Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa punnita useammin kuin kerran viikossa, päiväkohtaista vaihtelua on yleensä jonkin verran niin useamman punnituksen keskiarvosta saa paremmin suuntaa eikä ala ahdistamaan jos välillä punnitus näyttää hieman korkeampaa lukemaa.Hei Solid,
Kyllä, elämäntapamuutoksena nimenomaan - projektina ajattelen tätä ainoastaan siltä kantilta että kun olen saanut laihdutettua (tavoitepainoon) niin aloitan lihashuollon, mutta tuonne nyt on vielä aikaa. Pitää minun se opiskella sitten erikseen miten se parhaiten tulee tehdä.
Vaimo on ollut ihanasti mukana kaikessa tekemisessä vaikkei hänellä sinällään isompaa tarvetta korjausliikkeille olekaan.
Ruokailu edelleen ollut aika samanlaista, eilen sain sentään 1300kcal alas.
Vaakapäivä on päätetty: joka sunnuntai. Laitan koodia sitten viimeistään sunnuntaina
Kovemmilla miinuskaloreilla olisi periaatteessa parempi tehdä max.6 toiston raskaita sarjoja jolloin lihasmassa säilyy paremmin.Moikka,
Ajattelin että tämä kerran viikossa punnitus riittää, kiirekkös tässä minnekään. Aamulla kävin vessan kautta, 104,8kg. Varmaan ne kuuluisat nesteet lähtenyt.
Olo on edelleen loistava, energiaa riittää kuin pienessä kylässä.
Kuntoilusta en ole tinkinyt, hassu homma kävi tänään aamulla salilla - olen nähnyt kun vaimo on käyttänyt sitä cross trainer laitetta ja kun olen puhunut että voisin kanssa kokeilla sitä joskus niin hän on varoittanut että se on aika paljon raskaampi kuin kuntopyörä. Mitä siis olen tähän asti käyttänyt. No, tänään sitten tosiaan salille (yksin tällä kertaa) ja ajattelin että nyt vedän kunnon cross trainer treenin, laitoin saman asetuksen kuin kuntopyörässä (14) ja aloin sotkemaan. Olin vähän että mitäs perkelettä, minuutin päästä jo alkoi reisiä polttamaan - laskin vastuksen 9, ja hyvin nopeasti sen jälkeen 4... Ja kymmenen minuutin kohdalla pulssi 150 ja luovutin! :D
Heh, taisin aliarvioida koko hökötyksen. Kuntopyörällä loput 50 minuuttia, samalla teholla mitä aina ennenkin (14). Teki aika vaikeaa oletettavasti johtuen että laitoin reidet maitohapoille jo tuon cross trainerin kanssa.
Toinen kömmähdys mikä kävi n. 5 päivää sitten kun nostelin noita säädettäviä käsipainoja. Olikohan siellä 7,5kg millä tein 25 sarjan (ihan vaan perusliike hauikselle) molemmilla käsillä ja vähän myöhemmin 15 sarjan molemmille käsille. Seuraavana päivänä vasen käsi ei mennyt suoraksi ja oli ihan mahdottoman kipeä.
Tuota kramppailua kesti kaksi päivää, nyt pystyy tekemään 20 sarjoja ilman ongelmia. Sen siitä saa kun päästää itsensä rapistumaan eikä pidä itsestään huolta. No, pikkuhiljaa herättelen lihaksia eloon. Varmaan olisi fiksua herätellä vatsa ja selkä seuraavaksi, vähän varovaisemmin kuin kädet.
p.s. ainiin, olen nyt tänään syönyt niin paljon kuin pystyn (vähän epäterveellisesti joo, kasvikset puuttuu, mutta tänään on tarkoitus saada niitä kaloreita): salin jälkeen wheat pro+ annos, 350gr sushia, 2 pussia linkosuon ruissipsiä, nyt hornet paketti uunissa, varmaan sen 400-500gr saan siitä tuhottua ja jälkkäriksi olisi lakrisijäätelöä.
Täältä myös ääni lyhyemmille sarjoille. Lihasmassa säilyy paremmin dieetatessa. 6-12 välillä sopiva liikkeestä riippuen. Raskaissa liikkeissä lyhyempää sarjaa ja eristävissä liikkeissä pidempää. Pääpaino saisi olla raskaissa perusliikkeissä. Juothan vettä riittävästi? Erittäin tärkeä asia.Moikka,
Ajattelin että tämä kerran viikossa punnitus riittää, kiirekkös tässä minnekään. Aamulla kävin vessan kautta, 104,8kg. Varmaan ne kuuluisat nesteet lähtenyt.
Olo on edelleen loistava, energiaa riittää kuin pienessä kylässä.
Kuntoilusta en ole tinkinyt, hassu homma kävi tänään aamulla salilla - olen nähnyt kun vaimo on käyttänyt sitä cross trainer laitetta ja kun olen puhunut että voisin kanssa kokeilla sitä joskus niin hän on varoittanut että se on aika paljon raskaampi kuin kuntopyörä. Mitä siis olen tähän asti käyttänyt. No, tänään sitten tosiaan salille (yksin tällä kertaa) ja ajattelin että nyt vedän kunnon cross trainer treenin, laitoin saman asetuksen kuin kuntopyörässä (14) ja aloin sotkemaan. Olin vähän että mitäs perkelettä, minuutin päästä jo alkoi reisiä polttamaan - laskin vastuksen 9, ja hyvin nopeasti sen jälkeen 4... Ja kymmenen minuutin kohdalla pulssi 150 ja luovutin! :D
Heh, taisin aliarvioida koko hökötyksen. Kuntopyörällä loput 50 minuuttia, samalla teholla mitä aina ennenkin (14). Teki aika vaikeaa oletettavasti johtuen että laitoin reidet maitohapoille jo tuon cross trainerin kanssa.
Toinen kömmähdys mikä kävi n. 5 päivää sitten kun nostelin noita säädettäviä käsipainoja. Olikohan siellä 7,5kg millä tein 25 sarjan (ihan vaan perusliike hauikselle) molemmilla käsillä ja vähän myöhemmin 15 sarjan molemmille käsille. Seuraavana päivänä vasen käsi ei mennyt suoraksi ja oli ihan mahdottoman kipeä.
Tuota kramppailua kesti kaksi päivää, nyt pystyy tekemään 20 sarjoja ilman ongelmia. Sen siitä saa kun päästää itsensä rapistumaan eikä pidä itsestään huolta. No, pikkuhiljaa herättelen lihaksia eloon. Varmaan olisi fiksua herätellä vatsa ja selkä seuraavaksi, vähän varovaisemmin kuin kädet.
p.s. ainiin, olen nyt tänään syönyt niin paljon kuin pystyn (vähän epäterveellisesti joo, kasvikset puuttuu, mutta tänään on tarkoitus saada niitä kaloreita): salin jälkeen wheat pro+ annos, 350gr sushia, 2 pussia linkosuon ruissipsiä, nyt hornet paketti uunissa, varmaan sen 400-500gr saan siitä tuhottua ja jälkkäriksi olisi lakrisijäätelöä.
Silläpä aika loivasti laitoinkin tuon mutta tuo nivelten totutus on kyllä ihan hyvä pointti.Jos nyt on vasta alkanut puntteja kolistelemaan niin ehkä on hyväksi aluksi heilutella niitä kevyempiä kalikoita pidempään. Totuttaa nivelet ja jänteet oikeisiin liikeratoihin, kun tekeminen on hallussa niin kasvattaa painoa pikkuhiljaa ja vähentää toistoja. Jos suoraa lähtee rykimään isoja niin kaikkihan tietää kuinka siinä käy, räks poks pum. Sitä lihasmassaakaan ei välttämättä ole ihan hirveästi kadotettavaksi
Toisaalta ei välttämättä ne raudatkaan ole niin mahdottomat vielä että saisi itseään rikki heti,
Enhän minä minnekään ulos enää lähtenyt juomaan, vaan kotona keskenäni. Ystävät mitä minulla on, ei varmaan onneksi edes tiennyt tästä mun puuhastelusta.Täältäkin tsempit muutokseen! Ite oon pitäny korkin nyt kohta 3vuotta kiinni ja on kyllä elämäni paras päätös. En nyt mikään alkkis ollut mutta semmonen viikonloppusin tinaaja. Mutta alkoholia meni reilusti näin jälkikäteen ajateltuna.
Suurin muuttuja mikä tod näk sinullakin tulee eteen on kavereiden häviäminen.
Pitää ihan onnitella sinua! Voin kuvitella tunteen katsella peiliin ja mennä ajassa taaksepäin. Tuo on minulla vielä edessäpäin ;)Korkki ku meni kiinni niin sen jälkeen vetelin kans vähän vähemmän hiilareita ja parhaan oman tiedon ja taidon mukaan tiputtelin painoa. Paino tippu about 20kg jossain 5kk. Laitoin siis korkin kiinni loppu keväästä ja syksyllä päätin että omat konstit ei enää riitä ja palkkasin tutun pt tekemään ohjelmia. Treenailtiin voimonoston liikkeitä ja opeteltiin syömään puhtaammin. Talvi meni rattosasti siinä ja kroppa kiinteyty ihan mukavasti vaikka se syöminen nyttemmin ajateltuna oli vähän sinne päin. Ohjeet oli hyvät mutta ku niitä tuli tietenki itse sovellettua vähän. Ja otettua vähän rennommin muutenki ku mitä vaikka nykyään. Paino oli reilu vuoden selvänä olon jälkeen tippunut 85kg huiteille ja peilistä katsoi ihan eri ukko. Ryhti oli parantunut huomattavasti ja itseluottamuskin oli palautunut melkein sille 16vuotiaan lätkänpelaajan tasolle mistä oli aikanaan alamäki alkanut.
100% asiaa. Unenlaatu on parantunut huomattavasti - sen huomaa vireystasoissa.Toinen asia mitä sinulle suosittelen on unen tärkeyden sisäistäminen. Asiasta on paljon kirjoja ja materiaalia mutta kun tajuat sen kuinka tärkeää se uni on niin moni asia helpottuu huomattavasti. Panosta sekä määrään että laatuun. Palautuminen on kaiken A ja O.
Tuo olisi viisasta, mutta en palkkaa. Vielä ainakaan. Liian 'suomalaisen miehen' luonne. Ei anna periksi pyytää apua. :D Olen täältä pakkikselta imuroinut tietoa melkoisen läjän tietoa liittyen vähän kaikkeen kehontoimintoihin ja tarpeisiin. Laihdutan nyt ensin omin avuin niin pitkälle kohti tavoitepainoa kun pystyn ja mietin sen jälkeen tuota lihaskuntoa.Kolmas asia on se että ota joku alusta asti sinulle tueksi niin et turhaa hakkaa päätäsi seinään. Palkkaa pt, osta ryhmävalmennus tai jokin muu mistä saat ohjeet ruokailuun, treeniin ja lepoon. Pt tukee sinua henkilökohtaisesti, ryhmävalmennuksesta saat varmasti vertaistukea muilta. Vaihtoehtoja riittää kyllä! Rahasta tuokaan tuskin on kiinni jos on ollut vara kunnolla dokatakkin melkein päivittäin.