Eurokolikot

Mitäs uusia 2-eurosia sitä on viime aikoina tullu? Ei oo ehtiny yhtään seuraamaan noita kuvioita vähään aikaan ja pitäs taas päivitellä ajantasalle tuo kokoelma.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos täällä on asiasta tietäviä, niin osaatteko sanoa minkälainen arvo on noilla vanhoilla kolikoilla? Esimerkkinä vaikka 1939 vuoden 20mk kolikko.

Jos täällä on asiasta tietäviä, niin osaatteko sanoa minkälainen arvo on noilla vanhoilla kolikoilla? Esimerkkinä vaikka 1939 vuoden 20mk kolikko.

Arvo riippuu käytännössä aina kahdesta asiasta: Kolikon laadusta ja sen painomäärästä. Luonnollisesti vähemmän painetut rahat ovat arvokkaampia.

Kun vuosia takaperin vielä numismaatikkoa leikin niin silloin oli käytössä 3-4 kuntoluokkaa millä kolikkojen laatua arvioitiin. Mutta aina kannattaa muistaa että keräilykolikko on juuri sen arvoinen mitä siitä joku suostuu maksamaan..:)

Tuo 20mk vuodelta 1939 ei valitettavasti ole kuin muutaman euron. Niitä on niin paljon markkinoilla saatavilla.

huuto.net on hyvä paikka tsekkailla ainakin Suomalaisten kolikoiden hintatasoa. Ulkomaisista löytyy varmaan googlella jotain vastaavia myyntipaikkoja.

Tuli kaupasta tuommonen jossa on 2 naamaa kääntöpuolella, ilmeisesti joku 100v jostain juhlaraha noista raapustuksista päätellen . Mikäs tää tämmönen on??

Tuli kaupasta tuommonen jossa on 2 naamaa kääntöpuolella, ilmeisesti joku 100v jostain juhlaraha noista raapustuksista päätellen . Mikäs tää tämmönen on??

Suomen uusin juhlakolikko. Tais olla joku eduskuntaan liittyvä.

Tais olla naisten äänioikeuden kolikko.. Ei kuulemma mikää arvokas :/

Saatto olla joo, eipä noilla näin uutena mitään iheellistä arvoa ole. Kiertämättömästä yleensä saa keräilijöille myydessä 3-4 euroa. Aika sitten näyttää jääkö noille hintaa vai ei.

yhtäläinen äänioikeus 100v. mulla on noita joku 450kpl sivus.. saa nähä nouseeko arvo tosta nimellisarvosta paljonkaan. kun olis silloin 2004 tajunnu laittaa niitä eu-rahoja sivuun niin ois tehny jonkillaisen tilin..

Mulla on sellanen eurokolikkopussi tallella missä on jokaista kolikkoa yksi kpl, mitä myytin R-kioskeilla pari vuotta sitte kun ensimmäiset eurot tuli nähtäväksi. Joskus vuosi sitten luin lehdestä että niitä kolikkopusseja on ostettu jopa 20 eurolla kpl, paljonkohan niistä nytten saa?

Mulla on sellanen eurokolikkopussi tallella missä on jokaista kolikkoa yksi kpl, mitä myytin R-kioskeilla pari vuotta sitte kun ensimmäiset eurot tuli nähtäväksi. Joskus vuosi sitten luin lehdestä että niitä kolikkopusseja on ostettu jopa 20 eurolla kpl, paljonkohan niistä nytten saa?

Muistaakseni oli jotain 50 euron paikkeilla pyynnit noissa.

yhtäläinen äänioikeus 100v. mulla on noita joku 450kpl sivus.. saa nähä nouseeko arvo tosta nimellisarvosta paljonkaan. kun olis silloin 2004 tajunnu laittaa niitä eu-rahoja sivuun niin ois tehny jonkillaisen tilin..

Misät helvetistä sä oot noita 450 kekkassu?

Misät helvetistä sä oot noita 450 kekkassu?
niitä on tehty muistaakseni 2500000. mutta ne mun kolikot olen saanut kaverin töistä mihin tulee vaihtorahat pankista,ja olen aina kun kassassa ollut rahapajan näitä rullia olen vaihtanut ne itselle..ohan noissa 900€ kiinni, mutta tuskin se arvo ainakaan tuota nimellisarvoa alemmaksi menee:)

Mulla on saksasta Zugspitzen huipun kahvilast tuotu saksalainen 2e juhlaraha, missä on kuvattu lyypekin ne tornit, jos joku on käynyt, ja sen osavaltion nimi.. Schleswig-Holstein.
Sitte se yk-raha. suomen siis. kesäduunis kaupas noit tul kans kaikist oudoust maist, kuten luxemburgista.saksan, hollannin ja suomen kolikot taitaa olla vaa mitä on koko sarja. suomen 1 ja 2c kolikot taitaa viel jopa puuttuu kaikki.

Nii ja siit hyppösest. ol mun aikaan vekaral vmtk-puheen/varapuheenjohtajana ja siit liikku mielenkiintosii juttui.. muistaaksee se ol lyöny jotaa pioneeria tjsp. ku se ei puhutellu sitä herra alikersantiksi. Taitaa olla jopa totta, en ihan varma kyl ole koska inttijutut nyt on inttijuttui..

....

Mulla on kreikan 2004 olympia kolikko... Kahtena versiona Drakma ja euron... Drakman varmaan arvokkaampi ku painettii samana vuonna ku saatiin tietää, että saa olympialaiset 2004 ateenaan... Lienee aika arvokas, sitten minulla on kaikkien euroopan maiden vanhoja valuuttoja ja myös jostain turkista, aasiasta,austraaliasta ja ehkä amerikasta, mutta lienee arvottomia. Kuitenkin on aika paljon juhlarahoja... Säilytän tavallisia purkissa ja juhlarahat, joita on jotain 20 kpl niin kunnon hoivissa =). Rahan keräily on ihan kivaa puhaa. Itse en ole kaikkea kerännyt vaan olen saanut sukulaisilta, mutta vanhimmat kolikot on vanhoja! Seteileitä en oikee keräile paitsi vanhan markan seteileitä on.

Suositut

Back
Ylös Bottom