Kirjoitan nyt kaverin puolesta jolla ei itsellään nettiyhteyttä ole.
Elikkäs 25 vuotias mies joka nyt alkanut käymään salilla kyseessä.
Hän tekee metsurin hommia 5-6 päivää viikossa 8-10 tuntia/päivässä.
Työ on vesurilla, raivaussahalla, moottorisahalla tehtävää ja erittäin raskasta.
Nyt häntäkin alkanut punttitreenit kiinnostamaan mutta ongelmana on että hän ei yksinkertaisesti meinaa jaksaa treenata. Hapoille menee liian nopeata jotta sarjoista kunnollisia tulisi.
Hän kyllä nukkuu ja syökin ilmeisesti melko hyvin. Ei käytä alkoholia kovinkaan usein.
Onko siis mitään vinkkejä?
Itse suositellut lisäämään ruokaa entisestään mutta sekään ei ole vielä ainakaan auttanut.
Olisikohan jostain kreatiinista ja vastaavista hyötyä?
Itse olen myös metsuri ja hakkuu/raivuu päivän jälkeen on oikeesti aika sippi. Itse otin mettää evääks yleensä ihan raakasti 3-4 pullaa muun ruuan lisäks. Saa hiilareita ja kulutus on kumminkin aika helvetin kova. Aina päivän jälkee kotio, suihkuu ja maha niin täytee ruokaa että sattuu ja meinaa oksentaa. Sitten pyörin sohvalle, 30min-1h päikkärit, rahka ja salille. Sitten illalla ruokaa niin paljon kun jaksaa. Mettässä ei kumminkaa mitää kunnon eväitä voi olla, niin pitää vähän soveltaa. Nyt on myös käytössä krea ja beta-alaniini. Ajattelin ottaa mettää mukaa pari protskujuomaa sheikkeris ja kun "kausi" alkaa huhtikuussa, niin myös jotain massanlisääjää alan ottamaa evääks. Metsurin hyvä eväs (tippi kaverilles)
keittää riisiä
Heittää keitetyn riisin kulhoon
Sinne tonnikalaa 4-5 purkkia
Herne-maissi-paprikaa 2 pss
Ananasmurskaa pari purkkia
Sweet chili kastiketta oman maun mukaan.
Paljon hiilaria ja prtoskua. Hyvän makusta ja hyvä ottaa evääks.