farkut reitevälle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanilja
  • Aloitettu Aloitettu
Olen täysin sitä mieltä että vaate teollisuus tuottaa aivan väärän mallisia vaatteita reitevälle "persjalkaselle" normaalille suomalais naiselle ja niitä isompia kokoja tilataan kauppaan aivan liian vähän (=aina menny) tai ei ole edes mallistossa kokoa 46 ja sitten mennään big'n beautifull osastolle misssä on erinäisiä säkkejä (okei myönnän, olen yhdet kivat etumusnyöri-alaspäin levenenät stretch farkut Seppälästä, "isojen tyttöjen"-mallistosta löytänyt). Ylipainoa on mulla kyllä jonkun verran,mutta olen myös harteikas ja lanteikas ja pyllykäs (mutta en valitettavasti rintava), eikä kaikkea voi laitta ton ylipainon niskaan, koska lihastakin löytyy. Niin ja reisi on 66cm.

No oli toi vähän avautumista, koska asia on ketuttanut erityisesti tänä kesänä.

Tjaa, luulenpa, että housut voi löytää vain aivan uskomattoman onnenpotkun seurauksena. Jos sopivat onnistuu löytämään, niitä kannattaa kättelyssä ostaa kahdet.

Minä en - ikävä kyllä - ole edelleenkään reitevä, eivätkä tikut yllä tarttumaan pyltsiin kynnyksistä. Reidenympärys on vieläkin vain 59 cm ja tarkoitus olisi edes joskus saada mitta uudelle kymmenlukemalle. MUTTA jo näillään se on vaatevalmistajien mielestä suhteettoman paksu ... ja vyötärönauhat lerpattavat tavalla, jonka hyvin tunnette. :itku:

itse asiassa ongelma, johon olen törmännyt housujen kanssa erittäin usein, on housujen takaosan muoto. Monissa malleissa ei tunnu olevan alaselän kaarta ollenkaan, vaan ihan kuin selän pitäisi jatkua suorana perseen "korkeimmalta kohdalta" :eek: . Sitten housut eivät istu, ja takana on sellanen kurkistusluukku. Vai onko mulla vaan notko selkä? :(

Eiku se tarkoittaa vain sitä, että sulla ON perse. Toisin kuin ... joillakin nimeltämainitsemattomilla.

Hyzenthlay sanoi:
HÄH?! mistä lähtien 54cm reidenympärys on ollut reitevä? itselläni on about sama, ja oon ajatellut, että jestas mikä riukujalka :D ja aluks kun vielä luin ton 45cm...

Eihän se reitevyys noista senteistä ole kiinni vaan kokonaisuudesta. Mä alan omasta mielestäni lähestyä reitevää 55cm jaloillani, koska yläkerta on niin toivottoman pieni. Mutta sitä epäsuhtaa ollaan salilla korjaamassa ja ehkä jotain on jo saatu aikaankin :)

no näyttäähän ton paksuiset reidet ihan erilaiselta 175-senttisellä kuin 160-senttisellä. Itse tosin olen tuo lyhyempi :D ei tarvitse kuin pistää kymmenen sentin korot, niin näytän mielestäni ihan anorektiselta. Jotenkin edelleen hankala kuvitella, että noilla mitoilla olisi kovin reitevä..

Joo, eihän noi mun reidet ole oikeesti mitkään hirveet tukit. Mutta kun mun vyötärö on niin pieni verrattuna jalkaosastoon. Siksi istuvien farkkujen löytäminen on tuskaa. Ja kun pyllykään ei oo mikään laardiläjä. Ne on noi reidet, mistä ne farkut jää aina jumittamaan.

Onpas vanha ketju, mutta en nyt viitti uuttakaan alottaa. Takkeja hartevalle, onko kellään tiedossa hyvää paikkaa? Pitäs ostaa takki, mutta ongelma on, että ne mitkä menee hartioiden puolesta on vyötäröstä aivan telttoja. Hesasta päin jos jollain ois tiedossa joku kiva liike.

Itsellä samoja ongelmia ja ajattelin kokeilla seuraavaksi Leviksen Curve ID farkkuja! Olen kuullu tosi monelta postiviista - mittaavat kaupassa kokosi ja samassa farkussa on malleja erilaisille vartalotyypeille. itse haluaisin pillit joissa ei olisi kuitenkaan liian matala ja löysä vyötärö. Hintaa toki on, n.90€ mutta jos hyvät löytää niin olen valmis maksamaan.

Ostin ulkomailta juuri tuollaiset Leviksen curve farkut ja ovat parhaat ikinä!! Mulla on ollut aina ongelmana se että vyötäröön jää tyhjää tilaa, mikäli farkut on perseestä sopivat.

Myyjä mittaa vyötärön ja lantion välisen suhteen ja sen mukaan valitaan sulle oikea "curve", eikä lökötä enää. En tiedä mitä maksavat täällä, jenkeistä lähti mukaan kolmet farkut n. 40€ kpl.

Saisikohan noita farkkuja virosta halvemmalla? Olen sinne toukokuussa suuntaamassa ja voisin sieltä tuollaiset hankkia.

Leviksen curve-malleja näkyi olevan Carlingsilla, teki mieli kokeilla mutta enpäs kerennytkään.

Harmittaa noi Halvan ja Mauttoman poikalantioisille suunnitellut farkut, kun ei perse mahdu niihin millään. Enkä siis todellakaan usko olevani mitenkään tavattoman persevä edes, se on housujen vika! Samalla harmittaa myös niiden kokoluokitukset, jotka on mallista riippuen ihan erilaiset. Esim. 27 menee toisesta hyvin ja toisesta ehkä puoleen reiteen. Joku päivä vielä menen ihan asialtaan farkkuostoksille ja kokeilen jokikiset farkut jostain kaupasta ja ostan parhaiten istuvammat, maksoi mitä maksoi. Opiskelijabudjetti kärsii hetken, mutta saa niitä taas pitää pitempään kuin noita tippuu-koko-ajan-hooämmiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom