Esimerkkejä dieettaus ruokavalioista, päivän ateriat arviointiin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fat
  • Aloitettu Aloitettu

Fat

Banned
Eli tämmösen threadin ajattelin aloittaa kun en löytänyt vastaavaa (liekö sitten vika hakuyrityksissä). Mutta tarkotuksena olis kerätä hyviä esimerkkejä dieettiruokavalioista, eli jos porukka viitsisi postata tähän esim. yhden päivän tai jopa viikon esimerkit siitä mitä on syönyt dieettauksella ja mimmoisia lisäravinteita saa/kannattaa käyttää (Proteiini, kreatiini yms.).
Ja toisten päivän sapuskoit vois arvostella kans?

Itse olen 17v 175cm 89kg ja aika reilusti löytyy sitä läskiä ja tarkotuksena olis saada sitä pois tavoitteena n. 70-75kg ilman että lihasta lähtisi paljoa.
Salilla tulee käytyä 4kertaa viikossa ja lenkillä 2kertaa viikossa, mutta ruokavalio on mitäsattuu ja nyt olis tarkotus tehdä muutos. Eli esimerkkejä kehiin ja tästä varmasti on muillekkin apua kun vain minulle :)

Kuulostaisiko tämmönen hyvältä esimerkki päivältä:

Aamupala: Myslejä jogurtin kanssa+hedelmä/ Puuro+maito+hedelmä
Päivällinen: Täysjyväriisi+purkki tonnikalaa+pakaste wokkivihanneksia+1-2lasia rasvatonta maitoa
Välipala: 2 ruisleipää+kinkku+juusto+tomaatti/ Proteiinijuoma/ rahka+pakastemarjoja/kinkkumunakas
Illallinen: Jauhelihapihvejä 2-3+tummaa makaronia+fetasalaattia vähän salaattikastiketta
Iltapala: Salilla/lenkillä käynnin jälkeen Proteiinijuoma.
+++Aamupalan, päivällisen ja illallisen yhteydessä CLA rasvanpolttotabletti.
Ja voiko kreakuurin vetää dieettikaudella?

Miltäpä kuulostais, toimiiko dieetilla vai pitääkö tiukentaa? Ja niitä omia ruokavalioita kehiin myös!

-Fat :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kreatiini kerää nestettä, eli mikäli haluat nestettä kroppaan, niin voit vetää kreatiinia. Eipä sillä mitään kauheita miinusvaikutuksia kuitenkaan ole. Ruokavalio näyttää ihan perus hyvältä, mutta jos haluat paremmin tulosta, niin jättäisin hiilihydraatteja vähemmälle, vaikka nuo ovatkin ihan hyviä hiilareita.

Kerta tarkoituksesi on laihduttaa ja timmeyttää niin juurikin hiilareiden vähentämistä tosta ruokavaliosta suosittelisin itsekkin.

Aamupalalla mieluummin aina se puuro ennen jugurttia + mysliä, ne ovat kuitenkin pelkkää sokeria. Maidon kokonaan pois jättäminen toimii myös eikä kroppa turvota juuri lainkaan tämän jälkeen. Kaffiin ny tilkan voi tosin lorauttaa jos sitä tulee juotua.

Myöskin päivälliseltä kannattaisi jättää riisi/peruna/pasta pois, et vain toisella päivän pääruualla söisit jotain näistä. Leipääkin jos on ihan "pakko" vetää niin mieluummin sit mahdollisimman aikaisin päivästä, iltaa kohden sit katsella ettei hiilareita liikaa tulisi. Syötkö mitä ruisleipää ? Itse olen ainakin huomannut et jos jotain leipää on syötävä niin ainut kelvollinen on tämä fazerin täysjyvä real ruisleipä.

Oma normaali ruokailurytmi on kutakuinkin tälläinen outojen työaikojen vuoksi:

-Aamupalalla: Heti herättyäni 0,4 desin lasi vettä, 3kpl fazerin täysjyvä real ruisleipää, päälle oikeata voita + vähärasvaista olterman juustoa + tonnikalaa + keittokinkkua sekä kurkkua.
-Välipala: PRO-FX luxus proteiinipatukka tai vastaava jossa protskua yli 30g
-Noin 30-60min ennen salia american mass blastia 100g (energiaa 1620 kj / 380 Kcal, Proteiinia 37g, hiilihydraattia 50g, rasvaa 3,7g)
-Heti salin jälkeen toinen samanlainen satsi
-60-90min salin jälkeen illallinen: nyrkillinen perunaa/riisiä/pastaa toisinaan jätän kokonaan poiskin. + noin: 200g lihaa/kanaa + 200g raejuustoa + reilu 200g salaattia
-Iltapala: Riippuen illasta vedän vielä mass blastia satsin naamariin ennen nukkumaanmenoa, toisinaan päivän ateriointi jää illalliseen.

Vettä pyrin juomaan 3-4 litraa päivän aikana, vaihtelevalla menestyksellä. Ateriointi kannattaa muutenkin suunnitella siten että kun syöt aterian niin seuraava ateriointi tapahtuisi 2-4 tunnin aikavälissä, ainakin tämä 2 tuntia tulisi olla pistämättä mitään ylimääräistä suuhun, olen huomannut että pienikin napsiminen aterioiden välissä teettää heti eitoivottuja vaikutuksia.

Tällä syönnillä olen itse timmeytynyt jatkuvasti, olin pitkään kokonaan ilman leipää ja iltapalalla meni sheikin tilalta ehrmanin rahkaa purkki mutta vaihtelu virkistää ja rupeshan toi rahkaki jo tökkimään.

Yksinkertaisesti katsele mistä otat proteiinisi/hiilarisi/rasvasi. Pyri siihen että jokaisella aterialla protskua tulisi yli 30g ja päivän kokonaiskaloris pysyvät miinuksen puolella niin kyllä se läski tirisee :).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom