Mulla on kaula kääntynyt aika paljon eteenpäin ja se häiritsee. Olen aloittelemassa salihommia ja ajattelin siihen alkaa panostaa heti aluksi jos vain mahdollista lihastreenillä? En muuten huomaa asiaa mutta kuvista olen pistänyt merkille miten pää ikäänkuin sojottaa eteenpäin. Lihoista sen verran että oon todella kukkakeppi. Onko mahdollista saada treenillä muutettua?
Tuo on aika yleistä nykyään, mutta hyvä kun olet itsekin huomannut, niin voi lähteä korjaamaan.
A on siis huono ja B hyvä :D.
Jumppakeppi on hyvä apu alkuun. Eka hae mahdollisimman hyvä ryhti. Katso, että on lantio paikoillaan, eli häntä jalkojen välissä (ei belfie-peppua). Kasva pituutta, eli suorista ranka. Paina solisluita (ei siis pelkkiä olkapäitä) kauemmas toisistaan ja saat rintaa auki. Paina lapaluita kevyesti alas. Pidennä niska eli takaraivoa hieman ylös.
Sitten keppi selkään kiinni rangan kohdalle. Sen pitäisi osua takaraivoon, yläselkään ja takapuoleen. Alaselän kohdalle jää pieni rako, mutta vain sormen tai kahden levyinen. Tarkista peilistä, että keppi on suorassa sekä edestä että sivulta katsoen. Kun saat mahdollisimman hyvän asennon (tuskin onnistuu heti täydellinen korjaus), niin pidä se hetki ja koita painaa mieleen, että miltä se tuntuu. Seisten tuo on helpompi, istuen tulee heti haastetta lisää ja melkein kaikki tarvitsee istuinluiden alle jumppamattorullan tai pienen korokkeen, kun muuten ei ryhtiä saa suoraksi.
Joillain pilates- ja joogatunneilla harjoitellaan ryhtiä, mutta itsenäisestikin se onnistuu. Joku toinen voi tietty olla joskus apuna tarkistamassa asentoa, varsinkin sellainen, joka tietää mitä katsoa. Tasapainoinen salitreeni auttaa myös. Mutta jos nyt alkaisit tekemään vain penkkiä, niin se todennäköisesti pahentaisi tilannetta :D. Eli joku ota joku hyvä valmis perusohjelma, joita täälläkin on paljon ja mukaan sitten joku soutuliike vaakatasossa.