F1 Bahrain

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä tuo Kimin keskeyttely ole ainoa asia joka nyky Formulassa tökkii. Kaikkein eniten ehkä ottaa pannuun tuo Ferrari ylivoima ,mutta näkyyhän se motivaationa ja lisä harjoitteluna yö myöhään. Kyllähän siinä on vissi ero että Kimi on paljon Couldia nopeampi mutta auton kesto on taas Couldilla parempi no ehkä se joskus kestää jopa maaliin.
 
Kyllä voi nyt jo ruveta montoyaa vituttamaan kun joutuu ensikaudella ajamaan kilpaa sijoista 6-20 ja vielä helvetin luotettavalla autolla. Toki siihen on vielä aikaa, mutta jos muutkin tallit tekevät tosissaan kehitystyötä, niin eipä ole pelkoa siitä, että mclarenilla voitettaisiin kisoja tällä tai tulevallakaan kaudella.
 
Perkele jos ei formulalla saa ajaa kaasu pohjassa niin perkele maclarenin pitäisi ruveta polkupyörillä kisaamaan. Kaikki ne ajaa niin lujaa kuin niillä kerkiää kyllä auton pitäisi ne muutama kymmentä kierrosta kestää suorituskyvyn äärirajoilla perkele.
 
Kyllä se juttu nyt on vaan niin ,että kusin tulee ottaa autosta kaikki irti. Kuten edelliset ovat sanoneet auton pitäsi itse hoitaa automatiikallaan se ettei pääse paikat menemään rikki. Tässä on nytten 3 viikkoa seuraavaan kisaan ja paljon pitää tapahtua jotta saataisiin nähdä Kimi maalissa mutta minkä vaikutuksesta lasketaanko kierrokset 17k:n niinkuin Minardilla.
 
Kimillä alkaa näkyä samoja elkeitä kuin Häkkisellä ennen perheen perustamista ja vakiintumista... auto rikotaan tahallaan kun ei enää uskalleta ajaa ja vaimo odottelee kotosalla :whip:
 
Elikkä yksi mahdollinen johtopäätös on se, että esimerkiksi ferrareita voi ajaa ihan reikä päässä, mutta McLaren ei kestä rajua tai poikkeavaa ajotyyliä.

Toki on muita mahdollisuuksia, kuten se että moottorit on vaan heikkoja, ja räkä on saanut huonolla munkilla ne heikoimmat.

On mahdollista että joku sabotoi McLarenin autoja :D (ihan niinku olis tarvetta)

Oli syy mikä tahansa, niin yksi juttu ihmetyttää. Mikä siinä motissa hajoaa. Kyllähän talli tietää mikä motissa hajoaa, ja luultavasti miksi. Hajoaako vieläkin samat osat kuin ekassa kisassa, vai hajoaako nyt eri osat. Luulisi, että kun kone hajoaa näin monesti, että alkas olee ne osat aika varman päälle tehtyjä. Ehkä McLaren ei ole ehtinyt vielä tekemään kuin muutaman muutoksen tai sitten yritetään pitää suoritus kykyä niin korkealla, että motti vaan hajoaa aina heikoimmasta lenkistä?!?!?!?!
 
Olisko Kimin auton moottorista puristettu hiukan enemmän tehoja irti kuin Davidin koneesta? Eikö Kimi kuitenkin ole McLarenin ykköskuski. Jos McLarenin moottorit ovat hieman alitehoisia verrattuna pahimpiin kilpailijoihin ja moottorista pitää yrittää ottaa kaikki irti luotettavuden kustannuksella. Mieluummin keskeytys kuin maalissa yhdeksäntenä.
 
RikHard sanoi:
Olisko Kimin auton moottorista puristettu hiukan enemmän tehoja irti kuin Davidin koneesta? Eikö Kimi kuitenkin ole McLarenin ykköskuski. Jos McLarenin moottorit ovat hieman alitehoisia verrattuna pahimpiin kilpailijoihin ja moottorista pitää yrittää ottaa kaikki irti luotettavuden kustannuksella. Mieluummin keskeytys kuin maalissa yhdeksäntenä.

Joo itse oon miettinyt ihan samaa. Veikkaan että kimi on sanonut, että jos auto ei kulje niin ei sen tartte kulkeakkaan. Mclarenilla meni viimeksikin Häkkisen koko ura ,että saivat sen toimimaan edes kahdeksi kaudeksi. Toivottavasti ei mene nyt niin pitkään. Voin vaan kuvitella miten paljon mahtaa vituttaa ainaiset keskeyttämiset jotka eivät johdu edes itsestä.
 
Jub sanoi:
:jahas:

Eihän niissä mitään automaattivaihteita ole. Kuuluvat kiellettyihin apuvälineisiin luistoneston ja muun sellasen kanssa.

no melkee automaatti, kun valo syttyy nii painaa nappia ja tietääkseni se ei nostakaan niitä kierroksia sen ylemmäs mikä niihin ylärajaksi on laitettu vaika ei vaihtaiskaan vaihdetta.
 
Penneck sanoi:
Kimillä on todella autoa rassaava ajotyyli. Tämä korostuu aina, kun kaveri lähtee kurvista jälleen kiihdyttämään. Kierrokset paukkuvat punaisella ja äänestäkin sen monesti kuulee. Tämä on mäkillä tiedostettu erittäin hyvin. Tätä ei ole vaikea uskoa sillä montako kertaa kimin auto on lauennut verrattuna skotin menopeliin? Tämä kausi tulee olemaan pohjanoteeraus sillä nyt ei toimi mikään mäkillä.

Kierrokset tapissa kiihdytetään mutkasta ulos? Silloinhan auto ei kiihdy mihinkään jos se on kierrosrajoitin joka paukkaa. Taitaa olla vaan sutimisenesto, joka tekee moottorin äänestä hiukan epämääräisen. Räikköselle ei kenenkään pakkislaisen kannata jaella kilpa-autolla ajamisen niksejä. Eikä myöskään Mäkläärenille.

Koneessa ei ole tehoa tarpeeksi. Onhan nuo kierrosluvut muutaman kerran vilahtaneet tv:ssä ja mäkillä ne jää 1000rpm parhaista. Jonkinlaiset tehot on kuitenkin otettava kisassa irti, jotta pysytään muiden matkassa, mutta silloin moottori ei kestä koko kisaa.
 
RikHard sanoi:
Olisko Kimin auton moottorista puristettu hiukan enemmän tehoja irti kuin Davidin koneesta? Eikö Kimi kuitenkin ole McLarenin ykköskuski. Jos McLarenin moottorit ovat hieman alitehoisia verrattuna pahimpiin kilpailijoihin ja moottorista pitää yrittää ottaa kaikki irti luotettavuden kustannuksella. Mieluummin keskeytys kuin maalissa yhdeksäntenä.

no kyllä koko homma lähtee siitä että maaliin pästään, muuten ei oo apua vaikka olis koko kisan ykkösenä, mutta viimesellä kierroksella poksahtaa.

enpä usko että ne kimin moteista enempää ota irti kuin coldinkaan.
jos toinen kuljettaja on ykköskuski (vaikka näin ei saisi ollakaan) niin toiselleko ei anneta samoja mahdollisuuksia voittaa? menee vähän överiksi... :jahas:
 
vielä viime vuonna McLarenilla oli ongelmia mäntien kanssa. muistaakseni viime vuonna astui voimaan sääntö joka kielsi joidenkin (alumiiniseosten) käytön männissä ja MaCin pojat ei osannu tehdä kunnon mäntiä ilman alumiinia...tai jotai sinnepäin
 
Dean Kuntz sanoi:
Kimillä alkaa näkyä samoja elkeitä kuin Häkkisellä ennen perheen perustamista ja vakiintumista... auto rikotaan tahallaan kun ei enää uskalleta ajaa ja vaimo odottelee kotosalla :whip:

jos Kumi oli vähän vanhempi niin sanoisin että oot kyllä ehkä oikeassa.
mutta Kumi on sen verta nuori ja kun se joskus pääsi 2. paikalla palkintopallille ja se ei yhtään hymyillyt nii tiesin että tämä poika ei lepää ennen ku mestaruus on voitettu useampaan kertaan
 
muistelkaapas koska ferrarilla (schumilla) on viimeksi poksahtanu kone? tai Schumi tehny ajovirheen?
 
Porkkanaraastin sanoi:
enpä usko että ne kimin moteista enempää ota irti kuin coldinkaan.
jos toinen kuljettaja on ykköskuski (vaikka näin ei saisi ollakaan) niin toiselleko ei anneta samoja mahdollisuuksia voittaa? menee vähän överiksi... :jahas:

No Ferrarillahan tämä on ollut päivänselvää jo aikojen alusta, että autot ja "säännöt" eivät ole identtisiä ykkös ja kakkoskuljettajan välillä. Tiedä nyt sitten onko "Mersulla" sama linja. Niin se vaan tahtoo mennä kaikessa missä raha liikkuu, että peli ei ihan aina ole reilua.

Esimerkkinä toimikoot vaikka tuo:
http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtml?f1/arkisto/2004/02/205581

"Joka tapauksessa Schumacherin autossa oli erilaisia toimintoja kuin Järvilehdon kilpurissa.
- Olihan siellä vähän erikoisia juttuja silloin tällöin meneillään. Kyllähän siellä oli sellaisia nappeja, joita paineltiin tiimikaverin autossa ihan eri järjestyksessä. Vaikea sanoa, mitä se sitten tarkoitti, Järvilehto jatkaa."
 
Porkkanaraastin sanoi:
vielä viime vuonna McLarenilla oli ongelmia mäntien kanssa. muistaakseni viime vuonna astui voimaan sääntö joka kielsi joidenkin (alumiiniseosten) käytön männissä ja MaCin pojat ei osannu tehdä kunnon mäntiä ilman alumiinia...tai jotai sinnepäin

Jep, alumiiniberylliumseoksien käyttö kiellettiin. Sitä ennen Mersu olikin parhaiden moottoreiden joukossa lähinnä tuon materiaalin takia.
 
Orgasmatron sanoi:
Jep, alumiiniberylliumseoksien käyttö kiellettiin. Sitä ennen Mersu olikin parhaiden moottoreiden joukossa lähinnä tuon materiaalin takia.

Joo, taisi olla niin, että Ferrari ei osannut hyödyntää tuota moottoreissaan, ja teki sitten valituksen FIA:lle berylliumin myrkyllisyyden takia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom