FAST Whey 3:sta ruokamyrkytys (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xyrix
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos muilla ollut ongelmia protskujen kanssa...onko mennyt pakki sekaisin?

Meikällä kävi näin:

Ostin Whey 3 sen 4.5kg lootan satasella paikallisesta luontaistuotekaupasta. Olin jo ennenkin ostanut samanlaisen laatikon ko. kaupasta ja sen olin kiskonut ilman mitään ongelmia.

Nyt tämän uuden kanssa tulikin ongelmia. Eräänä iltana vedin palkkarit ja yöllä noin 6h jälkeen meni pakki sekaisin, ensin tuli ripuli, sitten vatsakipu, seuraavana päivänä kuume ja seuraavana lensi laatta. Yht. 4 päivää saikkua töistä (+vkl) ja olin käytännössä syömättä viikon (lähti rasvan lisäksi vähän muutakin...nyyh)

Yhdistin ongelman kebab ravintolaan jossa kävin syömässä samaisena iltana kun vedin protskua...mutta mites kävikään. Parin viikon päästä uskaltauduin jo salille ja nappasin taas illalla palautusjuoman ja samaa whey 3:a naamariin.

Alkoi kyllä tunnelmat laskemaan kun TAAS 6h jälkeen herään yöllä samoihin oireisiin, laattasin 6h päästä juomisesta proteiinit lavuaariin. Ne olivat 6h vatsalaukussa...Siinä vaiheessa alkoi jo raksuttamaan...

Aamulla apteekista hiilitabletteja ja kunnon satsi niitä...pari tuntia odottelua ja naama harmaana töihin :curs: Selvisin hiilitabeliittien ja aikaisen oksentamisen avulla melko helpolla tällä kertaa.

Vähän myöhemmin näyte vietiin labraan (suhteita...) ja proteiinijauheesta tehtiin bakteeriviljelmä. Oli kuulemma aivan TÖRKEÄ bakteerimatto muodostunut 2:ssa päivässä :urjo:. Haju oli hirveä :urjo: Sanottiin että kuitenkaan ei ollut kolibakteereja ym. yleisiä ongelman aiheuttajia.

Tuo 4.5kg lootassahan on jauhe jaettu kahteen erilliseen suljettuun muovipussiin. Kumma kyllä olin ensimmäisestä ehtinyt jo käyttää 2/3 ennenkuin meni pakki sekaisin. Paras ennen päivämäärä on kuitenkin ensi vuoden puolella vasta ja jauhetta oli säilytetty kuivassa ~+20 asteessa.

Mitäköhän tuolle on tapahtunut vai onko kyseessä valmistusvirhe...tiedä sitten. Mulla on kuitenkin tuo toinen avaamaton pussi vielä jäljellä, aion ottaa riskin ja vetästä satsin perjantain treenin jälkeen :whip: , on sitten viikonloppu aikaa parannella jos lentää laatta :urjo: , hiilitabeletteja on käden ulottuvilla... :) On siinä sentään 50€ edestä tavaraa jäljellä :curs:

Muilla ollut mitään ongelmia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse vedelly tuota samaa tosin 900g pussista eikä mitään..
Tiedä sitten kannattaako ottaa enää riskejä ja laattailla (ellet sitten pidä sitä miellyttävänä?;) )...
Lähettäisin melkein tuon Fast:lle tutkittavaksi sepostuksen kera.
P.S. Kaveri löysi kerran tonnikala purkistaan kokonaisen heinäsirkan..

Se majaili tuossa hyllyssä noin 70cm korkeudella, samassa huoneessa ei ole mitään kummallista, kirjoja ja tietokone. Ei muita ruoka-aineita, pesuaineita tms. :)

Perjantaina (tai lauantai yönä) sitten nähdään lisätuloksia jahka otan itseni taas koekaniiniksi, kolmas kerta toden sanoo...

Edit: Laattaminen on inhottavin ruumiintoiminto mutta sen verta paljon maksoin tuosta lootasta että pakko vielä kokeilla... :D

Edit2: Saatan perua puheeni, kun aloin muistelemaan kahta edellistä kokemusta niin ei jostain kumman syystä tekis kauheesti mieli ko. tuotetta...katotaan nyt...

Lähetä ihmeessä Fastille takaisin. Jos (ja kun) siinä on jotain niin saat vaikka mitä kivaa Fastilta :D

ps. itelläkin just Whey 3:sta menossa, ja se tuoksuu vähän oudolle, mitään oireita ei oo kyllä ollut mutta alko kyllä pelottaa :eek:

Ehdottomasti kannattaa lähettää fastille jos vaikka antavat korvaukseksi ison läjän lisukkeita niin rahaa säästyy yhtä iso läjä ku ovat niin kalliita kaupasta ostaa.

Se majaili tuossa hyllyssä noin 70cm korkeudella, samassa huoneessa ei ole mitään kummallista, kirjoja ja tietokone. Ei muita ruoka-aineita, pesuaineita tms. :)

Ei sattumalta lähellä ollut mitään lamppua? Itsellä kävi niin, että oli keittiössä kaapissa jauhoja, sitten siinä hyllylaudan alla oli lamppu joka lämmitti sen laudan AIKAS kuumaksi. Onneksi tajusin tilanteen ennen kuin meni aineet piloille.

Kannattaisi varmaan ottaa yhteyttä tuotteen valmistajaan, ja selvittää perusteellisissa labrakokeissa, että onko vika tosiaankin tuotteessa. Pahimmassa tapauksessahan koko tuote-erässä voi olla vikaa tai toisaalta voi että tuotteessa ei olekkaan mitään vikaa.

eikö kaikki tuotteet ole jonkunlaisen kuluttajansuojalain alaisena, joten lähetä ne jauhot Fastille.. aikaa voi mennä, mutta saat jotain extraa ehkä takas

Kyllähän noista jauhopurkeista aika ajoin löytyy jotain sinne kuulumatonta, yleisin on muovilastut ja paperipalat. Yhdessä vaihessa siivilöin protskujauhot :D

Kerrankin oikea asenne mahdollisesti vialliseen tuotteeseen, ei siis valmistajan täydellistä haukkumista yhden mahdollisen viallisen erän vuoksi. Voihan olla myös mahdollista, että pakettia on säilytetty asiattomissa olosuhteissa valmistajalta lähtemisen jälkeen ennen käyttäjälle päätymistä.
Mutta olen varma, että Fast haluaa tutkia tavaran ettei vaarana ole samankaltaisen kokemuksen toistuminen, joten yhteyttä vaan sinnepäin.

Hmm joo lähettelin sähköpostia Fastille ja sanoivat että selvitetään asia. Paketti postiin vaan, ihmettelen jos tuote on pilaantunut säilytyksessä, lähellä ei ole ollut kerrassaan mitään eriskummallista. Ei lamppuja, kemikaaleja, muita ruokia. Tila ei ole kostea, kuuma tms. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Millä sä oot kauhonu sitä protskua sieltä pussista? Jos on ollut likaiset välineet, voi vika olla niissäkin, koska helpostihan esim. kostean kupin kanssa voi mennä bakteereita pussiin ja tuollanen proteiini alkaa todennäkösesti aika äkkiä kasvamaan. Mitä bakteeria ne oli löytäny siitä vai tutkittiinko asia tarkemmin? Yleensähän jo 2 päivässä bakteerimatto on aikamoinen ihan missä tahansa näytteessä, enemmän merkkaa se mitä eka päivän jälkeen kasvaa.

Mulla oli ihan tavallinen metalli/muovinen desimitta jolla annoksen otin. Se oli täysin puhdas (tai niin puhdas mitä pesukoneella saa) tai sitten se oli paketissa parin ottokerran ajan. Tällä aikavälillä sitä ei oltu luonnollisesti käytetty mihinkään muuhun. Olen varsin tarkka ruokailutarvikkeiden ym. puhtaudesta.

Mutta oli miten oli, en sittenkään viitsinyt ottaa kolmatta kertaa riskiä...syömättä ne jauheet olis kuitenkin jäänyt, onhan parempi että niitä vähän tutkitaan kuin suoraan heittää kaatopaikalle.

FAST pyysi että lähetän koko hoidin niille, paketin ja lopun sisällön, näin teinkin juuri...sitten odotellaan. Veikkaan että jonkinmoinen pilaantuminen on tapahtunut vaikka en osaa sanoa syitä siihen, luulis että tuollaiset kuivaelintarvikkeet on näin 2000-luvulla varsin puhdasta tavaraa.

Mutta mutta...nyt olis taas uuden proteiinisäkin oston aika kun American Pro Slow hätäpakkaus loppui...jostain syystä ei tee kauheesti mieli ostaa Whey 3:a :D :D

Tuo 4.5kg lootassahan on jauhe jaettu kahteen erilliseen suljettuun muovipussiin. Kumma kyllä olin ensimmäisestä ehtinyt jo käyttää 2/3 ennenkuin meni pakki sekaisin.

Eli olit vetänyt pussista yli kilon ilman ongelmia, ja sitten meni pakki sekaisin? Eli tavara on ollut kunnossa, mutta pilaantunut tavalla tai toisella sinun säilytyksessäsi.

Itse olen kauhonut kyseistä tuotetta napaan ilman ongelmia. Viittitkö kertoa kuinkas sitten kävikään kun FAST vastaa? Kiinnostavaa tietää miten ne tälläset jutut käsittelee. :)

Eli olit vetänyt pussista yli kilon ilman ongelmia, ja sitten meni pakki sekaisin? Eli tavara on ollut kunnossa, mutta pilaantunut tavalla tai toisella sinun säilytyksessäsi.

Tältähän tä tosiaan vaikuttaisi!

No jos ketjun aloittaja on sitä kertomallaan tavalla säilyttänyt, ei näin pitäisi yhtäkkiä tapahtua. Hyvä nämä no selvittä ja varmasti Fastilla ollaan erittäin tyytyväisiä jos itse tuotteessa tai jossain erässä on joku fiba sattunut. Jos taas ei ole, niin saanet niiltä kuitenkin vastaavan määrän tuotetta tilalle. Eli tuskin tässä mitään hukkaankaan menee. Näitä sattuu aina ja kaikkien ruokatarvikkaiden kohdalla ennemmin tai myöhemmin.

Pari kertaa menneet just kaupasta ostetut ja varmasti puhtailla välineillä otetut suolakurkut homeeseen. Ei siis pitäisi olla mitään syytä miksi näin on käynyt. Molemmilla kerroilla ei vain jaksanut vaivautua lähettään sitä valmistajalle vaan haettiin kaupasta uus. :david:

Jep, se ei ole keneltäkään pois, jos pussukat sinne valmistajalle lähettää, päin vastoin.

Hmm tämmöinen kysymys heräsi, että saatoiko pussi olla vanhaa tms. Koska sait kumminkin sen tarjous hintaan? En tiiä, mutta tuo ehkä saattaisi olla syy, tosin onhan täällä HC äijiä jotka o vetänyt 30 vuotta vanhaa heraa eikä mitään oo tapahtunu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom