EU:N uusi ehdotus autojen päästöistä.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tobsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
4.1.2007
Viestejä
384
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/EU+Vuonna+2012+auto+saisi+kuluttaa+vain+viisi+litraa+bensiiniä+sadalla+kilometrillä/1135224948435

Kukas bongasi tuon uutisen viikolla? Jos tuo menee läpi voimme vilkuttaa haikeasti M bemareille,AMG mersuille, Rs audeille ja muille iso koneisille herkuille.

Mitä pakkiksen automiehet ovat mieltä tästä? Miltä tuntuu ajatus ajaa luontoystävällisellä nuhapumpulla ja palata kotiin katselemaan niitä oikeita autoja vanhoista lehdistä.

Tosin voisin veikata että ei tuo mene läpi joku ison tilin omaava Igor soittaa pari harkittua puhelua, raha vaihtaa omistajaa ja ehdotushylätään.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/EU+Vuonna+2012+auto+saisi+kuluttaa+vain+viisi+litraa+bensiiniä+sadalla+kilometrillä/1135224948435

Kukas bongasi tuon uutisen viikolla? Jos tuo menee läpi voimme vilkuttaa haikeasti M bemareille,AMG mersuille, Rs audeille ja muille iso koneisille herkuille.

Mitä pakkiksen automiehet ovat mieltä tästä? Miltä tuntuu ajatus ajaa luontoystävällisellä nuhapumpulla ja palata kotiin katselemaan niitä oikeita autoja vanhoista lehdistä.

Tosin voisin veikata että ei tuo mene läpi joku ison tilin omaava Igor soittaa pari harkittua puhelua, raha vaihtaa omistajaa ja ehdotushylätään.

toivon koko sausageni verran että näin tapahtuu!
 
Aivan, ja ''hovi'' virityspajat joutuvat uusimaan koko osa arsenaalinsa.
 
Ettei saisi edes myydä?:wtf: Varmaan kiva kiskoa asuntovaunua tai hevostraileria jollain pikkuautolla.. Entä metsästäjät ja muut joiden on päästävä ajamaan maastossakin? Vai luokitellaanko sellaiset sitten joksikin muuksi kuin henkilöautoiksi?
 
ei muutakun kuorma-autokshan ne on sit rekisteröityä :thumbs:
 
Ei tule tapahtumaan. Onhan se aivan varma juttu.
 
Olisi kiva tietää kuinka mahdollista tuo on olisi teknisesti. Kuluttavatko ja päästelövätkö autot enemmän, koska niitä ei mitenkään saada luontoystävällisemmiksi vai eikö valmistajia/kuluttajia vain kiinnosta.

Vähän tuntuu, että Hesarin jutussa ei kerrota ihan kaikkea. Eihän tuo nyt tuollaisena voisi mitenkään mennä läpi, vaikka minun puolestani jotain tuontapaista saisikin kaavailla :)
 
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/EU+Vuonna+2012+auto+saisi+kuluttaa+vain+viisi+litraa+bensiiniä+sadalla+kilometrillä/1135224948435

Kukas bongasi tuon uutisen viikolla? Jos tuo menee läpi voimme vilkuttaa haikeasti M bemareille,AMG mersuille, Rs audeille ja muille iso koneisille herkuille.

Mitä pakkiksen automiehet ovat mieltä tästä? Miltä tuntuu ajatus ajaa luontoystävällisellä nuhapumpulla ja palata kotiin katselemaan niitä oikeita autoja vanhoista lehdistä.

Tosin voisin veikata että ei tuo mene läpi joku ison tilin omaava Igor soittaa pari harkittua puhelua, raha vaihtaa omistajaa ja ehdotushylätään.
Ei ensinnäkään tule menemään läpi, ja toisekseen, jos menee, mä muutan Yhdysvaltoihin.

Jostain olin lukenevinani/kuulevinani ettei tää oo ensinkään tulossa 2012, vaan sille jo oisi saatu lisäaikaa.
Toisekseen yritysjärjestelyin pystytään jatkamaan todennäköisesti aivan samalla lailla kuin nytkin. Kolmanneksi, jos kaikki Jumalan viha suomeen kohdistuu, ja tosiaankin jollain vitun Fiat Puntolla pitäisi matkani taittaman, aivan aikuisten oikeasti muuttaisin helvettiin, Yhdysvaltoihin vapaan markkinatalouden kotiin ja mun henkiseen isänmaahan tai Australiaan missä on maailman ehdottomasti paras ilmasto ja luonto.

E-Dittiä, Hesarin autosivut on muutenkin ihan vitun asenteellista kukkahattutätipaskaa, etten tosiaankaan voi oksentamatta lukea.. Muutenkin tekee mieli hankkia Chevy Suburban ja lähteä vittuilemaan sillä kaikille vitun kukkahattutädeille ja ituhippiviherpipertäjille. Johan nyt on helvetti. Oon kerran fiiat puntolla ajanut, ja se on jopa paskempi ajaa ku Corolla..,.. Vrt. Porscheen tai BMW m3seen mitä molempia olen ajanut niin ei se ole edes samalta galaksilta planeetasta puhumattakaan. Ikinä en sellasta paskaa osta itelle.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös tässä ollut sellainen porsaanreikä, että toi 130g/km olisi malliston keskiarvopäästöt?

Muistan lukeneeni jostain, että juuri tuosta syystä Porsche hankkii jatkuvasti VW:n osakkeita.
 
Eikös tässä ollut sellainen porsaanreikä, että toi 130g/km olisi malliston keskiarvopäästöt?

Muistan lukeneeni jostain, että juuri tuosta syystä Porsche hankkii jatkuvasti VW:n osakkeita.
Se oliskin kätsyä, markkinoille 50kpl desilitran polkuautoa ja 10kpl 4 litraista vee kasia.

Mutta tossa nyt ei ole järkeä muutenkaan koko ehdotuksessa, sillä maasturit ovat omassa luokassaan kun eivät ole henkilöautoja ja ne vasta isoilla koneilla ovatkin päästöhirmuja.
 
Ihan hyvä ehdotus omasta mielestä. Toki toi 130g/km pitää olla keskiarvo eikä kaikkien autojen alittama arvo. Toisaalta se keskiarvo tekee hauskaakin hauskemmaks ton touhun, kun MB yms. alkaa laskemaan Smartit omiks autoikseen, että saadaan keskiarvopäästöt alas ja samaan aikaan tupataan ulos V12-hirmuja. En mikään ympäristöintoilija oo, mutta autoteollisuudessa ei tapahtuisi mitään kehitystä moottoreissa jos tiukkoja normeja ei asetettais. Jos mitään normeja ei ois ollut niin ajettais varmaan vieläkin jollain kaasarikoneilla.
 
Kyllä se kehitys moottoreissa olisi vieläkin hurjempi jos mitään rajoitteita ei olisi.
Ihan hyvä, että kehitystä ohjataan johonkin suuntaan. Ei se ole kelleen huono asia, että autot liikahtaa pienemmällä bensa/diesel määrällä.

Nykyinen moottoritekniikka on vuosikymmeniä vanhaa. Eikä sitä kehitetä jos ei ole pakko.

Yhtä lailla EU voisi tehdä päätöksen, että vuonna 2025 kaikki autot kulkee sähköllä.
 
Ihan hyvä, että kehitystä ohjataan johonkin suuntaan. Ei se ole kelleen huono asia, että autot liikahtaa pienemmällä bensa/diesel määrällä.

Nykyinen moottoritekniikka on vuosikymmeniä vanhaa. Eikä sitä kehitetä jos ei ole pakko.
Se on kyllä aivan totta, että mitään ei tapahdu jos rajoitteita ei ole. Moottoripyörät ja mopot on tähän saakka saanut olla aivan minkälaisella koneella tahansa eikä päästöjä ole juurikaan rajoitettu kunnolla ennen jotain tän vuosituhannen alkua. Sen kyllä taas näkeekin ihan suoraan, kun kattoo vaikka 90-luvun lopun moottoripyöriä. 2000-luvulle asti sporttipyörätkin oli kaasarikoneella ja customit siitä eteenpäin. Kuinka monta kaasarikoneella varustettua autoo osaatte mainita 90-luvun puolivälistä? Moottoripyörät on muutenkin monesti tekniikaltaan aika takapajuisia vaikka autoihin verrattuna, koska niiden kehitystä ei ole säädelty normeilla. Tekniikka kehittyy aivan onnetonta mateluvauhtia jos rajoitteita ei ollenkaan aseteta.
 
Zone-sarja -42%
Voipi olla että Porsche AG ja baijerilaiset käyttävät muutaman sata miljoonaa lobbaamiseen tätä hommaa vastaan. Ei mene läpi tuollaisena. Olen lähes varma että tuosta rajasta tulee se malliston keskiarvoraja. Ja sitten alkaa se älytön kikkailu noilla yritysostoilla ja muilla.

Hyvä suunta sinänsä että kulutusta yritään suitsia, mutta noin tiukat rajat eivät millään tule menemään läpi.
 
Se on kyllä aivan totta, että mitään ei tapahdu jos rajoitteita ei ole. Moottoripyörät ja mopot on tähän saakka saanut olla aivan minkälaisella koneella tahansa eikä päästöjä ole juurikaan rajoitettu kunnolla ennen jotain tän vuosituhannen alkua. Sen kyllä taas näkeekin ihan suoraan, kun kattoo vaikka 90-luvun lopun moottoripyöriä. 2000-luvulle asti sporttipyörätkin oli kaasarikoneella ja customit siitä eteenpäin. Kuinka monta kaasarikoneella varustettua autoo osaatte mainita 90-luvun puolivälistä? Moottoripyörät on muutenkin monesti tekniikaltaan aika takapajuisia vaikka autoihin verrattuna, koska niiden kehitystä ei ole säädelty normeilla. Tekniikka kehittyy aivan onnetonta mateluvauhtia jos rajoitteita ei ollenkaan aseteta.
Sekin on aika jännää, että taloudelliset autot kuluttävät jopa vähemmän kuin monet moottoripyörät.
 
Itseäni ei kyllä haittaa yhtään se, että autotehtaat joutuvat kehittämään taloudellisempia ratkaisuja. Polttomoottori on niin huono moottori, että en kyllä yhtään haikaile sen perään sitten, kun sähkömoottori on syrjäyttänyt sen.

Taloudellisuus ei tosiaankaan tarkoita automaattisesti tylsää autoa. Esimerkiksi BMW 123d on mielestäni yksi hauskimmista perusautoista, mutta sen päästöt ovat jo nyt hyvin lähellä tuota tulevaa rajaa.
 
Opetellaanpas nyt lukemaan, tuon 130g/km raja-arvo joka on uusi ehdotus on ehdoton raja myytäville uusille autoille.

Vanha tavoiteraja johon vieläkin tähdätään on koko malliston tuottama keskiarvo 130g/km konsernin sisällä. Esim ferrari ja fiat, toisessa pienet päästöt ja toisessa sitäkin isommat, keskiarvo muodostuu pieneksi kun fiiattia myydään 100 kertainen määrä ferrariin verrattuna.

Eli nuo kaksi ovat aivan eri asioita.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom