Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ingersol sanoi:Kun tuota tarkemmin ajattelen, niin ehkä otan sitten pari sarjaa selkäliikkeitä pois, kun niitä on varmaan vähän liikaa.
- Leuanveto (vastaote) x2
- Ylätalja (myötäote) x2
- Alatalja / kulmasoutu tangolla tai kulmasoutu kp x2
- SJMV x2
Nyt on muutama sarja vähemmän.
Ajattelin tosiaan ottaa olkapäille ensin pystypunnerruksen tangolla tai käsipainoilla ja sen jälkeen joka treeniin jonkun takaolkapääliikkeen. Olisko esimerkiksi sellanen liike hyvä, että alataljassa vedetään suoraa tankoa rinnan yläosan kohdille? En ole ennen oikeastaan erikseen takaolkapäitä treenannut, mutta lähinnä Hulkin postaukset innotti mut tollaseen ratkaisuun .
No, kokeilemallahan sitten selviää miten lähtee homma toimimaan.
Lichen sanoi:Mutta yhtä asiaa en ole vielä oikein saanut selvitettyä. Olen ymmärtänyt, että toistojen määrää pitäisi vaihdella sarjoissa, jotta kehitys optimoituisi, ja joku jossain kehotti tekemään 3x4-6, 3x8-12 ja 3x12-15 toistoa vuoroviikoin.
On kuitenkin niin, että mä oon niin adhd, ettei hermo kestä ollenkaan vääntää noita pitkiä (3x15) sarjoja. Joten miten käy, jos tekisi vain lyhyitä sarjoja? Tällä hetkellä teen sellaista 3x8 joka liikkeellä, ja kun nyt aloitan oikein toisen kuukauden salilla, tarttis varmaan tehrä jotain muuta. Mitä? Muhkea lihaksisto on kuitenkin päämääränä vuodeksi 2008.
mikki sanoi:Onko seuraava koko kroppa kerralla ohjelma hyvä ja kannattaako se tehdä joka toinen päivä vai miten? Jätin tästä pois kaikki muut liikkeet jotka eivät kohdistu ylävartaloon, koska minun tulee pyöräiltyä joka päivä niin en näe sitä niin tarpeelliseksi.
Timba79 sanoi:Ei ole mikään välttämättömyys tehdä 15 toiston sarjoja jos ne pahasti tökkii, hae sitä vaihtelua vaikkapa lyhkäsemmillä palautumistauoilla. Ja jäähän tuohon vielä mukavasti vaihtelua jos vaikka 6-12 pitää toitoalueena. Ja kasit on yleensä ihan hyviä massankasvatukseen. Tee vaikka välissä kymppejä 30 sek palautuksilla, tulee varmasti vaihtelua mukavasti.
Ehdottomasti ne jalat mukaan. Yläkropalle riittää samalla logiikalla esim. uinti, jos alakropalle riittää pelkkä pyöräily, miksi siis mennä salille ollenkaan?
Timba79 sanoi:Ei ole mikään välttämättömyys tehdä 15 toiston sarjoja jos ne pahasti tökkii, hae sitä vaihtelua vaikkapa lyhkäsemmillä palautumistauoilla. Ja jäähän tuohon vielä mukavasti vaihtelua jos vaikka 6-12 pitää toitoalueena. Ja kasit on yleensä ihan hyviä massankasvatukseen. Tee vaikka välissä kymppejä 30 sek palautuksilla, tulee varmasti vaihtelua mukavasti.

Taisin ilmaista asian hieman huonosti, mutta itse asiassa tarkoitin tällaista liikettä.Tuo tarkoittamasi olkapääliike on pystysoutu. Ottaisin kuitenkin myös takaolkapäille jotain suoraa treeniä, vaikka just ne viparit taakse.
Ingersoll sanoi:Timba79:
Taisin ilmaista asian hieman huonosti, mutta itse asiassa tarkoitin tällaista liikettä.
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.html
Tuohan on oikeastaan vastaava liike kun vipunostot taakse.
Ajattelin treenata kolme kertaa viikossa, toinen vaihtoehto olis tietysti toi 1 on 1 off. Yleiset treenipäivät mulla on ollut ihan ma-ke-pe. Kyllä tää ohjelma varmaan näinkin hyvin toimii?
Kiitos Timba79 vinkeistä, eiköhän tuo ohjelma oo valmis. Parin tunnin päästä pitäiskin mennä ottamaan eka treeni.
naruranne sanoi:pakko kysyä ehkä tyhmältäkin kuulostava kysymys mutta kannattaako noita sarjapituuksia vaihdella tosiaan noinkin usein kuin viikon kahen välein? onko lihakset liian tottuneet jos seuraavana päivänä ei juurikaan tunnu olevan jumissa edellispäivän treenistä? itse oon tosiaan tehnyt n. 6-10toistoo (suurin osa sarjoista loppuun asti vedettynä) 5vk ajan ja ainoastaan jalat tuntuvat olevan jumissa treeneistä seuraavana päivänä. virhe??
Hiape sanoi:Tähän liittyen tuli mieleen muutama kysymys.
Onko ylätalja kapealla otteella hyvä tehdä V-kahvalla, vai olisiko tuo jotenkin muuten tehokkaampaa?
Olisiko järkevää tehdä joka toinen viikko hauiksille sarjat tangolla ja joka toinen viikko scott penkissä? Tulisi vähän vaihtelua hauistreeniin.
Jos löytyy muitakin parannusehdotuksia niin niitä vaan kehiin. Kiitän.
naruranne sanoi:syönti laskurin mukaan nykysin joku 2300kcal/päivä. tämä lähentelee aika lähelle kulutustani/päivä. miten saisin helposti syötyä enemmän eli sen joku +500kcal? itellä teettää vaikeuksia syödä älytön kasa ruokaa kerralla lounaaksi tai päivälliseksi. rahkaa, tonnikalaa, raejuustoo tulee jo syötyä välipaloiksi. öljyjä en vielä syö mutta voisin alkaa ehkä syömään jos se nyt on kannattavaa on tai että edes jonkilaisessa syötävässä muodossa pystyy ottaan. muita konsteja +kaloreiden saamiseksi?
Voi ollakin vaikeaa syödä älytön kasa lounaaksi ja/tai päivälliseksi, mutta koita jakaa vähän enemmin ruokailujasi äläkä tunge mahaasi koskaan ihan täyteen. Syöt vaikka 6 ateriaa päivässä 2-3 tunnin välein ja joka aterialla n. 450-500 kcal, ei ole paha! Tuohon kun tottuu niin se on pirun helppoa.naruranne sanoi:syönti laskurin mukaan nykysin joku 2300kcal/päivä. tämä lähentelee aika lähelle kulutustani/päivä. miten saisin helposti syötyä enemmän eli sen joku +500kcal? itellä teettää vaikeuksia syödä älytön kasa ruokaa kerralla lounaaksi tai päivälliseksi. rahkaa, tonnikalaa, raejuustoo tulee jo syötyä välipaloiksi. öljyjä en vielä syö mutta voisin alkaa ehkä syömään jos se nyt on kannattavaa on tai että edes jonkilaisessa syötävässä muodossa pystyy ottaan. muita konsteja +kaloreiden saamiseksi?
naruranne sanoi:pitää ostaa isompia lautasia että mahtuu toi 3dl kaurahiutaleita aamiaselletavallista rypsiöljyä siis? ja mitä tuo funlight oikein on? miksi sokerirahkat pois? ravintosisältö kumminki 224kcal(10,4g prot. /hiilihyd. 26,8g /rasvaa 8,4g).
3-jakoiset ohjelmat:
1. Rinta, olkapäät, ojenatajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko / kp x 2
-Vinopenkki kp / tanko x 2
-Ristitalja / viparit maaten / peck-deck x2
-Viparit sivulle x2
-Viparit taakse x2
-Pystypunnerrus x2
-Kapea penkki / ranskalainen punnerrus x3
-Ojentajapunnerrus x3
-Kohautukset x3
2. Jalat
-Kyykky / etukyykky / prässi x4
-Reiden ojennukset x3-4
-SJMV x 4
-Reiden koukistukset x 2-3
-Pohkeet istuen / seisten 5-6
3. Selkä, hauikset, forkut
-Kulmasoutu x 3
-Alatalja x 2
-Ylätalja leveä / leanveto x3
-Ylätalja kapea x2
-Hauikset tanko / kp x3
-Hauikset scott tanko / kp x3
-Rankekäännöt x3
Snoopie sanoi:Aloin tällä viikolla tekemään tätä 3-jakoista ohjelmaa, joka löytyy tuosta etusivulta.
Tämä käsitreeni mietityttää. Onko tässä forkuille mitään liikettä vai onko se unohtunut kirjoittaa tuohon? Tänään oli nimittäin tuo selkä- ja käsipäivä ja tein tuohon vielä päälle 3x hammerkääntöjä käsipainoilla, jotta tulisi forkuillekin jotain.