No siis olin hetken aikaa facebookissa ja huomasin sen olevan kyllä aika naurettava omassa lajissaan, vaikkakin bisnesideana aivan loistava. Jengi kertoo miten tuo on sosiaalista, just. 10 vuotta sitten nähty tuttu heittää jotain "mitä kuuluu" kommenttia ja itse vastaat "kuuluu joo" ja se siitä. Tuossa ei ole mitään sosiaalista, vaan se on ajanhukkaa ainakin itselle. Ja helvetin kuustoista niitä älyttömiä kutsuja ties mihin, ihan yhtä hyvin samaa pintapuhetta voisi heittää tuntemattomien kanssa.
Ja kun joku taas kuitenkin alkaa jeesustelemaan, niin keskustelupalstojen idea ei ole sama, vaan palstoilla jaetaan kaikkien nähden mielipiteitä ja jaetaan informaatiota joka hyödyttää kaikkia. Pertin kuulumiset Megawalilla ja Asswalilla Pirkolle tyyliin "kaksi lasta, montako sulla" ei kyllä ole vittu millään tasolla mitään sosiaalista kanssakäymistä.
Ja sitten ne herneet vain nekkuun kaikki ja tyynyjä heittelemään unohtamatta vertailuja leffoista ja toki vampyyrinpuremat pitää hoitaa päivittäin ja ehkä pari lahjaakin lähettää kavereille, joita on nähnyt kerran elämässään jossain ala-asteella.
Ihan eri asia on sitten emailitse käyty kirjeenvaihto, Facebookissa se taitaa olla parin lauseen kontakteja, joita sitten pidetään mukamas niin sosiaalisena kanssakäymisenä.
Olen 110 prosenttia samaa mieltä jäbän kanssa näistä..
Viimeisin exäni hurahti tuohon ja vittu se oli sitten joka päivä tätä :"Voi että kun sain halin siltä ja siltä" "Mikset sä oo facebookissa" "On niin kiva kun löytää vanhoja ystäviä täältä" "Se ja se lisäs mut kaveriks facebookiin"
Kokoajan piti päivitellä sinne sitten jos vituttaa ja valita siihen sopiva hymiö.. Jos sattu pienikin riita tulemaan niin Relationship Statusta muutettiin sitten sen mukaan. (Se oli valitettavan usein myös ainoa indikaattori jos oli loukkaantunut jostain)
Itseasiassa kyseisen muijan kanssa ei ikinä soiteltu.tjsp vaan kaikki keskustelu käytiin netissä tohon tasoon *pus* <3 hymiöin. Ja kumpikaan meistä ei ole edes teini-ikäinen?
Yksinkertainen mielipiteeni asiaan on : Olen käyttänyt internetiä siitä asti kun ensimmäiset netit tuli kotitalouksiin. Irc- galleriaan rekisteröidyin heti alkumetreillä sillon kun pissiksiä ja simapimppoja ei ollut vielä olemassa.ICQ:ta käytettiin myös paljon pikaviestimenä.
En vain tarvitse yhtään enempää juuri tuota MIKE:n mainitsemaa pinnallista hei, moi, halipus juttua tai 300 ihmisen "Kaverilistoja" En vaan tunne saavani niistä mitään aitoa.
On käynyt joskus mielessä poistaa kaikki vikatkin profiilit netistä sillä ne jotka ovat ystäviäni tai haluavat olla ystäviäni, soittavat taatusti ja pyytävät vaikka kahville! Tunnetilat ja muut jäävät itselleni aivan liian vajavaiseksi tollasesta keskustelusta.. En koe merkitseväni esmes muijalle mitään jos huomionosoitus on joku vitun animaatiopallero :D :D Parempi juttu on esmes soittaa ja kertoa tunteensa.. Meitä on toki moneen junaan ja kukin tavallaan, ei herneitä.