Erot proteiinejen laadussa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu
Tuossa Torinon proteiinipastasta on siis proteiinia 23g/100g eli aika mukavasti.
Kuinka laadukasta tämä proteiini on verrattuna vaikka tonnikalasta saatavaan?
Ja ennen kaikkea miksi se tonnikalasta/muusta lihatuotteesta saatava on parempaa ja kuinka paljon parempaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se määrä mitä tosta proteiinipastan proteiinista pystytään käyttämään kehossa on aivan mahottoman pieni. Lisäksi sen aminohappoprofiili on tosi huono. Ja hintakin on ihan älytön.

arnold1987 sanoi:
Se määrä mitä tosta proteiinipastan proteiinista pystytään käyttämään kehossa on aivan mahottoman pieni.
Huh? Tarkennatko?

arnold1987 sanoi:
Se määrä mitä tosta proteiinipastan proteiinista pystytään käyttämään kehossa on aivan mahottoman pieni. Lisäksi sen aminohappoprofiili on tosi huono. Ja hintakin on ihan älytön.

no voe prkl! Olin itse käsityksessä, että proteiinipastan lisäprodet olisivat olleet kananmunasta, jolloin profiili olisi ollut hyvä. Empä osta enää, makukun on karsea! Tredin aloittaja huomioikoon toki myös, että 100 g pastaa on syötävässä muodossa , eli keitettynä paljon isompi läjä.

juini sanoi:
no voe prkl! Olin itse käsityksessä, että proteiinipastan lisäprodet olisivat olleet kananmunasta, jolloin profiili olisi ollut hyvä. Empä osta enää, makukun on karsea! Tredin aloittaja huomioikoon toki myös, että 100 g pastaa on syötävässä muodossa , eli keitettynä paljon isompi läjä.

Joo, 100g (viidesosa puolen kilon pussista) on se, mikä yleensä tulee syötyä. Mutta niin se taitaa olla, että ovat ihan viljasta nuo proteiinit.

Mutta kuinka olemattoman huonoja ne viljaproteiinit sitten oikein ovat? :(

muistaakseni ainakin kauran proteeinit täydentyvät hyvin papujen proteiinilla. eiköhän noita löydy jotain kasvissyöjien taulukoita jostain, joissa noita yhdistelmiä on mainittu. kasvien proteiinit kun taitaa olla yksinään aika vajavaisia soijaa kai lukuunottamatta.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta itse olen siinä käsityksessä, että kasvikunnan tuotteiden proteiinit ovat muuten ihan yhtä "hyviä" kuin eläinkunnan tuotteidenkin, mutta niiden aminohappoprofiili ei vain ole täydellinen, joten ne vaativat lisäksi vielä niitä eläinkunnan proteiineja. EDIT: Joten jos ja kun kyseessä on sekasyöjä, joka siis syö tasaisesti pitkin päivää myös eläinkunnan tuotteita, ei loppupeleissä olisikaan niin oleellista, paljonko proteiinista tulee ns. "hyvistä lähteistä" (=eläinkunnan tuotteista), vaan paljonko sitä kokonaisuudessaan tulee.

Suositut

Back
Ylös Bottom