Eurokolikoiden keräilijöitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
saimi sanoi:
Tuolta saa ostaa käytettyjä/uusia eurokolikoita ym keräilykamaa...

http://www.holmasto.com/

Muualta saa halvemmalla :)

Ville1Suuri sanoi:
Jokos Timba on saanut euromaiden kolikot?Tunnen yhden hepun,kuka myy niitä sarjoina,eli yhden maan kaikki kolikot kerralla.Ite ostin joskus yhden,20e muistaakseni pyysi.

Aika kallista :/ Keskieuroopast saat leimakiiltoset 1c-2e alle 10e postikuluineen.

Edit: Vois vielä lisätä, että omassa kokoelmassa on 1c, 2c, 5c, 10c, 20c, 50c, 1e ja 2e leimakiiltoisina seuraavista maista:
Portugali, Itävalta, Espanja, Luxembourg, Irlanti, Kreikka, Alankomaat ja Suomi. Eli puuttuu: Italia, Ranska, Saksa ja Belgia.

Lisäks multa löytyy kaikki eri euromaiden tähän 2002-2005 julkaistut 2e erikoisrahat, sekä jotain myyntiin tarkoitettuja rullia ja kolikkopusseja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ville1Suuri sanoi:
Jokos Timba on saanut euromaiden kolikot?Tunnen yhden hepun,kuka myy niitä sarjoina,eli yhden maan kaikki kolikot kerralla.Ite ostin joskus yhden,20e muistaakseni pyysi.

On tuo kansio täynnä, tosin eivät kaikki ole leimakiiltoisina. huuto.netistäki noita saa, hinta on 6 eurosta ylöspäin, maasta ja vuosiluvusta riippuen. Mahdatko sä tarkoittaa niitä "pahvikansioita", eli ne on BU laatusia ja maksavatkin yleensä 20 euron molemmin puolin.

En oikeen itekään tiedä,en o perehtynyt sen paremmin.Kerran kävin kuitenkin kyseisen hepun kotona ja sillä oli 2h+keittiö ja joka paikka täynnä kolikoita.

Kaivetaan vanha threadi ylös kun tuli mieleen "tyhmä" kysymys. Eli kertokaapa vaikka tuosta "risurahasta" että onko kyseisen kolikon hinta viellä nousussa vai jo saavuttanut huippunsa?
Tässä threadissa oli hinta suuntaa
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=68211&highlight=myyd%E4%E4n+kolikoita
Huuto netissä taitaa pyöriä jo 20€/kpl. Ja sitten kysymys että mitä nuo ostajat sitten noilla tekee? Pistävät ulkomaille myyntiin vain minne?
Kun itselle on noita kaikenlaisia juhlarahoja on jo kertynyt toistasataa kappaletta niin voisi pikkuhiljaa jo rueta niitä muuttamaan "isommaksi" rahaksi:)

Mitä keräilevä ostaja yleensäkään keräyskohtella tekee? Taidetta voi hankkia tietyn määrän seinille, loppu onkin sitten turhaa jne. Eli se on sitä keräilyä. En mä ainakaan itse noilla mitään "tee" mutta tykkään niitä kuitenkin kerätä.

Vittu missä hinnoissa on se Monacon 2 euron juhlaraha. Ei taida alle 400 euron saada enää mistään, on ainut mikä multa puuttuu noista juhlakakkosista ja saa tuo mun puolesta puuttuakin.

Mitä keräilevä ostaja yleensäkään keräyskohtella tekee? Taidetta voi hankkia tietyn määrän seinille, loppu onkin sitten turhaa jne. Eli se on sitä keräilyä. En mä ainakaan itse noilla mitään "tee" mutta tykkään niitä kuitenkin kerätä.
.

No lähinnä ajattelin sitä että kun katsoo esim huutonettiä niin tuota risurahaa jotkut keräilijät ostavat kymmeniä kappaleita kerralla. En usko että niitä seinälle kuin laatikkookaan kaikkia jemmaavat. Vaan että diilaavatko ne niitä jonnekin ulkomaille viellä korkeammalla hinnalla vai odottavatko että kotimaassa viellä hinnat nousevat? Eli onko nyt viellä odotettavissa tai ulkomailla markkinat että 2€>20€>40 hintamuutosta? Kun jos ostaa kotimaassa 10kpl kolikoita vaikka 22€/kpl hintaan niin ei viellä suurtakaan bisnestä ole myydä niitä 25€/kpl eteenpäin.

Onkohan jo rahaliikenteestä ne 2006 vuoden kolikot väärällä kartalla hävinneet kun itse olen nyt tässä kuukauden pari selannut varmaan jo reilun 10 000 edestä 2eurosia ja yhtään ei ole löytynyt.

Näkeekö jostain kätevästi noiden eurokolikoiden "hintoja"? Lähinnä siis juhlarahojen.

edit: ...ettei ala myöhemmin v*tuttamaan kun huomaa viskoneensa kiertoon jotain nimellisarvoansa arvokkaaampia :D

Näkeekö jostain kätevästi noiden eurokolikoiden "hintoja"? Lähinnä siis juhlarahojen.

edit: ...ettei ala myöhemmin v*tuttamaan kun huomaa viskoneensa kiertoon jotain nimellisarvoansa arvokkaaampia :D

Huutonetistähän niitä helpoiten näkee ku hakee sulkeutuneista kaupoista :) Eipä siellä kauheesti kierrossa oo sellasta millä rikastumaan pääsis ^^

Huuto.netistä tosiaan näkee ja esim. matimarkka.com myy noita ihan järkihinnoilla. Eli sieltäkin voi tarkastella hintatasoja. Tottakai kauppias katteensa ottaa, mutta on nuo hinnat Matilla vähän realistisempia mitä vaikkapa Monetalla.

Jahas, nostetaan vanha ketju ylös.

Edelleen näitä keräilen ja just matinmarkka.com sivuja apuna käyttäen katsoin mitä puuttuu. Ei puutu kuin 5 uusinta + Grace Kelly jota ois 2008 vuonna saanut 500 eurolla ja nyt liikkuu 1500 eurosta ylöspäin. Nuo muut hankin, tuo Kelly saa puuttua edelleen.

5 euron Suomikolikoita olen myös yrittänyt keräillä.

Tossa edellisellä sivulla oli juttua noista vuoden 2006 väärän kartan 2€ kolikoista. Koskaan edes kuullutkaan asiasta ja tarkistin nuo omat kolikot joita oli 3kpl ja niistä oli 2 noita väärällä kartalla olevia. Kohtuullisen hyvää tuuria ilmeisesti :) Missähän nämä kannattais myydä eteenpäin ja kuinka paljon niistä kannattaa pyytää? Katselin tuolta muualta jo jonkin verran tietoa asiasta mutta kysytään kuitenkin vielä täältä. Kunto näillä näyttäisi olevan ihan ok. Ei suurempia naarmuja mutta käytetyn näköisiä ovat.

Tossa edellisellä sivulla oli juttua noista vuoden 2006 väärän kartan 2€ kolikoista. Koskaan edes kuullutkaan asiasta ja tarkistin nuo omat kolikot joita oli 3kpl ja niistä oli 2 noita väärällä kartalla olevia. Kohtuullisen hyvää tuuria ilmeisesti :) Missähän nämä kannattais myydä eteenpäin ja kuinka paljon niistä kannattaa pyytää? Katselin tuolta muualta jo jonkin verran tietoa asiasta mutta kysytään kuitenkin vielä täältä. Kunto näillä näyttäisi olevan ihan ok. Ei suurempia naarmuja mutta käytetyn näköisiä ovat.

Aivan vitun uskomatonta tuuria sillä itse käsittelen töissä noin tuhansia kpl 2€ per viikko ja yhtään en ole löytänyt noita. Samoin kun noita on painettu niin pieni määrä vs muhin juhlarahoihin ja niitäkään ei nyt joka päivä näy. Mulla on kertynyt noita 2€ juhlarahoja joku 250kpl vuosien varrella ja olen niitä myynnytkin noin joku 50kpl eteenpäin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom