Fallout 4 (Huom! Kaikki spoilerit aina spoilertageihin!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa olla pitkälti PC puolen ongelma missä eri kokoonpanoja on satoja tuhansia ellei miljoonia.

No, onhan se kuitenkin pelintekijöiden asia ettei näin käy.
Toki jokainen peli koskaan evör on ja tulee kaatumaan jollain PC kokoonpanolla, siitä ei pääse mihinkään. Voi olla maailman paras koodari niin nykypäivän pelien monimutkaisuuden takia peli tulee kaatumaan jollain jossain.
Pelintekijät toki tekee kaikkensa ettei niin käy.

Mulla ei ole kokemusta kaatumisesta Bethesdan kaatumisesta, kunhan vain kommentoin.

Uusista Fallouteista nautin New Vegasista huomattavasti enemmän. Fallout 3:stakin tuli kyllä tahkottua, mutta siinä suurimmaksi ongelmaksi omalla kohdalla nousi juurikin pelimaailma ja yleisfiilis. Monet ovat kehuneet D.C.:n synkkiä raunioita ja epätoivoista ilmapiiriä, joiden viehätyksen voin kyllä ymmärtää, mutta itselleni tuo ei toiminut kunnolla. Mulle Fallouteissa ei ole kyse varsinaisesti synkkyydestä ja tuhosta, vaan ihmiskunnan nousemisesta tuhkasta, ja sivilisaation luomisesta uudelleen, nykyisen maailmantilan vaatimalla tavalla. Siksi esimerkiksi tappoikin vähän fiilistä, kun 200 vuotta sodan jälkeen ainoa ravinnonlähde tuntui olevan edelleen Pre-War purkkiruoka. Tietyllä tavalla vaikutti, että peli itsekään tiennyt kunnolla mihin aikaan se oikein sijoittuu.

Toinen häiritsevä asia oli ryhmittymien lähes täydellinen raiskaaminen. Olin vähän ihmeissäni, kun Brotherhood esiteltiin joukkona valkoisia ritareita. Ja vastaavasti Outcast tuntui enemmän oikealta Brotherhoodilta. Tämän voi kyllä sinänsä ymmärtää, koska pelisarja oli pitkään kuopattuna ja suurin osa ei varmasti ollut edes pelannut alkuperäisiä osia. Niin tai näin, Obsidian onnistui New Vegasissa ryhmittymien osalta paremmin, ja tarjosi muutenkin enemmän valintoja, eikä kaikki ollut niin lapsellisen mustavalkoista.

Osaan Fallout 3:sen "epäkohdista" tarjottiin pelin sisällä vastauksia, mutta ne tuntuivat hyvin juostenkustuilta selityksiltä ja läpi pelin oli fillis, että Bethesda oli alkuperäisten osien kohdalla poiminut rusinat pullasta.

Kaikesta huolimatta odotan Fallout 4:sta todella kuumeisesti, ja on jännä nähdä, mihin suuntaan Bethesda on päättänyt lähteä. Toivon mukaan RPG-elementtejä ei ole ainakaan vähennetty. Mahdollisimman erilaisten hahmojen luominen on Falloutin suola. Asesankari, lipeväkielinen nörtti, ihmiskontaktia välttelevä sniper ja narkkari pasifisti ovat kaikki hauskoja vaihtoehtoja.

Viimeksi muokattu:
Pleikkarilla toi Fallout 3 ja New vegas oli ehkä kaikkien aikojen bugisimpia pelejä. Ei riitä sormet ja varpaat kun laskee monta kertaa toi joko kaatui tai ukko jäi kallioon kiinni ja joutui tappamaan itsensä. Se nyt ois se tärkein korjauksen paikka. Ite pelailin noi kans lähinnä mielenkiintoisten aseiden, tunnelman ja paikkojen takia läpi, mutta nyt witcher 3:sta pelanneena toivon että peliin ois saatu oikeaa sisältöä, juonta ja syvällisiä henkilöhahmoja. No ostan mä sen jokatapauksessa mutta pahoin pelkään että witcher nosti sen verran tasoa että tulen pettymään.

Uusista Fallouteista nautin New Vegasista huomattavasti enemmän. Fallout 3:stakin tuli kyllä tahkottua, mutta siinä suurimmaksi ongelmaksi omalla kohdalla nousi juurikin pelimaailma ja yleisfiilis. Monet ovat kehuneet D.C.:n synkkiä raunioita ja epätoivoista ilmapiiriä, joiden viehätyksen voin kyllä ymmärtää, mutta itselleni tuo ei toiminut kunnolla. Mulle Fallouteissa ei ole kyse varsinaisesti synkkyydestä ja tuhosta, vaan ihmiskunnan nousemisesta tuhkasta, ja sivilisaation luomisesta uudelleen, nykyisen maailmantilan vaatimalla tavalla.
Pidin NV:sta myös teknillisesti todella paljon enemmän kuin FO3:sta, mutta mainitsemasi "feenix"-tunnelma ei vaan sovi mulle. Siksi olen edelleen sitä mieltä että FO1 oli parempi kuin jatko-osansa, vaikka FO2 oli kaikin puolin merkittävästi laajempi ja parempi. Tunnelma. Se loputon lohduttomuus että koko maailma on päättynyt, eikä tule jatkumaan kuin surkeana varjona entisestä loistosta. Tottakai lapsuksia löytyy ja urpouksia, mutta ei onneksi latistanut tunnelmaa.

Kapinoin alkuun 1st person pelityyliä vastaan ja hankin FO3 vasta reilusti julkaisun jälkeen, jolloin jo pahimmat paskat oli karsittu ja ties mitä modauksia tarjolla, jolloin pelikokemus oli paljon parempi kuin julkaisun aikoihin. Modauksillahan tätäkin pelisarjaa korjattiin helvetin paljon ja toivon sitä myös nelosen osalta. Silti, rukoilen että tunnelma on sama kuin 1 & 3 osissa. ;)

Pleikkarilla toi Fallout 3 ja New vegas oli ehkä kaikkien aikojen bugisimpia pelejä. Ei riitä sormet ja varpaat kun laskee monta kertaa toi joko kaatui tai ukko jäi kallioon kiinni ja joutui tappamaan itsensä. Se nyt ois se tärkein korjauksen paikka. Ite pelailin noi kans lähinnä mielenkiintoisten aseiden, tunnelman ja paikkojen takia läpi, mutta nyt witcher 3:sta pelanneena toivon että peliin ois saatu oikeaa sisältöä, juonta ja syvällisiä henkilöhahmoja. No ostan mä sen jokatapauksessa mutta pahoin pelkään että witcher nosti sen verran tasoa että tulen pettymään.

Oli ne PC:lläkin aika bugisia Bethesdan jäljiltä.
Onneksi modeilla sai valtaosan bugeista korjattua ja tietysti todella paljon muutakin mielenkiintoista peleihin.

Esim. Fallout 3 oli aika lailla eri peli, kun lataili modin joka muutti valaistuksen yms. realistiseksi. Eli yöllä kaupunkien ulkopuolella oli PIMEÄÄ. Ja siihen kylkeen modi joka lisäsi realismia (sen pohjalta itseasiassa tehtiin se New Vegasin survival mode, mutta tuo modi oli paljon enemmän hardcore).

Jep, PC:llähän nämä tämänlaiset pelit pitää pelaa. Modit on useinkin just se juttu noissa. Skyrimmikin tuli tuossa viimevuonna pelattua, niin eipä sitä olisi halunnut pelaa ilman isoa kasaa modeja grafiikka, fixi-pakkeja yms.

Oli ne PC:lläkin aika bugisia Bethesdan jäljiltä.
Onneksi modeilla sai valtaosan bugeista korjattua ja tietysti todella paljon muutakin mielenkiintoista peleihin.

Esim. Fallout 3 oli aika lailla eri peli, kun lataili modin joka muutti valaistuksen yms. realistiseksi. Eli yöllä kaupunkien ulkopuolella oli PIMEÄÄ. Ja siihen kylkeen modi joka lisäsi realismia (sen pohjalta itseasiassa tehtiin se New Vegasin survival mode, mutta tuo modi oli paljon enemmän hardcore).

Melkeen täytys nyt asennella ja testata noita modeja kun kokoonpanokin antas sen vihdoin periksi.. Mahtavia pelejä ja kieli pitkällään ootellaan taas :P Saa nähdä tarviiko tilata uutta rautaa taas kun fallout julkastaan, ei olis eka kerta :D

Pidin NV:sta myös teknillisesti todella paljon enemmän kuin FO3:sta, mutta mainitsemasi "feenix"-tunnelma ei vaan sovi mulle. Siksi olen edelleen sitä mieltä että FO1 oli parempi kuin jatko-osansa, vaikka FO2 oli kaikin puolin merkittävästi laajempi ja parempi. Tunnelma. Se loputon lohduttomuus että koko maailma on päättynyt, eikä tule jatkumaan kuin surkeana varjona entisestä loistosta. Tottakai lapsuksia löytyy ja urpouksia, mutta ei onneksi latistanut tunnelmaa.

Kapinoin alkuun 1st person pelityyliä vastaan ja hankin FO3 vasta reilusti julkaisun jälkeen, jolloin jo pahimmat paskat oli karsittu ja ties mitä modauksia tarjolla, jolloin pelikokemus oli paljon parempi kuin julkaisun aikoihin. Modauksillahan tätäkin pelisarjaa korjattiin helvetin paljon ja toivon sitä myös nelosen osalta. Silti, rukoilen että tunnelma on sama kuin 1 & 3 osissa. ;)
Joo, näen kyllä tämänkin puolen.

Toivottavasti Bethesda on kuunnellut faneja, ja ottanut myös oppia New Vegasista. Ei sekään toki ollut täydellinen peli, mutta New Vegasissa oli erityisesti mukavan paljon kieroutuneita Fallout-elementtejä huumorin ja muun sälän muodossa. Esimerkiksi jos viiden minuuttin sisään mahtuu seksirobotti ja kolmen mummon kaulinjengi, niin ei se ihan paska peli voi olla. :D

Pahin painajainen olisi joku massoille suunnattu ja helposti pureskeltava Operation: Anchorage -henkinen Ghoul-mättö muutamalla juupas/eipäs valinnalla.

Jahas, Steamissä on jo pre-order. 60 egee.

Jännä muuten miten hiljalleen isoilla pelitaloilla on valunut konsolipelien hinnat PC puolelle. Näihin tulee kuitenkin vielä DLC:t päälle.
Ei siinä, kyllä hyvästä pelistä 60e maksaa mutta tuntuu olevan kiihtyvä trendi.

Maksaisin tästä melkolailla mitä vain, niin upea sarja tämä on uuden sulkupolven moottorien osalta, niitä ekoja en pelais.

Sama. Olen kavereillekkin sanonut kun ollaan puhuttu uudesta Falloutista, että miulle on ihan sama millanen peli sieltä tulee, ja vaikka ois vaan New Vegas uusilla tehtävillä, maksaisin siitä vaikka sen 100 euroa.

Fallout 2 oli LOISTAVA! ehkä parhaimpia pelejä ikinä. Kolmonenkin oli hyvä ja pelattavaa riitti paljon. Nelone on ehdottomasti ostoslistalla!

Uuh, pitipä bongata tämä uutinen että uusi fallout tulossa. Alkoi välitön miettiminen siitä mille alustalle tämän hommaa. Tällä hetkellä talossa xbox360 ja jo vanhahko läppäri, mietin macin läppärin ostoa. Ei kokemuksia maceilla pelaamisesta tai muutenkaan maceista. Ostaako uusi tietokone vai uuden sukupolven konsoli ihan tätä varten. Jos pitäisi valita paras peli ever niin se olisi fallout 2 hands down. Jokunen yö tuli aikanaan valvottua tuota tahkoten..Hieman meinasi lukion oppitunneilla silmä luppasta peliyön jälkeen. 3 ja nv tuli hakattua xboxilla läpi. Pelisarjassa myös apokalyptisen tunnelman lisäksi parhaat soundtrackit, säveltäjä Mark Morganin biisejä tulee edelleen kuunneltua youtubesta pidennettyinä versioina, gold slouch, dream town, metallic monks ym ym..kylmät väreet. Pakko-ostos.

Kyllähän se nyt pc:llä pitää pelata ;) 500€ ja saa kasattua jo todella tehokkaan pelikoneen. Mitään Witcher 3:a ei varmaan täysillä asetuksilla pysty tahkoamaan, mutta varmasti fallouttia 1080p asetuksilla kivasti :) 4k pelaaminen kiinnostas, mutta sit pitäs uusia näytönohjain ja näyttö ja se maksais sellaset rapiat 900€ :o

Kyllähän se nyt pc:llä pitää pelata ;) 500€ ja saa kasattua jo todella tehokkaan pelikoneen.
No ei nyt liiotella. :D

Pelkkä keskusyksikkö ja jos käyttistä ei tarvi, mut tekee kyllä silti tiukkaa saada edes ok tehokas 500€ hintaan. Vähintään pitää tosi tarkkaan valikoida varmaan joka osan kohdalta mistä sen ostaa halvimmalla.
Kokosin mielenkiinnosta itse, ja ennen näyttistä valikoiden erittäin halpaa osaa oltiin jo 400€ kulmilla. Jimm's valmiiksi kasatuista halvin AMD pelikone ilman käyttistä vajaa 700€. Siinäkin näytönohjain 1GB non-Ti 750. Mulla itsellä 750 Ti työkoneessa, niin jopa Cities: Skylines teki vähän tiukkaa.

Jos 500€ haluaa pelaamaan päästä PC:llä, kantsii se keskusyksikkö melkein ostaa käytettynä. Joku pari vuotta vanha tehompi kone voi 500€ hintaan on jo paljon parempi kuin uutena vastaavilla euroilla.

Nus nus hommaa mutta oli pakko tarttua. :D

No ei nyt liiotella. :D

Pelkkä keskusyksikkö ja jos käyttistä ei tarvi, mut tekee kyllä silti tiukkaa saada edes ok tehokas 500€ hintaan. Vähintään pitää tosi tarkkaan valikoida varmaan joka osan kohdalta mistä sen ostaa halvimmalla.
Kokosin mielenkiinnosta itse, ja ennen näyttistä valikoiden erittäin halpaa osaa oltiin jo 400€ kulmilla. Jimm's valmiiksi kasatuista halvin AMD pelikone ilman käyttistä vajaa 700€. Siinäkin näytönohjain 1GB non-Ti 750. Mulla itsellä 750 Ti työkoneessa, niin jopa Cities: Skylines teki vähän tiukkaa.

Jos 500€ haluaa pelaamaan päästä PC:llä, kantsii se keskusyksikkö melkein ostaa käytettynä. Joku pari vuotta vanha tehompi kone voi 500€ hintaan on jo paljon parempi kuin uutena vastaavilla euroilla.

Nus nus hommaa mutta oli pakko tarttua. :D
No jjoooo...oot ehkä oikeessa. Näyttikseen kannattaa panostaa ja muista osista karsia. Itellä vielä tuo gtx 580 jaksaa hyvin pyörittää bf 3 täysillä asetuksilla...kellotettuna tosin, mutta kuka noita vakiokelloilla ees pitää? :o mac pelaamisesta/koko laitteista ei ole mitään kokemusta.

Back
Ylös Bottom