Eurokolikoiden keräilijöitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Emänta on kovasti innotunut keräämään noita eri maiden eurokolikoita, nämä ns. helpot maat alkaakin olemaan aika täynnä, joitakin tyhjiä koloja löytyy. Mutta sitten on nämä kolme pahaa, eli Monaco, San Marino ja Vatikaani, tuo jälkimmäinen nyt on kierrosta suorastaan mahdoton saada ja kaksi ensimmäistäkään ei kauaksi tästä jää.

Tietääkö kukaan, mistä voisi saada Monacon tai San Marinon kolikoita ostettua? Vatikaanin kolikot on jo senverran kovassa hintaluokassa, että ne alkaa olemaan vain HC-keräilijöiden kamaa. Mutta painiiko nuo San Marina ja Monaco samassa sarjassa?

Ja sitten kiinnostaisi tietää, onko täällä paljonkin keräilijöitä ja olisko joku halukas vaikka myymään muutamia puuttuvia kolikoita? Jos olisi, niin voitaisiin hieroa jonkinlaista kauppaa niistä, voisin vaikka laittaa ne emännältä puuttuvat yksittäiskappaleet.

Luxemburg muuten puuttuu myös käytännössä kokonaan, joten sen ostaminen kokonaisuudessaan kiinnostaisi kovasti, missään suurissa hinnoissa tämä maa ei pyöri.

Ja mua ei kiinnosta sitten yhtään jonkun mielipide tämän harrastuksen järkevyydestä tai järjettömyydestä, joten ne kommentit voi pitää ihan sisällään ja avautua sitten vaikka "Mikä vituttaa" ketjuun. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei nyt vastaa kysymykseesi, mutta jos joltain puuttuu suomalaiset 1 ja 2 sentin kolikot, niin Suomen Pankki myy niitä syyskuun loppuun asti.

Meikäläiseltä löytyy kuus erilaista 20 sentin kolikkoa,ei tosin yksikään ole kyseisistä maista :hyper:

hamuk sanoi:
Ei nyt vastaa kysymykseesi, mutta jos joltain puuttuu suomalaiset 1 ja 2 sentin kolikot, niin Suomen Pankki myy niitä syyskuun loppuun asti.

Kuulin myös että ne myy niitä, mutta tämä aikaraja oli uutta. Hitto kun ei tullut käytyä Suomen Pankissa, oltiin nimittäin just pari päivää Helsingissä ja seuraava reissun on tottakai viikonloppuna. :(

Timba79 sanoi:
Luxemburg muuten puuttuu myös käytännössä kokonaan, joten sen ostaminen kokonaisuudessaan kiinnostaisi kovasti, missään suurissa hinnoissa tämä maa ei pyöri.

Kannattaa käydä kirppiksillä katsomassa. Siellä on yleensä kolikkomyyjä poikineen. Itse kävin jokin aika sitten ja eräs häiskä myi kokonaisia sarjoja eri maista. Serkkupoika myös keräilee noita kolikoita muna pystyssä ja sille joskus noita metsästelen. Luxemburgin setti oli tuolla kirppiksellä myynnissä muistaakseni noin 10 eurolla. Vatikaania ei taida löytää muuta kuin jostain nettihuutokaupasta.

Käypä osoitteessa www.huuto.net Siellä on eurokolikoita varmaan jokaisesta maasta, jotkut kalliimpia jotkut halvempia. Alla oleva setti lähtisi näillä näkymin kohtuu hintaan, huomiseen asti aikaa huutaa.

attachment.php

Liitteet

• luxemburg.JPG
    luxemburg.JPG
    32,4 KB · Katsottu: 2 428
Täällä on harmittavan paljon (Jyväskylässä) muita kuin itsepalvelukirppiksiä ja niissä on ole koskaan kolikohin törmäillyt. Mutta pitääkin sitten sännätä taas muna pystyssä sinne "Radiokirppikselle" kun se taas pidetään.

Jos jollakin on vinkkejä Jyväskylässä tyypeistä jotka myy näitä kolikoita, niin otetaan tietoa ilolla vastaan.

Mulla on melkein kaikki kolikot kaikista maista ja joitain "ylimääräisiäkin" on kertynyt...

Pitääpä tarkistaa mitä siellä on extroina, kun välillä niitäkin on mennyt tutuille, jotka keräävät.

Mua ihmetyttää kyllä kovasti nuo ihmiset jotka jonottelevat tänäänkin tuossa Suomen Pankin pikkunurkkauksessa että saisi ostettua yhden ja kahden sentin kolikoita... Miksi? Onko tämä jokin keräilyjuttu myös? En mä vaan ostaisi rahallani rahaa. aika mälsä ostos.

Sekin ihmetyttää, että Suomen Pankin asiakaspalvelujutskat hoidetaan sieltä sivuovesta jostain kulmasta johon denat käyvät varmaankin asioimassa öisin. Pääovista dallailee ulos kaikenmaailman toimistorottaa mutta kansalaiset heitetään sinne kulmille. Eilenkin satoi ja siinä nurtsillä jonon päässä oli pari ihmistä rullatuolissa kastumassa parin kolikon tähden. taitaa siinä vielä parit portaat olla sinne alemmalle tasolle. Siinähän kökötti vinossa rullatuoliensa kanssa ja kaulat kenossa ilman sateenvarjoa. Hullun hommaa. Ja jonoa oli. Ei ole kauhean mukava harrastus tuo kolikkoilu jos joutuu tommosta kohtelua kestämään. Toissapäivänä sieltä putkahti ulos pariskunta; "Kauas meillä tohon meni?" "Vain kaksi tuntia!" "Ihan tosi, olipa nopeeta!".
juuust.
Kaikennäköstä ne keksiikin... on tuo mun postimerkkikokoelma kyllä niin paljon järkevämpi. heh

Mulle joskus sattunu kierrosta tulemaan tommonen 2e kolikko missä on takana kiekonheittäjä, Mikälie olymppia raha? minkä maan ja onkohan niitäkin painettu joku rajoitettu erä ?

Naene]Mua ihmetyttää kyllä kovasti nuo ihmiset jotka jonottelevat tänäänkin tuossa Suomen Pankin pikkunurkkauksessa että saisi ostettua yhden ja kahden sentin kolikoita... Miksi? Onko tämä jokin keräilyjuttu myös? En mä vaan ostaisi rahallani rahaa. aika mälsä ostos.

Minua ei ihmetytä nykyisin enää yhtään jos ovat lähellekään niin suosittuja kuin silloin kun niitä ekaa kertaa sai ostaa. Joku serkun kaveri oli niitä silloin hamstrannu hirveellä rahasummalla kaikista mahdollisista pankeista ja sit pistäny pystyyn kunnon nettilevityksen keräilijöille ympäri maailmaa. Kääriny tuolla hommalla oikein kunnon voitot, muistaakseni melkein normaaliduunarin vuosipalkan! :rock:

Keräily on suosittua muuallakin kuin Suomessa.

nCh sanoi:
Mulle joskus sattunu kierrosta tulemaan tommonen 2e kolikko missä on takana kiekonheittäjä, Mikälie olymppia raha? minkä maan ja onkohan niitäkin painettu joku rajoitettu erä ?

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=19488713

Tuota tarkoittanet?

Sitä en sitten tiedäkkään, että miten paljon noita on tehty, mutta eiköhän se joku rajoitettu erä kuitenkin ole.

Ja Integrandille kiitokset tuosta huute.net vinkistä, eipä olisi ekana tullut mieleen sieltä lähteä etsimään. :kippis1:

Irlannista ei taida olla yhtään. Tuntuu ettei ainakaan täällä noita ulkomaalaisia kolikoita näyttäisi edes olevan yhtä paljon kierrossa kuin aikaisemmin.

Hieman aiheen ohi, mutta oli duunissa pieni veto siitä, että kauanko kestää ennenkuin saa ensimmäisen ulkomaalaisen kolikon kun eurot tulivat voimaan. Sain ekana päivänä lounaalta vaihtorahana Hollantilaisen 10cent kolikon.

Multa löytyy eri maista leimakiiltoisia eurokolikoita, joita voin myydä/vaihtaa. Ois voinu laittaa tonne myyntiosioon, mutta ku ei tiedä, että onko täällä keräilijöitä miten. Itellä on tavotteena kerää kaikkien nykyisten(ja tulevien?) 12 euromaan kolikot leimakiiltosina koko sarjat (1c-2e) Nyt löytyy jo 8 maan kaikki rahat.

Rahapajamonetasta vielä ku joku tossa sitä mainosti. Moneta kusettaa asiakkaita ja myy tuotteita ylihintaan. Tässä jotain aiheeseen liittyvää: http://www.huuto.net/fi/forum/show_message.php3?cat=kera&id=697305&lastreply=1134906845

Pahinta tässä on, että Moneta toimii valtion alaisena, mutta sitä ei kuitenkaan valvota kunnolla.

Snowbe sanoi:
Rahapajamonetasta vielä ku joku tossa sitä mainosti. Moneta kusettaa asiakkaita ja myy tuotteita ylihintaan. Tässä jotain aiheeseen liittyvää: http://www.huuto.net/fi/forum/show_message.php3?cat=kera&id=697305&lastreply=1134906845

:offtopic:

Eniten vituttaa tuossa puljussa se, että kun kerran erehdyin tilaamaan sieltä jotain niin sen jälkeen on tullut kaiken maailman paskalehteä ja tarjousta vähintään kerran viikossa. Kohta alan lähettämään niitä niille takaisin.

Mutta tosta niiden hinnoittelusta...tyhmähän ei ole se, joka pyytää...Ei sieltä ole pakko ostaa yhtään mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom