ex-alkoholisti laihduttaa

- pikkuhiljaa lisää vihreää ruokavalioon
- tarkasteluun saadun kuidun määrä, auttaa laihtumaan ja tekee elämästä mukavampaa kun elimistö alkaa toimimaan kunnolla kiinteän sapuskan kanssa
- pähkinöitä naposteluun

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei Solid,

Kyllä, elämäntapamuutoksena nimenomaan - projektina ajattelen tätä ainoastaan siltä kantilta että kun olen saanut laihdutettua (tavoitepainoon) niin aloitan lihashuollon, mutta tuonne nyt on vielä aikaa. Pitää minun se opiskella sitten erikseen miten se parhaiten tulee tehdä.
Vaimo on ollut ihanasti mukana kaikessa tekemisessä vaikkei hänellä sinällään isompaa tarvetta korjausliikkeille olekaan. :)
Ruokailu edelleen ollut aika samanlaista, eilen sain sentään 1300kcal alas.
Vaakapäivä on päätetty: joka sunnuntai. Laitan koodia sitten viimeistään sunnuntaina :)
Kannattaa punnita useammin kuin kerran viikossa, päiväkohtaista vaihtelua on yleensä jonkin verran niin useamman punnituksen keskiarvosta saa paremmin suuntaa eikä ala ahdistamaan jos välillä punnitus näyttää hieman korkeampaa lukemaa.

Punnitus myös mielellään aina samoista lähtökohdista.

Eli itse käyn herättyä vessassa kepillisellä ja siitä suoraan vaa'alle. Näin ei päivän ruuat ja nesteet vielä muuta tilannetta.

Jos päädyt punnitsemaan itsesi vain kerran viikossa, niin älä sure jos paino jollakin kertaa ei ole tippunut tai on jopa noussut. Päiväkohtaisia eroja kun on.

Tuli muuten vielä mieleen, että ainakin oma vaakani on siitä metku kapine ja varmaan monessa muussakin digitaalisessa voi olla sama ominaisuus, eli se näyttää samaa painoa vaikka varmana on muutaman sata grammaa heittoa.

Ideana on varmaankin se, että jos menee peräjälkeen vaa'alle niin ottaa mittauksen toleranssit huomioon. Ei olisi kauhean maireaa, jos vaaka näyttäisi joka peräjälkeen tapahtuvalla punnituksella muutaman sata grammaa sinne tai tänne. Eli vaa'assa on ominaisuus, että se pitää tuloksen samana jos jokin raja ei ylity.

Olen esim käynyt viikon tässä oikeastaan joka aamu puntaroimassa, kun muistanut ja vaaka näyttänyt aina samaa lukemaa. En todellakaan usko, että pitää paikkansa. Aiempi kokemus osoittaa, että se tippuu isommissa pompseissa ja pitää olla tarpeaksi paino tippunut, kunnes oma vaaka sen näyttää.

Mun mielestä on aivan loistava tilanne jos pienillä kaloreilla ei ole näläntunnetta.
Silloin ei ainakaan tule nälän takia turhia stressihormoneja ja voi pikkuhiljaa lisätä kaloreita kun kone niitä vaatii, eihän parempaa tilannetta ainakaan itselle voisi kuvitella.
Bonuksena lähtee nopsaan sitä höttöpainoa mikä lisää varmasti motivaatiota ja huomaa eron kaikkeen liikkumiseen ja olemiseen kevyempänä selkeämmin.
Mutta pitkässä juoksussa ei voi noin pieniä määriä olla.
Mulla kanssa digitaalivaaka on ihan kummallinen mutta ei usko siihen sokeasti ja vaikka kerran päivässä heti aamupissan jälkeen katsoo painon niin kuukauden merkintöjen suunta on varmasti laskeva. Yksittäisistä nousuista eikä kylläkään laskuista kannata välittää mitään.

^^Mulla ihan päinvastoin. Saattaa heittää jopa 1,5kg peräkkäiset punnitukset. Pitää aina punnita 3-5 tulosta ja laskea keskiarvo. Useimmiten ne menee puolen kilon sisään sentään.

Kannattaa hankkia epätarkka jousivaaka jos 0,x:t heiluttelee mielialaa, seuraa sitten että aina välillä on 5 tai 10 lähtenyt...
Peili on paras väline kehityksen tarkkailuun, jos tulee sokeaksi muutokselle niin kamera apuun.

Moikka,

Ajattelin että tämä kerran viikossa punnitus riittää, kiirekkös tässä minnekään. Aamulla kävin vessan kautta, 104,8kg. Varmaan ne kuuluisat nesteet lähtenyt.

Olo on edelleen loistava, energiaa riittää kuin pienessä kylässä.
Kuntoilusta en ole tinkinyt, hassu homma kävi tänään aamulla salilla - olen nähnyt kun vaimo on käyttänyt sitä cross trainer laitetta ja kun olen puhunut että voisin kanssa kokeilla sitä joskus niin hän on varoittanut että se on aika paljon raskaampi kuin kuntopyörä. Mitä siis olen tähän asti käyttänyt. No, tänään sitten tosiaan salille (yksin tällä kertaa) ja ajattelin että nyt vedän kunnon cross trainer treenin, laitoin saman asetuksen kuin kuntopyörässä (14) ja aloin sotkemaan. Olin vähän että mitäs perkelettä, minuutin päästä jo alkoi reisiä polttamaan - laskin vastuksen 9, ja hyvin nopeasti sen jälkeen 4... Ja kymmenen minuutin kohdalla pulssi 150 ja luovutin! :D
Heh, taisin aliarvioida koko hökötyksen. Kuntopyörällä loput 50 minuuttia, samalla teholla mitä aina ennenkin (14). Teki aika vaikeaa oletettavasti johtuen että laitoin reidet maitohapoille jo tuon cross trainerin kanssa.

Toinen kömmähdys mikä kävi n. 5 päivää sitten kun nostelin noita säädettäviä käsipainoja. Olikohan siellä 7,5kg millä tein 25 sarjan (ihan vaan perusliike hauikselle) molemmilla käsillä ja vähän myöhemmin 15 sarjan molemmille käsille. Seuraavana päivänä vasen käsi ei mennyt suoraksi ja oli ihan mahdottoman kipeä.
Tuota kramppailua kesti kaksi päivää, nyt pystyy tekemään 20 sarjoja ilman ongelmia. Sen siitä saa kun päästää itsensä rapistumaan eikä pidä itsestään huolta. No, pikkuhiljaa herättelen lihaksia eloon. Varmaan olisi fiksua herätellä vatsa ja selkä seuraavaksi, vähän varovaisemmin kuin kädet. :)

p.s. ainiin, olen nyt tänään syönyt niin paljon kuin pystyn (vähän epäterveellisesti joo, kasvikset puuttuu, mutta tänään on tarkoitus saada niitä kaloreita): salin jälkeen wheat pro+ annos, 350gr sushia, 2 pussia linkosuon ruissipsiä, nyt hornet paketti uunissa, varmaan sen 400-500gr saan siitä tuhottua ja jälkkäriksi olisi lakrisijäätelöä.

Moikka,

Ajattelin että tämä kerran viikossa punnitus riittää, kiirekkös tässä minnekään. Aamulla kävin vessan kautta, 104,8kg. Varmaan ne kuuluisat nesteet lähtenyt.

Kuntoilusta en ole tinkinyt, hassu homma kävi tänään aamulla salilla - olen nähnyt kun vaimo on käyttänyt sitä cross trainer laitetta ja kun olen puhunut että voisin kanssa kokeilla sitä joskus niin hän on varoittanut että se on aika paljon raskaampi kuin kuntopyörä. Mitä siis olen tähän asti käyttänyt. No, tänään sitten tosiaan salille (yksin tällä kertaa) ja ajattelin että nyt vedän kunnon cross trainer treenin, laitoin saman asetuksen kuin kuntopyörässä (14) ja aloin sotkemaan. Olin vähän että mitäs perkelettä, minuutin päästä jo alkoi reisiä polttamaan - laskin vastuksen 9, ja hyvin nopeasti sen jälkeen 4... Ja kymmenen minuutin kohdalla pulssi 150 ja luovutin! :D
Heh, taisin aliarvioida koko hökötyksen. Kuntopyörällä loput 50 minuuttia, samalla teholla mitä aina ennenkin (14). Teki aika vaikeaa oletettavasti johtuen että laitoin reidet maitohapoille jo tuon cross trainerin kanssa.

Toinen kömmähdys mikä kävi n. 5 päivää sitten kun nostelin noita säädettäviä käsipainoja. Olikohan siellä 7,5kg millä tein 25 sarjan (ihan vaan perusliike hauikselle) molemmilla käsillä ja vähän myöhemmin 15 sarjan molemmille käsille. Seuraavana päivänä vasen käsi ei mennyt suoraksi ja oli ihan mahdottoman kipeä.
Tuota kramppailua kesti kaksi päivää, nyt pystyy tekemään 20 sarjoja ilman ongelmia. Sen siitä saa kun päästää itsensä rapistumaan eikä pidä itsestään huolta. No, pikkuhiljaa herättelen lihaksia eloon. Varmaan olisi fiksua herätellä vatsa ja selkä seuraavaksi, vähän varovaisemmin kuin kädet. :)

p.s. ainiin, olen nyt tänään syönyt niin paljon kuin pystyn (vähän epäterveellisesti joo, kasvikset puuttuu, mutta tänään on tarkoitus saada niitä kaloreita): salin jälkeen wheat pro+ annos, 350gr sushia, 2 pussia linkosuon ruissipsiä, nyt hornet paketti uunissa, varmaan sen 400-500gr saan siitä tuhottua ja jälkkäriksi olisi lakrisijäätelöä.
Kovemmilla miinuskaloreilla olisi periaatteessa parempi tehdä max.6 toiston raskaita sarjoja jolloin lihasmassa säilyy paremmin.
Tyhjää kuollutta lihasta on vähintäänkin tarpeetonta hakata noin pitkillä sarjoilla, toisaalta olet niin aloittelija että ei sillä taida vielä tässä vaiheessa olla väliä, pääasia että teet jotain (y)

Moikka,

Täältä myös ääni lyhyemmille sarjoille. Lihasmassa säilyy paremmin dieetatessa. 6-12 välillä sopiva liikkeestä riippuen. Raskaissa liikkeissä lyhyempää sarjaa ja eristävissä liikkeissä pidempää. Pääpaino saisi olla raskaissa perusliikkeissä. Juothan vettä riittävästi? Erittäin tärkeä asia.

Jos nyt on vasta alkanut puntteja kolistelemaan niin ehkä on hyväksi aluksi heilutella niitä kevyempiä kalikoita pidempään. Totuttaa nivelet ja jänteet oikeisiin liikeratoihin, kun tekeminen on hallussa niin kasvattaa painoa pikkuhiljaa ja vähentää toistoja. Jos suoraa lähtee rykimään isoja niin kaikkihan tietää kuinka siinä käy, räks poks pum. Sitä lihasmassaakaan ei välttämättä ole ihan hirveästi kadotettavaksi

Jos nyt on vasta alkanut puntteja kolistelemaan niin ehkä on hyväksi aluksi heilutella niitä kevyempiä kalikoita pidempään. Totuttaa nivelet ja jänteet oikeisiin liikeratoihin, kun tekeminen on hallussa niin kasvattaa painoa pikkuhiljaa ja vähentää toistoja. Jos suoraa lähtee rykimään isoja niin kaikkihan tietää kuinka siinä käy, räks poks pum. Sitä lihasmassaakaan ei välttämättä ole ihan hirveästi kadotettavaksi
Silläpä aika loivasti laitoinkin tuon mutta tuo nivelten totutus on kyllä ihan hyvä pointti.
Toisaalta ei välttämättä ne raudatkaan ole niin mahdottomat vielä että saisi itseään rikki heti, tosin kaikkihan on mahdollista.

Toisaalta ei välttämättä ne raudatkaan ole niin mahdottomat vielä että saisi itseään rikki heti,

Kun ikää on päälle 40 ja aloittaa tyhjästä, niin itsensä saa kyllä rikki hyvinkin helpolla jos alkaa riehumaan liikaa heti kärkeen, vaikka ne painot eivät tottuneemman treenaajan mittapuulla olisikaan paljoa.

Ei lyhyemmät sarjat tarkoita riehumista yli isoilla romuilla failureen asti. Sarjoihin pitää vaan jättää varoja sen verran että tekniikka säilyy. En näe loukkaantumis riskiä yhtään isompana jos kyykkää ja penkkaa maltillisia 6-10 sarjoja kuin tekisi 20 sarjaa. Mutta eipä tuo väärin ole jos alkuun tekee pidempää sarjaa. Kokoaikaa en tekisi.

Täältäkin tsempit muutokseen! Ite oon pitäny korkin nyt kohta 3vuotta kiinni ja on kyllä elämäni paras päätös. En nyt mikään alkkis ollut mutta semmonen viikonloppusin tinaaja. Mutta alkoholia meni reilusti näin jälkikäteen ajateltuna.

Suurin muuttuja mikä tod näk sinullakin tulee eteen on kavereiden häviäminen. Toivottavasti ei mutta itsellä ne vanhat kaverit joiden kans juopottelin jäi melko nopeasti pois kuvioista. Välillä on toki vieläkin ikävä heitä ja niitä yhteisiä reissuja. Mutta jos kaverit ei ymmärrä sitä että et halua juoda enää ja sinun valintaa jatkuvasti kyseenalaistetaan ja suoraan pilkataan niin oon ajatellu ettei ne oikeita kavereita ollutkaan. Olen osan kans välillä yhteyksissä mutta yhteyden pito on tippunut 1/10 siitä mitä se oli joskus. Taitaa olla yks vanha kaveri jonka kans ollaan paljon tekemisissä mutta hän onkin alusta asti hyväksynyt minut ilman viinaakin. Kyllä ne saman henkiset kaverit vielä löytyy. Toivottavasti ainakin. Ja kun ne "huonot" kaverit on jääny pois niin kyllä voin paljon paremmin henkisesti. Toki sekin on vaatinut paljon töitä itseltä sopeutua tähän.

Ite painoin about 115kg ku löin korkin kiinni. Pahimmillaan paino kävi yli 130kg. Semmosia kuureja ja diettejä tuli vedettyä jos jonkulaista silloin ja kaikki yleensä kaatu lopulta siihen dokaamiseen. Oli Cambridget ja karppaukset ja vaikka helvettiä. Joskus oli ihan tolkkuakin hommissa ku oli "oikea" ruokavalio voimanosto harrastuksen yhteydessä. Mutta sekin loppui sitte talven jälkeen ku kalja ja makkara maistu paremmalta ku maastaveto ja riisi/kana.

Korkki ku meni kiinni niin sen jälkeen vetelin kans vähän vähemmän hiilareita ja parhaan oman tiedon ja taidon mukaan tiputtelin painoa. Paino tippu about 20kg jossain 5kk. Laitoin siis korkin kiinni loppu keväästä ja syksyllä päätin että omat konstit ei enää riitä ja palkkasin tutun pt tekemään ohjelmia. Treenailtiin voimonoston liikkeitä ja opeteltiin syömään puhtaammin. Talvi meni rattosasti siinä ja kroppa kiinteyty ihan mukavasti vaikka se syöminen nyttemmin ajateltuna oli vähän sinne päin. Ohjeet oli hyvät mutta ku niitä tuli tietenki itse sovellettua vähän. Ja otettua vähän rennommin muutenki ku mitä vaikka nykyään. Paino oli reilu vuoden selvänä olon jälkeen tippunut 85kg huiteille ja peilistä katsoi ihan eri ukko. Ryhti oli parantunut huomattavasti ja itseluottamuskin oli palautunut melkein sille 16vuotiaan lätkänpelaajan tasolle mistä oli aikanaan alamäki alkanut.

Minun vinkki sinulle on että älä välitä muiden mielipiteistä. Ne jotka eivät sinua tue ja houkuttelevat jatkuvasti vanhoihin tapoihin eivät enää halua olla osa sinun elämää. Niistä vanhoista tutuista on vaikea päästää irti mutta niissä väkisin roikkuminen vetää sinut ajan kans vanhoihin tapoihin. Todella paljon tsemppiä varsinkin näihin haasteisiin.

Toinen asia mitä sinulle suosittelen on unen tärkeyden sisäistäminen. Asiasta on paljon kirjoja ja materiaalia mutta kun tajuat sen kuinka tärkeää se uni on niin moni asia helpottuu huomattavasti. Panosta sekä määrään että laatuun. Palautuminen on kaiken A ja O.

Kolmas asia on se että ota joku alusta asti sinulle tueksi niin et turhaa hakkaa päätäsi seinään. Palkkaa pt, osta ryhmävalmennus tai jokin muu mistä saat ohjeet ruokailuun, treeniin ja lepoon. Pt tukee sinua henkilökohtaisesti, ryhmävalmennuksesta saat varmasti vertaistukea muilta. Vaihtoehtoja riittää kyllä! Rahasta tuokaan tuskin on kiinni jos on ollut vara kunnolla dokatakkin melkein päivittäin.

Ja vielä sellainen että muista pitkäjänteisyys. Pistä se maali vaikka 1,5vuoden päähän ja ota väliltä välitavotteita. Eka vaikka sinne 100kg, sitte 95kg, 92kg... Näin ei haittaa vaikka välillä lipsut kun vaan pidät sen lopullisen maalin mielessä. Näin ei tarvi ottaa stressiäkään asiasta läheskään niin paljon.

Tosi paljo tsemppiä prokkikseen ja päivittelehän tänne että miten etenee.

Ps. Jos jollakin minun omat projektit ja muutokset kiinnostaa niin kuvia löytyy instagramista nickillä ylijoona. On muuten jännä bodausprokkis menossa nyt. 🤭

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ja kannustuksesta!

Ajattelin päivitellä kuulumisia tänne taas vaihteeksi - oikeastaan, juuri mikään ei ole isossa kuvassa viime viestistäni muuttunut. Härkäpäisesti painan eteenpäin ilman isompia ongelmia. 4x1h kuntopyörää viikossa missä syke siellä 150. Lenkkeilin niin paljon että oikean jalan jalkapöytä kipeytyi neljä päivää sitten niin on ulkoilut jäänyt valitettavasti väliin. No, koiranilmojahan se on pidellyt jokatapauksessa viime päivät.
Kuntoilusta jatkaakseni, olen vatsat ja etunojat ottanut päivittäiseen ohjelmaan, 3 sarjat molempia niin monta kuin kykenee.

Alkoholista sen verran että neljä GTtä on mennyt - 2 toissa perjantaina ja 2 viime perjantaina. Ostin eilen saunaoluen - minkä jätin kuitenkin juomatta saunan jälkeen :) Pitää nyt vaan olla tarkkana noiden kanssa ettei pääse lipsumaan. Tupakasta en ole antanut yhtään siimaa - enkä tule antamaankaan, nyt kun kerrankin alkaa henki kulkea edes jotenkin normaalisti.

Ruokailu, aika paljon kaaleja, juureksia ja hedelmiä. Kinkkut, kalkkuna ja kana proteiineina. Linssikeitto ja hernekeitto tullut tutuiksi.
Viime viikon päivittäinen kalorikeskiarvo 1425kcal, tämä viikko on mennyt vähän kevyemmin, 1015kcal.
Näin vähät kalorimäärät on aiheuttanut täällä hiukan porua, mutta niin pitkään kun voin näin mainiosti niin jatkan näillä.

Eli nyt on kuukausi ja 4 päivää takana. Paino tippunut 109,6 -> 101,7 (tänään mitattu aamupaino).

Täältäkin tsempit muutokseen! Ite oon pitäny korkin nyt kohta 3vuotta kiinni ja on kyllä elämäni paras päätös. En nyt mikään alkkis ollut mutta semmonen viikonloppusin tinaaja. Mutta alkoholia meni reilusti näin jälkikäteen ajateltuna.
Suurin muuttuja mikä tod näk sinullakin tulee eteen on kavereiden häviäminen.
Enhän minä minnekään ulos enää lähtenyt juomaan, vaan kotona keskenäni. Ystävät mitä minulla on, ei varmaan onneksi edes tiennyt tästä mun puuhastelusta.

Korkki ku meni kiinni niin sen jälkeen vetelin kans vähän vähemmän hiilareita ja parhaan oman tiedon ja taidon mukaan tiputtelin painoa. Paino tippu about 20kg jossain 5kk. Laitoin siis korkin kiinni loppu keväästä ja syksyllä päätin että omat konstit ei enää riitä ja palkkasin tutun pt tekemään ohjelmia. Treenailtiin voimonoston liikkeitä ja opeteltiin syömään puhtaammin. Talvi meni rattosasti siinä ja kroppa kiinteyty ihan mukavasti vaikka se syöminen nyttemmin ajateltuna oli vähän sinne päin. Ohjeet oli hyvät mutta ku niitä tuli tietenki itse sovellettua vähän. Ja otettua vähän rennommin muutenki ku mitä vaikka nykyään. Paino oli reilu vuoden selvänä olon jälkeen tippunut 85kg huiteille ja peilistä katsoi ihan eri ukko. Ryhti oli parantunut huomattavasti ja itseluottamuskin oli palautunut melkein sille 16vuotiaan lätkänpelaajan tasolle mistä oli aikanaan alamäki alkanut.
Pitää ihan onnitella sinua! Voin kuvitella tunteen katsella peiliin ja mennä ajassa taaksepäin. Tuo on minulla vielä edessäpäin ;)

Toinen asia mitä sinulle suosittelen on unen tärkeyden sisäistäminen. Asiasta on paljon kirjoja ja materiaalia mutta kun tajuat sen kuinka tärkeää se uni on niin moni asia helpottuu huomattavasti. Panosta sekä määrään että laatuun. Palautuminen on kaiken A ja O.
100% asiaa. Unenlaatu on parantunut huomattavasti - sen huomaa vireystasoissa.

Kolmas asia on se että ota joku alusta asti sinulle tueksi niin et turhaa hakkaa päätäsi seinään. Palkkaa pt, osta ryhmävalmennus tai jokin muu mistä saat ohjeet ruokailuun, treeniin ja lepoon. Pt tukee sinua henkilökohtaisesti, ryhmävalmennuksesta saat varmasti vertaistukea muilta. Vaihtoehtoja riittää kyllä! Rahasta tuokaan tuskin on kiinni jos on ollut vara kunnolla dokatakkin melkein päivittäin.
Tuo olisi viisasta, mutta en palkkaa. Vielä ainakaan. Liian 'suomalaisen miehen' luonne. Ei anna periksi pyytää apua. :D Olen täältä pakkikselta imuroinut tietoa melkoisen läjän tietoa liittyen vähän kaikkeen kehontoimintoihin ja tarpeisiin. Laihdutan nyt ensin omin avuin niin pitkälle kohti tavoitepainoa kun pystyn ja mietin sen jälkeen tuota lihaskuntoa.

Kannattaa lukaista hieman vaikka sykealueista. Itselle oli joskus mieluisa yllätys, että matalimmilla sykkeillä tapahtuu enemmän.

Sinäkin painat alueella, jossa maitohappoa jo muodostuu, tosin se kyllä saadaa käytettyä pois. PK-alueella, eli vähän matalimmilla sykkeillä jaksaisit painaa sillä pyörällä tai lenkillä hymyssä suin vaikka parikin tuntia ja olisi periaatteessa tehokkaampaa. Noin 80 % urheilusta pitäisi suorittaa tällä sykealueella jopa kilpaurheilijan.

Sama säätö jatkuu sillä erotuksella että tämä postaus tuleekin aika hyvöässä tumussa - päätin muuttaa punnituspäivän lauantaille ja juhlistan sitä hiukan valkoviinillä kun pääsin alle 100kg! :) Eli vaaka näytti tänään 98,9kg - 47 päivää siihen kesti.
Jokuzille kiitos vinkistä, olen tämän viikon itseasiassa käynyt salilla kuntopyöräilemässä melkein joka päivä (maanantaina en ollut) ja kestänyt siellä ihan mukavasti - nostan sykkeet nyt vasta loppukirin aikaan (tunti pyöräilyä sykealueella 120-140 ja loppukiri 5minuuttia 150-160).

Jos jotain tässä nyt pitää erikeen mainita, liikkuminen ja urheilu, tähän jää koukkuun! Harmittaa tosi paljon että jalka on edelleen huonona ettei pääse lenkille (siis kävelylle) kun tuo jalkapöytä on jossain ihme rasitusvavmmassa vieläkin. (siitä kohtaa missä varpaat kohtaa itse jalan).
Noh, oli miten oli, kiitos kaikille pakkotoiston forumisteille kaikesta inputista, ollut aika viihdyttävää luettavaa esim. tuo carnivore thread tuossa naapurissa ;D Itse kuulostelen par'aikaa burgundin padan poreilua missä on vähän kaikkea ja silti mennään alle 100kcal/100grammaa.

Sitä tänään mietin taaksepäin että sain jonkun saatanan valaistuksen joulukuussa 27 päivä. Aloittanut tupakoinnin ollessani 12v. ja nyt 42v. Viimeset 10v elänyt pitkälti oluelle, tupakalla ja kahvilla, vähän niinko siinä Ismo Alangon biisissä.
Vieläkään oikein tajua mitä tässä on tapahtunut.. Kaupassa käydessä jos sattuu menemään olutosaston läpi niin niitä katsoo pahasti kun ne ikäänkuin pitivät minua ikäänkuin vankina, vähän hankala selittää.. jos joku täällä tunnistaa tuon itsestään tai joku tupakoitsija tunnistaa itsestään sen että menee totaalisesti sekaisin ajatuksesta ettei ole yhtään tupakkaa mennessään nukkumaan illalla niin tietää mistä puhun.. Jollain saatanan taikatempulla minä olen päässyt irti noista molemmista kahleista!

Voisikin jakaa ihmisille miten pääsin tuohon 'state of mind', mutten voi kun en tiedä? Se vaan tapahtui.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom