Niin.
Ystäväni joka on yli viisikymppinen on kertonut mopo ajoistaan ja myöhempien aikojen (silloin ikä n. 20 - 25) poliisesta että pamppua tuli ja ne olivat vanhemman liiton Konstaapeleita, eikä Defendon peruskurssin käyneitä parikymppisiä kakaroita!:face:
Eiku, öh, tarkoitan nuoria ja salskeita miehiä. Tämä viesti ei ole tarkoitettu provosoimaan ketään, sillä olen jo liian vanha ja viisas siihen.
Mut ou mai kaad, tästä viestistä saattaa tulla huutoa.
Mutta kuitenkin tämä minun 50-kymppinen kaveri kertoi niistä ajoista jolloin poliisit partioi kadulla ja jos hörhöilit, niin tuli napakka isku niskaan ja kotona uusi sellainen.
Ja taas tulee MUTTA, nää nyky järjestyspolisiisit näytää, ainakin minun ikäiselle, parikymppisille!?!
Jokainen tietää ettei se pollareiden itsepuolustus koulutus ole kovin kummoinen, eli tarvis järjestyspoliisien jatkaa sitä Defendo koulutusta.
Tuossa vaan yksi esimerkki, onhan noita IP-lajeja muitakin.
Ehdottaisin poliisimaijoihin ainakin toiseksi kaveriksi, joku elämää ja katua nähnyt sälli, iällä ei ole väliä vaan virka iällä.
Olisi hyvä jos jossain maijassa/poliisitalossa olisi yksi niin sanottu mörrimöykky joka osaa taidon pistää isommankin sällin lukkoon, kuten kovemmissa baareissa on tapana.