Miksi noissa 2.jakosissa ohjelmissa on hauiksille ja ojentajille vaan yksi liike ?
koska molemmat saa hyvin epäsuoraa rasitusta muista liikkeistä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi noissa 2.jakosissa ohjelmissa on hauiksille ja ojentajille vaan yksi liike ?
190cm 70kg, eli tälläinen nälkälakossa olleen oikeusaktivistin näköinen olemus ;).mitkäs on sun mitat? Toi on kyl aika ison kaverin ruokavalio. Ja tossa on mun mielestä aika turhan paljon syötävää. Vähemmälläkin pärjää. Ei kukaan noin paljoo proteiiniakaan tarvi.
190cm 70kg, eli tälläinen nälkälakossa olleen oikeusaktivistin näköinen olemus ;).
joo kun noin vähän painat niin sulle riittää paljon vähempikin ruokamäärä mitä tossa ruokavaliossa on. Kunhan saat 140+ g proteiinia ja kaloreita suurinpiirtein 40x oma paino.
moro. tartteis apua treeniohjelman kanssa. Elikkäs kotoa löytyis laiteitta: DF 7500 BASIC (googlaa). Käsipainoi 2x 5kg ja 1x10-2kg. Reenata voin 3-4 kertaa viikossa. Joku perus hyvä treeni mitä noilla laitteilla voipi tehäInfo: 16v 175cm/60kg.

Olen tehnyt tuota 1-jakoista starting strengh ohjelmaa nyt mutta ruokavalio on hieman hukassa. Eli mulla on keliaka ja laktoosi-intoleranssi. Kaura ei myöskään taida ihan sopia vatsalleni. Voisiko joku muokata noista "normaali" ruokavalioista jonkun minulle sopivan ? Painoa on vain 64.5 kiloa vaikka pituutta on 179 cm

173cm/55kg/16v
Elilkkä, olen nyt aloittanut salilla käymisen ihan kunnolla ja olen ajatellut käydä 3krt viikossa.
ensimmäiset kerrat nyt on menny aika paljon niihi laitteisiin tutustumalla ja tehny yleensä sillee et en todellakaa oo laittanu mitää maksimi painoi, kuha jaksaa sen 3x12 sarjan tehä sillee et kuiteki tuntuu.
eli haluisin nyt jonku hyvän ohjelman alkuun jolla lähtis tekemää, pääalueet mihi haluisin lihasta on rintalihakset, selkä, kädet (hauikset), vatsa. Eli periaatteessa koko yläkroppa, mutta ymmärrän, että jalkojakin pitää treenata ja niin myös teen.
ja toinen juttu on, että geenit näyttävät siltä, että vaikka istuisin kotona sohvalla vuoden urheilematta ja söisin pelkkää pizzaa ja limua niin painoa ei tule yhtään lisää. Syön paljon ja tahallani melko rasvaisesti, mutta ei auta.
Eli kysymys on, että miten saisin tämän asian kääntymään hyödykseni saliharjoittelussa.
+ muutenkin ois kiva kuulla jtn hyviä vinkkejä, että mitä nyt kanttis vetää jotta sais sitä tulosta mahollisimman hyvin. esimerkiks ku jengi vetää salil käynnin jälkee jtn raakoi kanamunii, tonnikalaa tai muut tälläst. Jotain niit treenauksee tarkotettu Juomia sunmuita litkujakin voisin ostaa jos siitä on hyöty.
kiitos jo etukäteen kaikille jotka jaksaa jeesaa![]()
Tää nyt menee vähän huti itse pointista mutta olethan tietoinen että keliakia ja kaura sopii nykytiedon mukaan yhteen. Toki jos siitä jotain oireita tulee niin enhän mä väkisin syötä :D Se on vaan ihan näppärä kuidun ja hyvän hiilarin lähde.Olen tehnyt tuota 1-jakoista starting strengh ohjelmaa nyt mutta ruokavalio on hieman hukassa. Eli mulla on keliaka ja laktoosi-intoleranssi. Kaura ei myöskään taida ihan sopia vatsalleni. Voisiko joku muokata noista "normaali" ruokavalioista jonkun minulle sopivan ? Painoa on vain 64.5 kiloa vaikka pituutta on 179 cm
Tää nyt menee vähän huti itse pointista mutta olethan tietoinen että keliakia ja kaura sopii nykytiedon mukaan yhteen. Toki jos siitä jotain oireita tulee niin enhän mä väkisin syötä :D Se on vaan ihan näppärä kuidun ja hyvän hiilarin lähde.
Tän threadin kahella ekalla sivulla on hyviä ohjelmia ja myös arnoldin kultainen kuusikko on hyvä. Syö terveellisesti. Vähennä pizzojen ja limujen juontia. Muuta et tarvi kun palautusjuoman salin jälkeen. Eli ostat heraa ja maltoo ja laitat kumpaakin desin pulloon ja vettä sekaan. Tän vedät sitten kurkusta alas heti reenin jälkeen.
On noi ihan hyvät, itellä menee samat UFS Malto + Wheyookei, tota kattelin tosta P-storesta ja olisiko nää nyt hyvät sen treenin päälle vetää?
UFS Malto (http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=147)
UFS Whey (http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=139)
kummastakin näyttäs riittävän 32 annosta eli ihan kohtuullista, kun alkoi tuntua aika kalliilta kun katselin tollast EVOLUTION Mass nimist massanlisääjä-tuotet joka maksaa about 15€ ja riittää vaan 8 kerraks.

okei hyvä, näillä mennään. eli Malto+Whey :thumbs:
Oon katellu nyt paljo näit eri ohjelmii ja viel vähä hakuses jotku jutut ni ajattelin et ois varmaa helpoint lähtee liikkeelle tol arcin koko kroppa kerralla ohjelmal, ja sit vähä soveltaa siihe eri liikkeit, kuha kohdistuu samaa lihaksee. Täl varmaan iha hyvä lähtee tekee se 3krt viikossa.
Sit ois kiva tietää, et minkälaine se päivän ravintoannos kannattais suunnillee olla et se ois mahollisimman hyvä lihasten kasvulle. ja siis tällä hetkellähän pystyn syömään mitä vaan, miten paljon haluan kun ruoansulatus hoitaa homman vähän liiankin hyvin.. ja olen huomannut että nyt vuoden sisällä minulla on alkanut usein tulla todella kova nälkä vaikka olen syönyt juuri muutaman tunnin sisään. varmaan tää kasvu, ennen taas tuntui tyhmältä kun ikinä ei ollut oikeen nälkä. eli syön kyllä usein ja paljon, mutta se menee kesälomalla aika usein myös ulkona kavereiden kanssa hengailles siihen mäkki safkaankin..
![]()
joo saattaa olla vähän tyhmä kysymys, mutta tästä asiasta on tullut niin paljon erilaisia vastauksia että menee oikein pää sekasin.
Eli, minkälaista ohjelmaa tarvitaan, kun haluaa kasvattaa lihaksen kokoa, eikä päätarkoituksena ole voiman saanti.
Siis moni-jakosta ohjelmaa jos käyn 4-5 kertaa salilla viikossa. Ja entäs ne sarja ja toistomäärät ja liikkeet.
Tällä hetkellä noudatan tota 3-jakosta mikä ekalla sivulla on ja toistomäärät on ollu jo 3kk ajan 12.
Eli vinkkejä, millä tekniikalla lihakseen kokoa.
No tässä olisi tällainen ruokavalio minkä rakensin eka kertaa, siis olen keliaakikko sekä laktoosia ei saa olla. En tiedä onko tää näin hyvä, onko liian yksipuolinen ja onko liikaa hiilihydraattia 65 kiloiselle? Onko muuten kannattavaa syödä paljon perunaa ja pastatuotetta, kun sehän tekee pömppömahaa? Niin ja mun makaroni on tehty riisistä, oiskohan tattariakin siinä?
Aamupala kCal Prot HH Rasva
leipää 50 g 117,0 1,4 20,0 3,0
20 g juusto 54,6 6,0 0,1 3,5
20 g kinkku 22,0 3,0 0,5 1,1
maito 100 g 39,0 3,3 3,1 1,5
puuro 1d 135,0 5,2 27,0 0,7
YHT. 367,6 18,9 50,8 9,7
Lounas kCal Prot HH Rasva
pihvi 100g 110,0 19,0 1,0 5,0
hedelmät ym
5 Perunaa 320,0 8,0 65,0 1,0
maito 150 g 58,5 5,0 4,7 2,3