Etukyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kokeilin ensimmäistä kertaa etukyykkyä tänään, ihan vaan pelkällä tangolla ja sitten kympit päässä, oli aika mielenkiintoista, mutta ottaako se teillä kaikilla etuolkapäihin? Kokeilin kummallakin tyylillä ja ihmettelen kyllä kuinka siihen uskaltaa lisäillä painoja, teinköhän jotain väärin?

Minulla tuossa etukyykyssä, käy tuo tanko painamaan liikaa noihin olkapäihin!?

Varmaan se kaikilla aluksi ottaa, mutta pikkuhiljaa vaan lisää lätkiä niin kyllä siihen tottuu. Jos ei muuten, niin täytyy reenata olkapäihin paremmat pehmusteet.

Oikeastaan jos tanko on oikeassa paikkaa, ja oikein, niin tulevat kipeiksi, jos tulee, ainoastaan solisluut ja etuolkapään luu (varmaan lapaluu, tai osa sitä). Tanko siis painaa vaan. Lihaksilla ei tarvitse "pitää" tankoa. Samahan se on takakyykyssä periaatteessa vaikka aika moni jännittääkin esim. käsiä, turhaan.

itse sain parhaan otteen ku otin rinnallevetoa. tanko jää siihen kaulalle sillai että henki ei helposti kulje.
aluksi oli kans sillai että ranteet ei "taipunut", mut ton rinnallevedon jälkee se ote löyty.
koitin joskus "kuristusotetta" mut en saanu mitää tasapainoo ja sai tehdä jollai 30kg.

Kera sanoi:
Kokeilin ensimmäistä kertaa etukyykkyä tänään, ihan vaan pelkällä tangolla ja sitten kympit päässä, oli aika mielenkiintoista, mutta ottaako se teillä kaikilla etuolkapäihin? Kokeilin kummallakin tyylillä ja ihmettelen kyllä kuinka siihen uskaltaa lisäillä painoja, teinköhän jotain väärin?
Itselläni ovat olkapäät suht arat ja varsinkin kun aloitin tekemään etukyykkyjä, kipeytyivät ne jonkun verran. Mutta kyllä se siitä ajan myötä helpottaa. Jos verrataan etu- ja takakyykyn maksimisarjoja, niin kyllähän se etykyykyssä tuntuu aikalailla pahemmalta mennä ja ottaa se tanko olkapäille kuin takakyykyssä selkään, vaikka painoissa onkin eroa.

Onko muka oikeesti totta, et toi etukyykky käy noin stnasti noihin etuolkapäihin?

Olen sitä pari viikkoa veivaillut ja joka kerta melkein loppuu homma siihen, ettei olkapäät kestä enää kipua... Olenko vaan niin saatanan heikko vai saatanan tyhmä vai molempia?

marchi - mulla se paino ei tu olkapäille tai ei ainakaan tunnu siltä, ehkä kannattaa hioa tekniikkaa vielä lisää.
nostat olkapäitä lisää että se paino siirtyis enemmän kaulallepäin.
suurin piirtein solisluitten päälle.
mulla asento alkaa olee sillo valmis ku henki ei oikeen kulje (ku tanko painaa kaulaa), sitten tietysti ylhäällä taas hiukan höllätään et saa henkee.
mutta älä silti itseäsi tukehduta.......

Back
Ylös Bottom