F1 Bahrain

Kohmelo sanoi:
en nyt ole aivan varma asiasta, mutta muistaakseni itse Bernie Ecclestone veikkaili kimiä mestariksi tälle kaudelle.

Näin minäkin muistaisin. Tosin aika todennäköisesti hommansa puolesta näin teki, yritti saada mielenkiintoa lajille...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tonza sanoi:
Näin minäkin muistaisin. Tosin aika todennäköisesti hommansa puolesta näin teki, yritti saada mielenkiintoa lajille...
Nyt se mielenkiinto ainakin minun osalatani on ohi tältä kaudelta, jos ei Kimi nyt vedä jotain kauheeta 3 voitonputkea...
 
Tässä vielä jos jotain kiinnostaa, eikä ehtinyt katsoa kisaa:

Bahrainin GP, ep. viral. lopputulokset:
Tilanne
1. Michael Schumacher, Ferrari 1:28.34,875
2. Rubens Barrichello, Ferrari +1,367
3. Jenson Button, BAR +26,687
4. Jarno Trulli, Renault +32,214
5. Takuma Sato, BAR +52,460
6. Fernando Alonso, Renault +53,156
7. Ralf Schumacher, Williams +58,155
8. Mark Webber, Jaguar +1 kierros
9. Olivier Panis, Toyota +1 kierros
10. Cristiano Da Matta, Toyota +1 kierros
11. Giancarlo Fisichella, Sauber +1 kierros
12. Felipe Massa, Sauber +1 kierros
13. Juan Pablo Montoya, Williams +1 kierros
14. Christian Klien, Jaguar +1 kierros
15. Nick Heidfeld, Jordan +1 kierros
16. Giorgio Pantano, Jordan +2 kierrosta
17. Gianmaria Bruni, Minardi +5 kierrosta


Keskeyttäneet
David Coulthard, McLaren 50 kierrosta
Zsolt Baumgartner, Minardi 45 kierrosta
Kimi Räikkönen, McLaren 7 kierrosta

Bahrainin GP
Kilpailu on päättynyt:


16:02 kierroksella 57 M. Schumacher voittaa kilpailun, Barrichello toinen, Button kolmas

16:00 kierroksella 56 Schumi lähtee kärjessä viimeiselle kierrokselle

15:56 kierroksella 52 Montoyan vauhti hidastuu jatkuvasti, sijoitus seitsemäs

15:55 kierroksella 52 Radalla heilutetaan keltaista lippua. Radalla ylimääräistä rojua

15:52 kierroksella 50 Coulthard varikolle, hän keskeyttää varikkosuoran päähän

15:50 kierroksella 48 Montoyalla ongelmia, myös Trulli ohittaa hänet

15:49 kierroksella 48 Montoya ja Button tiukassa kaksintaistelussa, Button ohittaa Montoyan

15:47 kierroksella 46 Baumgartner keskeyttää konerikkoon

15:46 kierroksella 46 Viiden kärki: M. Schumacher, Barrichello, Montoya, Button, Trulli

15:40 kierroksella 42 Barrichellon varikkopysähdys 6,9 sekuntia

15:36 kierroksella 40 M. Schumacherin varikkopysähdys 7,6 sekuntia

15:34 kierroksella 38 Montoyan varikkopysähdys 7, 4 sekuntia

15:32 kierroksella 37 Saton varikkopysähdys 10,4 sekuntia

15:27 kierroksella 34 Schumi vahvistaa asemiaan kisan kärjessä. Eroa Barrichelloon 12,1 sekuntia

15:25 kierroksella 33 Sato ohittaa Coulthardin ja nousee kuudenneksi

15:23 kierroksella 31 Fisichella pyörähtää, mutta pääsee jatkamaan

15:22 kierroksella 30 Webber ja Alonso kuumassa kaksinkamppailussa. Alonso onnistuu viimein ohitusyrityksessään

15:15 kierroksella 26 Barrichello viimeisenä kärkikuskeista toisen kerran varikolle

15:14 kierroksella 25 Montoyan varikkopysähdys 8,3 sekuntia

15:13 kierroksella 24 Mark Webber ajaa ulos radalta, mutta pääsee jatkamaan

15:11 kierroksella 23 M. Schumacherin varikkopysähdys 8,1 sekuntia

15:10 kierroksella 22 David Coulthardin varikkopysähdys 8,1 sekuntia

15:06 kierroksella 21 Schumi jatkaa kärjessä. Eroa Barrichelloon 13,9 sekuntia

15:00 kierroksella 17 Viiden kärki: M. Schumacher, Barrichello, Trulli, Sato, Button

15:00 kierroksella 17 Sato kävi varikolla vaihdattamassa autoon uuden etusiiven

14:59 kierroksella 15 Klien pyörähtää ulos radalta, mutta pääsee jatkamaan kilpailua

14:58 kierroksella 15 Tuomaristo tutkii Ralf Schumacherin ja Saton kolaria kisan jälkeen

14:55 kierroksella 13 Kilpailua johtavan M. Schumacherin ero Barrichelloon 11, 8 sekuntia

14:52 kierroksella 12 Buttonin varikkopysähdys

14:48 kierroksella 8 Barrichellon varikkopysähdys 12,7 sekuntia

14:47 kierroksella 8 M. Schumacherin varikkopysähdys 7,2 sekuntia

14:45 kierroksella 7 Kimin moottori hajoaa liekehtien. Hän ajaa radan sivuun ja keskeyttää

14:43 kierroksella 6 Sato ja Ralf Schumacher törmäävät toisiinsa. Ralf pyörähtää ulos radalta, mutta onnistuu jatkamaan kilpailua

14:42 kierroksella 5 Kimin ero johtavaan M. Schumacheriin 23,5 sekuntia

14:41 kierroksella 4 M. Schumacherin ja Barrichellon välinen ero 3,6 sekuntia. Montoyaan eroa 9,1 sekuntia

14:36 kierroksella 1 Alonso varikolle, autoon vaihdetaan uusi keula

14:35 kierroksella 1 Kimi on noussut jo sijalle 14.

14:33 kierroksella 1 Startti: M. Schumacher, Barrichello, Montoya, Sato

14:30 kierroksella 0 Autot lämmittelykierrokselle, Kimin auto yski heti startissa. Edessä ollut Bruni jäi lähtöruutuun.


Lähde:Mtv3 urheilu
 
Tossa tulee pakosti mieleen, että Kimi ajaa sitä autoa jotenkin liian rajusti / väärin. On vain kaksi vaihtoehtoa, joko kimin auto on tuurilla saanut huonot myllyt, tai sitten kimi ajaa kuluttavammin kuin Couldhard.

Jos jälkimmäinen pitää paikkansa, niin luulisi, että tiimi osaa sanoa kimille, mitä hän tekee väärin. Kyllähän tiimillä on varmaan kaikki auton ajotiedot käytössä.
 
Vitut se mistään ajotyylistä kiinni ole. Paska rassi se on.
 
Kohmelo sanoi:
en nyt ole aivan varma asiasta, mutta muistaakseni itse Bernie Ecclestone veikkaili kimiä mestariksi tälle kaudelle.
Yeah right... Jos Schumin kalakaveri veikkaili näin, niin taisi olla kevyt kalajuttu. :)
 
Tässä varmaan alkaa heijastaa se että kumpikaan Kimi tai :david: olisi mitään kunnon auton kehittäjiä. David varmaan alkaa olla kypsä ja antaa jo periksi kun ei ensi kaudeksi ole pestiä. No Kimi taitaa muuten vaan mielummin lomailla kuin testata. Muutenkin mcrämälääri taitaa testata paljon vähemmän kuin muut huiput. Nyt se kostautuu. Olisi aika uskomatonta että Kimi pystyisi ajamaan niin agressivisesti että sen takia ei kone kestäisi.
 
Pertti 123 sanoi:
Tossa tulee pakosti mieleen, että Kimi ajaa sitä autoa jotenkin liian rajusti / väärin. On vain kaksi vaihtoehtoa, joko kimin auto on tuurilla saanut huonot myllyt, tai sitten kimi ajaa kuluttavammin kuin Couldhard.

Jos jälkimmäinen pitää paikkansa, niin luulisi, että tiimi osaa sanoa kimille, mitä hän tekee väärin. Kyllähän tiimillä on varmaan kaikki auton ajotiedot käytössä.
Joo kyllä se schumi ajaa kanssa autoa liian rajusti/väärin verrattuna siihen baarikelloon,mutta pääsee silti aina maaliin
 
Pertti 123 sanoi:
Tossa tulee pakosti mieleen, että Kimi ajaa sitä autoa jotenkin liian rajusti / väärin. On vain kaksi vaihtoehtoa, joko kimin auto on tuurilla saanut huonot myllyt, tai sitten kimi ajaa kuluttavammin kuin Couldhard.

Kyllähän sen skotinkin auto hyyty siihen varikon portille
 
kuinka voi F1 autoa ajaa kuluttavammin kuin muut? eikö kaikki yritäkään ajaa mahdollisimman kovaa? automaattivaihteetkin tekevät koneen turhan huudattamisen mahdottomaksi.
kyllä kannattaa pohtia asiaa ennenkuin möläyttää :D

mutta minkä takia coulthardilla se kone yleensä kestää kauemmin? ainoa mikä noissa eroaa on ohjattavuus, mikä on säädetty molemmille mieluisiksi ja sitte jos toisella on koko ajan siipeä enemmän niin se tietenkin vaikuttaa, ehkä...aika kaukaa haetulta tuntuu
 
tietenkin jos Kimi vaan saa puskettua autoa enemmän ja saa näin suorilla kovemmat kierrokset nii kyllähän se lämpö nousee..tosin paljonko ne kierrokset ehtii enemmän nousta, muutama kymmen?
ehkä syy on siinä että Kimi ajaa aina jonku imussa kun taas Coldi ei saa ketään kiinni
 
Porkkanaraastin sanoi:
kuinka voi F1 autoa ajaa kuluttavammin kuin muut? eikö kaikki yritäkään ajaa mahdollisimman kovaa? automaattivaihteetkin tekevät koneen turhan huudattamisen mahdottomaksi.
kyllä kannattaa pohtia asiaa ennenkuin möläyttää :D

:jahas:

Eihän niissä mitään automaattivaihteita ole. Kuuluvat kiellettyihin apuvälineisiin luistoneston ja muun sellasen kanssa.
 
Porkkanaraastin sanoi:
kuinka voi F1 autoa ajaa kuluttavammin kuin muut? eikö kaikki yritäkään ajaa mahdollisimman kovaa? automaattivaihteetkin tekevät koneen turhan huudattamisen mahdottomaksi.
kyllä kannattaa pohtia asiaa ennenkuin möläyttää :D

MItä, mitä, eikö täällä saa esittää mahdollisia skenaarioita. Miksi ei saisi möläytellä ehdotuksia ja mahdollisia selityksiä.

On täysin aiheellista esitellä mahdollisia syitä. On täysin aiheetonta tyrmätä mahdollisia selityksiä, kun ei omaa mitään tietoa ehdotelman kumoamiseen.

Luuletteko tosiaan, että kuski vain vaihtaa vaidetta ja painaa kaasua / jarrua ja kääntää rattia. Taitaa formula pojat säätää siitä ratista yhtä sun toista asiaa.
 
Jub sanoi:
:jahas:

Eihän niissä mitään automaattivaihteita ole. Kuuluvat kiellettyihin apuvälineisiin luistoneston ja muun sellasen kanssa.

Luistonesto on sallittu, automaattinen lähtöjärjestelmä ei. Vaihteet ovat formuloissa nyt puoliautomaatit, valo syttyy näyttöön, kun pitää vaihtaa vaihdetta. Tietokone estää myös liian isolle ja liian pienelle vaihteelle vaihtamisen, joten silläkään tavalla ei konetta saa rääkättyä, ja onhan noissa vielä kierrosrajoittimetkin, että ei voi huudattaa konetta puhki esim. jättämällä liian pientä vaihdetta päälle. Mersu on vääntänyt viritysruuvia vähän liian kireälle, eikä moottori kestä. Ei tässä varmaankaan kuskeja voi haukkua huonosta kehitystyöstä, sillä eivät kai he juurikaan moottoria kehitä.
 
Porkkanaraastin sanoi:
ehkä syy on siinä että Kimi ajaa aina jonku imussa kun taas Coldi ei saa ketään kiinni
No toi ei ainakaan ollut tänään syynä Kimittäjän keskeytykseen ku eihän mies pysynyt sen edellä ajajan perässä ollenkaan,välimatka kasvoi koko ajan. :kippis1:
Taitaa Kimil olla sellane nappi autos et ku sitä alkaa vituttaa ku auto ei kulje niin nappi pohjaan ja kone posahtaa. :D
 
Tonza sanoi:
Vitut se mistään ajotyylistä kiinni ole. Paska rassi se on.

Olen samaa mieltä. Schumacher ja Barricello esimerkiksi ajavat riskirajoilla koko kisan ja löysäävät vasta 10 kierrosta ennen maalia kun on tarpeeksi etumatkaa muihin. Kyllä formulat on tehty ajettavaksi eikä silkkihansikkain käsiteltäväksi. On se nyt kumma jos auto hajoaa siitä kun yrittää ajaa samaa vauhtia kuin muut.

Häkkinen oli viisas mies kun lähti ajoissa pois McLarenilta. Säilyi mestarin maine eikä tarvinnut jäädä tuskailemaan konerikkojen kanssa.
 
Räikkönen on varmaan niin kusipäinen tyyppi, että mekatsut jättää tahallaan bensaletkun löysälle... kuuluu tähän tsoukkeja työmaalla -sarjaan.
 
Kimillä on todella autoa rassaava ajotyyli. Tämä korostuu aina, kun kaveri lähtee kurvista jälleen kiihdyttämään. Kierrokset paukkuvat punaisella ja äänestäkin sen monesti kuulee. Tämä on mäkillä tiedostettu erittäin hyvin. Tätä ei ole vaikea uskoa sillä montako kertaa kimin auto on lauennut verrattuna skotin menopeliin? Tämä kausi tulee olemaan pohjanoteeraus sillä nyt ei toimi mikään mäkillä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom