Kyllä melko paljon turhia kursseja tulee eteen kahtena ensimmäisenä vuonna. Varsinkin, jos on lukiopohja. Itse en koulusta pitänyt juuri noiden turhien kurssien takia, mutta niitä taitaa olla joka koulussa. Noh, tulipahan käytyä.
No mutta ensimmäisten vuosien kurssithan ovat sitä pohjaa niille ammattiaineille. Meidänkin saapumisryhmästä (:D) lähes kaikki tuntuivat niistä kitisevän, olisipa vaan ollut kiva nähdä nämä sankarit sitten vääntämässä jotain sulautettuja ilman että olisi pienintäkään hajua noista pohjiksi opiskelluista, kun nytkin olivat about kyynel silmässä ihmettelemässä kun pitäisi saada jotain aikaiseksi..
edit:
Niin joo, tuntui muuten lukion pitkän matematiikan ja fysiikan käynneillä ryhmillä olleen eniten ongelmia matematiikan ja fysiikan kanssa... Itse ol(i|e)n "amispuolella", koska kävin vain 3 kurssia fyssaa lukiossa, joka ei sitten ilmeisesti riittänyt "pitkään".
Pelimiesliikkeitä... Älä mene digitaalitekniikan 6 tunnin maratonluennolle klo 8 kahden tunnin yöunien jälkeen krapulassa. Tai mene, koska tunneilla on läsnäolopakko :jahas:
Jos sitä kurssia vetää sauron, niin ne läsnäolomerkinnät on vähän mitä on. Kyseisellä opettajalla on varsin suurpiirteistä kaikki, paitsi luokkaan saapuminen: aina 7 minuttia myöhässä. Aina.
Sauronin kanssa pysyttelee ns. hyvissä puheväleissä (vaikka tuo ei taida vieläkään muistaa edes nimeä ;)) ja esittää edes pientä kiinnostusta, niin läsnäolomerkinnöillä ei todellakaan ole mitään merkitystä. Jäänyt itseltä merkitsemättä useampaan kertaan labroissa läsnäolot (joissa siis on läsnäolopakko - olen ollut paikalla mutta vääntänyt jotain harkkaa sillä kiihkolla ettei ole nimilappua huomannut), selitellyt sitä jälkikäteen niin sauron toteaa vain että ei se niin justiinsa.
Samoin assembler-kurssin kohdalla, olin tehnyt harkkaa kaikki labrat ja jälkikäteen piti sitten ikivanhoja näytellä. Tämä tuli vihkosen kanssa siihen katsomaan kun kopsasin kotikoneelta labrat, totesi että "jaha onhan ne siinä" ja merkkasi kaikki tehdyiksi - ennen kuin olin saanut niitä edes avattua. Kysäisin sitten että eikö halua niitä kurkata, totesi vain että "etköhän sinä assembleria osaa vääntää" ja lähti kahville.
Asm-harkkamme muuten päätyi heti valmistuttuaan evtekin esittelymateriaaleihin :D
Joidenkin opettajien (esm. Luomajärvi) kohdalla sitten kun harrastaa tuota "kaveri merkkaa" tyyliä niin voi olla suht varma siitä että nalli napsahtaa ja pääsee käymään kurssin uusiksi.