Eurokolikoiden keräilijöitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Joo no noiden myyntitapoihin(Ja muihin toimintaperiaatteisiin) perehtyneenä voin sanoa, että noi esim. myy dementoituneille vanhuksille noita rahoja. Ku mukava nuorimies/nainen puhelimessa myy ja sanoo, että hinta on sopiva ni sillon se vanhus sit ostaa. Niil on noit sotaveteraaneille suunnattuja mitalisarjojakin myynnissä. Mitalihan on vaa niinku arvometalliin painettu taideteos. Eli ne on pitkälti aika turhia, jos sijotusmielessä rahoja hankkii.

Mainostahan sieltä tulee, niinkuin johtaja Makkonen sanoo: "Meidän toimintamme on kustannusrasitteista." Eli sitä että ne pistää lappua ja puheluu jokaselle, joka on sieltä joskus jotain ostanut. Mukana tulee tietysti aina hienoja värikuvia uusista prikoista ja muuta jännää. Ite keräilyä enemmän harrastavana oon huomannut, että Monetan asiakaslehti käy hyvin vahvistuspaperiksi ulkomaille lähteviin rahalähetyksiin ja on vielä kivan näköistä :)

Sitä saa aina ihmetellä, että Suomessa ei käytetä 1c ja 2c rahoja, mutta silti niitä ollaan painettu tähän mennessä yhteensä lähes 80miljoonaa kappaletta.. Toinen hauska ilmiö on se, että suomalaisia keräilykolikoita on tuol euroopan rahaliikkeissä myynnissä jo ennen kolikon virallista julkaisupäivää. Sitä voi sitte pohtia, että miksi niitä sinne nii innokkaasti tukkureille myydään. Varmaankin siks, että ne maksaa kivasti ja ostaa isoja eriä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Monetasta olen tilannut sen 5 euron lätkäkisojen juhlarahan, ihan nimeillisarvolal sai tuon. Tulee muuten aika huolella mainosta sieltä, tosin mä en pistä sitä pahakseni, näkeepä mitä uutta on tarjolla ja voi vaikka huuto.netistä etsiä.

On muuten jonkunverran tullut noita kolikoita keräiltyä, olen muunmuassa hankkinut tuo kaikki erilaiset 2 euron juhlarahat mitä olemassa on.

Mää en muuten jaksa kerätä noita mutta Suomen juhlarahoja (2€ vuodet -04 ja -05) on muutamia laatikossa. Jos joku haluaa ostaa hirveellä yli hinnalla niin viestiä vaan tänne!:D (jääkiekon ja yleisurheilun MM-vitoset löytyy myös)

San Marinossa tuli kesällä käytyä ja olin aikeissa ostaa kaikki San Marinon eurot(semmoisen paketin), mutta hintaahan oli perkeleesti. Olin varautunut maksamaan jopa pari kymppiä, mutta hintalappuna 85€oohhiia. Jäi hankkimatta.

Piti oikeen kaivaa ne esille...-04 mulla onkin vaan kaksi eli niitä tuskin raskii myydä mutta -05 on kuusi (niitä puluja) eli SAA TARJOTA tännepäin...;)
Ei oo kyllä pikkurahan tarve eli niitähän ei kyllä kannattas myydä koska joskus niistä saa vähän isompaakin rahaa (jopa jo vuonna 2077..)johon on tietenkin aina tarve....:rolleyes:
Millähän hinnalla noita nyt myydään? Noita molempia MM-vitosia myydään jo aika isolla rahalla näköjään :eek: Tyyliin 50-80€

Laitetaas ny tänne kun kerran on aihe nostettu ylös. Mulla on jotain suomalaisia kakkos juhlaeuroja, haluuko joku ostella? Ulkomailla on ollu kai ihan kovia, kun näitä on myyty eBayssä joskus isoillakin rahoilla, mutta ei näistä mitään nyt näytä saavan, korkein tarjous näytti olevan 12$, joku suomalainen myy.

Ja se kuva:
Finnish_2_euro_commemorative_2004.png

Kertokaas nyt ainakin mitä nää on :)

ranskassa joskus torilla moin suomalaisia 2 keuron kolikoita 5 euroon.
1 euron kolikoita 2 eurolla. Siina kylla tuli oikeastaan ihan hyva olo kun ymmarsi etta taala yksi suomalainen vastaa vahintaan kahta paikallista patonkimiesta.

B.O.S.S. sanoi:
Ja se kuva:
Finnish_2_euro_commemorative_2004.png

Kertokaas nyt ainakin mitä nää on :)

Tuohan on erikoisraha, joka teetettiin euroopan unionin laajenemisen kunniaksi. En muista lukumäärää, mutta aika roimasti niitä lähti kiertoon. Arvonnousua on turha odotella vähään aikaan...ulkomailla joku voisi jotain maksaa.

Kotimaassa noista 2004 2e erikoisrahoista saa 9e kierrosta poimituista ja sit vähän enemmän leimakiiltosista. 2005 pulurahasta taas saa leimakiiltosesta ehkä 3euroa. Siitä ei oo pitkään aikaan tulossa mitään harvinaista. Mullakin tossa 25kpl leimakiiltosina niistä - eli 50e rahaa ja 60e sais kun myis. Mutta eipä toi arvo alle sen 50e laske ni en viel myy ainaskaa :)

Pitäskö rueta kerämään kaikki erikoiset rahat aina talteen kun firmassa tulee kolikoita aika paljon käsiteltyä. Jonkin verran olen noita 2e juhlarahoja ottanut talteen ja muitakin sellaisia jotka eivät joka päivä ole kierrossa. Googlella kokeilin muutaman kuvaa etsiä mutta ei löytynyt. Onkos kukaan katsonut sitä Talvaston keräilyraha opusta? Onko siitä tullut milloin viimeksi versio?

japa sanoi:
Pitäskö rueta kerämään kaikki erikoiset rahat aina talteen kun firmassa tulee kolikoita aika paljon käsiteltyä. Jonkin verran olen noita 2e juhlarahoja ottanut talteen ja muitakin sellaisia jotka eivät joka päivä ole kierrossa. Googlella kokeilin muutaman kuvaa etsiä mutta ei löytynyt. Onkos kukaan katsonut sitä Talvaston keräilyraha opusta? Onko siitä tullut milloin viimeksi versio?

www.matinmarkka.com tuolta ainakin löytyy nuo kaikki erilaiset juhlarahat mitä olemassa on, 2-eruoiset siis ja melkein kaikki muutkin. Jos ne juhlarahat no hyvänkuntoisia, saa niistä ihan hyvin nimeillisarvoonsa nähden esim. huuto.netistä rahaa.

Kyllä tuo loputon työmaa on jos joka euromaasta tulee joka vuosi joku juhlaraha. Tosin mikä keräily nyt ei olisi, taitaa olla ihan hyväkin.

Mitä toi leimakiiltoinen tarkoittaa?

japa sanoi:
Pitäskö rueta kerämään kaikki erikoiset rahat aina talteen kun firmassa tulee kolikoita aika paljon käsiteltyä.

Suomalaisista kannattaa kerää noi 2e 2004 juhlarahat (niistä saa käytettyinäkin joku 9e) noista uudemmista (2005 puluraha) taas saat leimakiiltoisena 3e, käytettynä arvo on varmaa sen 2e.

Weeboom sanoi:
Mitä toi leimakiiltoinen tarkoittaa?
Leimakiiltoinen = suoraan tuotantolinjalta tultu, eli sellanen mis ei oo sormenjälkiä eikä likaa.

Rullat missä on pelkkiä leimakiiltoisia kolikoita, tunnistaa siitä, että niissä on Rahapajan omat kääreet eikä vaa jotai kääreitä mis lukee "10c 40kpl". Noi jälkimmäiset on pankkien itte purkittamia käytettyjä kolikoita.

Snowbe sanoi:
Suomalaisista kannattaa kerää noi 2e 2004 juhlarahat (niistä saa käytettyinäkin joku 9e) noista uudemmista (2005 puluraha) taas saat leimakiiltoisena 3e, käytettynä arvo on varmaa sen 2e.

Olisko pulurahasta kuvaa? Tai kuvausta?

Mulla on noita 2004:a juhlarahoja ainaki parikymmentä. :lol2: Luulen että pidän ne, jos vaikka arvo nousis.

Nauran sitten kymmenen vuoden päästä joko matkalla pankkiin, tai sitte omalle tyhmyydelleni. :nolo:

B.O.S.S. sanoi:
Olisko pulurahasta kuvaa? Tai kuvausta?

Mulla on noita 2004:a juhlarahoja ainaki parikymmentä. :lol2: Luulen että pidän ne, jos vaikka arvo nousis.

Nauran sitten kymmenen vuoden päästä joko matkalla pankkiin, tai sitte omalle tyhmyydelleni. :nolo:

Tässä pulurahasta kuva: http://i18.ebayimg.com/02/i/04/df/26/2b_1_b.JPG
Noita sai tavalliset kansalaiset ostaa Helsingissä 2e/kpl hintaan leimakiiltoisina, joten niille on turha oottaa mitää arvonnousua hetkeen.

2004 erikoisrahoista: Ei ne pankissa niistä maksa.. :D Matinmarkka muistaakseni ostaa tällä hetkellä niitä ihan hyvään hintaan.

Pankista ei koskaan saa rahasta enempää mitän sen nimellisarvo on, kolikkokauppiaat ja keräilijät maksaa enemmän senhetkisen arvon mukaisesti.

Siitä "lenkkikolikosta", eli Suomen 2004 juhlarahasta saattaa uutena saada jopa 12-15 euroakin tänäpäivänä, eli aika hyvi on arvo noussut. Se uusi puluraha ei vielä arvossa ole, mutta varmaan joskus 2-3 vuoden päästä alkaa uudet kolikot olemaan hinnaltaan jossain 5-10 euron välissä kappaleelta.

Je ei noita 2 euron juhlarahjoja ole koko Euroopassa kun muistaakseni 14 kpl, että niiden kerääminen ei paha homma ole. Mutta jos kaikki juhlaraht ottaa huomioon, niin niitä on sitten jo satoja. No eipä ainakaan tule heti rajat vastaan keräilyn suhteen ja kohta tulee lisää euromaita ja homma vain paisuu.

Jokos Timba on saanut euromaiden kolikot?Tunnen yhden hepun,kuka myy niitä sarjoina,eli yhden maan kaikki kolikot kerralla.Ite ostin joskus yhden,20e muistaakseni pyysi.

Snowbe sanoi:
Tässä pulurahasta kuva: http://i18.ebayimg.com/02/i/04/df/26/2b_1_b.JPG
Noita sai tavalliset kansalaiset ostaa Helsingissä 2e/kpl hintaan leimakiiltoisina, joten niille on turha oottaa mitää arvonnousua hetkeen.

2004 erikoisrahoista: Ei ne pankissa niistä maksa.. :D Matinmarkka muistaakseni ostaa tällä hetkellä niitä ihan hyvään hintaan.

Kiitos kuvasta. Joo en mä meinannukkaan kirjaimellisesti, että pankkiin veisin "ne" rahat. :lol2: :lol2: :lol2:

Se on vaan semmonen sanonta; nauraa matkalla pankkiin, eli engl. "laugh all the way to the bank".

(Laugh all the way to the bank:
to be pleased about the profit earned from doing something. "Team owners complain about the latest TV deal, but in fact they are laughing all the way to the bank" or "After we sold the house, my wife cried and I laughed all the way to the bank")

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom