Rane1 sanoi:
Kuinka saisin etukyykyn maksimia paremmaksi, kun se on nyt junnannut pari vuotta tuossa 145kg paikkeilla? Kuinka monta kertaa viikossa kannattaa treenata sitä ja millaisia sarjoja?
Moro!
Jos etukyykkysi on junnannut 145kg paikkeilla ei vika välttämättä ole sen treenaamisessa jos tekniikkasi on hyvä.
Sen sijaan pitää kiinnittää huomiota seuraaviin asioihin:
Vatsaa: Aina lisäpainoilla esim. 10kg->ylöspäin kuitenkin n. 20toistoa/min
Vatsa kyljet: Itse teen sopivalla koneella, muista lämmittely!!
Alaselkä: Aina lisäpainoilla esim. 10kg->ylöspäin kuitenkin n. 20toistoa/min
Takareidet: Itse teen sopivalla koneella, muista lämmittely!!
JalkaPrässi: Painojen ei tarvitse olla suuret, eikä sarjoja montaakaan. Toistot olisi hyvä tehdä hitaasti. Jalka asennon leveyttä pitää vaihtaa joka sarjassa, toistot 10-15.
Jalkakyykky: Lisää voimaa varsinkin selkään. Toistot: 5-1, 1x10, (1x20 palautus) niin kauan voi treenata kun tekniikka ei petä eikä teho laske. Heti jos teho laskee on syytä vaihtaa liikettä.
Tietty penkkipunn, bodi ym. liikkeet paljon taljaliikkeitä.
Etukyykky vaatii lähes kaikilta lihasryhmiltä voimaa.
Sopiva treeni voisi olla: Etukyykky: 2x5x40, 5x60, 5x80, 5x90, 5x100, 5x110, 3x120, 3x130, 2x1x140, 8x100kg esim. (nosta sarjojen painoja hiukan ylöspäin jos menee liian kevyesti!) Jalkakyykky tämän jälkeen.
Hiukan prässiä. 1vko. taukoa ja sama laulu. Palautusaikaa voi lyhentää jos siltä tuntuu. Prässiä voi ottaa välipäivinä kevyesti jotta tuntuma säilyy. Hiilari+protsku+vitamiini juoma on syytä olla tuhti treenin aikana ja sitä on syytä lipitellä jo treenin alusta lähtien. Ruokaa ja välipaloja on otettava päivällä riittävästi ennen jalkatreeniä muuten on syytä jättää koko treeni toiseen päivään.
Itse yritän hilata 180kg etukyykkyä 190kiloon vaikeeta on (naturaalina tietty)!