Eripituiset jalat, ei ne veny perhana!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuossa reilu puoli vuotta sitten kävin lääkärintarkastuksessa kuntsuntoja varten ja siellä lääkäri huomasi että minulla on vasen jalka selvästi pidempi kuin oikea. Ensimmäinen reaktio oli "mitä hittoa?! En mä vaan oo mitään huomannut!". Lääkäri myös mainitsi että ongelma voi korostua myöhemmin selän vääntymisenä hieman vinoon mutta hyvä lihaskunto auttaa pitämään kivut loitolla.

Noh, selkäkipuja yms. muita ongelmia jalkojen kanssa ei ole toistaiseksi ollut mutta eräänä päivänä mieleeni juolahti eräs juttu: Vasen jalkani, joka siis on pidempi kuin oikea, on aivan jumissa lonkan osalta jos sitä yrittää venyttää. Sama koskee jalan sisäpuolen nivusia. Voisikohan tämä johtua jalkojen eri pituudesta? Jos paino huomaamattani jotenkin on jakautunut enemmän vasemmalle jalalle ja tästä johtuen nivelet jäykistyneet enemmän kun oikeassa jalassa?

Varsinainen elintärkeä ongelmahan tämä ei ole, sillä jalkani kuitenkin taipuvat kohtalaisen hyvin. Vittumaista on vaan se, että vasenta lonkaa ei saa kunnolla venytettyä. Vaikka vetäisi kunnon rääkki jalkatreenit alle niin vasen lonkka ei suostu venymään milliäkään yli sen maksimin missä se on viimeiset 10 vuotta ollut, riippumatta siitä missä asennossa sitä yrittää venyttää ja millä voimalla.
Sama asia ilmenee jos istuu ja laittaa jalkapohjat vastakkain ja yrittää siitä painaa polvia maahan, eli venyttää nivusia. Oikea polvi menee maahan asti mutta vasenta ei saa sinne, ei sitten millään. :mad2:

Onko kellään kokemuksia siitä että joku paikka jämähtää niin ettei sitä saa yhtään venytettyä lisää tai neuvoja miten saisin tuon per**leen lonkan vähän irtonaisemmaksi (ilman sahaa kiitos)?

Venyy mihin suuntaan?

Mä en pysty venyttää itseäni spiraaliasentoon, koska mulla ottaa lonkista kiinni. Saan venytettyä jalat jonkin verran yli 90 asteen, mutta sitten ei vaan mene. Se tuntuu luussa, ei lihaksissa.

Mutmut.. Joskus kun synnyin mulla tutkittiin noita luita ja joku juttujuttu siinä oli, mutta en vaan kyllä tarkemmin tiedä. Pitäisi varmaan tiedustella jostain lääkäristä.

Toiveena kun on, että saisin sen spiraalin joku päivä.

Hippa - Ottaako luista kiinni jos laitat varpaat ylöspäin etkä eteenpäin, ja mahdollisesti koidat vielä kiertää niitä mahdollisimman paljon taaksepain?

Originally posted by Hippa
Venyy mihin suuntaan?

No siis lähinnä tuo lonkan ulkoreuna. Jos vaikka heittääpi jalan koukussa toisen jalan yli ja sitten yrittää vetää polvea kehoa/rintaa kohti. Ottaa lonkasta kiinni (niinkuin on tarkotuskin) muttei veny kirveelläkään. Ei ota luusta mutta mitälie rustoa siinä lonkassa onkaan niin tiukassa on kun perkele. Vähän rassaa tuon notkeuden tavoittelemisen suhteen tommonen.

Sekään ei auta että laittaa jalan 90 asteen koukkuun eteen poikittain vartalon alle ja makaa vatsallaan jalan päällä. Ei hievahdakkaan, toinen puoli kyllä venyy.

Kävin selästäni kiropraktikolla ja siellä todettiin kanssa että toinen jalkani on toista pidempi. Syynä oli lihasjännitys selässä!
Kiropraktikkotäti niksautti jotenkin selkäni ja jo oli jalat samanpituiset!:kippis1:

Mulla on kans jalat ollut eripituset selän takia ja sitten naps ja taas on samanpituset, mutta jos ongelma on se, että jalat ovat todellakin eripituset niin se vääntää alaselän kivasti vinoon, monesti sitä ei huomaa kun se on koko elämän ollut. Perse voi kans olla sillain kivasti vinossa aina jos ongelma on paha.

Itsellä kanssa lääkäri huomasi, että on eripituiset jalat ja sitten mentiin johonkin testiin ja siinä näytti, että eroa on 1,7cm eli ihan tarpeeksi. Nyt olis tarkoitus mennä armeijaan ja olisinkin kysynyt, että paljonko tuosta mahtaa olla haittaa? Onko jollain kokemuksia? Meinaan kun tarkastuksessa tuli kyllä A paperit, mutta miten mahtaa olla kun menen palvelukseen?

Jaloista

Melkein joka ihmisellä on eripituiset jalat näin eräs lääkäri totesi minulle. Itsellänikin on aika selvästi,mut mitään haittaa siitä ei ole ollut. Ei armeijassa eikä siviilissä. Toinen jalka on kyllä kankeampi
ja niinkuin enemmän "tukossa" mut ei haitaks asti.
Monella jalkojen "eripituisuus" johtuukin selästä niinkuin joku tos edellä totesi. Eli selkä on jumissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom