Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sitä rintaako ei sitten voi millään tehdä jollain eristävällä liikkeellä penkin jälkeen? mua ei ainakaan tuo sun selitys oikein vakuuttanut.Ratu sanoi:Noh esimerkiksi joillain saattaa vaikka penkissä loppua voimat ojentajista ja olkapäistä ennen rintaa. Esiväsyttämällä rinnan saa siitä sarjasta täydet tehot rinnalle, kun kaikki lihasryhmät ovat "samalla viivalla".
täsmälleen samaa mieltä olen näin näppituntumalla ajateltuna.Jallis sanoi:Esiväsytyksen käyttäminen vaikeuttaa sarjapainojen kasvattamista raskaissa perusliikkeissä, eikä tämän vuoksi ole välttämättä mitenkään järkevää treeniä .
mattiE sanoi:itse olen miettinyt takareisille ensin koukistus sitten SjMv, jolloin alaselkä säästyisi vähän kun ei tarvitse niin isoa painoa ja silti tulis takareisille kunnolla hittiä.
miltä tällainen kuulostaa ?
missä liikkeissä teillä on tapa käyttää esiväsytystä?
. Tämä on kuitenkin lähinnä jotain priorisointia.neutraali sanoi:sitä rintaako ei sitten voi millään tehdä jollain eristävällä liikkeellä penkin jälkeen? mua ei ainakaan tuo sun selitys oikein vakuuttanut.
täsmälleen samaa mieltä olen näin näppituntumalla ajateltuna.
Eik tää koko idea liene lähtöisin siitä, että joka lihas kyettäis reenaan erikseen muiden lihasten osallistuessa mahdollisimman vähän?
mattiE sanoi:itse olen miettinyt takareisille ensin koukistus sitten SjMv, jolloin alaselkä säästyisi vähän kun ei tarvitse niin isoa painoa ja silti tulis takareisille kunnolla hittiä.
miltä tällainen kuulostaa ?
missä liikkeissä teillä on tapa käyttää esiväsytystä?
(niin ja jos joku nyt haluaa kommentoida et käytä remmejä, niin sanon, että olen käyttänyt ja todennut paremmaksi ilman, jolloin käden lihakset saavat kehitystä myös)
Vaihtelu virkistää, välillä esiväsytyksiä ja sit taas välillä ei. Näin ei lihas pääse tottumaan liikaa ja kehittyy kun erilaisia ärsykkeitä.neutraali sanoi:täysin samaa mieltä powerhousun kanssa. esiväsyttäjien puolesta puhujien perustelut ovat vähintäänkin kummallisia mun mielestä.
Powerhousu sanoi:Olettekos ajatelleet, että toi esiväsytys saattaakin jopa vähentää sen kohdelihaksen rasitusta? Otetaan vaikka se penkki. Ennen penkkiä tehdään joku eristävä rintaliike, ja sitten penkin kimppuun. Rintalihaket ovat jo väsyneet, eivätkä jaksakaan enää työskennellä niin tehokkaasti kuin pitäisi, jolloin rasitus siirtyy enemmän olkapäille ja ojentajille, jotta painot saadaan edes ylös. Rasitus kyllä tuntuu kovemmalta, mutta se ei ole sama asia kuin absoluuttisesti kovempi rasitus.
Esiväsytys toimii siis silloin, jos halutaan kohdelihas hillittömään pumppiin. Jos taas halutaan oikeasti kovempi rasitus sille lihakselle, niin ei mitään esiväsytyksiä. Menee vähän samaan sarjaan kuin liian tuntumapainotteiset sarjat. Tuntuu todella pahalta ja tehokkaalta, mutta todellisuudessa lihasten mikrovauriot on aika vähäisiä liian pienestä vastuksesta johtuen. Paikkansa näilläkin sarjoilla on, mutta se ei nyt liity tähän.
Edit: Jäi sanomatta, että ehkä paras paikka jossa esiväsytystä voi käyttää, on se jos jokin vamma estää kyseistä liikettä muuten tekemästä.