Kiva kuulla, että tilanne on valoisampi!
Muutitko jotenkin omaa käyttäytymistäsi treenien/syömisten/stressaamisen suhteen vai paraniko menkattomuus itsestään? Kiinnostaisi kuulla, koska itselläni tuntuu siltä, että hormonitoiminta on todella nollassa, ja mietin, että mihin toimenpiteisiin tulisi ryhtyä. Lopetin pillerit joulukuun puolessa välissä ja toivoin, että olossa tapahtuisi muutos suuntaan tai toiseen, mutta nothing! Olo on kaikin puolin sama kuin pillereitä napsiessakin:jahas:
Jep, muutin kyllä elämäntyyliäni. Treenasin ennen 10-12h/vko, nykyisin paljon paljon vähemmän, kuutisen tuntia ehken keskimäärin per viikko. Fiiliksen mukaan, jos yhtään väsyttää/kolottaa/ei nappaa on heti lepopäivä. Olen aikamoinen urheiluhullu, enkä olisi koskaan uskonut pystyväni tähän. Liikunta kun on aina ollut mulle myös tapa purkaa stressiä, eli mitä enemmän stressiä, sitä enemmän treeniä. Fiksua...
Syömiset on edelleen aika hukassa. Olen ollut enemmän tai vähemmän dietillä jo niin kauan, etten oikein osaa olla normaalisti. Ruokapäiväkirja lensi mäkeen, samoin protskujen laskeskelu. Rasvaa (hyvää sellaista) yritän epätoivoisesti lisätä ruokavalioon koko ajan, välillä paremmalla, välillä huonommalla menestyksellä. Riittävä rasvan saanti on tärkeää hormoonitoiminnalle, sen olen aina tiennyt. Aiemmin ei kai vain ole kiinnostanut tarpeeksi. Fläsää on tullut, mutta kuten pikkukirppu aiemmin kirjoitti, se pitäisi vaan oppia hyväksymään. Helpommin vaan sanottu kuin tehty.
Stressaan edelleen liikaa, vaikka yritänkin kovasti höllätä pipoa. Töissä se auttaa hieman, että treenaa vähemmän. Ei tule niin kiire hommien kanssa kun ei ole koko ajan hoppu salille. :D Ja koska oikeasti ja tosissaan haluan lapsia mieluumin ennemmin kuin myöhemmin, on nyt vaan pakko yrittää kuunnella kroppaa enemmän.
Sulla Viiwi on melko vähän aikaa tuosta pillereiden lopettamisesta. Ei mikään ihme jos ei hormoonitoiminta ole vielä aivan palautunut. Joillain se kestää kauemmin. Vielä ei ehkä kannata huolestua (niin tylsä vastaus kun tämä onkin, olisihan se kiva, että kaikki tapahtuisi heti...). Mikäli mitään ei kuitenkaan ala tapahtua, kannattaa mennä ajoissa lääkäriin. Terveyskeskuksessa asialle ei tehdä mitään ennen kuin menkat ovat olleet poissa sen 6 kk, eli jos mahdollista, niin suosittelen yksityistä. Tämä nyt vaan on henkilökohtainen mielipiteeni, mutta kuusi kuukautta on melko pitkä aika odotella.