Eroa kirkosta helposti!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Energia
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä erosin kirkosta 18 vuotiaana, liityin takas about viikkoa ennen häitä ja erosin muutama päivä häiden jälkeen. Sairasta touhua.
En itse viitsisi käydä noin suurta vaivaa, Minua ei haittaa vaikka olen kirkossa koska ei sitä koskaan tiedä vaikka uskoon hurahtaisinkin.

Originally posted by Juha1
En itse viitsisi käydä noin suurta vaivaa, Minua ei haittaa vaikka olen kirkossa koska ei sitä koskaan tiedä vaikka uskoon hurahtaisinkin.

Maksaa kyllä vaivan, itse säästän vuodessa vajaat 400 euroa :D IMO uskominen johonkin ei ole kiinni "jäsenyysmaksuista"...

Kuuden ikävuoden jälkeen en ole kirkkoon kuulunut, mitä sitä rahojaan sinne syytämään.
Naimisiin meniessä sitten tulee todennäköisesti liityttyä.

taas on 2 uskonto threadia pyörimässä täällä

toinen on "Ettekö tiedä, että tuomionpäivä on ovella?" threadi

Originally posted by Aku-A
Eikä kirkosta eroaminen ole mikään satanismi juttu, voit uskoa Jumalaan mutta olla maksamatta isoille-pahoille-ahneille-rikkaille-porvareille. Seuraavassa lainaus yhtyeeltä The exploited:
FUCK THE RELIGION!

Jep. Vähän sama juttu kun silloin, kun olin vieraan palveluksessa enkä vielä yrittäjänä.

En liittynyt koskaan ammattiliittoon, koska halusin olla maksamatta isoille-pahoille-ahneille-rikkaille-sosialisteille.

Originally posted by jarre55
Jep. Vähän sama juttu kun silloin, kun olin vieraan palveluksessa enkä vielä yrittäjänä.

En liittynyt koskaan ammattiliittoon, koska halusin olla maksamatta isoille-pahoille-ahneille-rikkaille-sosialisteille.

Itse säästän myös tuossa, taitaa täälläkin olla aika moni Loimaan kassassa (50€/vuosi)...No mutta tämä on jo toisen threadin aihe...

Originally posted by MuscleMemory
Käsittääkseni kirkkohäät ovat mahdolliset, mikäli toinen osapuoli kuuluu kirkkoon. (enpä löytänyt mitään lähdettä, joka vahvistaisi tuon)

tietääkseni ei onnistu ellei sitten kirkkoon kuulumaton ripittäydy.. jaa-a tiedänköhän minäkään mistä puhun:nolo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meikkis ei oo harkinnu tuota kirkosta eroamista parin syyn takia. Häät ois kiva pitää sit isona poikana kirkossa kuten Tomi jo mainitsikin. Toinen syy on että joskus jos tulee penskoja ni ois kiva et ne kastettais kirkos ja sillee. Tosin tuon sivun mukaan, tai siis sain sen käsityksen, että jos eroaa omat käsitykset Jumalasta ja sen olemuksesta sekä muista kirkon opeista niin kannattaa erota. Niin noh, enpä tiedä sit. Itselläni eroaa hyvin paljolti moni asia ev. lutin opeista, mutta en näe silti syytä erota kirkosta. Kai mää sen pelastuksen silti saan vaiks mielipiteet vähän eroaakin :D

Originally posted by saarnamies
Vastapainoksi kirkosta eroamiselle,

Lue näistä miten tullaan uskoon

Ai se onnistuu nykyään oppaita lukemalla.

Mitä seuraavaksi? Opas jota lukemalla oppii rakastumaan?

Originally posted by Juha1
Annat rahaa koska voit joskus hurahtaa uskoon. Kuten aiemmin sanoin voit uskoa Jumalaan vaikket niitä jewroja joka puolelle heittelisikään.
Onko kellään muuten tietoa mihin tarkoitukseen kolehtirahat menevät?

Tuli itsekin lopetettua tuo kirkon sponsorointi ennen vuodenvaihdetta. En minä maksa minnekään muuallekaan noin suurta jäsenmaksua, etenkään jos en edes käytä palveluita ja ole "hengessä" mukana.

On muuten harvinaisen dorkaa sponsoroida laitosta, johon ei usko vain sen takia, että hinkuu kirkkohäitä. Miken toimintatapa vaikutti melko järkevältä, jos siis haluaa häänsä kirkossa pilata, liittyy vain hetkeksi ja eroaa heti häiden jälkeen.

Originally posted by MuscleMemory
Käsittääkseni kirkkohäät ovat mahdolliset, mikäli toinen osapuoli kuuluu kirkkoon. (enpä löytänyt mitään lähdettä, joka vahvistaisi tuon)

Tavallaan noin. Jos toinen osapuoli kuuluu kirkkoon ja toinen ei, niin kirkossa voidaan suorittaa avioliiton siunaaminen (joka on hyvin samantapainen prosessi kuin vihkiminenkin).

Tuttu pariskunta teki näin, ja heidät vihittiin perjantaina maistraatissa ja sitten lauantaina oli kirkossa tuo avioliiton siunaaminen, jossa pappi kysyi tuttuun tapaan "Tahdotko ottaa...?" -kysymykset vaikka pari oli jo papereiden mukaan naimisissa. Käytännössä en huomannut kyllä mitään eroa normaaleihin häihin.

Lisätietoa löytää www.evl.fi ja sieltä Toimitukset/Avioliittoon vihkiminen/Edellytykset.

Itse olen eronnut kirkosta jo useita vuosia sitten ja vuodessa säästyy 500€ :kippis1: Mitäpä sitä maksamaan kun ei kerran usko.

Saisivat kyllä luvata sen taivaspaikan edes vastineeksi siitä veromaksusta. Olen myös eronnut kyseisestä laitoksesta, mutta liitytään sitten uudelleen jos pamahdan uskoon. :haart:

Originally posted by Aku-A
Annat rahaa koska voit joskus hurahtaa uskoon. Kuten aiemmin sanoin voit uskoa Jumalaan vaikket niitä jewroja joka puolelle heittelisikään.
Onko kellään muuten tietoa mihin tarkoitukseen kolehtirahat menevät?

Joulukirkossa kun olin, niin kolehti kerättiin Suomi-Somalia seura ry:n "takaisin omaisten luo-projektiin" , jonka avulla perheestään eroon jääneitä somaleita tuetaan rahallisesti, jotta he pääsisivät sukunsa luo Suomeen. Mielestäni oli kerrankin hyvä ja ajankohtainen tarkotus kolehdilla, joten päätin antaa peräti 7 euroa.

Originally posted by taisteluorava
Joulukirkossa kun olin, niin kolehti kerättiin Suomi-Somalia seura ry:n "takaisin omaisten luo-projektiin" , jonka avulla perheestään eroon jääneitä somaleita tuetaan rahallisesti, jotta he pääsisivät sukunsa luo Suomeen. Mielestäni oli kerrankin hyvä ja ajankohtainen tarkotus kolehdilla, joten päätin antaa peräti 7 euroa.

Vai että kuskaa se kirkko jollain kolehtirahoilla somaleita suomeen :curs:
Jos tekisivät toisinpäin niin sitten voisin minäkin laittaa rahaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom