Morjensta!
Täälä 28v mies aloitellut nyt terveelliset elämäntavat ja kiinnostunut suuresti kuntosalista

Aloitin tämän projektin 1.11.10 ja homma lähtenyt kivasti käyntiin.
Pituus: 180cm
Lähtöpaino 1.11.10: 137.5kg
Välimittaus 8.12.10: 132.1kg
Nyt oon salilla ehtinyt käymään 22 kertaa ja tuloksiakin on tullut hienosti (ainakin omasta mielestäni :D). Sarjapainot nousseet melkein joka liikkees koko ajan esim. penkki noussut 30kg->70kg...ja kun penkkiäkään en ole kuin 1 kerran viikossa eli n.5 kertaa nyt tehnyt :D Ohjelmaa olen itse koittanut väkertää ja noudattaa sitä tosin en nyt ihan pilkulleen, mutta ainakin sinneppäin. Tavoite olis käydä 4 kertaa salilla viikossa (3 kertaa kunnon salilla ja kerran "kotisalilla")...ja noista 2 kertaa olis jalkapäivä. Tämä on nyt toteunut aika hyvin mitä nyt 1 lepoviikko ja 1 sairastelu viikko ollut välissä. Sarjoja olen tehnyt alusta asti 3x12, tosin nyt viimeaikoina painojen lisäykset on tiputtanut noita n. 8-10 toistoon. Tälläistä sekalaista soppaa olen koittanut noudattaa:
Tiistai (jalka 1)
- Prässi
- Kyykky
- Pohkeet
- SJMV
- Jalanojentajat & koukistajat laitteessa
Keskiviikko (selkä)
- Alatalja
- Ylätalja eteen & taakse
- MAVE
- Kohautukset
Torstai (jalka 2 & Olkapäät)
- Ojentaja taljassa
- Pystypunnerrus KP
- Pohkeet
- Jalanojennus & koukistus laitteessa
Lauantai tai Sunnuntai (kotisali = sekalaista)
- Penkki
- Vipunostot
- Hauis
- Kulmasoutu KP
- Penkki kapealla
Eli oon pyrkinyt siirtämään kaikki liikkeet jotka voin tehdä kotisalilla lauantaisin sinne, että saisin 3 "kunnon"salireissua hyödynnettyä täysin. Ongelma tässä nyt vain on se että alkaa tuntumaan jotenkin sekavalta tämä mun paketti ja ehkä jo liikaa tekemistä aina noilla päivillä kun salireissun kesto on aina vähintään se 1.5h :D Eli kannattaisiko mun nyt vähän muokata taas tätä...ottaa se toinen jalkapäivä pois ja tehä silloin jokin muu lihasryhmä ? Olisiko parempi vain pitää simppelinä koko ohjelma, suosia massaliikkeitä (en nyt edes tiedä mitä tuokaan kunnolla tarkoittaa, mutta esim. MAVE, kyykky jne.)? Tosin en nyt vain tiedä mistä mulla on pinttynyt sellainen ideologia päähän että jos teen vain muutaman liikkeen per päivä, niin en saa "ajettua itteeni loppuun" toisinsanoen jää vielä nälkä päälle salin jälkeen !? :D
Niin ja vielä ruokailuista! Olen käyttänyt kalorilaskuria nyt alusta asti ja tavoitteena pitää noin -500kcal vajetta per päivä (todellisuudessa näyttäs olevan nyt jotain -600-700kcal keskiarvoltaan). Proteiinia yrittänyt saada väh. 1.5g/kg, mutta sekin meinaa olla vähän niin ja näin kun tuota massaa on noin pirusti ja budjetti rajallinen :D Kyllä käytän lisäravinteista Mass whey:tä. Kannattaisiko mun jatkaa valitsemallani tiellä niin sais sitä painoakin alaspäin ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa alkaa kasvattaan massaa kun on nää fläsät saanu ensin hiiteen tästä !? Kun kiinteyttäminen ja lihaksien kasvattaminen tässä nyt kiinnostaisi (jos noista nyt voi puhua samaan lauseeseen edes :D) Vai pitäskö nyt jo siirtyä + - 0 linjalle ainakin salipäivinä ?
Edit. Niin ja ongelmaksi muodostuu myös se että salipäivät muodostuu peräkkäisistä päivistä aina (koska käyn koulun ilmaisella salilla) eli tiistai,keskiviikko,torstai ja sitten kotisali lauantai/sunnuntai.