Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Voiko tää olla enää mahollistakaa..

.. Piti tos aamul kouluu lähtee mut ei vaa saanu avattuu ulko-ovea. No vähä projektin tekoa kotosalla ja falloutin kimppuu :cool:

Onko Valentinella tapana poimia aseita talteen? Eilen oli ehkä yksi pelihistoriani eeppisimmistä tilanteista. Tappelin supermutantteja vastaan ja olin muutaman saanut tiputettua. Yhtä en millään meinannu saada hengiltä ja yhtäkkii vierestä alkoi kuulua kauhea räimiminen. Käännyin kattomaan niin Valentine käveli miniguni laulaen ja piippu punasena kohti viimeistä mutanttia ja jotain se kiroili siinä samalla.

Tuli mieleen Predator leffa kun se yks sälli antoi laulaa minigunilla sinne viidakkoon ja puita kaatui :D

Onko Valentinella tapana poimia aseita talteen? Eilen oli ehkä yksi pelihistoriani eeppisimmistä tilanteista. Tappelin supermutantteja vastaan ja olin muutaman saanut tiputettua. Yhtä en millään meinannu saada hengiltä ja yhtäkkii vierestä alkoi kuulua kauhea räimiminen. Käännyin kattomaan niin Valentine käveli miniguni laulaen ja piippu punasena kohti viimeistä mutanttia ja jotain se kiroili siinä samalla.

Tuli mieleen Predator leffa kun se yks sälli antoi laulaa minigunilla sinne viidakkoon ja puita kaatui :D
Juu, kyllä ne niitä poimii tietäkseeni. Luin meinaan tuommosesta vastaavasta tilanteesta äskettäin.
En sitten tiedä millä logiikalla, kun toi nykyinen akka ei niitä mielestäni ole itse kerännyt vaan käsken tyhjäämään raiderin kylmät ruumiit.

Tällä kaverilla meni vähän heikommin vastaava tilanne. :D
https://vid.me/xG09

Juu, kyllä ne niitä poimii tietäkseeni. Luin meinaan tuommosesta vastaavasta tilanteesta äskettäin.
En sitten tiedä millä logiikalla, kun toi nykyinen akka ei niitä mielestäni ole itse kerännyt vaan käsken tyhjäämään raiderin kylmät ruumiit.

Vittu et repesin! :D Tuohan on paras cqb ase tuo fatman :o

Kun saa ne companionit rakastuun suhun, niin ne perkit mäkyy pipboyn status kohdassa siellä perkeissä. Eli esim siinä vaiheessa kun on päässy panemaan Piperia, niin avautuu perkki, kun olet Piperin kanssa liikkeellä niin saat extra expaa uusista paikoista ja noista puhehaasteista jne. Googlesta vaan companion guide, niin näkee mitä perkkejä ne kaikki avaa. Sit jos käyt nukkumassa niin, että esim se Piper tai joku muu rakastaa sua ja se on sun mukana, ni heräämisen jälkeen saat aina extra expaa vähän aikaa kaikesta.

Nukkumisen jälkeen saa aina extra expaa. Mut tosiaan rakastamisen jälkeen saa vielä vähän extra extraa

edit.
Noi companionit on kyl niin aivottomia suurimman osan ajasta. ne saataa jäädä juoksee ympyrää oven eteen kun niitä ammutaan, mut ei osaa tehä mitään.
Tai sit ne tosiaan ampuu fat manilla, singolla, kranaatilla jne kun oot ite siinä edessä

Onkin muuten näppärä kun settlementin questin antava ja takaisin ottava on niiden supply line jannu. Kyse ei edes ole settlementin aivan alussa olevasta tyypistä, keltä saa sen paikan haltuunsa. Sitä en tee, kun nehän ei tottele niin hyvin ja saattaa just duunaa jotain omiansa.

Anyway, tuon kanssa oli ihan arpapeliä onko se paikalla, ja suurimman osan aikaa painaa pitkin karttaa jossain aivan muualla. Äsken yritin mennä palauttamaan questin sille siellä jossain missä se oli matkalla toiseen settlementtiin, ja kartan mukaan se oli järven pohjassa. Noh, menin sinne settlementtiin ja nukuin 2 tuntia, saapui just paikalle.

:david:

Itse käytän usein melee-aseita raidereitten ja ghoulien kanssa niin companionit tuppaa noukkimaan kaikki polttopullot ruumiskasoista jonka jätän taakse ja sitten viskoo niitä mun niskaan kun tapan seuraavaa.

Mut toisaalta, ihan kiva että companionit noukkii ne aseet niin ei missaa mitään joka olisi tarkoitus sitten dismantlata myöhemmin.

Tuli tuossa vastaan semmoinen vittumainen bugi, että companionit ei antanut likejä vaikka tein juttuja mistä ne tykkää. (Nick ei tykännyt yhtään vaikka hakkeroin +10 tietokonetta) Huomasin vähän myöhässä, mutta tämäkin korjaantu kun tallensi ja meni takaisin main menuun loadaamaan.

Sama kävi Curien kanssa, ja sille on niin pirun hankala saada sitä likeä muutenkin jostain syystä....

Jepaa, kiitoksia avusta. Väärä hälytyshän tuo game-breaking bugista oli, eli tehtävässä pääsi eteenpäin puhumaan kun vaihteli aktiivisen companionin. Hämäs sen verran aluksi, kun joissakin tehtävissä pystyy puhumaan heti tietylle companionille jne.

Nyt tässä 13 tunnin ja 20 levelin jälkeen tuntuu, että peli lähtee vasta käyntiin. Tekeminen on alkanut maistumaan paljon paremmalta kun saa perkkejä alle. Toivottavasti pelin imu ja koukuttavuus jatkuu samanlailla loppuun asti :cool:

Jos piperin kanssa tuli aikaa sitten tuo teksti: piper idolise you. Mites sen jälkeen ku oon murtautunu kämppiin ja pölliny tavaraaa niin tulee tekstiä piper dislike that.. Onko mun romanssi menny? :D

Jepaa, kiitoksia avusta. Väärä hälytyshän tuo game-breaking bugista oli, eli tehtävässä pääsi eteenpäin puhumaan kun vaihteli aktiivisen companionin. Hämäs sen verran aluksi, kun joissakin tehtävissä pystyy puhumaan heti tietylle companionille jne.

Nyt tässä 13 tunnin ja 20 levelin jälkeen tuntuu, että peli lähtee vasta käyntiin. Tekeminen on alkanut maistumaan paljon paremmalta kun saa perkkejä alle. Toivottavasti pelin imu ja koukuttavuus jatkuu samanlailla loppuun asti :cool:

Tuli edellisessä pelisessiossa vastaan toinen kerta kun piti seurata ja jupailla Nickin kanssa. Tällä kertaa piti vaan tosiaan seurata kun se lähti vaeltaan, ja se toimi ihan OK. Vinkkinä vaan tulevaisuuden varalle :)

Jos piperin kanssa tuli aikaa sitten tuo teksti: piper idolise you. Mites sen jälkeen ku oon murtautunu kämppiin ja pölliny tavaraaa niin tulee tekstiä piper dislike that.. Onko mun romanssi menny? :D

Tsekkaa onko sulla se Piperin perkki sielä listassa. Jos on, niin luultavasti teidän suhde on niin vakaalla pohjalla, että pieni murtovarkaus ei sitä kaada. :)

Nyt tässä 13 tunnin ja 20 levelin jälkeen tuntuu, että peli lähtee vasta käyntiin.
Vähän eri tahdit meillä. :D
Mulla nyt ihan pelitunteja joku 58 (Steam played 72h, eli 14h idlausta FO4 taustalla), ja leveli on 30. Levelillä 20 niitä oli varmaan lähemmäs 40. :D

Muttakun tuon oerkin kumppanin kanssa saa avattua niin häviääkö se pois jos vaihtaa kumppania? Hyvin on kyllä pärjännyt ilmankin noita perkkejä. Eilen tuli ekaa kertaa vastaan behemot ja aattelin että "tää oli tässä"...pari paukkua shotgunilla ja sehån tipahti :D

Muttakun tuon oerkin kumppanin kanssa saa avattua niin häviääkö se pois jos vaihtaa kumppania? Hyvin on kyllä pärjännyt ilmankin noita perkkejä. Eilen tuli ekaa kertaa vastaan behemot ja aattelin että "tää oli tässä"...pari paukkua shotgunilla ja sehån tipahti :D
Painaako äijäkin semmosella explosive round shotgunilla? Vissiin aika typerän tehokkaita.
En ole itse vielä törmännyt semmoiseen.

Tuossa parin minsan video missä jannu semmosen löytää ja esittelee damagea:

View: https://www.youtube.com/watch?v=WIM8qlJaOUk

Itse dumppasin nyt power armorin itseltä ja muijalta.
Tuntu niin ylivoimaiselta, kun ei paljo tarvi miettiä ellei sitten mini nuke lennä jostain nurkan takaa.
Mulla ei edes vielä ole niitä X sarjan armoreita, ja nykyisiä ei ole modattu lainkaan.

Ei o eksplosiivi vaan ihan perus combat shotgun. En tiedä oliko eilen joku bugi vai joku specialskill mikä aktivoitui mutta ammuin suht tehottomalla semiaurokiväörillä sitä isoa karhua ja se saatana lens varmaan 200m kauhees kaares. Aluks tuntu ettei ottanu damagea millään :o

Varmaan fysiikkaengine vaan vähän seonnut, kyllä tommosia muissakin peleissä tullut vastaan.

Noi explosive rounds on shotguneissa siksi OP, kun se damage bonus koskee jokaista sen pellettiä eikä vain yhtä laukausta.

Back
Ylös Bottom