Tänne veikkauksia millä kierroksella Räkän laareni hajoaa. Itse veikaan auton kestävän koko kisan mutta kuten sanonta kuuluu ei kahta ilman kolmatta. Toisaalta olisi myös odotettavissa auton lähtöruutuun jämähtäminen. Bahrainissa luulisi olevan niin kuuma ,että Michelin renkaat toisivat lisäetua niitä käyttäville talleille.
eiköhän se pamahda taas kisan loppuvaiheilla, 5-10 kierrosta ennen loppua.
Jotenkin koko mclarenin tilanne tuntuu aivan käsittämättömältä. Voiko olla noin vaikeaa saada kone kestämään? Eikä kannattaisi jo karsia tehoista, ja yrittää vain saada kone kestämään kisan että pääsisi pisteille?
Eikös Australiassa pettänyt jäähdytysjärjestelmä, jolloin kone kuumeni ja luonnollisesti poksahti sen jälkeen? Malesiassa keskeyttämisen syyksi sanottiin voimansiirtoa. Toisaalta nuo syyt voivat olla myös propagandaa ettei Mersulle tulisi huonoa mainetta...
Eikös Australiassa pettänyt jäähdytysjärjestelmä, jolloin kone kuumeni ja luonnollisesti poksahti sen jälkeen? Malesiassa keskeyttämisen syyksi sanottiin voimansiirtoa. Toisaalta nuo syyt voivat olla myös propagandaa ettei Mersulle tulisi huonoa mainetta...
Luulen kans että just propangandasta on kyse, sillä eihän mersun mainetta saa pilata. Konehan se sitäpaitsi on ollut viime vuosina(kai?) se heikoin lenkki tossa mcrämäläärissä. Coulthard heti toiseks heikoimpana tieten.
Eiköhän se Kimi jo pääse maalin asti tällä kertaa. Kai ne nyt tajuaa laskea niitä vähiä tehoja, että se saa jo pojoja.
Ekassa kisassahan auto oli ihan helevtin hidas ja hajosi heti alussa. Nyt auto oli melko nopea ja kesti melkein loppuun asti. Ei siis niitä tehoja alas, vaan päivitettyä moottoria. Kyllä sen pitää niillä tehoilla kestää, kun muillakin kestää. Se on luultavasti muutamasta osasta kiinni. Jos nyt otetan tehot alas, niin auto kestää varmasti, mutta sitten kisaillaan ladojen kanssa.
Jos mersu löytää jostain sellaisen "vähän" ajetun 123 koppasen mersun niin silloin voisi olla kimillä mahdollisuuksia päästä maaliin asti. Ei tässä parissa viikossa mitään hirveää kerkiä tehdä sille tämän hetken kehitystyön"huipulle" elikkä ei se voi olla kilpailukykyinen ja kestävä samalla kertaa.
Jotenkin koko mclarenin tilanne tuntuu aivan käsittämättömältä. Voiko olla noin vaikeaa saada kone kestämään? Eikä kannattaisi jo karsia tehoista, ja yrittää vain saada kone kestämään kisan että pääsisi pisteille?
Ei kannata. Mieluummin nään mersun ajavan mitaleille kahdesti, tai ykköseksi kerran, ja muulloin leviävän tienvarteen, kuin että näkisin kymmenen kertaa sen sijalla 8. Pisteetkin olis samat sillä yhdellä ykkössijalla.
Eikös toi Mäclääreni sitäpaitsi ollut jo alitehoinen muistelen jostain kuulleeni että siinä olis 40heppaa eroa Ferrariin,
Mutta oli miten oli voisin vetoa lyödä ettei Räkä pääse maaliin asti Bahrainissakaan luulen että kolaroi heti lähdössä Buttonin kanssa.
40 hp ero kuulostaa hyvinkin realistiselta. F1-moottorien tehoja on melko
helppo vertailla, sillä maksimaalinen kierosluku on lähes suoraan verrannollinen
maksimaaliseen tehoon. Kierrosluku taas voidaan määrittää äänentaajuuden perusteella. Tästä on ollut juttua esim. TM:ssa muutama vuosi sitten.
Ei taatusti ole kaikki 900 kaakin tuntumassa. On hyvinkin mahdollista, että jos BMW:llä on vaikka 920 hv niin jollaine minardilla tai vastaavalla on 820 hv. Kyllä niissä on eroja!!!!!!
EDIT: siis enhän minäkään mitään tiedä (kuten ei kukaan meistä), mutta näin vois veikata ja tällasen "käsityksen" olen vuosien saatossa saanut
on kuitenkin kehitys työhän menevä raha määrä ihan eri luokkaa ja jos jää aika-ajossa 6 sekuntia kierroksella, niin kyllä siellä on varmaan kaakkienkin osalta eroa
Mä veikkaan että räkän mäkki leikkaa kiinni jo lämmittelykierroksella, deivid käyttää kytkintä säästeliäämmin ja kone pamahtaa vasta kierroksella 36...
Ei kyllä nyt näytä hyvältä, jos parhaimmillaan voi lähteä ruudusta 11.
Ja jos jo harjoituksissa pamahtaa moottori, niin tuskin se nyt koko kisan kestää.
0 pistettä edelleenkin...