älä pistä dekstroosia tilaukseen, vaan käy hakemassa kaupasta rypälesokeria jos haluat dekstroosia (=rypälesokeria) käyttää.

Voisko joku vielä selventää että minkälaisen juoman tosta dekstoosista kannattaisi tehdä välipäiville, eli paljon vettä ja paljon dekstoosia ?

Älä turhaan pelleile sen dekstroosin kanssa. Huuhdot vaikka tuoremehulla ne kreat alas.

No joo, heivataan tuo dekstoosi sitten... eli vetäsen aamulla parin tuoremehulasin kera alas tuon. Olisi vaan kiva tehdä kaikki mahdollisimman oikein tuon kreatiinin suhteen että saa siitä jotain hyötyä kun se on niin kallista kuitenkiin :)

Heittäkää muutkin rohkeesti kommenttia miten tuota kreatiinia käytätte, miten paljon ja millä huuhdotte sen alas ja kuinka paljon kyseistä huuhteluainetta tarvitaan :david:

Treenipäivinä palautusjuomassa, muuten aamulla veden kanssa. Eipä kai se kovin välttämätöntä ole vetää dextroosia sen kanssa(?), olen ymmärtänyt että se (nopeat hiilarit) vain parantavat hieman kreatiinin "hyväksikäyttöä" kropassa. Ei ainakaan itseäni huvita vedellä sokerilitkuja naamaan heti aamusta. Kreat suuhun ja tuoppi vettä päälle.

Rypälesokeria (dextroosia) löytyy mistä tahansa suuremmasta kaupasta. Itse ostin juuri valintatalosta 2kg paketin, maksoi alle 5 euroa.

EDIT: kreaa 5g päivässä

T. Dogi

ite heitän kreatiinia ainoastaan palautumisjuoman sekaan...ja ihan ympärivuoden ilman mitään taukoja/tankkauksia

No itse sekoittelen treenipäivinä ruokalusikallisen (tasaisen) palautusjuomaan, muulloin jauhot suuhun ja vettä niskaan. Hiilarin kanssa pelleilystä saatu hyöty on niin marginaalista, että siihen ei kannata takertua! Pidät vain huolen että syöt niin perkeleesti ja vielä vähän yli!

Ylipäätänsäkin aivan turha grammalleen punnailla lisäravinteita, vaan senkin energian vois keskittää puhtaaseen syömiseen :worship:

Kreatiini on siitä jännä aine, että toisilla se toimii, toisilla ei! Eli erot on valtavat. Tämä taisi olla jossain Tri "Huu-Haa" Tolosen tutkimuksissa, mutta ihan kovat faktat sillä väittellä on.

Originally posted by Stalker
Dekstroosia kannatta käyttää krean kanssa koska se parantaa sen imeytymistä. Hiilihydraattia tai proteiinia ei pelkästään kreatiinin takia ole pakko ottaa samaan aikaan.
En aivan ymmärtänyt. Mitä muuta dekstroosi on kuin hiilihydraattia?

Niin, vielä noista hiilareista, jossain luki että hiilihydraattien nauttiminen kreatiinin kanssa parantaa krean imeytymistä 10 %, joten ei tuo vaikutus hirveän suuri ole.

Originally posted by Billy
En aivan ymmärtänyt. Mitä muuta dekstroosi on kuin hiilihydraattia?

Niin, vielä noista hiilareista, jossain luki että hiilihydraattien nauttiminen kreatiinin kanssa parantaa krean imeytymistä 10 %, joten ei tuo vaikutus hirveän suuri ole.
"Dextrose" paketissa lukee muistaakseni et se parantaa 50%:lol2:

Heittäkää muutkin rohkeesti kommenttia miten tuota kreatiinia käytätte, miten paljon ja millä huuhdotte sen alas ja kuinka paljon kyseistä huuhteluainetta tarvitaan :david:
Itse käytän 10g jatkuvasti. Yleensä jaettuna kahteen osaan, aamulla ja treenipäivinä palautusjuomaan ja lepo päivinä juuri ennen nukkumaan menoa. Teelusikallinen vaan kreatiinia suuhun, ja vettä päälle. Juon aika paljon vettä krean kanssa, eli n. 0.5l kerralla. Ja suositus (?) kai oli, että krea nautitaan runsaan veden kanssa, itse unohtaisin tuoremehut.

Onko kreatiinin liukenemisasteella nautittavaan nesteeseen mitään merkitystä vaikutuksen kannalta. Eli onko parempi, jos kreatiini on kokonaan liuennut veteen tai mehuun ennen nauttimista vai onko sama vaikka heittää kreatiinipölyn suuhun ja nestettä perään? Jossain näin kommentin, että kreatiini ei imeydy elimistöön niin hyvin, jos se nautitaan "rakeisessa" muodossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom