FAST Whey 3:sta ruokamyrkytys (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xyrix
  • Aloitettu Aloitettu
Hmm tämmöinen kysymys heräsi, että saatoiko pussi olla vanhaa tms. Koska sait kumminkin sen tarjous hintaan? En tiiä, mutta tuo ehkä saattaisi olla syy, tosin onhan täällä HC äijiä jotka o vetänyt 30 vuotta vanhaa heraa eikä mitään oo tapahtunu.

Tarkkaan luit avausviestin?

Xyrix sanoi:
Paras ennen päivämäärä on kuitenkin ensi vuoden puolella vasta...

Eli tuskin on kovin vanhaa kamaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kokeilin useampaa eri protskua ja kaasumyrkytyksen partaalla elelin, ennenko törmäsin Whey 3:een.

Ihan hyvä jauho ainakin meikäläiselle, sillä ikävää on kun peitto pysyy koko yön about 10cm korkealla :D

Tiedä sitten onko jotain laktoosipuolen hommia, kun tuntuu tuo rahkakin käyvän aika reippaasti. Pelkästä maidosta ei tosin oo ihmeempiä ilmavaivoja tullut.

Jos muistan niin kerron sitten tännekin oliko siinä jotain vikaa vai oliko se säilytyksessä pilaantunut jotenkin mystisesti. Vaihtoehto kolme olis tietenkin että tulin yht äkkiä allergiseksi Whey 3:lle vaikka olen sitä kiskonut jo kilotolkulla aiemmin :)

Tässä kyllä voi mennä aikaa, se menee jonnekin elintarvikelabraan ja ei tietoa kuinka kauan se pyörii siellä.

Edit: Offtopiccina American pro slow varapakkaus loppui ja ostin sitten testin vuoksi Soija 90 pussin, oli muuten aika hirveän makuista liisteriä :D Ei auttanut edes kaakaojauhe, pari desiä pystyin kiskomaan...huh. Takas herapohjasiin tuotteisiin...

Mites on tämä case edennyt?

Ihan vaan näin ns. elintarvike alan ammattilaisena niin tuo proteini on yksi ns. parhaista bakteerien kasvualustoista.

Yleisin syy on kyllä ns. käsittelijässä. ELi on vahingossa ollut likaiset kädet ja ne on osunut sinne jauheeseen ja samalla vähän vettä sinne. (hikeä)

Mitäs bakteereja siihen oli sitten kasvanut jos saa udella?

Huh itsekin olen mättänyt tuota whey3 muutaman kuukauden...pitää ehkä pitää tarkempaa huolta siitä miten säilytän vastedes :D
Mut ei ole kyllä mulla vetänyt pakkia ikinä sekaisin. Hyvä tuote kaikin puolin.:thumbs:

Ton kyllä huomaa siitä, jos on sattunu jäämään liru palkkaria sheikkerin pohjalle pariks päiväks tiskipöydälle. Se haju. :urjo:

Jep tai kun pari sheikkeriä odottelee astianpesukoneessa pari päivää että tulee tarpeeksi tiskiä. Mahtava lävähdys päin pärstää ku oven aukasee :urjo:

Jep tai kun pari sheikkeriä odottelee astianpesukoneessa pari päivää että tulee tarpeeksi tiskiä. Mahtava lävähdys päin pärstää ku oven aukasee :urjo:

Suosittelen huuhtelemaan ne sheikkerit ennen ku laittaa sinne koneeseen odottelemaan, koska se haju ei välttämättä lähe edes yhellä pesukerralla pois siitä sheikkeristä.

Vika saattaa olla shakerin puhtaudessakin. Mikäli sinne shakeriin jää niitä vanhoja palkkarin jämiä/pieniä määriä vanhoja jauhoja, aiheuttaa se ruokamyrkytyksen. Lisäksi tulee muistaa, että maitoon/veteen tehtyä palkkaria ei pidä säilyttää huoneenlämmössä liian kauaa, sillä silloin siitä tulee oikea bakteerien kaupunki :P

Suosittelen huuhtelemaan ne sheikkerit ennen ku laittaa sinne koneeseen odottelemaan, koska se haju ei välttämättä lähe edes yhellä pesukerralla pois siitä sheikkeristä.

Kylhä ne tulee huuhdottua ihan kunnolla. En nyt viitti sentään alkaa Jurassic Parkia kasvattamaan astarissa :) Siitä huolimatta tuppervaaran sheikkereihin tuntuu jäävän seinustoille "ylijäämää"...

Samapa juttu tuo on kun rahka-astiat muhii pari päivää koneessa. Vaikka huuhtoo nekin...

Välitiedotus: Ei ole vielä kuulunut mitään enkä ihmettelekään...liekö juuttunut jonnekin labran jonoon tms. Noh, ei tässä mitään kiireitä.

Noista ruokailuvälineistä vielä. Itse en käytä sheikkeriä, otan jauheen pussista desin mitalla ja kippaan sen 0.5l metalliseen mittaan ja kaadan nesteen perään, vähän sekottelen haarukalla ja juon. Tämän jälkeen kamat koneeseen.

Mutta itsekin olen kallistunut sen kannalle että jostain ruokailuvälineestä on saattanut bakteereita päästä mellastamaan jauheeseen. Toisaalta siihen tarvittaisiin kait kosteuttakin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom