EU:N uusi ehdotus autojen päästöistä.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tobsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
naita paastorajoja vois myos tarkastella tyyliin per talous.

130g/km ei ole paljon jos on hieman isompi auto. Esim 5 henkisella perheella on oltava iso auto. Joku 2.2 litranen turbodiisseli ylittaa rajat, mutta per paa tama ei paljon olekkaan ?

Itse osatan renault kangoon 1,5 litrasella diisselilla. kulutus taitaa olla 6 litraa sadalla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
CO2-päästöjen rajoittamista ajatelle kuuluukin rankaista lapsien määristä. Yksittäisen ihmisen suurin ekoteko on ehkäisystä huolehtiminen.
 
joo itellä pääsis just ja just alle 1 grammalla jos ilmotetut lukemat pitää paikkaansa.

aika tiukka jos pitäis enempää kuin kahta henkilöä kuljettaa päivittäin :D saati peräkärryä.
 
Zone-sarja -42%
Samantekevää meikäläiselle. Päästörajat ovat alkaneet vasta parina viime vuotena tippumaan alaspäin kun niitä on tietoisesti yritetty. Uusilla autoilla ihan varmasti vuonna 2012 pääsee jo tuon alle ja monessakin teholuokassa. Audin, bmw ja mersun ei tarvitse paljoa tinkiä tehosta+päästöistä päästäkseen tuohon ja silti ne olisivat edelleen varsin tehokkaita.

Uskon kuitenkin että suurimmat päästöhaitat aiheutuu vanhoista 20v rullanneista autoista joita vieläkin näkee liikenteessä. Suuri edistys olisi poistaa liian vanhat autot vaikkapa nyt alkuun (25v) joita ei ole esim. museorekisteröity ja asettaa co rajaksi vaikka 180
 
Uskon kuitenkin että suurimmat päästöhaitat aiheutuu vanhoista 20v rullanneista autoista joita vieläkin näkee liikenteessä. Suuri edistys olisi poistaa liian vanhat autot vaikkapa nyt alkuun (25v) joita ei ole esim. museorekisteröity ja asettaa co rajaksi vaikka 180
Totta. Jokainen pystyy tekemään päästötutkimusta kävelemällä vaikka 20 vuotta vanhan auton perästä ja kyllä haisee rikas pakokaasu ja höyrystynyt bensa niin, että oikein ällöttää. Tekemällä saman tutkimuksen vaikka uuden bensa-auton kohdalla, niin huomaa varmasti eron. Eihän uudet bensakoneet haise millekään.

Päästörajoista oon itse sitä mieltä, että on aivan järjetöntä tehdä niihin tuollainen dieseleitä suosiva takaportti päästöjen osalta. Dieselissä nyt sattuu olemaan hieman pienempi kulutus ja sitä kautta pienemmät hiilidioksidipäästöt aivan polttoaineen tiheyden takia, mutta dieselit on kyllä kaikilla muilla tavoin erittäin saastuttavia ihmiskuntaa ja luontoa ajatellen. Lenkilläkin, kun tulee uusi bensa-auto vastaan, ei tule yleensä juuri mitään pakokaasun hajua, mutta vaikka tulis uusikin diesel, niin hyi että, kun se haisee. Uudetkaan turbodieselit ei polta polttoainetta kovinkaan puhtaasti ennen ahtoja, vaan ne pölläyttää aina mustan "voimasavun", joka ei ole kovinkaan terveellistä haisteltavaa. Kovassa vedätyksessä ne kyllä savuttaa ahtojenkin aikana. Hiukkassuodatin nyt on vähintä, mitä niihin voi vaatia.
 
Eiköhän Porsche, Mersu ja Bemari ole romuttaneet tämän järjettömän idean jo aikapäiviä sitten. Tuo uutinen näytti olleen 1.5 vuoden takaa. Onko kenelläkään hajua mitä tälle "esitykselle" kävi?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom